Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ron; inderdaad, precies zoals op de foto te zien is heb ik gekocht.
Ik ben er zeker van dat alleen de knopjes stuk zijn. Dit omdat ze nogal ‘sponzig’ aanvoelde toen ik de behuizing even open had, net zoals op de foto van Aapje. Ik stuur je even een privébericht! Heb een nieuwe tel dus ben je nummer helaas kwijt.Aapje; thnx voor de foto, erg duidelijk! Jij hebt dus ook zo’n nieuwe behuizing gekocht waar die knopjes los bijzitten?
Hierbij de foto!

Heb dus ook geen idee wat ik hiermee aan moet…
Ga ik zsm. maken en hier posten zodat het duidelijker is!
Ilviu; thnx voor je aanbod. Is inderdaad wel een eindje rijden. Ik kijk even of er mensen wat dichter in de omgeving dit ook kunnen.
Johan; ik ken wel afstandsbedieningen die bedraad zijn. Denk maar aan de afstandsbediening van een bed (met snoer) etc.
Bart; het heeft helaas niets met de programmering van de sleutel te maken. Ik denk echt dat hij aan zijn einde is. Vandaar dat we alvast een nieuwe behuizing voor de sleutel gekocht hebben. Alleen is het even abacadabra hoe en wat er precies gesoldeerd moet worden om deze functioneel te krijgen.
24 augustus 2015 om 01:42 In reactie op: [Corsa C] Krakend geluid afkomstig van achterzijde #18294114Vervangen van de rubbers zou een prijzige aangelegenheid zijn, aangezien de hele achter as er onderuit moet, begreep ik van een monteur.
Invetten kan inderdaad altijd, echter moet ik dan wel precies weten waar ik moet wezen.Betreft een Z1.2XE Easytronic Joop. BJ auto = 2003
Heeft die motor een EGR-klep?
Anders gooi die stekker er maar eens af! Had precies hetzelfde als wat jij omschrijft.
Zodra koppeling ingedrukt werd, viel hij terug naar 500 toeren en vervolgens sloeg de motor compleet af.Na de EGR afgekoppeld te hebben, geen last hier meer van gehad!
Ik zou het project ‘spiegel’ doorzetten! Zou echt super zijn denk ik.
Trek de stekker van je EGR-klep er eens af.
Dan gaat er wel een MM lampje branden, maar als hij niet meer uitvalt, weet je waar het probleem zit!Ik heb dit probleem namelijk ook gehad met mijn Z1.6XE Sport Edition II.
Grote kans dat dit ook jou probleem is!
Is net zoals de ‘choke’ openzetten van je carburateur, vroeger bij je brommertje.
Is dus geheel normaal :thumb
Hoe is het je gelukt om de problemen te verhelpen? Ben er erg benieuwd naar, helpt evt. andere mensen met problemen op weg!
2 januari 2015 om 10:47 In reactie op: [Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts #18266824Je lichtbeeld hoort ook ietwat rechts uit het midden te schijnen..
Is inderdaad de Gyeon Q2M wetcoat!
Het lijkt net of de auto’s een second skin hebben gekregen. De lak voelt heel zacht aan, althans, de laag die er overheen zit!
Zeker een aanrader als je snel en gemakkelijk een leuk resultaat wilt behalen.
Wetcoat vertaalt zichzelf eigenlijk al; natte laag.
Het aanbrengen is super simpel en het resultaat is, als je het mij vraagt, verbluffend!
Je wast de auto namelijk totdat deze helemaal schoon is naar wens en vervolgens spuit je deze af met de hogedruk-spuit. Daarna vernevel je de wetcoat op de afgespoten auto en vrijwel direct na het opnevelen, spuit je het product weer met de hogedruk-spuit af. Let op dat je het product niet in laat drogen, je mag het ook niet in de zon gebruiken.We zijn bijna een week verder en de wetcoat houdt nog fantastisch (er wordt een standtijd van 8-12 weken opgegeven).
