Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Sneu type … :thumbdown
2 februari 2013 om 16:15 In reactie op: 3.2V6 GTS al ruim 2,5 jaar te koop bij Opel Dealer #18102475@joop1970 wrote:
Of de vraagprijs ligt te hoog ;)
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar met de wetenschap hoe lang deze al in het bezit is van die dealer, zou daar toch op in te spelen moeten zijn. Maar goed, ik heb geen verstand van de V6 motoren, dus het is ook meer bedoeld als
TIP VAN DE DAG
;)
Zou ik ook zeggen, zover ik weet ziet een C1 front lip er zo uit:

Mijn vader kocht in ’81 een hagelnieuwe 1.6S tweedeurs C1. Ten opzichte van de twee liter B-Ascona was het benzineverbruik dermate anders, dat we tijdens de eerste lange rit naar Zuid-Frankrijk veiligheidshalve na ongeveer 400 km alweer aan de pomp stonden. De ‘nieuwe’ C1 kon het met 1 op 15 af, daar waar de ouderwetse twee liter CIH slechts acht kilometer met een liter deed. Toch kregen we na ruim een jaar een raar motorprobleem dat nooit is opgelost. Zelfs de kop ging eraf, maar een soort van een hik bleef de auto houden.
Deze werd opgevolgd door een 85-er vierdeurs C2 met vijfbak. Deze lichtblauwe sedan reed probleemloos en ik heb er zelfs mijn allereerste (officiële) kilometers in mogen rijden inclusief bergetappe. Deze Ascona C2 was echt een verbetering van die van de eerste jaren.
Niet vreemd dat mijn eigen tweede auto een C-Ascona werd en wel een 87-er C3 1.6S Traveller met vijfbak en honingraadvelgen. Vijfenhalf jaar en een ton verder heb ik ‘m ingeruild. Probleemloze auto en met pijn in het hart heb ik er weer afstand van gedaan.
Gezien de rijeigenschappen, de robuustheid en betrouwbaarheid kijk ik af en toe met weemoed terug naar deze C-Ascona’s. Toch heeft de C-Ascona niet echt de jeugdige, sportieve automobilist weten te bereiken. Vanaf het begin waren de SR pakketten met typische velgen verkrijgbaar en later (correct me if I’m wrong) de GT uitvoeringen bij de C3. Echte race of rally kwaliteiten zijn de auto niet toe te dichten, dus worden ze mijns insziens daardoor helaas niet naar waarde geschat.
De 17″ GTS spaakvelgen waren in november al schoongemaakt, in januari voorzien van nieuw 225/45/17 rubber

en vanavond heb ik de velgen nog eens behandeld met Sonax SONAX Xtreme velgsealing NanoPro voor het betere glimwerk.

Nu nog de nieuwe Michelin banden mooi zwart maken, onder de GTS monteren en wat mij betreft mag het mooie weer dan komen ;)
Mooie GTS en die vraagt idd om velgmaten van boven de 17″ ;)
Dank u, dank u …. als ik het opnieuw had moeten doen zou ik ze net iets mooier neerzetten.
Qua compositie heeft Rovers wat mij betreft gewonnen :thumb
27 januari 2013 om 20:49 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099655@Gupy wrote:
Hoe sneller de motor op temperatuur is hoe beter, vrij simpel. Kan het veel kwaad? Denkt dat het wel meevalt, ken zat motorrevisie bedrijven die wagens een hele dag stationair laten draaien om een beetje in te lopen.
De vraagstelling was in de vrieskou, dus zeer koude (lees: op dat moment nog slecht smerende) olie en koude pakkingen vergelijken met een nette verwarmde (fabrieks)opstelling lijkt me wat scheef.
Kleine liter ruitenwisservloeistof bijgevuld en kapotte dimlicht rechtsvoor vervangen, dus pols ligt open door het schuren aan de rand van het plaatwerk :hmmz
@kammers85 wrote:

