Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Let erop dat als je het aangesloten hebt, en je kunt je auto niet meer 2 maal vergrendelen (safe-lock), dat er (teveel) lekstroom is.
Erg lastig als je het mij vraagt. Ik ben er ook al een tijdje mee bezig.
@pixels66 wrote:
is dat echt zo goed dat spul? IMO is shampoo gewoon shampoo, ik had die Meguiars Ultimate wash & wax, maar als het eenmaal een sopje is, is alles hetzelfde, en schoon is schoon.. of kun jij me anders wijsmaken?
In mijn ogen is shampoo geen shampoo. Er zit daadwerkelijk verschil tussen verschillende soorten shampoo. Ik ken ook mensen die de auto met Dreft (afwasmiddel) wassen.. laten we daar verder niet over praten.
Net zoals dat je bij olie verschil in de kwaliteit hebt zitten, is dat ook zo het geval bij shampoo. Vuilwekers, glijmiddel, schuimvorming, noem het maar op. Ook heeft deze shampoo een heerlijke geur (naar mijn mening), waardoor je extra gemotiveerd wordt om te wassen, haha.
Daarbij komt ook nog om de hoek kijken dat sommige shampoos duurder in verbruik zijn als anderen. Ik was regelmatig mijn auto en heb meer als 2 jaar gebruik kunnen maken van bijna één liter Poorboys SS&S, dus tel uit je winst!
Ik raad je aan hem eens te gaan proberen.
@midnight black wrote:
Zooo, daar kun je wel even mee vooruit, ik heb zelf de halve liter (473ml) fles Poorboys Super Slick & Wax en daar doe ik al lang mee….
Bevalt de Poorboys SS&Wax ook goed dan? Heb hier nog niet echt verhalen over gehoord.
@RemcoV wrote:
Idd, het is ook zeer belangrijk hoeveel schampoo je gebruikt. Sommige knijpen maar wat in de emmer, maar een overschot aan shampoo vernietigd je waxlaag.
Ik heb ook de 1l Poorboys SS & Suds, ik doe er ook al ruim 2 jaar mee. king:
Daar heb je helemaal gelijk in. Een juiste verhouding, aantal delen shampoo met aantal delen water, is belangrijk om een ‘goed’ sopje te brouwen.
Ik heb nu dan de gallon uitvoering. Als ik bereken hoelang ik al met die één liter doe, zal ik er nu zo’n 8 jaar mee kunnen doen. Dan valt de prijs nog gigantisch mee.
@thereaper wrote:
De stabilisator stangen vervangen. Van rubber bij de bevestiging was weinig sprake meer… nu weer een vers setje eronder
Wat voor stabilisatorstangetjes zaten erop? Heb je nu voor de gemodificeerde uitvoering gekozen? Die zijn namelijk van staal.
Een volwassen fles (3780 ml) Poorboys Super Slick & Suds shampoo besteld. Is even wat anders als de kleine fles (970 ml) waarmee ik bijna 2 jaar heb kunnen doen!

Hartstikke fijne shampoo vind ik het :thumbup
Probleem 2 en 3 zou met een defecte dynamo te maken kunnen hebben? Zijn beiden elektra zaken.
Meet je accu anders eens na, zowel met de motor uit als met de motor draaiende. Zet hier even de gemeten waardes neer.De turbo’s zullen hier vooral een flinke opdonder van krijgen heb ik het idee.
Deze mag je namelijk nooit direct uitzetten als ze flink op hun donder hebben gekregen, altijd even na laten draaien.Tegenwoordig zit er sowieso een ‘marge’ op de auto’s(onderdelen). Trekt de economie aan.
Haha denk dat je niet op zoek bent naar zo’n scootertje ;)
Denk dat die roze de nodige pk’s heeft king:Rijd je SBO Remco?
Btw: 4 dagen bij de detailer, dan zal die vast verwend zijn!
@jan-oakley wrote:
Mijn werk zit daar dus ben er wel vaker met de auto,
Die capri coupe waar je het over hebt komt ook uit geldrop, is een oud collega van mij toen ik stage liep bij mansveld.
Aha op die manier! Ja nu je het zegt, volgens mij staat die inderdaad op het terrein van Mansveld.
Zit die hier toevallig ook op het forum?@michield wrote:
Ben er dik tevreden over. Het is niet zo’n hele zwarte kleur zoals met bumperblack maar het wordt wel mooi donker. Het lijkt alsof het er echt is in getrokken en de originele kleur naar voren komt.
Haha, goede tip was dat dan hé ;)
Had er patent op aan moeten vragen, werkt echt goed dat spul :worsZou eigenlijk iedereen moeten doen met van die (lelijk) verweerde stootstrips & skirts!
@jan-oakley wrote:
Jaaa dat was ik haha, zie het nu pas :D

Zo, late reactie haha!
Kom je er vaker?Ik spot ook regelmatig een capri coupe met ik geloof xenon en zwarte velgen met een chrome rand. Zie deze meestal op industrieterrein achtse barier – Anthony fokkerweg te Eindhoven. Wie o wie is dit?
Is dat Ryan trouwens niet die ik dinsdag gespot heb?
Komt nu ineens weer in me op dat hij ook zo’n Astra heeft.Overigens al lang niet gezien hier op het forum, toch?
Ik weet haast zeker dat het iemand van hier moet zijn!
Gister rond het avondeten, op de Grebbenberglaan, iets met NB in het kenteken.