Dit is eigenlijk hetzelfde principe als wax, alleen dan op een natte ondergrond, zoals ook gedaan wordt in een wasbox bijvoorbeeld.
Met de hand (droog) waxen is veel arbeidsintensiever als de wetcoat. Ik was denk ik voor een hele auto met 5 minuutjes klaar king: .
1; Ja je kunt wel zeggen dat er dan ‘haast’ achter zit om de distributieset te vervangen… Al 12 jaar op een en hetzelfde rubberen riempje!
2; Waar zweet je blok precies?
3; Kijk nog maar eens goed naar je veren dan! Toen mijn veer deels afgebroken was, zag ik dit ook amper. Pas bij goede inspectie zie je dan dat er mogelijk een stuk afgebroken is. Tel anders de windingen ten opzichte van de andere kant.
En tot slot; klopt het dat ze in België zo streng zijn met de APK? Ik lees namelijk wel eens verhalen dat super-getunede auto’s elk jaar al het tuning-spul eraf halen en de originele delen erop zetten. Dit terwijl er zo ongelooflijk veel getunede wagens in België zijn… rara?
Afgelopen weekend geëxperimenteerd met een wetcoat. Ik was al blij verrast met het afspuiten van de auto na het aanbrengen hiervan, maar toen ik de auto’s vervolgens in een vochtige avond aantrof werd mijn glimlach nog groter.
Zie hieronder het resultaat. Maximaal 250 ml voor 2 auto’s gebruikt. Zou nog zuiniger moeten kunnen!
De Astra



En de Corsa


Alvast een tip voor de volgende keer; koop niets bij Cargoods. Ik persoonlijk heb echt slechte ervaringen met deze toko.
De spulletjes kunnen wel lekker goedkoop zijn, maar daar is de kwaliteit ook naar..
En zou bovenstaande ook hikken/bokken kunnen veroorzaken?
Afgelopen week bestond CarClean 7 jaar. Daardoor hadden ze 7 erg aantrekkelijke aanbiedingen. Hiertussen zag ik een product wat me erg aansprak maar wat ik niet kende, namelijk de Gyeon Wetcoat.
Na wat filmpjes en recensies gelezen te hebben leek het me wel wat om uit te proberen. Aangezien het nu leuk geprijsd was, besloten om een paar dingetjes aan te schaffen. Daarbij kreeg ik een Monello Sponge cadeau, altijd leuk!

Zoals gezegd ben ik erg benieuwd naar de werking van de Gyeon Wetcoat. Op de filmpjes ziet het er allemaal super uit. Ben ook benieuwd wat de standtijd van dit product zal zijn.
Iemand enig idee of het product op de gehele auto gesprayed kan worden? En dat het niet schadelijk is voor bijvoorbeeld de rubbers, koplampen, of iets dergelijks? Ik heb namelijk nog niemand op dit forum gezien die het al eens gebruikt heeft. Tips zijn welkom!
Vallen je toeren naar de 500 terug en vervolgens helemaal dood?
En kun je vervolgens direct weer starten?Ik heb dit ook gehad en bij mij was het de EGR-klep.
Je bougies kunnen ook het probleem zijn..
Vooral BMW motorfietsen schijnen hier gevoelig voor te zijn.
http://www.motor-talk.de/forum/ruckeln-bei-konstanter-geschwindigkeit-t397873.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ook de originele GM bougies vervangen voor 4 NGK R bougies en heb zelf ook last van bokken, echter ik heb een Astra G. Toen ik dit topic las ben ik me er verder in gaan verdiepen.
Ik ga m’n oude GM bougies nog een proberen of wellicht iridium bougies (Denso/Brisk).
Ps: lees je net geplaatste bericht; EXACT hetzelfde als waar ik last van heb! En wat een bullshit wat de dealer zegt.. Mijn vorige G 1.6 8v nergens last van.
Vraagt een LED-lampje dermate veel stroom dat hij weigert op de safe-lock te gaan? Ik dacht juist dat een LED-lampje ‘energie besparend’ was en niet veel zou verbruiken.
