Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@HarrieAstra wrote:
Mooie lip! Hoe heb je deze op de bumper gemonteerd? Kitten, schroeven? Staat wel vet, alleen zou ik het niet zoeken om extra gaatjes te boren.
Gewoon schroeven ja, op deze manier kan die er ook gewoon weer af. En die paar gaatjes aan de onderkant ziet niemand hoor.
Ik zal ook weer es een paar foto’s plaatsen!
Voor de zomervakantie de cupra lip gemonteerd.

Toen de auto professioneel laten poetsen.


Vervolgens uitgeleend aan m’n moeder, die even stunt heeft uitgehaald over zo’n wit reflectorpaaltje.

Alles weer gemaakt, en direct nieuwe originele Hella xenon koplampen erin. (die verweerde plekken stoorden steeds meer)
Toen op een verveelde zondagmiddag even 2 lampjes onder de kentekenplaat gebouwd.
Nu alleen nog even weer LED in de mistlampen.

Tevens heb ik een Tophat incl. Bailey dumpvalve gekocht van een forumlid hier. Deze maar gauw monteren!!
Gewoon langs de Brezan, klaaaaar.
Niet zo moeilijk doen voor een setje remblokken.
Die verkopen veel van Ferodo en dat is prima spul.Rij ook met Astra sport velgen 16″ in de winter.
Past net!!Is gewoon een xenonlamp, meeste garages hebben deze gewoon liggen.
Ik maak vaker mee dat de condensor rotterij heeft onderaan.
Dat het bij jou een steen was is puur pech hebben.Als je gaas ervoor maakt, pas dan wel op dat het gaas niet vol komt te zitten met insecten.
Beste is de 5W30 Dexos 2 olie van Opel zelf!
Even langs de Opel dealer, zomercheckje laten doen en dan krijg je zomaar een gratis flesje olie :jerryUhm, een Z16XEP moet echt wel harder lopen dan 140.
Ook op LPG wel.
Zo’n motor is echt niet te licht voor een Astra.
Kijk maar es of er storingen in zitten.
In ieder geval niet goed zo.Hoezo is dat kut, het regent hier nooit ?!?!
@busje33 wrote:
@harrynijhof wrote:
Mooie kar!
Maar wel Full option en toch maar een 1.4?Dank u. Is “maar” tweede auto die weinig km doet, vooral voor naar het werk te rijden. Wou eigenlijk 1.6 (allez, liefst van al ne dikke V6 ofzo haha :afro ) maar ze zeiden dat voor gewoon stadsverkeer dat nauwelijks verschil geeft. En beetje voor de verzekering en wegentaks laag te houden (in Belgie kijkt men naar het vermogen/de cilinderinhoud van de wagen, niet naar het gewicht)
Dus daarom maar de basismotor. Moet er wel bijzeggen dat we Opel- ambassadorkorting krijgen. Konden kiezen: oud model full option met enorme kortingen (bijna 8000€ korting gehad), of de nieuwe J toen al, maar dan praktisch kaal. Dan is de keuze snel gemaakt. Zo is het ook gegaan met de Vectra: 10.000€ korting full, of nieuwe Insignia zonder opties.Duidelijk dus, goede keuze! Liever een dikke bom dan een kale joekel!
@busje33 wrote:
Hoi! Hier ff de Astra, die vooral dienst doet als tweede wagen voor mij (andere wagen is Vectra C break)
Specs: Astra H Cosmo 1.4, bj 2009, Technical Grey (nu bijna 27.000 km)
Schuifdak- OPC line 1 – Bi-xenon origineel- CD70 navi + CID- elektrisch inklapbare spiegels- Irmscher chrome deurgrepen- Corsa OPC knipperomlijsting-…To Do nog: subtiele verlaging (veren) & ooit eens setje 17″ velgen als deze banden versleten zijn xD en misschien her en der nog wat kleine prulletjes
Grts!

Mooie kar!
Maar wel Full option en toch maar een 1.4?20 juni 2013 om 22:01 In reactie op: Astra G 2003 Njoy motor stuur apparaat decfect/kosten #18153438Beter AC Tronics dan eentje van de sloop.
Reparatiekosten vallen echt mee hoor.Wanneer je de motorsteun niet los krijgt waardoor je de achterste distributiekap niet los kunt halen kun je het volgende doen:
Knip met een zijkniptang aan 2 kanten onder in de distributieplaat.
Geef vervolgens een flinke ruk waardoor deze als het goed gaat redelijk normaal afknapt.
Zo heb ik het al meerdere malen gedaan, die motorsteun gaat echt vast zitten.Haha lees die reacties.
Die kerel wil 1600 pleuro’s voor z’n cabrio hebben.
Wens ‘m succes.Astra naar de poetser gedaan, ben benieuwd!
13 juni 2013 om 21:17 In reactie op: Opel Astra H station achterremmen+ schijven vervangen #18152565Zuiger als volgt terugdraaien (zonder speciaal gereedschap):
Lijmtang op de zuiger zetten die de zuiger telkens iets terugdrukt en ondertussen de zuiger draaien met de waterpomptang. Steeds de lijmtang iets aandraaien terwijl je de zuiger blijft draaien.
Pas op dat je het rubber niet beschadigt.Dan zou ik gewoon op marktplaats een mooi setje origineel Opel opzoeken.
De 16 inch sportvelgen van de astra G vind ik persoonlijk al erg netjes.
Is niet te extreem, en staat zeker sportief.
Plaatje derbie:

Ligt eraan of je veel gewicht achterin hebt.
Bij normaal gewicht zou ik gewoon ongeveer 2,5 rondom aanhouden, altijd goed.
Maar of je er nou 2,3 of 2,4 bar in doet maakt geen flikker uit, dus gewoon even beetje proberen.Ik heb ook smoke mistlampen in combinatie met H11 LED lampen.
Echt mistlampen zijn t nu niet meer, maar ik heb ze altijd aan en er heeft nog nooit iemand geknipperd.
Kleur komt perfect overeen met mn xenon koplampen.
Die mistlampen waarover gm tuningparts het had, zijn lampen die je moet aansluiten als dagrijverlichting. Zit dus geen stekker aan.Als ik zo je onderschrift lees is het vast niet erg om iets meer onderhoud uit te voeren.
Maar waar halen ze het onbenullige bedrag van 450 euro vandaan voor het spuiten van een bumper???
1 jaar of 30000 km.
Boordcomputer geeft het niet voor niks aan.
Opel schrijft namelijk geen LongLife olie voor wat 2 jaar of 30000 kan zitten.
Mocht de boordcomputer het toch fout hebben, kunnen ze bij je dealer wel het een en ander nakijken in hun systeem.Haha nee comfort zat er zeker sowieso al niet meer in.
Je gaat mij niet vertellen dat jij nu comfortabel over een klinkerweg kunt rijden!Wel dik hoor!
Misschien ook wel leuk om luxe kentekenplaten te monteren?! Geeft een mooie uitstraling vind ik zelf.
1000 zonder apk
1250 Met ApkWat moet eraan gebeuren?
Inruilen op een 1.8.
Chippen levert je slechts 15 pk op geloof ik.
-
AuteurBerichten