HarrieAstra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 494)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: x18xe1 schokt bij gas loslaten #18161076

    EGR zelf kan ook de boosdoener zijn, afgedopt of niet!!!

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343816

    @HarrieAstra wrote:

    Donderdag 18 juli 2013;

    – zilveren G (25-SV-..)
    Parkeerplek naast het Henri Dunant park (Eindhoven)
    Zeer donkere ramen, aparte skirts en bumpers met lip in kleur
    Embleemloze grill en ik meen 16″ Y-vorm velgen (Opel)

    – donkerblauwe G (..-NB-..)
    Parkeerplek op de Grebbeberglaan (Eindhoven)
    Staat er niet vaak, sporadisch zelfs
    Spoiler, andere bumper met lip, etc.
    Ik meen dat dit Ryan is, anders een hele goede namaak king:

    En hier het plaatje bij het bovenstaande praatje.

    In reactie op: Foutcodes o.a. 033529 en niet meer starten Astra H #18161765

    Sneuvelen die bij bosjes de laatste tijd ofzo?! :wtf

    Toppie! Toch nog redelijk snel gebeurd!

    Maakt dat filter wat je erin hebt hangen een beetje mooi geluid trouwens?

    In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253449

    Bedankt voor het aanbieden van jullie hulp. Ik heb al iemand bereid gevinden in de directe(re) omgeving, wat bij mij natuurlijk de voorkeur geniet.

    Had maar eerder gepost.. Was een beetje kort dag..

    Voor herhaling vatbaar?

    Ik zeg ja, aangezien er verschillende personen van het forum uit de omg. van Eindhoven komen.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343802

    Donderdag 18 juli 2013;

    – zilveren G (25-SV-..)
    Parkeerplek naast het Henri Dunant park (Eindhoven)
    Zeer donkere ramen, aparte skirts en bumpers met lip in kleur
    Embleemloze grill en ik meen 16″ Y-vorm velgen (Opel)

    – donkerblauwe G (..-NB-..)
    Parkeerplek op de Grebbeberglaan (Eindhoven)
    Staat er niet vaak, sporadisch zelfs
    Spoiler, andere bumper met lip, etc.
    Ik meen dat dit Ryan is, anders een hele goede namaak king:

    Bedankt voor de input!

    Gerrit; zou ik graag willen doen, weet alleen niemand in de nabije omgeving.
    Stefan; hier ga ik me verder in verdiepen! Dit heeft iemand anders met (start)problemen al uit de brand geholpen net voor zijn vakantie las ik!
    Ron; de meeste mensen verdenken dus de krukassensor. De nokkenassensor zou evt. ook nog de boosdoener kunnen zijn. Een slechte massa bij de ECU heb ik ook al meerdere malen gelezen.nechter heb ik geen disco lichtjes, lampjes gaan aan en blijven aan.

    Ben jij toevallig in het bezit van een diagnose apparaat en wat vrije tijd :thumb ?

    In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253444

    Hallo,

    Ik heb pasgeleden een topic geopend over het af en toe uitvallen van mijn Astra G Z1.6XE.
    Nu verdenken sommige mensen de krukassensor.

    Graag zou ik mijn G uit laten lezen om te kijken of er een foutmelding getoond wordt.

    Iemand in de omg. van Eindhoven die mij hierbij van dienst kan zijn?

    Alvast hartelijk dank.

    Mvg.
    HarrieAstra

    In reactie op: Goedkope onderdelen #18160455

    Zoek je de veren of echt de dempers?

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642260

    Ah, die witte vlekken! Ja het lijkt wel of de vogels (voornamelijk duiven) de laatste tijd een beetje incontinent beginnen te raken.. Hier idd ook last van.

    Ik zeg iets met wild-beheer, luchtbuks, afschieten? :jerry

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642258

    Iets met gedemineraliseerd water of osmose kan de oplossing zijn :angel .

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136121

    Rick! ‘Dé’ Rick. Jij ook hier?!

    Haha, pas maar op, als je dat doet, kom ik je Neo’s halen (als je die nog hebt) :jerry

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642249

    Marcel; zie mijn onderschrift = Astra G 1.6 16v Sport Edition type 2 uit 2004. Stoelen zijn origineel geleverd in dit model en inderdaad, er zit een goede steun in de stoelen.

    Dion; merci :thumb

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136119

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642246

    Niet vandaag maar de afgelopen tijd heb ik alles behalve stil gezeten. Zo zijn de Eibach Pro-Kit veren onder de Astra gemonteerd. Stabilisator stangetjes bleken vastgeroest te zijn. Deze moesten dus vervangen worden. Hierbij heb ik direct gekozen voor de gemodificeerde versie; stalen stabilisator stangetjes.

