Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die AGR klep wilde ik al afsluiten, daar was ik al van op de hoogte.
Bedoel je met die + en – scheiden, dat ik die naar de injectiecomputer gaat los moet halen en daar 12v en massa op moet zetten?Ik heb inderdaad contactpunten maar dan ga ik die zolang als ik geen elektronische onsteking gevonden heb maar gebruiken.
Oke ik zal eerst proberen of ik die kabelboom ergens aan kan komen en die 2 sensors, want die mis ik inderdaad.
Mocht ik daar nu niet aan kunnen komen, dan mag je me nog even vertellen wat voor soort onsteking ik dan moet hebben en wat daar dan bij hoort. Ik heb trouwens ook geen bobine erbij. Moet dat ook speciaal eentje zijn voor dit type ontsteking?Ah das dus van de ABS. Ja als ik dat zilveren relais toch niet nodig heb kun je die wel overnemen.
Maar dat kastje waar AR 0 227 921 007 opstaat waar is dat voor? Die kan namelijk nergens op de kabelboom of mis ik een stukje kabelboom?
31 maart 2009 om 19:49 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470542Zoo dat ziet er allemaal niet verkeerd uit:o:o Heel netjes!!
En ook nog vrij vlot gegaan volgens mij:D
Super!!origineel gepost door GSE
Ik mis het eigenlijk ook wel een beetje al hoe wel hier ook leuke discussies plaats vinden met dezelfde mensen van het BIG Opels forum alleen hier krijg ik geen PM,s dat ik moet stoppen en anders geblokt word omdat de mensen met wie ik in discussie ben geen Moderator zijn en die niet tegen kritiek kunnen…..Zoals soms op het BIG OPEL forum wel gebeurt is.dat begrijp ik eigenlijk niet, ik vind dat jij altijd iedereen goed op weg helpt. Ik heb zelf al veel geleerd over al die discussies en ik moet zeggen dat jij een van de weinige bent waarvan je veel nuttige informatie uit de toipcs kunt halen:thumbup:thumbup
Duurt inderdaad wel erg lang deze keer voordat het weer werkt:hmmz
Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een ander front voor de C1 want dat viel nog niet mee, en tussendoor nog wat andere karweitjes hier thuis gedaan waardoor er even niet veel van gekomen is helaas.
Ik heb ondertussen ook de andere kant aan het binnenscherm een nieuwe rand ingelast, en ik heb nu dus een ander front liggen, die een stuk beter is als mijn oude:thumbupDus ik kan weer vooruit en hoop op korte termijn weer een update te hebben:)
Misschien eens proberen op het Big Opels forum?
Ik weet niet of daar misschien nog mensen zitten met een witte senator.(Alleen dat forum ligt er al een paar dagen uit :mad: )
Zoals beloofd zou ik even melden als het gelukt is.
De rottigheid viel nogal mee gelukkig!
Even alle roest eruit gestraald zodat het goed schoon was, en op 1 plek was het wat diep ingevreten dus daar heb ik een nieuw stukje staal ingelast, voor de rest in de primer gezet en een dun laagje plamuur erop en zwart gespoten, en klaar is het weer!Voor de geinteresseerden een paar foto’s:




De nieuwe clipjes komen woensdag binnen, dus dan alleen nog even de side skirt erop klikken:thumbup
origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door Orang-pinda
Maar hij zegt toch dat hij er een nieuw blok in heeft gelegd, als dat ook daadwerkelijk zo is dan ??dat is dus helemaal niet zo dat blok heb ik erin gelegd vorig jaar
Datum aanvang tenaamstelling: 25-09-2007
Dus die auto is al bijna 1.5 jaar in bezit van die eigenaar, maar je hebt dat blok vorig jaar ingebouwd, maar toen was de auto nog van die maat van je begreep ik?
:D Ik ben ook benieuwd hoeveel die gene die je dat wijs heeft gemaakt had gedronken toen hij je dat vertelde:)
Bij mij was dat vacuum slangetje ook eens gescheurd en toen schakelde die ook erg laat en met bonken, en zoals jij het verteld lijkt het wel hetzelfde.
Ik ben er nog niet aan begonnen.
Na de carnaval ga ik het repareren. Ik zie wel wat er onder de skirt uit komt;)
Ik zal hier wel posten als het gelukt isVerder is de tigra helemaal roestvrij gelukkig:)
Mooi dat je hem gevonden hebt!
Alleen hij is gekeurd geweest tot en met 18-01-2007, dus toch wel wat langer als tot 2005;)Bedankt mensen, dan zorg ik dat ik die clipjes vantevoren even haal:thumbup
Wat betreft die blaasjes, ik ging er al vanuit dat ik er gewoon een nieuw stuk(je) in moet lassen, dus das niet zo`n probleem. Als het wel bij te werken is valt het alleen maar mee;)
Ja op het eerste gezicht lijkt het zwart getint, maar nu de scherven achterin de kofferbak liggen en je er met een zaklamp op schijnt, komt er wel een groene gloed vandaan. Ze zijn donkergroen leverbaar, maar ook als zwarte, of bruine tint.
Waarschijnlijk zal er dan toch wel een groene tint inzitten:hmmz8 december 2008 om 22:57 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446289Ja lichter zal die wel worden als je ziet wat er allemaal uit komt:jerry
veel werk maar het wordt wel wat, schiet al goed op:thumbup
succes verder!Goed gezien dat die koplampen daar liggen, ik had er wel rekening mee gehouden:thumbup
En inderdaad, stralen is wel handiger. Ik zit er ook over te denken om zelf iets aan te schaffen zodat ik zelf de moeilijke plekken kan stralen.
Dat omgezette randje hoort verder door te lopen, maar daar kwam ik ook pas achter toen ik dat stukje al erin had gelast. Ik meende vantevoren zeker dat die rand niet zo hoog doorliep, maar achteraf dus toch wel, dus daar las ik zo nog een randje op:)
En ben maar niet bang dat de mijne eerder klaar is, ik heb veel dingen die ik nog moet leren en jij hebt al meer ervaring:angel:afroDe afgelopen week in m’n vrije tijd nog even bezig geweest met het verwijderen van de tectyl, en de onderkant is nu zogoed als tectyl-vrij.


