Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb de ontstekingen uitelkaar liggen. binnenwerk omzetten is wel erg veel werk.

Weet iemand wie deze gebouwd heeft? asconac20let heeft deze kadett net verkocht maar heeft ook geen gegevens van de huidige eigenaar :(
Ga nu eens kijken of ik een lager in de originele ontsteking kan maken. Voor het tandwiel hoeft er enkel een busje gedraaid te worden en omdraaien.
origineel gepost door max
Maak het je makkelijk en mooier en bouw hem om naar DIS met een 2.8 motronic.Zoals folkyc20xe zegt Diskapje is zo’n 2 cm gaat bij mij niet passen en makkelijk is het ook niet of je moet gewoon een DIS blok nemen.
@Bas_nl heb jij wel ruimte voor een tandwiel achter je blok dan?
Is voor mij dus ook geen optie.Ik heb alle maten voor de steun al opgemeten, donderdag maken :)
origineel gepost door Bas_nl
Ik wil ook graag mijn ontsteking veranderen van mijn c20xe die in mijn city ligt. De ontsteking zit nu namelijk op de plek waar de kachel radiateur zou moeten zitten.
Zelf vind ik die oplossing van een 18s ontsteking aan de voorkant niet echt mooi staan.
De verdelerkap op de voor distributie deksel maken zie ik ook niet zo zitten aangezien de hall gever dan achter op het blok moet blijven zitten.
Daarom had ik zitten denken om een de ontsteking, achter langs het blok te zetten. Het 18s idee alleen dan aan de achterkant van het blok. Door zelf wat te draaien moet het mogelijk zijn om met 2 lagertjes, 2 asjes en 2 tandriemschijven een mooie oplossing te maken.Dat is dan toch ook net zo lelijk….:hmmz
en heel erg veel werk, komt je ontsteking ook wel ver van je blok af omdat die pijp in de weg zit. riemmaat moet je dan ook zelf opmeten.Ik heb de oplossing al op de “lelijke” manier vind het prima.
origineel gepost door Mich
Misschien ligt het wel aan mij,
maar waarom zou je het veranderen
als het nu ook gewoon goed werkt?Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)
Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.origineel gepost door louwe 16 klepper
bovendien bestaan er wel mooiere oplossingen
om je ontsteking naar voren te brengen
zo,n uitsteeksel aan de zijkant van de motor
ik vind het niets:oHelaas heb ik niet zoveel ruimte tussen blok en radiateur. Als ik net als op de foto enkel de rotorkap naar voren plaats dan heb ik nog geen ruimte voor de kachelbak omdat de halgever dan nog steeds te ver uitsteekt.
en A heeft nooit een interval stand gehad, maar met een beetje geduld heb je zo die van een B erin :D
A manta heeft andere stekkers dus dat zal het geval niet zijn.
Niet GT/E of SR en voor bepaald jaar lijkt me.ik gebruik bumpercare net zoiets als opelclanermelo is een beetje vettig zodat het erin trekt.
In belgie kan je je auto prima laten logen en verzinken. Als je het perfect wil.
Mijn carrosserie is ook bij bovenstaand bedrijf geweest. Maak wel goede afspraken want het zijn lompe boeren.Ze wilde mijn body met een 1 lepel van de heftruck in het dak pakken. Even heel duidelijk gezegd dat dat absoluut niet gaat gebeuren.
Autobeitserij in grun loop je op leeg. Lijkt me iets wat te veel van het goede voor een opel
Aangezien ik de locatie al aangegeven heb zal je het nu vast wel gevonden hebben, maak anders maar een foto.
origineel gepost door Van het Ende Customs
Achteruitrijseensoren op een A? :hmmzVersnellingsbak in zijn achteruitzet sensor :P
origineel gepost door Hulkie
Dus de vraag is waar moeten de kabels vanaf de versnellingsbak (5-bak) naar toe?Stekkertje bij de ruitenwissermotor.
Ik heb nog een kist voor achterlichten U2U maar als je er een wil.
Vanaf 01-01-1971 is gordel plicht dus enkel manta’s van 1970 mocht legaal zonder gordel. Alle andere moeten dus ook voor de APK gordels gemonteerd hebben.
Heupgordels zijn prima in je Manta, als je ze maar niet om doet ;)
Daarbij moet je gewoon geen aanrijding maken in een Manta als je geen doodwens hebt tenminste.een beetje spuiterij nevelt uit en zie je er weinig tot niks van
op de site van waarborgfonds kan je de voorwaarden lezen. je hebt volgens mij een getuigen nodig. Dat kan bijv. ook je overbuurvrouw zijn die heeft gezien dat er geen deuk in zat en paar uur later wel.
origineel gepost door jethro
Volgens mij zit er links een nieuwe drempel in, als je goed kijkt zie je de las rups nog.
;)wat is een drempel? Dat zijn toch die dingen waar je overheen rijdt in een woonwijk.
origineel gepost door jethro
Koelwater lijkt er prima uit te zien.:hmmz:hmmz
Man het lijkt wel koffie, het werd ook wel tijd dat er verse koelvloeistof in komt.Tijd om te verversen was al een jaartje of 10 geleden, daar had ik het ook niet over. 9 van de 10 Manta/ascona die ik heb opgehaald hadden een lekker bakkie koffie onder de kap. Vandaar prima :P
origineel gepost door mantatjipke
http://www.fotoaanpassen.nl/temp/yLPa8untkN.jpg?s=96147nog even oefenen
De bredere radiateur die louwe 16 klepper bedoeld is van een Manta B of Rekord D. weet dan wel dat je je koelslangen moet aanpassen of vervangen.
koelwater lijkt er prima uit te zien. Dat beetje drijvende olie kan ook uit je motorruimte zijn gekomen.Nu weet je wel zeker dat alles goed is :thumbup
Om toch even door te lullen :P even gokken.
zeker een grotere motor waarvan de fiscovin niet is vervangen door een vaste…Ziet er weer goed uit joost, je bent alleen je veren vergeten ;)
Woensdag komt mijn voortrein ook terug met goede formaat.toplager kan je ook gewoon met een slagtrekker eruit halen. Gewoon een grote bout met inbus nemen. Er achter haken en trekken maar.
Het zou zomaar de flow van je water kunnen bevorderen.
Ik heb het idee dat die kring buiten je thermostaat om gaat, aangezien je kachel ook warm moet worden als je thermostaat nog niet warm is?Maar ik zou zeggen probeer en ondervindt.
-
AuteurBerichten