Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@X.otic wrote:
Niet zo’n heel goed verkooppraatje voor je kuipstoelen :D
Mooi corsa hoor :thumbNou ja, ik vind het niks. Misschien vind een ander het juist fijn. Zal ze binnenkort eens te koop zetten.
Bedankt voor je compliment!
@16v kadett c wrote:
weet je wat ook mooi is dat je het spruitstuk teept is nog beter ook 20euro klaar
Is al gedaan, maar is niet te zien op de foto’s. Bedankt voor je tip :thumb
Zo, vandaag een dagje aan het toeren geweest. Heb een in nieuw staat Corsa A3 GSI interieur weten te bemachtigen. Kunnen eindelijk die kuipstoeltjes eruit wat voor geen meter zit. Deze gaan dus de verkoop in.
De wangen van de GSI stoelen wil ik opnieuw laten bekleden, zit een plekje van ongeveer 1 cm op. (instapschade) Breng de auto binnenkort naar Niels (DHZ Twente) Hij gaat de stoelen er netjes in zetten. Heb er zelf de ruimte thuis niet voor, en het lassen is niet voor mij aangelegd.



Tijdje geleden heb ik ook een GSI radiateur geplaatst. Er zat nog een 1.2 radiateur voor wat opzich ook goed koelde, maar wou toch graag wat meer koelvermogen.

