Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Silver wrote:
heel netjes hoor Wilco.
wil ik toch eens vragen..waar zijn nou die gele kapjes voor..die bij de wielen liggen?Dat vraag ik me nou ook af!
Verder top werk! Ben afgelopen zaterdag zelf bezig geweest met een dap 900. Wat een fijne machine is dat!
@crossagek wrote:
@giuliettaevo wrote:
Dat er relatief weinig VW’s waren heeft er mee te maken dat er in Drachten een grote VW meeting was. ;)
Vrienden van mij waren wel naar Zandvoort o.a. met de rwd Jetta maar die moest binnen 5 min het terrein al weer af… hij zette de Jetta even dwars en kreeg toen meteen ruzie met eentje van de beveiliging die de auto indook om de sleutels eruit te trekken, daar was mijn vriend niet zo blij mee en toen kregen ze even goed woorden. :???:
gebeurde pal voor mijn neus en pal voor mijn auto die daar geparkeerd stond . ( hij had em ook niet moeten raken )
was niet normaal wat hij deed en terecht dat hij het terrein moest verlaten . Tegenover ons stonden 3 auto’s van gezinnetjes waar 3 kleine kinderen tussen liepen te spelen . Je zult ze maar raken met dat dwaze gedrag . En wat betrefd het woord kk wat ik je vriend tig keer heb horen zeggen , zou ik je vriend graag eens uitnodigen om samen met mij en mijn dochter mee te gaan naar het ziekenhuis naar de afdeling waar kk patientjes liggen en waar mijn dochter wordt behandeld aan een tumor . ( denk dat ie dan wel paar keer nadenkt voordat ie het weer zegt ;) )
Echt ik moest me inhouden vanmiddag en nu houd ik op want begin me nu alweer op te winden en dat wil ik niet ,maar wou wel effe me hart luchten , maar nu dus maar weer ontopic :angel
Respect! Meer zeg ik er niet over!
Jammer dat je niet met je corsa tr c20xe was. Heb je project gevolgd op het corsa forum ondanks je keiharde inzet heb je dat helaas niet kunnen redden.
Zal hem vast nog wel zien op een meeting. De corsa a stand stond goed gevuld. Klasse!
Zag de corsa vandaag @ Zandvoort. Zonder problemen kunnen komen? De grijze lekte olie zag ik? Zag dat je hem weg sleepte.
Wat een verschil. Mooi om zo’n project te lezen.
Geweldige auto trouwens. Wil je hem niet kwijt king:
@wim-v6 wrote:
Tellersignaal komt niet van de computer!!
Deze komt van de ABS pomp of de Pulsegever op de bak.indien ABS kan de teller zijn signaal vanaf de ABS pomp halen.
anders zal de Pulsegever op de bak kapot zijn, of de stekker los of gaar.Willem
Kijk, bedankt! ABS lampje brand wel op contact, maar gaat uit na het starten. Lijkt me dus geen storing inzitten?
Ga eerst de zekering even checken, daarna de pulsgever op de bak. Maar vertrouw de tellerbak ook niet, omdat de naald niet helemaal onderin staat.
Zal eerst de zekering eens bekijken. Zo te lezen moet het zekering 18 zijn.
Bedankt voor je reactie.
@Vannos wrote:
Controleer de zekering eens ! heb het ook eens gezien ineens viel het uit , alleen kapotte zekering !
Goeie tip! Ga ik zeker even bekijken. Maar werkt dan alleen de teller niet? Alle lampjes en meters werken, behalve de kilometer teller. Vind het ook vreemd dat hij niet goed terug is gegaan naar beneden.
http://tyrestretch.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 februari 2013 om 13:45 In reactie op: coming home module icm xenon werkt niet naar behoren #18109258@Juffer1 wrote:
Echt bevoordeling voor je xenon is dat echter niet…
Net zoals juffer zegt, door de coming home te gebruiken ging er bij ons geregeld een ballast kapot.
18 februari 2013 om 19:49 In reactie op: coming home module icm xenon werkt niet naar behoren #18109253M’n ouders hebben een corsa c met een coming home functie. Werkt prima totdat we een after market xenon setje erin zette. Lampen gingen te snel uit, 1 ging wel aan bij het activeren van de coming home enz enz.
Originele h7 lampjes er weer in gezet en alles werkt weer prima.
Kortom coming home en xenon werkte in de corsa c van m’n ouders niet.
Denk dat ik dit ook gaan doen. Heb nu een 1.2 bekrachtiger van mag het allemaal wat zwaarder en groter. Neem dan meteen goodrich remleidingen.
http://www.tyrestretch.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; kun je vele voorbeelden zien:)
@Insane dutch wrote:
Oke heb een handige vriend maar het moet ook een beetje snel…
Nou ik heb net een goede tweede handse ks700
Kop besteld.
Breng hem dan eerst ff weg om hem te vlakken.
wat is het max wat ik ervan af kan laten halen?
Dit voor maximale compressie zal ook ff een stalen koppakking bestellen
iemand tips waar?
Als ik de kop dan terug heb zal ik de inlaat en uitlaat poorten ff
mooi glad maken elke beetje winst is er weer 1.
Daarna de mechanische kleppen erin en hopen
Dat mijn koelvloeistof mooi helder blijft.Zou in de kop meteen een buisje laten zetten. Zo weet je zeker dat je de komende tijd weer kunt sturen. Het zit vaak tussen cilinder 1 en 2.
Super! Je blijft in het opc wereldje he! Zal zeker geen straf zijn.
Laatste nog in een Astra G opc type II gereden. Was nog standaard, maar loopt dat lekker zeg.
Veel veilige kilometers er mee. Jou/jullie kennende zal hij wel niet origineel blijven.