mijn oude vectra 2.2 gts uit 2004@kammers85 wrote:
velgen zijn bbs lemans replica 19 inch
voor 8 j breed en achter 10j breed
getrokken banden
schroefset van ta technicks
was een 2.2. benzine uit 2004:wors hele mooie GTS, inderdaad zowel qua diepte als ook in verhouding met deze BBS LeMans velgen :thumb
Toch een paar detailvragen:
* Hoeveel lager is deze GTS gelegd ?
* Wat waren de ET waarden van de BBS velgen voor en achter?
* Welke bandenmaat had je om de velgen?
* Waren nog andere aanpassingen nodig om dit fraaie kunstwerk zo op de weg te krijgen?.
25 januari 2013 om 22:32 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099648@NoFear1696 wrote:
@HarryBarry wrote:
Stationair warmdraaien? Wat een bull :thumbdown shit. Krabben die ruiten en rijden, een beetje liefhebber van techniek weet dat daar een motor ook vrolijker van wordt.
:thumb en niet boven de 3000rpm draaien tot olie op temp. is ook niet verkeerd
Excuus :wors , dat leek mij duidelijk, maar hoort UITERAARD bij. Tevens eerste kilometers zelf kou lijden door alle warmte bij de motor te houden, dat zijn de echte bikkels en liefhebbers ;)
Lastig om daar 100% zeker een oplossing voor te geven. Feit is:
1. het ontstaat bij (te) laag toerental;
2. het werd aanzienlijk minder na vervanging van drukregelaar en pomp;
3. na een (korte) waarschuwingsmelding problemen o.a. EGR klep heb ik na een grote beurt een reset gehad,
sinds die tijd komt het bijna niet meer voor;
4 ik rij sinds een klein jaar 1500 km per maand, meer konstante autobahn kilometers is doorgaans goed voor een motor.Wanneer dan wel? Als ik bijvoorbeeld net te weinig toeren maak bij achteruit inparkeren in een lading sneeuw die nog in de parkeerhaven ligt.
25 januari 2013 om 22:12 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099646Stationair warmdraaien? Wat een bull :thumbdown shit. Krabben die ruiten en rijden, een beetje liefhebber van techniek weet dat daar een motor ook vrolijker van wordt.
Lees mijn topic eens door, het zal een feest van herkenning zijn ;)
Vanmorgen (Blue Monday Morning) de spits in, een paar uur later zit de sneeuw er al weer op …

@sentinel69 wrote:
Zo!! Dat is een (was? ) mooie A Vec !!
Thnx, het is een sportline uit de laatste maanden, dus vol met extra’s als Irmscher velgen, achterspoiler, side skirts, recaro stoelen, electrische antenne, electrische ramen, electrisch af-fabriek zonnedak …….
Tien jaar met héél veel plezier in gereden, gekocht met 50.000km in 2000 en verkocht met 163.000 op de teller. De auto leeft nog steeds (waarschijnlijk in de buurt van Dordrecht).
@Helmer opelfan wrote:
Daar ga jij geen spijt van krijgen :D staat super :wub
Dat vermoeden had ik al en ik begrijp dat je uit praktijkervaring praat ;)
Weliswaar is dit het jaar 2000, maar het is wel een Vectra (indertijd mijn 2.0i Sportline) in de sneeuw:



Deze week de Irmscher Vectra C1 Grill binnen gekregen en vandaag alvast een beetje opgepoetst:

Montage volgt in het weekend van de zomerbandenwissel, dus foto’s volgen nog wel van het eindresultaat.
Sandra bedankt !
@KadAstra-EF wrote:
Oef, nu de foto’s zo mooi onder mekaar staan is een keuze maken wel heel erg moeilijk !
AstraTD heeft een hele mooie,
RISL heeft ook een hele mooie
Op Soepkiepe zn plaat zie ik mijzelf EN mn eigen F staan !
Teamwest: geweldig genomen met scherpte :thumbupMAAR:
Mijn stem gaat naar HarryBarry :wors :wors
Je moet er maar opkomen om een miniatuurautootje (jaja, ook een Opel !)zo te plaatsen dat het Logo op de velg mooi naar voren komt.
En het autootje poseert ook mooi zn schoonheid
Ja, Dit is vakwerk en er is over nagedacht ! :thumbupRik :D
Thnx, het is een Scalextric Vectra slotcar die je op de velg ziet :thumb
Een mooie blonde dame zal ik zeker helpen bij pech, Opel of geen Opel ;)

‘Vroegah’ werd mij geleerd, eerst de motor warm en dan de berijder. M.a.w. gooi eerst die airco uit (normale ventilator toegestaan uiteraard) en na een km of 7 zal de temparatuur van de motor in deze tijd van het jaar oplopen.
Ongetwijfeld niet de mooiste, maar wel een zeer authentieke foto uit 1989. Mijn broers C1 sedan 1.2N en mijn C2 1.6S Coupé.

De blauwe sedan ging uiteindelijk als promotie auto naar de VVD en is helaas niet meer onder ons. Mijn Coupé uiteraard wel en zal – als de planning goed gaat – binnen twee jaar weer en route zijn ;)
Ik zou ze dan maar idd op Marktplaats zetten en vermelden dat ze van een BMW komen. Als je de juiste data erbij zet, ben je ze waarschijnlijk met de huidige kou nog wel snel kwijt. Wel een :puke streek, dat wel.
Ik heb vier ATS Classics 7Jx13 ET20 laten stralen en coaten in Borne met een kostenplaatje van ca. € 300,-


Kleur is RAL9006 hoogglans, voor die 17 inch GTS velgen zal je goed moeten informeren welke kleur !
-
AuteurBerichten