Wat lijkt jullie de beste plaats om een LED-knipperlampje te plaatsen, zonder dat hij moeilijk gaat doen over de ‘lek-stroom’?
Hoe moet ik dit precies zien Gerben? Heb je misschien een schemaatje zoals je bedoelt?
Ontkoppel eens de stekker die naar je EGR-klep toe loopt en probeer hem daarna eens te starten.
Mocht je Astra aanslaan en stabiel toeren houden, zal je EGR stuk zijn.
Zodra je je stekker van je EGR los trekt zal je MM lampje op je dashboard wel gaan branden. Schrik hier dus niet van.
Gaat (na 3 x starten) weer weg, als je je stekker weer aangesloten hebt.
Respect voor je werk hoor! Ik zou willen dat ik zelf net zo handig en kundig was als jou om dit alles zelf uit te kunnen voeren.
Petje af en ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen. :thumbup
20 juli 2014 om 21:20 In reactie op: Raar geluid, wanneer airco aangaat. (video inbegrepen) #18243357Mijn Astra heeft dit geluid afgelopen weekend ook geproduceerd. Niet erg gek mijn inziens met zulke (bizarre) temperaturen (30 gr.+).
Net nogmaals een ronde gereden (23 gr.) om te kijken of het geluid nu nog steeds aanwezig zou zijn. Druk het airco-knopje in en ik voel dat het systeem ingeschakeld wordt. Even kijken of het systeem koele lucht gaat blazen en jawel, koele lucht! Vanuit stilstand optrekken, 1ste versnelling, 2de versnelling… zonder gierende geluiden! Recirculatie klep open voor een extra koele luchtstroom, en ook dat ging zonder problemen. Gedurende de hele rit geen rare/gierende geluiden kunnen waarnemen.
Mijn airco is een klein jaar geleden volledig leeggehaald, vacuüm gezogen en opnieuw afgevuld met de juiste hoeveelheid (R314a of zoiets) koudemiddel inclusief fluor en smeermiddel.
Zou het dus zo kunnen zijn dat de auto’s het gewoon enorm zwaar hebben gehad met de temperaturen van afgelopen weekend?
Ik lees hier ook berichten dat een airco geen vermogen zou vragen? Nou ik kan toch duidelijk merken wanneer de airco ingeschakeld wordt, hetzelfde idee als dat je een (lichte) aanhanger zou trekken heel overdreven gezegd.
Schakelt een aircosysteem niet vanzelf uit als hij teveel of te weinig druk/koudemiddel in het systeem heeft zitten om eventuele schade aan de pomp of delen te voorkomen?
En af en toe de airco aanzetten is wel raadzaam lijkt mij. Er zitten namelijk gassen (onder druk) in het systeem welke als het ware ‘stilstaan’ en op deze manier langzaamaan uit het systeem kunnen ontsnappen. Als je je airco gebruikt, gaan die gassen in beweging en zal er dus minder kans zijn op ontsnapping, toch?
Ik vraag me af tot hoeveel graden jullie airco-systeem koelt en wat de richtlijnen hiervoor zijn?!
20 juli 2014 om 11:39 In reactie op: Raar geluid, wanneer airco aangaat. (video inbegrepen) #18243348Is dit geluid niet omdat de airco het momenteel gewoon moeilijk heeft met deze temperaturen? Is het geluid ook aanwezig als je de airco aan hebt en het wat minder warm is?
@Haasje17 wrote:
Over of onderdruk in je airco systeem. Ofwel te weinig of teveel freon erin.
Freon is het koudemiddel begrijp ik?
Geluid heeft dus niets te maken met het overlijden van de aircopomp?
Is het niet zo dat als er te weinig koudemiddel over is, dat de airco automatisch afslaat of zelf niet aangezet kan worden?@Astra 1.4 NZ wrote:
Je airco zet je trouwens beter nooit af
En waarom is dat? Zodat het gas in beweging blijft en zo niet kan ontsnappen?
Airco vraagt wel vermogen, dat is wel jammer. -
AuteurBerichten