Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet je er iets tussen zetten? Of is het plug&play, of moet er echt geknipt en gesoldeerd worden?
En…
@HarrieAstra wrote:
Moet je na het afsluiten van de auto de lock knop inhouden voor de ramen te laten sluiten of enkel 1 x klikken?
Das een mooie functie! Wat heb je hier allemaal voor moeten doen?
En moet je na het afsluiten van de auto de lock knop inhouden voor de ramen te laten sluiten of enkel 1 x klikken?@Rickskes wrote:
Vanmiddag om 16:00uur OPC I (Arden Blue) gespot op John f. Kennedylaan.. richting stad. Man kort haar en een bril. Met een mevrouw langs zich
49-FR-.. ?
Zag die gisteren in Waalre/Aalst. Aardig donker getinte ramen en leuke velgen zover ik kon zien.
De wielen die je op het oog hebt komen dan 49-37=12mm verder naar buiten toe te staan.
Is overigens prima te doen, je hebt alleen meer kans op steenslag aan de zijkant van de auto omdat een gedeelte van het loopvlak van de band bij rechtuit ietwat buiten de wielkast komt.
@nova…. wrote:
@Rickskes wrote:
Vanmiddag tussen 12-1 een astra G gespot blauw van kleur (Arden Blue), leek op een OPC I, maar van dichtbij was dit toch niet. zat een man van jaar of 27 in?
Met standaard bumpers of met een Lumma/Rieger v en a bumper??
Die met lumma/rieger set met kippengaas erachter zie ik in ieder geval regelmatig.
4 oktober 2013 om 11:23 In reactie op: motor valt uit bij snelweg afrit zodra ik rem en koppel #18177419De (defecte) EGR-klep was bij mij het probleem. Als je even op mijn naam klikt en mijn berichten zoekt, zul je het topic vinden. Misschien word je hier wijzer van.
4 oktober 2013 om 08:30 In reactie op: motor valt uit bij snelweg afrit zodra ik rem en koppel #18177417Was inderdaad ook mijn probleem. Echter kon ik wél direct weer starten.
Klopt echter wel.
Astra’s in warme landen zijn daar namelijk wel zowat allen mee uitgerust. Beschermd in de zomer tegen de hitte en in de winter tegen de kou.
Heb er zelf ook een, vind het wel fijn! Wordt je accu ook niet zo smerig.
Ik zou eens op de sloop gaan neuzen. Ze zitten vaker in diesels heb ik het idee.
29 september 2013 om 11:00 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176166Begrijp wel; onderhoud is behoud…
Mensen kunnen zeggen wat ze willen, mij werd ook gezegd dat mijn Z1.6XE EGR niet afdopbaar was, maar dit blijkt dus wel te kunnen.
Hoe zien je bougies eruit? Zijn deze wellicht aan vervanging toe? Draaien alle cilinders nog mee?
Het kan zijn dat hij in beginsel geen MM lampje laat zien. Na een aantal keer starten zal deze wel verschijnen (hetzelfde geldt waarschijnlijk als je de stekker weer monteert).
Jordi! Gebruik even de search, dan zul je wat topics van mij tegenkomen. Daar wordt alles haarfijn uitgelegd.
Even korte antwoorden op je vragen;
– als je voor de auto staat aan de rechterzijde van je blok.
– ja kan! Beste manier om te testen of het je EGR is. Hierdoor gaat natuurlijk wel je MM lampje op je dashboard branden. Dit gaat weer weg bij het aansluiten van de stekker.
– cheater werkt prima. EGR volledig weg, pakking en blinde plaat erop en voilà. Cheater komt op de bekabeling die normaliter op je EGR klep aangesloten zou worden.Als je geen cheater wilt; ga naar je dealer en vraag of ze de EGR functie uit kunnen programmeren. Bij sommige motor types kan dit niet. Ook kan het zijn dat de dealer meer geld vraagt voor het uitprogrammeren als dat een cheater kost. Kies hier je voordeel in.
Mocht je vragen hebben, mijn Astra is ondertussen voorzien van een cheater, en ontdaan van de EGR klep ;)
Sluit ik me bij aan! Nette Astra. Heb je wat meer specs?
Is dat die met die dikke (niet OEM) bumpers en PSV vlaggetje achter de ruit, Rick?
27 september 2013 om 21:20 In reactie op: Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan? #18175425Inderdaad, dat zag ik pas later… Balen maar dan wordt het maandag.
Eens kijken wat ik geregeld krijg.Sterker nog; er zit helemaal geen EGR-klep meer op mijn Astra.
Kort gezegd; stekker bij EGR-klep los, EGR losschroeven en er fysiek helemaal uithalen!
Hier monteer je een pakking + blinde plaat voor terug. EGR-klep komt er NIET meer op.
Op de losse stekker (van de kabelboom) die je nu over hebt, monteer je de EGR-cheater die een misleidend signaal naar je ECU stuurt, zodat je geen motormanagement lampje hebt branden op je dashboard.Easy as that king:
27 september 2013 om 20:15 In reactie op: Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan? #18175422Niks, alleen heb ik hier niks aan!! Ik heb het andere uiteinde nodig, welke in de stekker van de kabelboom moet!