    Tijdens de werkzaamheden;

    Ik merk een enorm verschil tussen de standaard verlaging welke een SEII heeft en de Eibach Pro-Kit. Ondanks dat het enkel 1 cm verschilt, voelt het nu vele malen stugger aan en kun je harder door een (scherpe) bocht zonder dat de auto door gaat hangen. Hier was ik aangenaam door verrast.

    Een maatje van me had carbon folie voor het dak van zijn Peugeot 106 besteld en vroeg of ik hem mee wilde helpen met het plakken ervan. Dit was zowel voor hem als voor mij een totaal nieuwe ervaring, dus dit leek me erg leuk en leerzaam. Het resultaat is echt superstrak… en dat voor 2 beginnelingen!

    Inmiddels heeft hij ook zijn motorkap, stootstrips rondom en B-stijlen beplakt!

    Vervolgens is de audio voor 100% in orde gemaakt. Dit geldt natuurlijk mede voor de navigatie die hieraan gekoppeld is. Zo’n systeem werkt echt formidabel. Geen geplak meer voor de houder van een losse navigatie module op de voorruit.

    Daarna ben ik me bezig gaan houden met de OPC bumper en de toebehoren daarvan. Ik had sterk het vermoeden dat ik wat schroefjes en speednuts te kort zou gaan komen. Dus wat ga je dan doen? Juist nieuwe halen.

    Ook was ik van de week in een parkeer garage en dacht bij mezelf; “Hee, dit is best wel een leuke plek om foto’s te maken. Mooie weerspiegeling in de auto van de TL-verlichting”.

    Toen was het tijd voor een beurtje aan de Astra. Veel zaken had ik zelf al vervangen, dus bleef er maar weinig over;
    – Nieuwe motorolie – Valvoline Maxlife 5W30
    – Nieuwe remvloeistof – Bosch DOT4
    – Nieuw oliefilter – Bosch
    – Nieuw benzinefilter – Bosch

    Zwevende Astra

    Wat voor remvloeistof er uit de Astra kwam

    Wat voor remvloeistof er weer terug de Astra in ging

    Gelijk wat foto’s van de onderzijde van de Astra gemaakt

    Hopelijk kan de Astra er nu weer wat kilometers tegenaan!

    Toen was het tijd voor de langverwachte grootse update, de OPC II voorbumper!

    Ik had ondertussen helemaal genoeg van die doffe/verweerde koplampen en ging dus op zoek naar een alternatief. Al snel had ik een setje gevonden en opgehaald. Deze waren echt nog super helder. Hier was ik enorm blij mee natuurlijk!

    Toen zijn we gelijk aan de slag gegaan met het transformeren van de voorkant van de Astra.

    Oude toestand

    Verschil tussen de oude (links) en nieuwe (rechts) koplamp

    Nieuwe en dus huidige toestand

    Daarna was het tijd voor de OPC II voorbumper. Voor het monteren van de complete bumper eerst de roosters, mistlampen + verloopstekkers, kentekenhouder + kenteken, speednuts en de plakstrips tussen de bumper en koplampen gemonteerd.

    Toen was het tijd om de compleet geprepareerde bumper op de Astra te monteren.

    Daarna was er nog tijd over om de Evolution S038 wielen te monteren. Dus dat dan ook maar direct gedaan en wat foto’s geschoten. Echter kon ik niet een super mooie plek vinden om te fotograferen, dus zijn de foto’s beperkt gebleven. Dit wordt natuurlijk ingehaald zodra de juiste locatie om te fotograferen gevonden is.

    Stond ik net in een kuil waardoor de linkerzijde ontzettend omhoog kwam :cry:
     

    Eindresultaat – OPC II bumper – verlaging Eibach Pro-Kit 30-30 – Evolution S038 17″ wielen

    Tot slot is de Astra afgelopen weekend heerlijk gewassen. Dat was namelijk hard nodig. Ook is de armsteun definitief geplaatst. Wat een aanrader is zo’n armsteun!!

    In reactie op: Geflitst grens Belgie (A67/E34)? #18157704

    Maak je geen zorgen, je bent wel geflitst, maar niet op de bon geslingerd. Is idd voor andere doeleinden zoals in de links hierboven wordt beschrevn.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642143

    Wat zeg je Johan, doe er maar een paar nulletjes bij :wors

    Vandaag al in het echt mogen aanschouwen. Rick, goede koop gedaan! Velgen maken de auto, en deze velgen doen dat zeker tov. de oude MAK velgen!

