Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb ook lokari binnenspatborden voor mijn Manta A. Heb niet de zelftappers gebruikt die er bij zaten.
Niet zo interessant van die scherpe schroeven in je motorruimte.Kan beter wat zelf fabriceren met beugeltje of eventueel popnagels
Het lijkt erop de de aansluiting van de carterontluchting gebruikt is voor het mengstuk van je LPG.
Als dat het geval is, is er waarschijnlijk een extra gat gemaakt om de carterontluchting aan te kunnen sluiten.volgens mij is de carterontluchting enkel voor APK.
Bij powerflex moeten die bussen eruit, zit geen ijzeren bus omheen bij powerflex
origineel gepost door eddepet007
ik leg gewoon pakking in deksel en monteer deze
nadat ik het goed schoon heb gemaaktzet wel atijd kruislings vast maar is meer gewoonte denk ik
Droog werkt indd prima :)
Mogelijk is de kleppendeksel al eens eerder flink aangedraaid waardoor deze bij de schroefgaten wat naar binnen gegaan is.
Als je de kleppendeksel los haalt en met de rand op een tafel legt, kan je de schroefgaten weer vlak slaan.
Dit scheelt meestal een hele hoop qua afsluiten.geen vloeibare pakking gebruiken.
De rook is gewoon van de olie die op je uitlaatspruitstuk komt. Hard aandraaien heeft geen nut, dus gewoon goed kijken of je hem goed monteert.Dat schiet al aardig op John, ik ben met de laatste loodjes bezig voor het spuiten. Hoop ook snel te kunnen gaan bouwen.
Ontsteking hoeft niet, maar wel gewenst.
Van 2.0E: inlaat, uitlaatspruitstuk, computer, kabelboom, LMM met luchtfilter, benzinepomp, thermostaathuis.
uitlaat flens groter, alleen uitlaatspruitstuk van Manta A GT/E 1.9E heeft kleine flens maar dan kan je lang zoeken.
oude benzinepomp afdoppen.
Retour leiding, met aansluiting op benzinetank.Komt de injectie op de 1.9 motor? want denkt die gene daar voor voordeel uit te halen? met zoveel werk.
Die heeft zijn beste beentje voor gezet zullen we dan maar zeggen :D
Alle Manta’s zijn ooit plots verkocht :P
Als je bedoeld of deze Manta laatst te koop stond op MP bij een andere eigenaar dan is het antwoord: ja
Hey Tom,
Ik heb ook powerflexbussen in mijn voortrein. eigenlijk weinig problemen mee gehad.
Zal eens kijken hoe het bij mij zit.Die rode bussen zijn volgens mij geen PU lijkt wel soort hard plastic :D Powerflex is wel een soort PU.
3.67 / 3.44
Dat de carrosserie en het plaatwerk verschild is wel zeker. Een nieuw front en originele spatborden die voor geen meter passen.
De gaten bovenop de spatborden komen ook totaal niet overeen.Ik ga maar proberen die 1,5mm ruimte te krijgen.

1. ja, wel aanpassen voor schokbrekers die blijven in de veren.
2. stabi van B inkorten.
minder breed en dichte achterschermen, stuk beter naar mijn idee.
En zonder vieze kofferbak spoiler.origineel gepost door louwe 16 klepper
dat weet ik zo niet
wel is er een a manta geweest met de hel vooras en binnenschermen van een b mantadie binneschermen waaren zo aangepast
dat wel weer het originele a manta front+schermen er weer netjes op pasttedus van de buitenkant was het niet te zien
zelfs onder de motorkapviel eigenlijk in eerste instantie enkel de boven kant
van de schokbrekers op;)In dit geval moet je alsnog de middenbalk van een Manta A gebruiken die van een B is 5cm breder dus gaat niet passen.
@asko. kijk maar ik topic van mij staat een foto van voortrein met b draagarmen.Is het rempedaal van een automaat niet breder? dan is een misschien fijner om de hele pendalenset te vervangen.
vergeet niet het toplager in je krukas te slaan!!!
Als de inlaat van de koppelingskabel “speciaal” is dan kan je hem het beste uit een donor auto slijpen. Het ik pas bij mijn Ascona A gedaan maar weet niet hoe het bij een B zit.
Helaas heb nog twee voortreinen, maar beide type 1
Ik woon in Leiden, zal even kijk of ik wat heb liggen.
Type 2 as eronder zetten is een stuk minder werk!!
origineel gepost door dr_antraxen wat moet je eraan veranderen we hebben nu motorsteunen die uit een kadett c kwamen
Je heb de motorsteunen (van het blok) van een Manta B 1.8 nodig Deze pasten volgens mij direct op de steunen van de voortrein op een Manta A type 2.
Bij het eerste type is de ophanging anders er mist een stuk ijzer die op de dwarsbalk is gelast.
Je site werkt niet in Firefox
origineel gepost door Lemx
Vergeet de uitlaat niet, die moet ook vermaakt worden.Grts Richard
Bij een B manta niet dan? gaat om het verschil…
ligt eraan hoe standaard die Manta A is.
als de originele radiator erin zit zou ik er een van B manta plaatsen.
Remmen aanpassen is ook geen overbodige luxe.automatenas van B manta
Als je niet teveel gedoe wil moet je niet gaan reageren op een u2u waar je geen duidelijkheid uit kan krijgen :P
-
AuteurBerichten