Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heeft geen zin met wat ik uiteindelijk wil bereiken, en heb er immers al 2 nieuw voor in de zijlijsten.
Toch bedankt voor het meedenken!
Mhhh.. Die armsteun moet toch gewoon goed te monteren zijn?
Zijn toch 4 schroeven die je aandraait in de armsteun, zodat er materiaal uitzet, zodat de armsteun geklemd zit in het lege bakje?Kun je misschien een foto sturen van wat er dan in de weg zit?
Ging het inbouwen van de hoodlifters en armsteun voorspoedig Vla007?
Moet er namelijk ook nog eens aan beginnen!
@vla007 wrote:
215/40/17 is inderdaad de originele maat, maar als je 205 breed hebt dan is 45 de goede hoogtemaat.
Dit vind ik wel raar… Kun je dit onderbouwen?
Net of die ene centimeter breder wat uitmaakt?@okkie-001 wrote:
Oke bedankt voor het beantwoorden
Maar welke maat is nu beter te betalen die 215/40 r17 of 205/45 r17Michel
Dan zul je eerst moeten beslissen wat voor (merk) banden je wilt hebben. Van daaruit kun je verder rekenen. Prijzen kun je neem ik aan ook wel vergelijken, toch?
Er moet een ’40’ hoge band op als je met 17 inch rijdt. Dit om de teller afwijking zo minimaal te houden! De breedte van 205 kun je gewoon behouden!
Dus in jou geval zal het worden; 205/40/R17
FKsport; had persoonlijk toch degene laten zitten die er op zat. Maar ieder z’n smaak natuurlijk!
iAstra; leuke set. Flinke jongens, niet? Niet gek dat ze liggen te wringen, heb je speaker ringen gebruikt? Doe je de achter speakers ook nog?Staat zonder enige twijfel heel strak!
+1
Echte blauwe lampen mogen natuurlijk niet. Je bent geen hulpdiensten voertuig…
Fitting voor je mistlampen betreft H11.:wub :wub :wub :wub !!!!!
Ik kan beamen dat de Exalto’s heerlijk rijden! Heb ik om mijn originele Sport Edition II velgen zitten!
Michelin Pilot Sport III heb ik om mijn andere zomer velgen zitten. Dit rijdt ook formidabel zoals ik in mijn eerdere bericht heb aangegeven :thumbupLeuke knutselschuur met zeer leuke inhoud!
Zie ik het nu goed dat je CAI geen (directe) verbinding heeft met de aanzuigmond?
Thnx voor de foto’s! Ziet er wel strak uit, breekt het geheel een beetje!
Ik denk dat Terry bedoelt dat hij al met zijn buik op de grond ligt, en dus niet nog verder naar onder uit kan breiden.
Dat is jou mening dan. Ikzelf rijd op verschillende Michelin banden (Ecsalto, Primacy HP, Primacy 1, Pilot Sport 3, Energy saver) en heb nog nooit problemen gehad met al deze banden. De genoemde banden rijdt ik in allerlei verschillende maten, dus pik van alles wel een graantje mee.
Ik zeg niet dat andere banden slecht zijn, ik zeg alleen dat Michelin een goede keuze is.
Snelheidsindicatie H = 210 km/h
Snelheidsindicatie V = 240 km/hSnelheidsindicatie T = 190 km/h
Overigens vind ik het raar dat er slecht/negatief gesproken wordt over een A-merk band. Misschien hebben diegene daar zelf slechte ervaringen mee gehad, maar in de regel zijn deze banden ‘de beste’ (kwaliteit) band. Ze worden immers niet voor niets het meest verkocht.
Je keuze lijkt me prima. Zeker voor die €76,- per band (is eventueel nog wel goedkoper te vinden bij goed speurwerk).
Succes met het maken van een keuze.
Netjes. 400 km maar op een tank met de Astra? Wat voor verkeer, stad, snelweg of gecombineerd?
@ Corsa; raar dat je dit als valkuil ziet. Als je je gewoon aan de regels houdt, is dit alleen maar fijn als extra bewijslast. De tegenpartij kan er op deze manier echt niet meer onderuit. Alles wordt namelijk geregistreerd. Van snelheid in km/h en datum aanduiding, tot de gereden route.
@ Dennis; om er toch nog even op in te haken. Meedenken voor alternatieven, 100 punten, fijn zelfs. Maar het gaat erom dat dit topic om een specifiek model gaat (zie titel?).
Zelf zoek ik alles tot op de haar na zelf uit. Zeker voordat ik aankoop met een behoorlijke aanschafprijs doe.
Het alternatief is zeker niet dezelfde als die ik in de beginpost beschrijf. De functies van deze cams verschillen daadwerkelijk van elkaar. De een hecht veel waarde aan deze (extra) functies, en de ander weer net niet. De een betaalt daarvoor, en de ander niet. Dat blijf je met alles houden.
Ikzelf ben degene die van de uitgebreide functies houd, en ik ben bereid daarvoor te betalen.Goede kwaliteit of mindere kwaliteit, hiermee komen we weer op bovengenoemde uit. Ik ben dus ook best bereid hiervoor te betalen. Alles wat beter is, hangt een prijskaartje aan.