Een stekker afknippen is zo gebeurd, maar dan moet ik wel de goede hebben, en normaliter zit daar de EGR-klep voor in de plek ;)Sorry, maar ligt dat aan mij of schrikt dat men af, als je leest dat die bakken het ‘snel’ begeven.
En wat voor kosten brengt dit met zich mee, mocht de bak aan diggelen gaan?
Wat is de eventuele modificatie en is die reeds vanuit fabriek uitgevoerd op latere modellen, of hoe moet ik dit zien?
Wat ik begrijp is dat de hoge heren van Opel wel de turbo verbetert heeft (LET –> LEH), maar niet nagedacht hebben over het extra vermogen+krachten welke vrijkomt op de bak.
Dat is wel écht jammer, en dat verwacht je als consument ook niet echt bij een auto van zo’n kaliber….
Niet vandaag maar afgelopen weekend heb ik mijn EGR-cheater aangesloten om te testen hoe de Astra zich hierop zou gedragen. Bijna een week later loopt de Astra nog super en zonder problemen.

Voor mij nooit meer een EGR-klep in ieder geval ;)
Nu de testfase van een week bijna verstreken is, ga ik de bekabeling van de EGR-cheater definitief goed aansluiten en wegwerken. Hiervoor ben ik nog op zoek naar een zogenaamde ‘seal connector’.
27 september 2013 om 19:08 In reactie op: Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan? #18175420Op de sloop zul je zoiets ook niet snel vinden Stefan. Ik moet namelijk de connector die op de EGR-klep zit in de vorm van een (losse) stekker hebben. En ik weet niet precies hoe die aansluitingen verwerkt zitten in de EGR-klep zelf, zodra je deze openmaakt. Daarom haal ik liever een losse stekker die ik zo op de bestaande stekker aan kan sluiten.
Daarom kan de dealer ook niet aan zoiets komen, omdat hier normaliter de EGR-klep op aangesloten wordt (wat ik dus niet meer wil :wors )
Arjan, goede tip! Dat bedrijf zit zowat om de hoek bij me. Ik heb de site geraadpleegd, echter ziet het er niet echt uit alsof ook particulieren daar iets kunnen kopen, of zit ik er dan naast?
Ik ga in ieder geval morgen even contact leggen en wie weet kom ik met een mooie stekker terug :thumbup27 september 2013 om 14:21 In reactie op: Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan? #18175417Rick schijnt hem inderdaad te hebben!
Alleen jammer dat hij niet aan afhalen doet en dat verzendkosten gelijk torenhoog zijn.Rick, dealer verkoopt zoiets niet. Ben al bij Vullings geweest.
Hij vond m’n idee wel top in ieder geval king:
Race camp uitvoering zou toch ook zeer luxe uitgevoerd moeten zijn?
Ik zie er nu een op MP staan met een simpele boordcomputer en zonder navigatie.
Daar knapt men toch direct op af bij zo’n luxueuze auto waarbij je beter verwacht!?Ook staat deze race camp op velgen die volgens mij niet standaard op de H OPC geleverd zijn, klopt dat?
Gaat om de volgende;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m723162579-opel-astra-gtc-2-0-turbo-opc-race-camp-240pk-bj-2010.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Weet niet of die link te openen is…
Ook lees ik (veel) berichten dat de versnellingsbakken (ik meen M32?) van deze OPC’s bij bosjes stuk gaan. Is dit inderdaad zo?
Als mensen nog meer meningen/aandchtspuntjes hebben hoor ik dat graag. Ik ben me in de opties en mogelijkheden van de OPC aan het verdiepen.
Lees anders ff mijn topic door mbt. inhouden/stotteren/uitvallen.
Niet geschoten is altijd mis en het testen ervan is simpel zat (kost ook niks).
Zou ook een beginnend probleem van je EGR-klep kunnen zijn.
Die ‘leeft’ namelijk onder die 2500 RPM.Zodra die weg is loopt de auto naar mijn mening zuiverder, soepeler (ook met overschakelen), en maakt de motor een ‘rauwer’ geluid, wat ik persoonlijk erg fijn vind klinken.
Logisch dat als je in een hoog toerengebied zit, je snel op moet schakelen.
22 september 2013 om 15:53 In reactie op: [Astra G [Z1.6XE]] Vraagjes over EGR Simulator?!? #18163105Aangeschaft, gemonteerd, en het werkt!
Voor meer info verwijs ik jullie graag door naar:
viewtopic.php?f=5&t=17804822 september 2013 om 15:51 In reactie op: [Astra G Z1.6XE) Motor valt spontaan uit?! OPGELOST! #18160450Zo even stof afblazen hier, maar eind goed al goed. Het probleem is opgelost.
Om te voorkomen dat ik het probleem in de beginpost in de toekomst nog eens zou mee gaan maken heb ik een zogenaamde EGR-cheater besteld. Deze heb ik inmiddels gemonteerd en ik heb geen waarschuwingslampje (motor management; vanwege de losse EGR stekker) meer op mijn dashboard.
Auto loopt nu veel rustiger en zuiverder.
Het gat waar de EGR-klep op zat is afgedicht middels een pakking en een blind plaatje.
Geen EGR meer voor mij ;)
-
AuteurBerichten