    In reactie op: Probleem met de benzine tank #18155831

    Kan ook vacuüm zuigen. Wil je weten of het hier aan ligt? Boor een gaatje in je benzinedop zodat de lucht weg kan, zo kan hij dus ook niet vacuüm trekken!

    In reactie op: EGR afdoppen-Gevolgen voor APK ,Co2-meting? #18155562

    Ben er gewoon doorheen gekomen!

    In reactie op: Astra G Stootstrip bevestiging #18155373

    Plastic dopjes; Dealer.

    SPORT emblemen; GM-Tuningparts.

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642054

    @Botho wrote:

    Heerlijk…een open dashboard en een draden kluwen… Daar kan ik nou zo vrolijk van worden…Niets leuker dan met draadjes pielen…

    Het is maar net wat je leuk vindt, haha :wtf

    @Blue-Dragon wrote:

    Je hebt je in ieder geval niet hoeven te vervelen pfff.

    Had je het kachelpaneel ook uit het middenconsool gehaald :hmmz
    Maar fijn dat na de 2de x alles weer naar behoren werkt :thumbup

    Verveeld heb ik me zeker niet, integendeel zelfs.
    Kachelpaneel had ik inderdaad ook uit het middenconsole geklikt.

    @petrolhead wrote:

    Mooie man, geeft een voldaan gevoel als alles weer dicht zit en werkt he. :thumb

    Dat kun je wel stellen. Nu houden zo! :angel

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17642042

    Afgelopen week zijn we verder gegaan met het inbouwen van de audio. Kabels waren reeds getrokken, deze liggen nu perfect en ‘onzichtbaar’. Dus hierop volgend aan de slag gegaan met de hoofd-unit, de Pioneer AVH-6300BT met de AVIC-F220 navigatie module.

    Toen ik het dashboard kastje eruit had, viel ons een kabel op, waarvan we niet wisten waar deze naartoe liep. Aan het stekkertje te zien leek het om een GPS ontvanger te gaan, welke ergens achter het dasboard weggewerkt was. Niets bleek minder waar, toen we eenmaal het middenconsole gedemonteerd hadden, althans, gedeeltelijk.

    Dus.. mocht iemand zo’n kabel nog zoeken, dan weet je waar je zijn moet.

    Deze GPS module zat boven bij de MID bevestigd. Dit was gelijk een mooie gelegenheid om mijn eigen GPS module hier te plaatsen. Zo gezegd zo gedaan.

    Vervolgens de radio zo goed als compleet aangesloten en gekeken of hij het deed.
    Conclusie; werkt perfect! Alle functies werken naar behoren. Zo ook de navigatie module en de interface voor de stuurwielbediening.

    Lekkere draad warboel

    Ik was natuurlijk zo bij als iets, en wilde een stukje gaan rijden om te kijken of de navigatie accuraat genoeg was.

    Ik stapte in de auto en wilde de luchtstroom van de voeten verstellen naar de voorruit. Echter was dit niet mogelijk. Het leek net of die stand tegengehouden of geblokkeerd werd. Ook de stand voor de luchtstroom naar het gezicht toe was niet bereikbaar. De overige luchtstroom standen waren geen enkel probleem.

    Ik werd er allemaal niet veel wijzer van, daarom maar besloten om het gehele middenconsole te verwijderen en het probleem te zoeken.

    Dan ziet dat er zo uit;

    Met nóg meer kabels;

    Aan de stelkabel van de luchtstroom schakelaar heb ik met een tang proberen te trekken, wat niets opleverde. Ik kon geen andere oorzaak vinden, dus heb hiervoor een nieuwe kabel besteld, welke de volgende dag al binnen was. Ik was hier erg blij mee, want de zogenaamde ‘bowdenkabel’ was maar bij 2 dealers in het gehele land op voorraad!!

    Oud:

    Boven oud, onder nieuw:

    Toen ook maar gelijk wat cable-connectortjes meegenomen voor de remote kabel van de versterker op de radio aan te kunnen sluiten.

    Wat een enorm pielwerk (en dan druk ik het nog zacht uit) is dat monteren van die stelkabels achter op het kachelpaneel! Als je dat paneel niet noodzakelijk los hoeft te hebben, begin er niet aan, dat zal een hoop gescheld en frustraties schelen.