Als het interieur erin zit wil ik het onder de kap nog iets netter hebben, de distributiekap, kleppendeksel en inlaatspruitstuk wil in het wit laten coaten. De L even opnieuw in het rood. Dan ziet het er voor mij mooi genoeg uit. Daarna komt de kofferbak aan de beurt, heb een 15″ Rockford woofer uit de powerserie. In de hoeden plank komen 4 6×9 speakers, moet alleen nog opzoek naar een mooi compo setje voor de voorkant. Kortom weer genoeg winterplannen!
@gsi rudi wrote:
@Harjan wrote:
@giuliettaevo wrote:
@16VCalibra wrote:
Volgens niels is de spie afgebroken door te veel vermogen.
Heeft hij dat eerlijk waar gezegd? :shock: Dan snap je echt niet hoe het werkt… :???:
@16VCalibra wrote:
Auto zou tussen 4enn 5 opgehaald worden. Toen werd het 6 uur en nu is het half 8……
Heeft Niels niet even gebeld/geSMS’d dat het later werd dan :???: ? Is toch een kleine moeite om dat door te geven zodat mensen niet nodeloos zitten te wachten en zich niet zitten op te vreten… :(
ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt…
Zit je nou iedere keer iets op te zoeken om Niels af te zeiken?
volgens mij wel, zo reageert hij ook in een andere topic. Niels had kunnen bellen of smsen, maar 16vcabibra had dat ook kunnen doen.
het is maar net hoe je het bekijktIk wordt er een beetje moe van, regel je zaken gewoon buiten het forum om. Alsof Niels niets beters te doen heeft. Die jonge is altijd druk, blijkbaar snappen sommige mensen niet dat hij totaal niet zit te wachten op dit onnozel gezeur.
Verder bemoei ik me er niet mee. Ik zelf had dit met Niels zelf opgelost en niet op deze manier.
@giuliettaevo wrote:
@16VCalibra wrote:
Volgens niels is de spie afgebroken door te veel vermogen.
Heeft hij dat eerlijk waar gezegd? :shock: Dan snap je echt niet hoe het werkt… :???:
@16VCalibra wrote:
Auto zou tussen 4enn 5 opgehaald worden. Toen werd het 6 uur en nu is het half 8……
Heeft Niels niet even gebeld/geSMS’d dat het later werd dan :???: ? Is toch een kleine moeite om dat door te geven zodat mensen niet nodeloos zitten te wachten en zich niet zitten op te vreten… :(
ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt…
Zit je nou iedere keer iets op te zoeken om Niels af te zeiken?
@jeroenk wrote:
Voltage van je DDR3 even +0.2V zetten. Deze draaien op 1.65V standaard.
Idd, en misschien even je bios flashen naar een nieuwere versie, soms ondersteunen ze dan wel wat zwaarder geheugen. (Mits je moederbord niet te oud is)
Zeker weer aanwezig:)
7 september 2012 om 14:39 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064454@2000 wrote:
Dat kan wel ja. Maar mijn kop ligt er ook af, en aangezien een pakkingspakket veel goedkoper is dan een paar lossen pakkingen, heb ik de rubbers toch al liggen, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.
Inderdaad!
Ik twijfel als m’n kop gescheurd is tussen het olie en koelvloeistof kanaal. Kvs tandje werd iedere keer vies, maar na het vervangen van de radiateur blijft hij wel schoon. Hadden we vervangen voor een grotere.
Wil dan meteen heel de kop reviseren. En een pakking van een c20let ertussen.
Bij stationair draaien rookt hij niet, enkel bij gas geven komt er een pluimpje uit. Nou weet ik dat deze blokken altijd wel wat roken, maar wil het toch netjes hebben.
7 september 2012 om 13:35 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064452Veroorzaakt dat soms een blauw walmpje? Mijn kop moet er binnenkort af, vervang ik die meteen mee.
Iemand enig idee?
Heb er nog geen problemen mee gehad, maar de pomp blijft nog wel lopen als de auto op contact staat. Is dit een probleem?
1 september 2012 om 18:12 In reactie op: corsa B c20xe stottert en hikt bij het optrekken help #18058176Ik had ongeveer hetzelfde, bij mij was het de luchtmassameter, is er niet iemand waarvan je hem kunt proberen?
Hoe kom je bij de afvoer?
@djeebee wrote:
heb een schokbreker vervangen, de hardware op de schokbreker was defect zodat hij de verkeerde gegevens naar de computer stuurde. Van de stoelverwarming moest het matje vervangen worden. Dit heeft mij bij de Opel dealer € 647.- gekost.
Auto was net 2 weken uit de garantie :-(En dan komen ze je niet tegemoet?
@Florian wrote:
@ GTS2.2 DTI: thanks voor de tip! Jeroen, heb je m opgeslagen?! ;)
@Harjan: thanks for the respects! Ben n uur bezig geweest met tikken en foto’s selecteren, dus fijn om te horen dat t gewaardeerd wordt :thumbMaar natuurlijk wordt dat gewaardeerd! Ben zelf ook een poets liefhebber dus het is altijd leuk om het werk van een ander te volgen en om te lezen welke producten een ander gebruikt!
Over de herkomst van de motor heb ik nog een leuk verhaaltje. Toen ik de auto overnam van de vorige eigenaar vroeg ik om een bon, die zou hij erbij zoeken voor me. Hij werkte zelf bij een garage. Volgens mij heeft hij daar gewoon zelf een bon geschreven met een motornummer.
Tijdens de RDW keuring waren de 2 heren heel erg moeilijk aan het doen. Ik had netjes de bon gegeven met het motornummer. Maar op de 1 of andere manier bleek er iets niet te kloppen. Na een tijdje kwamen ze naar me toe met de vraag hoe ik aan het nummer kwam. Nou, uitgelegd dat ik die bon had gekregen van de vorige eigenaar en dat, dat het motornummer was. Wat bleek nou, dat nummer heeft hij gewoon uit z’n sterretje gevist. Heel dat nummer kwam niet overheen. Dus ik begon daar wel even te zweten, echter was het helemaal geen probleem!
De heren vonden dat ik al genoeg moeite had gedaan om het te achterhalen, en geloofde me op m’n schone sokken! :thumbup
Respect! Ik hou d’r van om zulke topics te lezen :thumbup
Schijfremmen op de achteras is geen probleem. Maak je niet druk. Heb het zelf ook, die kerel ging er een stukje mee rijden en alles was gewoon goed. Terwijl ik er nog niet eens remdrukbegrenzers tussen heb.
Iedereen zegt dat het snel blokkeerd, ik heb de auto volledig leeg op 2 omp stoeltjes na, voordat achter blokkeerd moet er heel wat gebeuren hoor!
Ik laat het echter niet zo natuurlijk, het gaat nu goed, maar met een noodstop wil je niet dat achter blokkeerd.
Verder moet je niet te zwaar wegen aan die keuring. Ik had een goeie kennis die me goedgeefst ingelicht, het valt allemaal hard mee.
@syl-astra wrote:
ik heb volgens mij nog een br relais liggen van een c20xe
en wezep zwolle is niet zo ver dus zeg maarGisteravond even bij syl-Astra de relais voor niets(!) opgehaald. Nog bedankt kerel! Fijn dat er ook nog zulke mensen bestaan.
Maar helaas was het zonder resultaat. De pomp blijft nog lopen als de auto op contact staat. Zal vanavond even een foto maken hoe kabels eruit zien, maar verwacht dat het daar inzit.
@Vinci wrote:
M2.5 primed niet, dus blijft stil op contact en gaat pas lopen bij doorstarten.
Jouw relais zit gewoon niet goed aangesloten.
Mm, daar ben ik niet blij mee. Weet je ook wat er eventueel verkeerd zou zitten?
16 augustus 2012 om 21:16 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045229@Noordpoolgsi wrote:
Intressant as zaterdag eens kijken op sloop na een alfa . pas in de broekzak dus zal wel niks kosten. :afro
heb ook een digidash in mn a corsa 16v ma bij mij slaat vin ok pas bij 4de blokje aan.ook met a gsi radiateur en 92° thermo. :hmmz
Ik had het zelfde.
@Mr. Bone wrote:
met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash
Idd, werkt top! Nogmaals bedankt man! :thumbup
20 juli 2012 om 22:02 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045212Vandaag de nieuwe radiateur erop gezet, wat een gemartel zeg. Je kunt nergens bij, en wou het spruitstuk er niet afhalen. Uiteindelijk is het gelukt, (na wat lieve woordjes) handen wel kapot maar goed.
De 2 spal fan’s er voor gemaakt, alles weer terug monteren, koelvloeistof erin en starten.
Merk inderdaad dat hij (veel) sneller de fan’s aanstuurt. Precies wat ik wou! Heb een digidash, normaal ging de fan pas aan bij het 4e blokje, maar nu al bij de 3e. Rond de 95 graden dus.
Nogmaals bedankt voor je hulp en het verzenden Mr. Bone!
Wat een plaatje zo zeg! Snel eens in het echt bewonderen!
18 juli 2012 om 22:12 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045204Voor de mensen die hem ook willen, heb even een fotootje geschoten. (Links de nieuwe, Rechts de oude) Je moet er wel even zelf 2 stekkertjes aanknippen, maar dat mag voor de meeste geen probleem zijn dacht ik zo.

Bedankt Mr. Bone!
-
AuteurBerichten