Mijne wordt met dit weer ook niet echt warm. Als ik hem een tijd stationair laat lopen wel, slaan de fan’s ook netjes aan. Maar tijdens het rijden komt hij bij 2 blokjes (digi dash). Heb het koelwater al een meerdere keren ververst. Kan me er ook niet druk om maken eigenlijk, s’winters rij ik er toch niet mee.
Wij gaan ook altijd naar van Gelder. Liggen al een maand 2 setjes bbs van ons. Je moet geen haast hebben, maar hun kwaliteit is echt super!
Overigens kon ik kiezen uit alle ral kleuren?
Gister de corsa naar Niels van dhz Twente gebracht. Wat een rit, in z’n 1 en 2 ging hij enorm zoeken, stuur moest je gewoon met 2 handen vast houden. Verder gewoon lekker rustig er heen gereden. Maar dat hij zo zoekt had ik nog niet eerder gehad.
Komt alvast een nieuwe APK op, zit er nog 2 maand voor maar laat hem alvast keuren.
Ook komt het A3 GSI interieur erin. Carterpanpakking wordt vervangen voor een spatllaat, komt nieuwe olie in en de brandstofpomp relais wordt even goed aangesloten. Deze blijft continu lopen, terwijl hij na het zetten op contact weer uit hoort te gaan.Verder nog een aantal klein dingetjes en Niels geeft de bodem een complete tectyl behandeling. Ben benieuwd hoe het beestje er van op knapt.
@Dietrich Concept wrote:
ok en anders een bus erin laten persen
Niels heeft speciale buisjes laten maken. Mijne is denk ik ook aan de beurt. In het voorjaar komt er toch een nieuwe riem op, dus laat het dan meteen verhelpen.
Bedankt voor de tip! Een dap 900v2 kan ik denk ik wel mee uit de voeten.
Bedankt voor deze mooie revieuw!
Weer zo’n mooie reportage. Wat zijn jou’n ervaringen met de dap 900?
Tijdje niets gebeurd, maar intussen wel weer heel wat onderdelen aan het sparen geweest. Bij Steven een complete set gordels opgehaald, en nog wat kleine prut.
Als dat klaar is ga ik weer verder met m’n velgen. Heb een setje bbs rm opknappers gekocht. Komen rondom uiteindelijk op 7,5j. Ze liggen op dit moment bij de poedercoater die ze gaat voorzien van een nieuwe kleur. Komen 4 nieuwe randen op, 120 nieuwe boutjes, 4 nieuwe zeskant doppen, en 4 nieuwe logos. Bandenmaat zal 165/50/50 worden omdat 165/45/15 niet mooie banden heeft.


Kortom de komende tijd weer druk!
@Looney wrote:
Ah jah, daarom herstel ik hem ook. Volgens mij beginnen ze anders harder te rotten dan een wel herstelde corsa A :P
En er staat een 2.0 op kenteken. Dus nu kan er op den duur ook nog een keer de turbo in :angelInderdaad in Zwolle geweest ja, en nog bedankt voor je PM destijds, met de historie is het zo helemaal goedgekomen.
Kom zelf uit Amersfoort, dus het was wel een stuk rijden haha.Peter, een x16xe kun je ook heel snel maken. Want mijn vriendin is op de snelweg gelijk op en met een sprintje niet heel veel langzamer. Met de originele ECU nu zit ik op ca. 7 seconde naar de 100. Met de chip op maat zat ik op 5,8 :wub Maar daar kon ik de lambda niet in uitschakelen dus die is de deur uit. Nu rijd ik nog wel met een katloze originele uitlaat. Dus de gsi maat (volgens mij 43mm).
De bumper. Mwah, in het echt ziet het er beter uit. Standaard is wat netter maar ik vind het niet mooi dat die dan zo hoog staat. Deze rieger bumper vind ik nog wel de beschaafdste. Ik had een achterbumper met een gat voor een trekhaak en 1 in een iets andere kleur. Dat stoorde mij meer dan deze bumper. Maar ik heb een nieuwe set wielranden thuis liggen, als die gespoten zijn en strak erop zitten hoop ik al dat het heel anders staat.
Super. Mooi dat alles gelukt is. Eenmaal op kenteken voelt het allemaal net wat beter.
@Looney wrote:
Ook maar eens laten zien.
Corsa B uit 95.
Onlangs bij het RDW geweest om te laten keuren met c20xe. Eerste keer afgekeurd op een paar kleine dingetjes (reflectoren, lampje ABS in dash, hoogteregeling van 1 koplamp en klein gaatje in de uitlaat) en een te hoog CO. Dus uitlaat dicht, andere kat geprobeerd, hele inlaat eraf en schoon, verse olie. CO blijft 0,8 :hmmz . Dus zoeken, zoeken en uiteindelijk de kat weggelast, lambda eruit en de keurmeester overtuigen dat ik nu 3,5% CO mag. Even laten zien in het grote boek en voila. Geluidstest mocht 98,0dB en ik zat zonder correctie op 98,0. Netjes dus :D

Hey ook in Zwolle geweest? Die jonge ken ik.
Kom je hier uit de buurt? Nette corsa zo!
Velgen liggen bij de coater.
Gister nog wat leuke spulletjes gekocht in Essen, verchroomd hitte schild voor het uitlaatspruitstuk, en een Dietz voltmeter, zodat ik straks de accu in de gaten kan houden tijdens het spelen van m’n installatie.
@sw16v wrote:
zeker mooie corsa! witte kleur staat hem ook goed.
heb t gevoel of er her en der over mijn ex corsa gesproken word :jerry
Had je dezelfde plannen?:)
-
AuteurBerichten