Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 15:34 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430539
Manta staat ff een tijdje stil. Heb een huis gekocht die ik eerst opgeknapt heb. Dat is nu bijna klaar.
Dus bijna weer tijd voor de Manta.
He Joost, heb je
heb je hier al vervangen plaatwerk voor gevonden? anders weet ik wel iemand waar je het uit kan slijpen.Neem dan maar ff contact op.
Er is geen ruimte om de carterpan over de voortrein te krijgen. Je moet het blok er bijna in zijn geheel eruit halen. Mocht je afgebroken peilstok nu wel passen dan zou je kunnen overwegen om deze te gebruiken en je oliepijl op maximaal te houden.
1968?
Netjes, was ik maar zo ver wil ook graag gaan opbouwen.
Kit je de randen van je zelfbouw tunnel nog af? schilt een hoop geluid denk ik…
Ga je zelf een middenconsole maken?Sommige hebben ook het volledige tellerpaneel van een Commodore B geplaatst met een afgezaagde onderkant van de teller cover eronder, maar dit is wel een stuk origineler. :thumbup
origineel gepost door jethro
Er zijn mensen die moeilijk doen als het gemakkelijk kan, en dat zijn in de regel ambtenaren.
:jerry
Had dus bericht dat je sneller en goedkoper een kopp.plaat op maat kunt laten maken.
Ik zou zeggen: gaat heen, en laat eentje maken.
:vertagorigineel gepost door maartenhol
Daarnaast heeft hij een getrag 265 bak met bijbehorende koppeling zodat hij ze kan wisselen
@Jethro: Hij heeft al een koppeling voor getrag 265, dus gaat ook nergens over, maar Maarten wil alleen weten of hij zijn klant tevreden kan stellen door ongelooflijk veel moeilijk te doen.14 oktober 2009 om 17:01 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430536Ja de coating zit erop maar heb nog geen foto’s hij staat nog bij dat bedrijf ben nu al 3 keer langs geweest maar vergeet steeds mijn camera.
Ik heb nog niks ervaren i.v.m. mijn veren i.c.m. schokbrekers aangezien mijn carrosserie nog volledig kaal is.
Bij de voortrein zijn de schokbrekers wel ver uitgeveerd, maar niet helemaal kan verder nog niks zeggen of die mooi op zijn pootjes komt te staan.Waren je webers al zo netjes of heb je ze schoon gemaakt? Ik zoek nog een middel om mijn 48mm webers schoon te maken.
27 september 2009 om 10:02 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430533Ik ben indd een stuk verder. Al het laswerk is af, zit een nieuw front op. Ik heb de volledige onderkant gister met nadenkit bewerkt.
Maandag word de onderkant, bodem binnen en dak binnen gecoat met een speciaal rubber dat gespoten word.Verder heb ik bijna alle onderdelen klaar liggen voor montage.
@ peerke 1987 Ik heb indd originele Manta A koni schokbrekers voor achter deze zijn niet meer leverbaar hier worden de schokbrekers van Manta B voor gebruikt deze zijn 1cm langer. Ik heb jamex verlaging denk 40mm.
Als de coating erop zit zal ik wel weer foto’s plaatsen.
origineel gepost door Duurt
Als je wel gebruikte matten koopt moet je er op letten dat er verschil zit tussen A1 en A2 model.Vorm van de binnendorpel is verschillend
drijfstangen de cilinderwand raken, klopt daarvoor moet je een in de wand een paar milimeter wegslijpen waar de drijfstang zijn slag maakt.
origineel gepost door JOZO
origineel gepost door JOZO
Wat is het verschil tussen ATE en Delco. ATE zit op de vroegere A manta’s. Dus bij mij ook. Maar wat is het verschil tussen de hoofdremcilnder? Nu zit bij mij Delco reservoirtjes op, terwijl ATE reservoirs op moet. Link –> http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154a0aa3eee4d58/shopdata/index.shopscriptNiemand die iets weet van de ATE hoofdremcilinder?:cool:
Inmiddels de dashboard etc. verwijderd. Zit nu nog even te kijken met de draadboom. Zijn deze nog origineel en nieuw te krijgen? Zal heel moeilijk zijn denk ik. Kan ze wel na laten maken maar ja, daar schiet ik niet veel mee op.
Je kan je beter afvragen wat hetzelfde is tussen ATE en Delco :)
de steek van de hoofdremcilinder is anders, vaatje en rembekrachtiger ook.
rembekrachtiger van delco heeft denk iets meer inhoud.Ik heb nog een originele onverbeunde kabelboom die ga ik in mijn manta gebruiken als je een nagemaakte voor mij regeld mag je die ;)
28 april 2009 om 21:11 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430529Ja ik had je U2U gehad moet nog even tijd maken om naar je toe te scheuren.
Ik heb alle onderdelen voor zo’n 85% af en laswerk begint ook vooruitgang te komen, maar dat duurt nog wel even.
Ziet er goed uit!
Nu begint het leuke werk, het opbouwen.Ik zie er al naar uit dat ik zo ver mag zijn.
5 maart 2009 om 21:39 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430527
Gaatje

Plaatje
4 maart 2009 om 21:52 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430525Alle deukjes zijn uit de carrosserie en morgen word er weer gelast.
Verder ben ik bezig met onderdelen alvast klaar te maken. plank ligt al aardig vol.Heb ook een hoop onderdelen van me motor losgehaald om netjes te maken.
@JOZO wanneer kom je je schuimlappie halen :)origineel gepost door vette80
kleppendeksel er af halen bougies eruit
en de motor rond draaien tot je kleppen dicht staan van
cilinder 1Het kan ook simpeler.
Je hoeft alleen de bougie van de eerste cilinder eruit te halen. Draai net zo lang aan de krukas totdat de cilinder bovenaan staat, dit kan je voelen door een lange schroevendraaier in het bougiegat te steken.Als je de tuimelaars door het vulgat van je kleppendeksel kan zien hoef je deze er niet af te halen. Kijk dan of de klep open staat van de eerste cilinder als deze boven is.
Nu kan je de bougiekabel op de plaats van de rotorkap doen waar de rotor heen wijst. Daarna juiste volgorde even controleren in een handboek.
succes
Je hebt het antwoord al 2 keer gehad :D
Het beste is dus om de naden open te laten, anders krijg je hier echt spijt van.
Buiten het scheuren om, gaat het aan de binnenkant door opspattend vuil ook nog eens eerder rotten. Door de naden open te laten krijg je meer ventilatie.Zorg gewoon dat je je spatborden aan de binnenkant goed met hogedrukreiniger uitspuit zodat er geen vuil ophoopt dat nat kan blijven.
De spatbordnaden zijn fabrieksaf nooit gekit geweest!
Bij Mijn manta ga ik nergens kit gebruiken tussen de te monteren delen. Wel alle vaste naden afzonderlijk natuurlijk.11 februari 2009 om 22:36 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430522Hehe ik heb geen idee hoe.
Als jij dat zou kunnen bewerkstelligen vind ik het prima :agent
Deze naden rondom de spatborden. Vele kitten deze dicht en gaat het later scheuren.
Jij bent ook erg lekker bezig. Je rechter deur zit mooi in de lijn van je achterspatbord.
Laat je de naden van de voorspatborden wel kitvrij? en nog even die gaatjes op je achterklep dicht lassen :Pheeft de straler al tijd voor je gemaakt?
it’s alive :thumbup
-
AuteurBerichten