Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 september 2012 om 18:24 In reactie op: paar vraagjes aan de vectra GTS rijders onder ons #18066566
Lees dit topic eens door, daar is al uitgebreid gesproken over motorkeuzes in een Vectra C.
@mopar wrote:
De exacte kleurcode weet ik niet van deze – overigens erg fraaie – Coupé. Wat ik wel kan zeggen is dat mijn ouders in april 1979 een type B Ascona 2.0 kochten (DV-22-YN) in deze kleur en dit werd indertijd ‘Engels Rood’ genoemd. Ik vraag me namelijk af of de Kadett C origineel wel in deze kleur is geleverd.
De Ascona schijnt nog te bestaan en bij het RDW staat inderdaad ook bruin, maar dat zegt niet alles. Mijn bernstein gold Coupé staat daar ook te boek als bruin.
Wel origineel Opel die kleur, dus zoek het eens op in de folders van dat jaar :thumb
Aan de singel in Enschede, in een parkeerhaven in de buurt van de Opel dealer Bleeker, staat een witte Manta type A (met ook wat zwart ;) ) te koop ook nog eens. Reed er dit weekend langs, dus helaas geen foto.
Getankt :jerry , prijzen schijnen weer flink te gaan stijgen :thumbdown
Bijzonder vreemd verhaal, als je naar de site gaat staat (nog altijd) te koop een OPEL Vectra GTS 2.8 V6 230PK Sport Xenon:

Misschien moet je wat kritischer zijn voordat je een auto koopt? Xenon en trekhaak zijn natuurlijk erg gemakkelijk te controleren en met alle respect, wel of niet klantvriendelijk is natuurlijk een vrij suggestief begrip.
Desalniettemin, 230 pk is ook best lekker ;)
Ik zou mijn Opel brochures erop na moeten slaan, maar als ik het stuur op de foto zie, schat ik deze in onder het hoofdstuk ‘optioneel’ met als Opel bouwjaren rond 1988. Leverbaar dus op meerdere typen en op dat moment dus ook nog de Manta.
Nice, die ATS Cup velgen :thumbup
15″ ongetwijfeld? Misschien dat de voorkant nog wat lager kan, lijkt me optisch mooier.
Wie weet zie ik je nog eens rijden binnenkort :thumb
Vanmiddag bij de Grolsche Veste in Enschede viel mijn oog op deze blauwe vierdeurs Opel Kadett B. Het plaatwerk had weliswaar werk, maar het Kadettje zag er voor de rest volledig en netjes uit.

Het lijkt me een exemplaar uit circa 1970.
Gespot na twee jaar niet meer te hebben gezien, mijn eigen Coupé in de stalling ;) (sinds 1995 overigens)

Hoezo stoffig ???
Ik ben gelukkige bezitter van een GTS C1 2.2i 16V Elegance uit 2004. Als ik je wensenlijstje zo zie zou ik eens zoeken op gaspedaal.nl en een proefrit in zo’n Vectra maken. Behalve even gedoe met de brandstofpomp en -drukmeter is het een hele fijne auto.

Ik word alleen af en toe gestoord van de hoeveelheid meldingen door de computer, mijn andere Opels deden het gewoon wel of niet
;)@D.E wrote:
2.0 Sport.

Sportline om precies te zijn. Deze versie had irmscher velgen en ombouw, sportstoelen etc. etc. Heb zelf tien jaar met héél veel plezier in een grijze 2.0i hatchback rondgereden.
@Automatic-freak wrote:
Vanavond na drie maand opknappen ff een proefritje gemaakt … nu nog wat kleine dingen oplossen en rijden !!