Ford T? :jerry
Forté motorflush zul je bedoelen. Gebruik even de search, zijn al meerdere topics over.
Doet ie ’t niet meer of heb je de licht sterkte schakelaar helemaal op 0 gezet zodat het scherm niet oplicht?
Draai schakelaar zit onder je knop voor stadslicht en dimlicht.
Nu pas :???: ??
2 mei 2014 om 21:58 In reactie op: Motor stottert en houd in als ik optrek bij verkeerlicht #18231692Ik heb die cheater. Werkt top! Aanradertje.
En ja dat kun je testen door je EGR stekker los te trekken (tijdelijk). Lampje gaat dan wel even branden, gaat na 3x starten weer weg als je de stekker er weer op hebt zitten.
Hoi Michiel, welkom hier op het Opel-Forum. Leuk ‘opknap’ projectje heb je daar. Valt nog iets heel moois van te maken.
Even gelijk een opmerking: bumperzwart op je kunststof delen en daarna blanke lak er overheen spuiten; no-go. Dat werkt niet samen iets ‘vettigs’ (bumperzwart) en dat vervolgens te bespuiten met (acryl) lak.
Wat goed tegen zwarte (doffe) kunststof delen van je auto is gekookte lijnzaadolie. Insmeren, in laten werken en afnemen. Daarna hoef je dit niet meer te doen, blijft mooi zwart (althans bij ons thuis wel).
Vraag 1: probeer eens met lampenolie (dat blauwe spul weet je wel). Daarmee zijn lijmresten goed te verwijderen!
Vraag 2: je hebt auto’s met een oranje reflector, maar de wat nieuwere auto’s hebben een witte reflector voor een wat luxueuzere uitstraling. Dit wil jij nu ook gaan creëren en dat kan prima. Je moet in het grijze/witte gedeelte van de lamp inderdaad een oranje lampje steken. Echter ziet er dat natuurlijk niet uit.
Daarom kun je kiezen voor een ‘silver bulb’ lampje. Dit is gewoon een oranje knipperlichtlampje maar er zit een zilver laagje overheen dat je het oranje van de lamp niet ziet. Natuurlijk straalt hij wel oranje licht uit zodra je je knipperlicht gebruikt!
Vraag 3 heb je zo te zien al bijna geregeld, dus toppie!
Succes met je Astra en het is leuk als je een workshopje bijhoudt (met foto’s)!
De Astra is vandaag uit geweest voor een APK bezoekje, waar hij fris en fruitig vandaan kwam, er zit namelijk weer dik 13,5 maand verse APK op zonder enige aandachtspunten king: !

Gewassen! Was hard nodig ook :wors
Die remote waar jij het over hebt, Vannos, is om (als je die zou hebben) de elektrische antenne uit te laten gaan. Dan komt daar stroom op te staan zodra jij je radio aanzet.
Omdat jij geen elektrische antenne hebt, kan hij ook dienen om de versterker aan te sturen (aan te zetten), mocht je een uitgebreid audio systeem hebben.
Ik heb een Pioneer AVH-6300BT klapscherm en hier heb ik ook een stuurwiel interface op aangesloten. Elke auto/type heeft een ander verloopkabeltje van de interface naar de radio nodig, dus dat is in dit geval inderdaad een JVC leadje (draadje) voor jou.
Werkt overigens als een tiet. Kost wel het een en ander maar dan heb je wel wat moois! Anders zitten die knoppen voor niets aan je stuur en dat is ook zo zonde, zoals je zelf al zegt ;)
@patrick 1987 wrote:
vanmidag een achteruitrij camera gemonteerd in me astra f :)
Ziet er goed uit. Hoe dien je dit geheel aan te sluiten?
Uiteraard de kabels van de camera naar de radio om beeld te krijgen, maar hoe zit dat met het inschakelen van het beeld zodra je hem in zijn achteruit zet?Woensdag 02-03-2014, +/- 13:15 uur, industrieterrein Eindhoven/Woensel (grenzend aan de Fransebaan).
Capri Yellow G Coupé met zwart met chrome velgen? Liggen er volgens mij pas sinds kort weer onder, want afgelopen winter zag ik hem daar vaak staan met staal of originele velgen?Is dat iemand van hier?
Mocht het de EGR zijn; trek de stekker eens er vanaf en ga eens rijden. Je krijgt nu waarschijnlijk wel het MM lampje, maar als hij opeens veel lekkerder rijdt weet je waar je probleem zit.
Deze willen namelijk nog wel eens smerig zijn of vast gaan zitten.De aandachts/afkeur-puntjes vallen allemaal reuze mee!
Hier de antwoorden op je problemen:
1) ABS lampje kan branden doordat de sensor geen goed contact maakt bij je wielen. Haal het stekkertje even los en maak het evt. schoon en monteer het weer terug en kijk hoe het nu reageert.
2) Ik denk dat je schakelaar op je bak stuk is. Heb ik ook eens gehad bij mijn vorige Astra. Verbind de 2 contacten eens aan elkaar door. Als de achteruitrijlichten het dan wél doen, weet je wat je moet vervangen.
3) Spreekt voor zich; gewoon een nieuw afdekplaatje halen, zijn de kosten ook niet. Iets van 5 EUR.
4) Je verlichting kan verkeerd afgesteld staan, deze kun je stellen. Hiervoor moet je 2 dopjes uit je balk trekken waar je motorkap in de vergrendeling valt. Zou er alleen zelf niet aan gaan knutselen, want daar hebben ze een speciaal apparaat voor bij de garage. Vreemd dat ze dit niet even kosteloos doen, aangezien dit een werkje van niets is. Mocht het op bovenstaande manier niet lukken, dan zitten je reflectors eventueel los, en dat is ook APK-afkeur.Succes ermee, en zover ik heb kunnen beschrijven, is dit allemaal makkelijk in 1 dag te doen en rolt hij daarna makkelijk door de APK.
-
AuteurBerichten