    Daarmee zat alles weer op zijn plek en konden we zeggen; problem solved! Het lag dus aan de buitenmantel van de bowdenkabel. Helaas is ons dit niet opgevallen toen alleen de radio er nog maar uit was, want toen had het ook al zichtbaar moeten zijn. Achja.. een les voor de volgende keer. Ook heb ik dus helaas een kabel á € 25,40 voor niets gehaald, aangezien de oude ook nog prima zou werken.

    Bij het demonteren van het middenconsole hebben we ook het asbakje verwijderd. Deze sprong echter in tientallen onderdelen uit elkaar. Geloof het of niet, maar na een hele avond gepriegel, is het ons uiteindelijk toch gelukt de asbak weer naar behoren te laten functioneren! Zelf had ik dit nooit meer gedacht, haha.

    Vervolgens hebben we de middenconsole teruggeplaatst, MID vastgeschroefd, kachelpaneel terug geklikt, 4 torx schroeven aangedraaid, en we hadden weer een ‘dicht’ middenconsole! Vervolgens het frame van de radio teruggeplaatst en alle stekkers en kastjes van de radio ‘geïsoleerd’ om rammelen te voorkomen. Daarna alle bekabeling van de radio en navigatie weer aangesloten.

    Toen was het spannende moment weer daar; het omdraaien van de contactsleutel. Zou alles nog naar behoren werken? En het antwoord is; JA, en hoe!

    Navigatie is zeer accuraat en werkt perfect toen hij ons naar enkele ’test-adressen’ heeft genavigeerd.

    Ook zijn alle kabels (en dat waren er nogal wat) netjes weggewerkt achter het dashboardkastje. Kastje zit er inmiddels ook weer in, dus helaas geen foto’s hiervan.

    Ook is de subwoofer inmiddels geplaatst. Deze werkt ook nog prima na een jaar onder het stof te hebben gestaan :grin: . Echter vind ik de subwoofer nu te ‘overheersend’ klinken tijdens een nummer met redelijk veel bass. Dit heeft natuurlijk met de afstelling te maken, maar ook met het vermogen van de speakers. Daarom zijn de speakers in de voordeuren als volgende aan de beurt.

    Toen kreeg ik afgelopen zaterdag nog een leuke e-mail binnen! De bestelde Eibach veren waren binnengekomen.
    Natuulijk gelijk opgehaald. Was een grotere doos als ik had gedacht.

    Ook op dat gebied vraag ik jullie expertise; waar moet er allemaal op gelet worden tijdens het vervangen van de veren. Dit is namelijk geen klus die de monteur dagelijks uitvoert. Dan weet ik in ieder geval dat er niets over het hoofd zal worden gezien.

    Nu deze update binnen is, hoop dat ik dat mijn monteur snel zal bellen met de mededeling dat ik langs kan komen!

    Zodra de Astra naar de garage kan voor de veren, zal er ook gelijk een beurt gegeven worden en enkele onderdelen (naar eigen wens) vervangen/ververst worden.

    Zodra dat is uitgevoerd komt de OPC II voorbumper erop, die al een tijd ligt ‘uit te harden’, zullen we het daar maar op houden, haha? Ook zullen de Evo’s er dan weer onder komen! De armsteun en speakers in de voordeuren staan ook hoog op het prio lijstje.

    In reactie op: Verlagen Astra G OPC 1 #18154649

    Nee.. Gewoon veren voor een Astra G Hatchback nemen. Je moet dan wel op de aslasten letten.
    Fabrikanten gaan van een standaard Astra uit.

    Dus de Eibach veren 30/30 verlagen op een standaard Astra 30 mm. Dezelfde veren op een SE II of OPC verlagen 10 mm. Dit komt omdat je met je SE II of OPC al 20 mm lager bent als origineel.

    Klopt helemaal Gerrit! Daar ligt het probleem ook niet gok ik..

    Het lijkt net of de knop geblokkeerd wordt zodra je linksom bij de voorruit-stand uitkomt, en rechtsom tot je bij de stand naar het gezicht bent.

    Ik heb begrepen dat achter de draai schakelaar van het paneel een arm zit, dan het draai mechanisme waarin de armen vast zitten, en dan als laatste nog een arm.

    De voorste arm wordt (zover ik kan voelen) pas ‘actief’ zodra je naar de 2 standen toe wilt draaien die het bij mij momenteel niet doen. De achterste arm is ‘actief’ in alle overige standen (die het bij mij nog wél doen).

    Is bovenstaande correct?

    Iemand enig idee waar het probleem aan kan liggen en hoe op te lossen?

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 494)