mvg Erik
Zeer mooie Coupé Erik :wors Waar in Twente kan ik dit fraaie exemplaar zomaar eens tegenkomen? Ik ben erg overigens ook erg benieuwd of dit 60/60mm is ?
@speaker wrote:
Als je je asbak er uithaald en dan je pookhoes los trekt dan ligt er links een paar kabels. Als je goed kijkt zie je het stekkertje zitten.
Als je de set besteld en zegt dat het voor voorin is , dan krijg je ook het juiste kapje er bij.( let ff op de juiste kleur ! )Als je hem monteerd: Eerst het kapje in het ‘aansteker’gat drukken, dan het stekkertje op de 12V.-huls drukken en daarna de huls in het gat van het kapje drukken, daarna zit ie geborgt.
Thnx Peter, idd eerst het antraciet afdekplaatje, dan de ring met het kapje plaatsen, de huls aan de stekker pluggen die links van de pook vastgetaped zit en dan de metalen huls laten zakken om te borgen. Kind kan de was doen. Moeite: 15 minuten (valse start/volgorde :ass ) en kosten € 18,92 voor de originele Opel artikelen 1744078 (12V plug), 5196504 (inzetstuk aansteker) en 1744308 (ring).
1 mei 2012 om 17:47 In reactie op: Wel of geen GTS bumper op mijn sedan | UPDATE: een OPC! #18010960Ik zou het niet doen, maar dat is uiteraard persoonlijk, vandaar dat ik ook begin met IK ;)
Het is half, het is het net niet. Ik zou gaan voor of alles of niets en aangezien die skirts niet meegaan in de kleur, zou ik ook die GTS achterbumper niet doen.
Met mijn gsm deze fraaie zilvergrijze Vectra B gespot in Enschede tijdens Koninginnedag.

Overigens geen idee wat voor type B2 notchback het is, maar ongetwijfeld zijn hier kenners genoeg om dit aan te vullen ;)
Vandaag bij een andere Opel dealer e.e.a. besteld voor gezamenlijk net onder de €20. Als het geïnstalleerd is weet ik zeker of het allemaal goed blijkt te zijn. We gaan het meemaken …
OK, ik zal gaan voor een second opinion, ik kom zaterdag nog in de buurt van een andere Opel dealer. Ik houd jullie op de hoogte.
Maar is d’r idd zoveel prijsverschil, dan ga ik met die factuur naar nummer één, vooral omdat ik daar de GTS in onderhoud heb. :fy1Bedankt voor je eerste adviezen Peter. Ik kom echter net van de Opel dealer en ze weten we te vertellen dat ik 40 euro voor het verhaal kwijt ben, toch maar ff een sloper aandoen. Kan ik meteen zien hoe het gemonteerd is ;)
ok, thnx en deze is het gemakkelijkst te bereiken door de console aan het voeteneinde los te schroeven (moer rechts en zwarte schroef links)? Zit bij die plug die bij de dealer te bestellen is ook het bijpassende afdekplaatje? Die combinatie maakt dat ik beter dit bij de sloop even uit een Vectra C kan trekken, kan ik meteen zien waar de bevestiging zit :hmmz
@astrawez wrote:
Vandaag in Den Bosch. Staat er al een tijdje zo te zien, en is al ruim 25 jaar van de huidige eigenaar.
Aan de banden te zien staat de Kadett al 25 jaar stil ;)
Zoals gezegd, vorig jaar ontdekte ik de sterk verweerde koplampen, zie deze foto:

Poetsen met het Turtle wax goedje leverde twee maanden dit resultaat op:

Echter de verweerdheid kwam net zo hard weer terug. Perfectionist als ik ben heb ik beide koplampen bij een Opel schadebedrijf laten herstellen voor €75 per unit. Dit is het resultaat met twee jaar garantie:


… en als bonus was de auto perfect gepoetst met de 17″ bling bling en de GoodYears mooi zwart :thumbup :D
De pomp en drukregelaar zijn in augustus 2010 vernieuwd en gaan doet ie, ik laat menig medeweggebruiker de twee achterpijpen met plezier zien, alleen dat rottige probleem met die slechte warme start/rode acculamp irriteert me en wil ik opgelost hebben.
@midnight black wrote:
Is dit dan een 2.2 direct? (Z22YH) of en Z22SE want die zijn volgens mij allebei geleverd in de gts.
Het is idd een 2.2 direct Z22YH.
Een keer of drie, maar dan treedt het tandartsprincipe op. Ik zal ‘m bij de dealer aan de stekker moeten hebben als het beruchte lampje brand … :???:
Is die brandstofpomp en drukregelaar dan een achilleshiel van deze motor? Of ben ik de enige die dit probleem ervaart? De dealer update (terugroepactie) heb ik namelijk dus al met terugwerkende kracht gehad …
Ja, twee jaar geleden zijn beide – drukregelaar en pomp – vervangen. Dat lampje even oplicht prima, maar nu blijft deze na een kort moment te laag toerental branden. Verklaard natuurlijk nog niet mijn eerste deel van het relaas, maar wel bedankt voor je respons.
-
AuteurBerichten
