Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 december 2008 om 21:15 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430518
Volgens mij is dat Powerflex PU en die rooie dingen iets van hard plastic :D
Maar John kijk maar eens heel goed naar de foto en anders heeft Dr. Manta nog originele rubbers klik
15 december 2008 om 16:34 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430515beetje gemodificeerd :P
stabistang ligt er nog niet bij.15 december 2008 om 08:44 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430513origineel gepost door JohnC
hoe kom je aan die blauwe bussen in de achter as.
en zijn deze er ook voor het voorterein.
je as ziet er super uit..:thumbupDat zijn Powerflex bussen, zijn eigenlijk paars.
Klik hierZijn idd ook voor de vooras. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat :D
10 december 2008 om 22:15 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430509Word op het moment geloogd.
krijg hem 2/3 week van januari terug.Ben op het moment alle onderdelen aan het klaarmaken zodat ik het meeste er alleen op hoef te schroeven.
Je hoeft je schakelmeganisme alleen in te korten als je je tunnel niet wil aanpassen.
Mocht je het originele gat willen gebruiken moet je de schakelstang van de bak zelf zo ver mogelijk inkorten en de schakelplaat even ver naar voren als wat je tussen de schakelstang uitgehaald heb.Motorrubbers zijn volgens mij gewoon origineel.
voor remcilinders gewoon vragen bij automaterialenzaak naar cilinders voor een Commodore B zonder schijven die zijn groter
origineel gepost door Jaydeem
Hey laus, goed bezig! Wanneer kun je hem starten? :)Ben vandaag met de remmen op mijn achteras bezig geweest, maar de remcilinders die ik heb zijn niet goed (zit geen holletje in voor die dingetjes), heb je toevallig een nr van jou remcilinders voor me? (ik heb dezelfde as)
En hoe hoog zijn jou motorrubbers? En waar heb je ze vandaan? Dit is het enigste wat ik nog moet halen voordat mijn motor er in kan :)
Laatste vraag, hoeveel cm heb je jou pook verplaatst? Ik bouw een seh met getrag in, moet ik de pook dan verplaatsen?
Gr Wouter
Idd makkelijk ff motorsteun ombouwen :thumbup
Mijne gaat toch een zuur badje in.
Ik wil hem voor de kerst erin hebben liggen.Ben nu de deuren en rest van plaatwerk kaal aan het maken.
Helaas zijn alle voorschermen die ik heb slecht :cryIk heb net de offerte binnen voor het logen, 4000 euro kleinigheidje dus :D
Tectyl kan idd ook gestraald worden, maar hoe dikker de tectyl is hoe langer er gestraald moet worden dus meer warmteontwikkeling en daardoor kans op vervorming.
Ik wil mijn carroserie met korund laten stralen daarmee trekt het plaatwerk niet krom, moet alleen nog een adresje in de buurt vinden. Weet wel iemand in zeeland dat zal hem wel worden als ik niks kan vinden.
Op mijn Manta zit de originele laklaag nog en een dunne laag tectiel op de bodem dus zou niet zo’n groot probleem moeten zijn.
Ben benieuwd!
Ik ben ook eigen baas, laatste tijd werkte de ’tijd’ ook even niet mee.
Ik wil de carrosserie qua plaatwerk helemaal origineel verder wordt die naar eigen smaak opgebouwd.Heb een een offerte aangevraagd om de Body in een bad te gooien, maar denk niet dat dat hem gaat worden. Anders wordt die gestraald.
Mijne wordt zilver met zwart van SR kap, zwart van GT/E kont, lip en sr striping op de zijkant.
Jij ben ook lekker bezig!
Wat zijn je plannen in grove lijnen? word het opknappen of restaureren?
Ik heb mijn carroserie nu helemaal kaal er is geen enkel boutje of rubbertje meer te vinden.
Moet alleen nog een stukje bitume van de tunnel afsteken wat een taaie troep is dat, van de bodem ging prima.
21 oktober 2008 om 17:56 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430507ff niet zoveel ben nog met mijn commo bezig.
Had een andere stuurbekrachtigingspomp erop gezet, maar de bevestiging bleek net zo gaar te zijn als de vorige. Nieuwe bussen laten draaien en nu weer gemonteerd :thumbupNieuwe midden demper geplaatst, nu hopen dat ik verlopig weer lekker rond kan toeren.
17 oktober 2008 om 18:56 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430504Nee, manta ff op een laag pitje.
Heb de automatenbak en distributieketting + geleiders van mijn Commodore B vervangen. Wat een *** klus was dat zeg.Ben ook nog op zoek naar een goede straler in de buurt.
13 oktober 2008 om 22:10 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430502Onderkant ziet er goed uit!!
11 oktober 2008 om 07:00 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430500
Het spit zou nog wel iets lager mogen, verder tevreden :)
9 oktober 2008 om 16:56 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430497origineel gepost door Faith
en… heb je ´m al in ´t spit hangen hanzzz?Nee nog niet, was net nog bezig met de bumpersteunen, tapjes braken af net ff kut.
8 oktober 2008 om 21:19 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430492Op de foto ziet die er erg goed uit, tot voor kort was ik opzoek naar zoiets.
Wat is er mis mee?Zie wel een aantal delen die ik wel kan gebruiken
6 oktober 2008 om 22:00 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430488:(
Geloof dat ik heel blij ben met mijn carroserie.
6 oktober 2008 om 20:48 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430486origineel gepost door JohnC
ja er zijn slechtere opgeknapt denk ik zo te zien.:worsChassisbalken zijn rot, dan zou ik er ook geen heil meer in zien met de rest erbij.
Vanavond steunen gemaakt voor de bumpersteunen zodat die in het spit kan :)
6 oktober 2008 om 16:12 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430481Echt veel minder dan die van mij is die volgens mij niet, zijn de chassisbalken hard?
6 oktober 2008 om 06:33 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430475Op de foto’s zou ik niet echt zeggen dat het niks meer word, hoewel foto’s altijd mooier maken dan het is.
Ik weet niet wat je eruit gaat slijpen, maar anders kan ik nog wel het één en ander gebruiken zoals je wel gezien heb :P5 oktober 2008 om 20:32 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430473origineel gepost door voederbiet
tjeutje je zoek ook wel de 2 grootste beunhazen uit om je te helpenGing wel lekker snel :D
Vanavond verder gestript, alleen assen zitten er nu nog onder.Morgen steuntjes maken voor spit dan kan die er in.

