Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb met mijn Astra (Z1.6XE) zelfs 1:16,7 gehaald op de terugweg van vakantie king:
Dit was in hartje zomer (afgelopen jaar) mét de airco aan en de cruisecontrol op +/- 130 km/h.@Juffer1 wrote:
Over banden gesproken : mochten er 16″ banden onder zitten kijk dan goed naar de profiel dieptes.
Die 16″ banden zijn een redelijk aparte maat (205/50-16) en daar zit dus ook een apart prijs je aan (€ 175,- p.stuk bij de dealer).Waar baseer je dit op Arjan, want ik hoor je dat vaker zeggen? Heb je dan banden met een gouden randje ofzo?
De maat 205/50/16 is voortaan een heel gangbare maat geworden.
De prijs van een super A kwaliteit 16 inch band, ligt tegenwoordig nagenoeg gelijk aan een 17 inch band.Voor het gemak als voorbeeld genomen: Michelin Pilot Sport 3, geen slechte band dacht ik zo;
– 205/50/16: € 111,10
– 205/40/17: € 109,90@Dantji wrote:
Nice!
Wat ligt daar voor fles in je motorkap ? Tussen de accu,kvs en ruitensproei?+ 1. Viel me ook gelijk op.
Die heeft toch geen coupé?
Wie; ..-JB-ZK
Wat; zilvergrijze G coupé
Waar; geparkeerd achterzijde WinkelCentrumWoensel, Eindhoven
Wanneer; dinsdag 04-02-2014 – 15:00 uur
Hoe; zwart (gefolied?) dak, OPC bumperIemand van hier?
@Botho wrote:
@HarrieAstra wrote:
@ Botho; ik zou ook wat aandacht schenken aan je remleidingen. Op de foto’s te zien hebben ze behoorlijk wat aanslag (corrosie). Kan in de toekomst je de kop kosten bij APK.
Gewoon ff lekker invetten!
Geluid van je uitlaat zal wel hard te noemen zijn nu begrijp ik?
ha die Harrie, bedoel je de leidingen van die zwarte??? Die zijn gloedjenieuw….pas nieuw getrokken alleen hadden we alleen koper liggen. En aangezien dat nog steeds mag hebben we het zo opgelost…
Nee, ik bedoel jouw Astra (rode), naast de blauwe leidingen. Van de foto af lijkt het erop dat deze de nodige corrosie hebben.
Neem aan dat je niet graag in korte tijd ook je leidingen wilt vervangen :thumbup ?
Goed vettig houden ervan werkt goed. Op die manier heb ik geen aanslag op m’n remleidingen.
Hoe ziet je huidige wagenpark er nog uit? De coupe stond toch te koop als ik me niet vergis?
Dion die een midden console niet los krijgt? Stelt me toch lichtelijk teleur :wtf :jerry
@ Botho; ik zou ook wat aandacht schenken aan je remleidingen. Op de foto’s te zien hebben ze behoorlijk wat aanslag (corrosie). Kan in de toekomst je de kop kosten bij APK.
Gewoon ff lekker invetten!
Geluid van je uitlaat zal wel hard te noemen zijn nu begrijp ik?
Waarom haak je niet in op het bericht van Haasje17?
Wellicht is dat een goedkopere oplossing..@dennisnmgn88 wrote:
Ik zag aan de kont al gelijk dat het geen Opel was ;), heb dus maar niet verder gezocht naar een kenteken haha.
Andere vraag…. weet iemand de exacte naam van de velgen die op een Astra G Sport Edition II liggen (velgen op de allereerste foto van dit topic).
Heel marktplaats afgestruind maar ben ze nog steeds niet tegen gekomen :(Zijn Ronal velgen. Heb ze zelf ook.
Je kunt ze van me overnemen met de Astra erbij :D , want deze velgen behoren er echt bij.Op marktplaats komen ze gewoon voorbij als Astra Sport Edition II velgen. Heb ze al verschillende malen voorbij zien komen.
Nee, zolang de ruimte eronder (waar de EGR-klep op aangesloten zit) maar luchtdicht afgesloten wordt..
@ZakhooiTM wrote:
Heb m’n systeem software bijgewerkt voor remote-start voorbereiding (Kan dus straks m’n auto starten met m’n telefoon. Yaay!!)
En verder wat software herschreven zodat de verbinding met internet niet elke keer weg valt.Owwww… Komt hier nog een how-to oid. van.
Denk dat er veel geïnteresseerden zullen zijn, maar het zal vast niet zo gemakkelijk zijn zoals je het zegt.
Theunm; Bedankt voor je bericht. Ik dacht ook als eerste aan de accu.
Die 12,6V haalde ik dus absoluut niet met sleutels uit het contact.
Tijdens een rit heeft ze vaak de radio en dimlicht aan. Daarbij rijdt ze ook erg korte stukjes telkens.De accu die ik hier nog heb staan, die ietwat hogere waardes heeft als haar huidige accu, heeft dezelfde afmeting als die er nu in zit, dus dat zou geen punt moeten zijn. Het gaat mij er inderdaad meer om of er niets stuk gaat.
Over dit verschil qua accu’s krijg ik dus wat tegenstrijdige berichten.Sjoerdie; Wat kan een garage meer aan een accu testen als dat ik met een multimeter kan? Kunnen zij zien of de accu zijn spanning niet meer vast kan houden?