Ook de anti-trillings matjes aan de binnenkant zijn er ondertussen allemaal uit.




Hier nog even een paar foto’s van wat minder goede plekken:P


Hier rechtsvoor is een van de ergste stukken, en ook een van de weinige plekken waar ”ze” al eens hebben geknoeid met plaatjes over elkaar lassen.

Linksvoor is dan weer bijna niks aan te zien.




Hierna ben ik begonnen met het voorfront eraf te halen, zodat ik makkelijker bij de randen kan onder de koplampen.
Omdat de steun van het spit door de gaten zitten van het front moest de voorkant even los, en heb ik hem ondersteunt.


De rand eerst nagemaakt van dun karton, en erna overgetrokken op staal.



Erin gelast, en meteen tijdelijk in de menie gezet zodat er geen vliegroest meer op komt.

Tot zover de update van deze week :D
Oja, commentaar en tips zijn altijd welkom!Bedankt voor de reacties weer,
@JohnC, inderdaad heel handig de spit! bij jou komt het blanke staal al te voorschijn;)Ja eindelijk he Jeroenus haha, werd tijd dat ik er aan kon begonnen! Heb er lang op moeten wachten maar nu dan eindelijk aan de slag. Ik ben ook benieuwd welke er het eerst klaar is, haasten doen we zowieso niet:D Ik hoor het wel als je in `t weekend langs wil komen.
Morgen (zaterdag) weer verder met de onderkant schoon maken, ik heb ondertussen aan de binnenkant ook alle dempings-matjes eruit, poehh wat zaten sommige toch vast geplakt:o
Mooi project! Goed bezig zo te zien:thumbup
Hij ziet er nog zo slecht niet uit dacht ik zo. Ideaal zo`n spit, mijn C kadett hangt er ook in.
Volgens mij ben je ongeveer net zover als ik:D (Zie Restauratie Coupe SR ’74 topic)
Die tectyl er af steken is best wat werk, maar inderdaad met een brandertje of een verfbrander gaat het best.
Ik blijf het volgenSucces!
ik ben bij iemand die ook zon spit heeft alles op wezen meten, en het ijzer daarna bij iemand op maat laten zagen en erna zelf in elkaar gelast.
ik zou ook kwa snelheid liever een dikkere motor willen maar ik hou het liever lekker origineel, vandaar dat de 1.2 erin blijft :)
Dankjulliewel voor de reacties!
En inderdaad, zo heel slecht is hij niet, vergeleken met veel andere kadettjes.Hij wordt weer hetzelfde opgebouwd als nu, dus ook dezelfde kleuren. Op kenteken staat hij ook als: Kleur(en) Rood/Zwart.
Ik vind het ook juist mooi om hem origineel te houden/maken.
Alleen de verlaging en deze wielen gaan er waarschijnlijk wel weer onder. Maargoed dat zijn dingen die altijd nog verandert kunnen worden, en zover is het nog lang niet.Gisteravond en vanavond ben ik al lekker bezig geweest met het eraf krassen en steken van de tectyl. Veel werk maar je kunt er op deze manier lekker goed bij, dus geen ramp om te doen:D



Tot nu toe valt het me allemaal nog niet tegen met de rottigheid…


Drie jaar geleden heb ik voor de apk een stuk moeten lassen, dat is die rode strook in de foto hierboven.

De rechterwielkast

De komende tijd ben ik dus nog wel even bezig met schoonmaken.
Daarna kan het laswerk beginnen :DOok een heel leuk project,
Ik blijf dit ook volgen, altijd leuk een project wat wel wat weg heeft van mijn eigen restauratie.
Succes en beterschap!28 oktober 2008 om 08:51 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446265Mooi topic! Ik had wel al gezien bij je dat hij best wat aandacht kan gebruiken ja:afro
Succes!!
ik kom nog wel es langsorigineel gepost door Manta200
origineel gepost door hanzel
vanmiddag tussen 4 en 5 op de A73 een groene B kadett station tegen gekomen
wie?:PDenk kinuyaki deze dus
Die zal het wel zijn geweest ja:thumbup
-
AuteurBerichten