boeiend knal je er toch gelijk een 24v in :P
4 oktober 2008 om 16:41 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430470
ff aan het demonteren geweest, met dank aan Marcel en Leen.
3 oktober 2008 om 16:26 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430469origineel gepost door JohnC
moet er ook nog een hebben voor mijn resto project iemand nog wat staan:thumbup :thumbupAls ik over een jaartje klaar ben mag die er weer uit :P
origineel gepost door kurtmanta
ben benieuwd hoe ie gaat worden

origineel gepost door Emiel-Manta
is ’t moeilijk te maken? en hoe bevestigen jullie deze precies aan de carosserie?2 avondjes hard door gaan, bevestiging moet ik nog maken maar dan moet eerst de voorbumper eraf. Gebruik dus voor en achter de bumpersteunen.
origineel gepost door cruez
welke motor licht erin?1.6N maar er komt uiteindelijk iets veel leukers in. Heb ik al klaar staan.
origineel gepost door ICEQUEEN_Manta_Logan
:hmmz is je andere body zo slecht dan?Beetje zonde om een nette Manta uitelkaar te trekken. Dus die bouw ik gewoon weer op als de restauratie afgerond is.
origineel gepost door Hulkie
maar zon manta as kan er dus gewoon zo onder? ophangpunten zelfde? ook van schokkers enz? en stabi?
maar ik ben benieuwd.Is enkel 2cm breder verder zelfde.
Zwart is idd veel beter, hoewel die met rood denk toch harder gaat ;)origineel gepost door Oly
Restaureren, ombouwen kost genoeg, ik zou niet moeilijk doen over een paar nieuwe schijven.Is toch weer 80 euro, het is telkens 100 euro hier 50 euro daar. Als je eens wat kan besparen dan is dat altijd te proberen.
Straks als die af is en niet lekker remt dan kan hij altijd nog ff nieuwe schijven halen.
Ging vandaag ff aantal 10.9 bouten halen voor me onderstel was 110 euro kwijt :S

-
AuteurBerichten