Zojuist ook de spanning gemeten hoe we de auto gisterenavond na het rijden weg hebben gezet; 11,78V
Vervolgens geprobeerd om de auto te starten. Tot mijn grote verbazing startte hij direct. Tijdens lopen; 14,65V
Daarna auto weer uitgezet en 5 minuten laten staan om vervolgens nogmaals de spanning te meten; 12,20VIs het normaal dat een accu in één nacht (21 uur stilgestaan) van 12,20V leegtrekt naar 11,78V? Of zijn dit inderdaad symptomen van een defecte accu (waar ik inderdaad aan denk, gezien de spanning die hij weergeeft bij lopende motor)?
Nu is het zo het geval dat ik voor de aankoop van de Corsa al tegen de verkopende partij heb gezegd dat ik de accu er niet goed uit vind zien. Deze zag er ‘versleten’ uit naar mijn mening. De verkopende partij verzekerde mij ervan dat er geen enkel probleem met deze accu was. Ik heb daar op dit moment dus mijn vraagtekens bij. Ook leuk dat zulke dingen nét buiten de garantie periode vallen. Maar ik heb het wel aangegeven, en zij hebben toegezegd dat er niets mis was met die accu.
Nu hebben we opgebeld naar de garage en deze kon ons vertellen dat ‘ze wel iets voor ons zouden regelen’, dat ‘het wel goed zou komen’. Maar op de vraag of er kosten aan verbonden zijn, kon hij geen antwoord geven.
Wat is in jullie opzicht, na het lezen van bovenstaande, reëel om te vragen/eisen van de verkopende partij?
Als je ff een paar berichten terug leest..
Ziet er heel dik uit! Zou ook wel iets voor de mijne zijn met zwarte accenten.
Wat sprayt degene op het einde op de folie?En wat ben je kwijt voor een dak?
@Astra_R wrote:
@shaktibiharie wrote:
Vandaag de opc grill geplaats
Is die opc badge toevallig net zo groot als die dingen in de stootstrips op de deuren? Vind het namelijk wel een mooie grill maar zou er dan de “selection” uitvoering aanduiding in willen hebben..
Ik ben een van die forum leden. Hier is vast nog wel een foto in dit topic van te vinden.
Zijn inderdaad hetzelfde formaat emblemen als in de stootlijsten!Blijft een mooie grill! Ga je hem nog aanpassen naar je eigen smaak of blijft hij zo?
Hee verrek die foto is in Mensfort gemaakt, is het niet?
De oranje Corsa met op de voorkant enkele racing flag stickers was er volgens mij ook bij afgelopen zondag? Die reed in ieder geval mee vanuit Eindhoven.
Is een ‘gewone’ 2 liter met 136pk. Niet een OPCII blok in ieder geval.
Desalniettemin leuker als een 1.6 king:
22 december 2013 om 22:08 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201398En als het bovenstaande niet is, kan het een vervuilde of kapotte EGR klep zijn.
Die sneuvelen met bosjes!Toppie! Scheelt veel hè, was bij mij ook.
Heb je een originele blinde pakking gekocht of er zelf een gefabriceerd?Ik heb zelfs een EGR cheater aangesloten en kan zodoende de plek van de EGR geheel afdoppen.
Niet veel mensen hebben dit heb ik het idee. Prima alternatief.Dolgedraaid motortje van je recirculatie klep.
Haal je dashboard kastje eruit en schakel de recirculatie mogelijkheid in.
Bij een werkende recirculatie klep zul je de klep zien bewegen.
Bij een defecte recirculatie klep zul je het motortje blijven horen (deze draait dan dol).Succes ermee.
14 december 2013 om 18:57 In reactie op: Astra G Z1.6XE – MID melding "remvoeringen" vraag #18199625Enig idee waardoor deze melding veroorzaakt wordt Wim?
Corrosie, draadbreuk, kapotte sensoren/indicatoren?
Wat wordt er bedoeld met verglaasde remmen?
Leuke wagen Dennis. Zover ik lees wil je verschillende Sport Edition II aanpassingen aan je Astra doen. Had je dan niet beter een Sport Edition II kunnen kopen, of was dit een goed aanbod en zijn Sport Edition II Astra’s niet zo dik bezaaid?
Die openstaande asbak is nog een heel gepruts! Ik heb een keer mijn middenconsole los gehad waarbij de asbak in honderdduizend stukken uit elkaar vloog. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar die van mij werkt weer uitstekend!
Zo’n setje om je koplampen te herstellen; niet doen. Werkt voor geen meter. Ik had die van Turtle. Als die koplampen gaan verweren, zijn ze niet meer te redden. Je kunt het geld van zo’n setje dan beter investeren in een professionele poetser die er ook een UV-laag overheen legt, of natuurlijk voor een nieuwe set.
Als je gaat kleien, zorg dan ook dat je een nieuwe waxlaag aanbrengt. Als je gaat kleien leg je als het ware heel je lak bloot. Zie dit hetzelfde als scrubben van je lijf waardoor je poriën open gaan staan.
Ik denk dat mijn auto precies aan jou wensen/plannen voldoet, ik weet niet of je hem al eens voorbij hebt zien komen.
Het geluid; klapperen van de kleppen?
-
AuteurBerichten