Ik heb helemaal niets op mijn ruit zitten. Ik geef dat immers niet voor niets als belangrijk argument op.
Je kunt mij niet wijs maken dat je smartphone én fullscreen navigatie kan hebben draaien, én een video opname van de rit kan maken. De meest hedendaags voorkomende smartphone is immers een iPhone, en deze kan dit niet.Jij als individu kunt de toegevoegde waarde misschien niet waarderen, maar er zullen ongetwijfeld andere personen zijn die dat wel doen.
Het gaat niet over wel of niet overtuigen, daar draait dit topic immers niet om. Dan zal het een welles-nietes verhaal worden.
Geen interesse = niet reageren.
Wel interesse = ik hoor het graag!@ Arjon; ik heb het niet ‘fout’. Laat het nou zo zijn dat iedere aanrijding anders is. Als de verzekeringsmaatschappij en hun client voet bij stuk houden, heb je geen poot om op de staan.
Ikzelf heb hier recent ook ervaring mee gehad! Het is zelfs zover opgelopen tot contact met de politie en rechtsbijstand aan toe.
@dion87 wrote:
is van carbon folie, dat heeft die laten doen geloof ik. maar staat inderdaad echt nais.
het is trouwens een originele OPC1. met alles meegespoten.
Echt dik. Heb je een betere foto van deze OPC? Of zit hij toevallig ook hier op het forum?
Zou dit ook een beetje leuk te lukken zijn met plastidip? Als het dan niet bevalt is het er ook weer zo vanaf!
Koolstof filter is beter. Ik heb er geloof ik €11,- voor neergelegd een half jaar geleden.
Inbouwen zoals eerder is omschreven.
– dashboard kastje eruit met 6 torx schroefjes
– klepje van interieur filter gleuf afhalen
– oude filter eruit
– een keer de blower aanzetten of de gleuf uitzuigen, hier zal namelijk veel troep uitkomen. Als je dit niet doet heeft het totaal geen zin om een nieuw filter te plaatsen
– nieuwe filter erin. Let op hoe hij erin moet en geleid hem zo goed mogelijk, anders komt hij er dubbel in en dan is de werking ervan wegSucces ermee.
Michelin en Continental ben ik zelf heel erg over te spreken.
Met Michelin banden zit je vrijwel altijd goed. De energy saver is zeker geen slechte keuze.Ik zou persoonlijk niet voor 4 seizoensbanden gaan. Dat is het zowel in de zomer als de winter ‘net niet’.
Mooie foto! Dat zwarte dak van die zilveren is echt dik! Plastidip? Wrap? Gespoten?
Brengt me op ideeën, zo goed staat het!!En hoe weet je of je kabels of stangen hebt? Sorry maar ik ben hier niet van op de hoogte.
Heb zelf een Z1.6XE, dus ik zal ook wel schakel stangen hebben, net als jij.Schakelen stangen soepeler dan kabels? Ben eigenlijk toch wel benieuwd naar dat ‘pennetje’ (met foto), mocht het in de toekomst gaan veranderen.
Ziet er veelbelovend uit! Erg benieuwd naar het eindresultaat.
Snap eigenlijk niet het nut van dat kleine strookje wat je onder over hebt gelaten. Ga je deze ook nog dichtmaken? Wat voor dubbel DIN gaat erin komen?Al met al goed bezig!
Ik lees een regel verder en;
Hoofdstuk 2. Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen
Titel 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen§ 5. Beschadigingen en bewerkingen van de glazen van verlichtingsarmaturen van personenauto’s, bedrijfsauto’s, driewielige motorrijtuigen en aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg
Artikel 2.10.12
1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
2. De glazen van de verlichtingsarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.Helaas dus aardegel. Voor mijn eigen verhaal ben ik nog huiverig. Er is namelijk niets aan de lamp of behuizing zelf gedaan..
Edit: voordat er reacties komen van ‘ja maar dat is boven de 3500kg’.. Neem dat met een korreltje zout. Als dat voor hen geldt, dan kun je er haast vanuit gaan dat dit ook zo voor <3500kg is.
Artikel 5.2.51 verplichte lichten en retroreflectoren
p. een derde remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 2001, aangebracht zodanig dat:
1°. het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van het voertuig of de rand van het lichtdoorlatende gedeelte op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf dit middenlangsvlak indien het derde remlicht niet op een vast deel van de carrosserie of bovenbouw kan worden bevestigd, en
2°. de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in onderdeel h.Visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten.
2. In afwijking van het eerste lid, onderdeel p, worden twee extra remlichten aangebracht, indien het derde remlicht niet in het midden of binnen 0,15 m vanaf het middenlangsvlak kan worden bevestigd.
Visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten.
Artikel 5.2.53 kleur
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
=======
Zover ik tot nu toe heb gelezen dient het 3e remlicht in ieder geval op de juiste plek gemonteerd te zijn, en dient deze rood licht uit te stralen.
Er zal terplekke bekeken worden of er voldoende rood licht uitgestraald wordt, zoals ik uit het artikel begrijp.Ik ga nog verder zoeken, maar dan zijn we nu deze kennis in ieder geval al rijker!
-
AuteurBerichten