hanzel

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 168)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: automaatbak senator a1 #17520171

    Die kun je er zo uitdraaien.
    Je kunt als iemand onder de auto ligt en de ander het schakelaartje bedient of op contact zet, dan moet je hem horen klikken.
    Ik heb zelf zoeen bak gereviseerd en mocht het die magneetklep niet zijn dan vermoed ik dat er een klepje/zuigertje blijft hangen in het kleppenblok onderin je bak. Er hoeft maar een klein vuiltje tussen te zitten en iets zal er al niet meer 100% werken. Als je de carterpan eraf haalt zie je die blok zitten.
    werkt de lock-up wel als je boven de 85km/h komt? dus dat het aanvoelt als een ”vaste” versnelling zonder slip?

    In reactie op: luidsprekers monza #17504744

    Ik weet niet precies hoe je bij een Monza met je ruimte zit ivm met de computer maar ik heb het bij mijn B commodore zo gemaakt:

    Ik had liever ook geen speakers voor gehad maar ik hou wel van een goed/vol geluid, hoeft niet perse hard te kunnen, als het maar helder klinkt vind ik.
    Je houdt zo wel iets minder ruimte over bij je voeten maar ach tis toch een automaat:P
    Ik heb meer als genoeg ruimte over in ieder geval.

    In reactie op: c kadett gekocht #17482772

    origineel gepost door Ghanz
    c1 ??

    dacht toch C2 ivm de vierkante koplampen,
    had c1 geen ronde??

    maar verder net karretje hoor,
    ziet er op de foto eerlijk en onverprutst uit.

    :thumbup:thumbup:thumbup

    Verschil C1-C2 :)

    En inderdaad een mooie wagen:D
    Wielen en verlaging staan `m goed!

    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493375

    Mijn B- Commodore Coupe van 1972 op LPG, in 1986 geimporteerd vanuit Zwitserland.
    Er lag eerst een 2.8 met carburateurs en een 3 traps automaat in, maar ben momenteel nog bezig om er een 3.0E met 4 traps automaat in te leggen.

    In reactie op: afstelgegevens en meer info 2.5s carburateur #17491514

    Contacthoek: 35 – 41 graden
    Contactduur: 58 – 68%
    Bij minimum onderbrekerpuntafstand van: 0,3 mm

    Zo heb ik het even letterlijk overgenomen uit het werkplaatshandboek.
    Over de choke mag iemand anders je helpen;)

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474823

    Toevallig niemand die iets van die computer nummers weet?

    De automaatbak ligt alweer op de werkbank. De atf stroomde eronder uit ergens tussen de koppelomvormer en de bak zelf. De keerring is niks mis mee, dus even zoeken waar die nu lekt. :hmmz

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474822

    Ja ik heb wel een compleet andere ontsteking erop gezet maar dat zat ook goed.
    Maar hij loopt nu!
    De computer die ik erbij heb gekregen is OF kapot, of het is de verkeerde.

    De computer die ik erbij kreeg heeft deze nummers: 0 280 001 303 / 90 156 369
    Toen had ik een computer geprobeerd van een 4 cilinder met deze nummers: 0 280 000 301 / 90 144 512 en daar liep hij meteen op maar wel een beetje onregelmatig.

    En toen nog een computer geprobeerd waar JETRONIC opstaat met: 0 280 001 312 / 90 234 340 en daar startte en liep hij perfect op.

    Die computers zijn niet van mij dus ik moet er nog eentje zien te vinden maar welke zal ik nu moeten hebben, dezelfde als mijn oude of toch die jetronic omdat hij daar ook op loopt?

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474819

    Nou de brandstofpomp werkt nu precies zoals jij zegt; het rood/zwarte kabeltje zat op de startmotor op het verkeerde contact:wub
    Dus dat klopt nu.
    Als ik de ontsteking heel ver met de klok meedraai dan blijft hij soms heel even erg laag stationair lopen.

    De bougies worden nu ook gewoon nat, maar zou het niet kunnen dat hij op het verkeerde moment inspuit? Ik begrijp nog steeds niet echt hoe hij nu weet wanneer hij welke cilinder in moet spuiten.

    Die stekker die eigelijk voor de originele ontsteking bedoeld is met 3 pinnetjes, waar 3 witte kabels ingaan. Die hoeft toch nergens op?

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474818

    Ja de slangen zitten goed aangesloten.
    Ik denk dat er iets niet goed zit met de brandstofpomprelais want de pomp blijft contineu doordraaien terwijl ik wel na zoeen 2 sec. een klik hoor dat hij weer uit moet schakelen.
    Soms begint de pomp niet te draaien maar als ik dan tegen het relais tik dan ineens wel.
    Zal vanavond eens een ander relais proberen en even de bedrading nalopen:thumbup

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474816

    Alles zit aangesloten, en bij het starten hoor je hem een seconde aanslaan maar meteen weer uit (terwijl ik door blijf starten) dan weer even geeft ie een kik dat ie wil aanslaan maar telkens loopt hij niet door. Als ik daarbij gas geef dan doet hij helemaal niks.
    na een seconde of 6-7 starten doet hij niks meer.
    Als ik dan contact uitzet en weer opnieuw begin te starten doet hij weer hetzelfde.
    De benzinepomp begint meteen te draaien als hij op contact komt.
    De ontsteking heb ik al op verschillende standen geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
    Alle benzineslangen incl. die van de injectors heb ik al vernieuwd omdat alles poreus was.

    Ik ben nieuw in het injectie gebeuren dus ik weet zo even niet waar ik mee zal verder gaan met zoeken. Hij gaat om te beginnen eerst op benzine lopen. Als dat goed loopt gaat ie op LPG
    Zijn er zo al simpele dingen waarmee ik kan beginnen te controleren?

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474815

    Ja klopt ik bedoel die pijp aan de luchtfilterbak.
    das mooi dan laat ik hem lekker weg

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474813

    De 3.0E en de 4-traps liggen er sinds gisteravond in. Nu alles nog aansluiten.
    Die aanzuigbuis die aan de luchtmassameter zit, heeft hij die perse nodig?
    Zonder die buis past de lmm er zo in, anders moet er nog ergens een gat gemaakt worden;)

    In reactie op: show hier je big opel #17345372

    Mooie senator, maar ook een hele mooie foto:D

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474812

    Hij is eigenlijk compleet op dat kastje en bedrading na.
    De vulpijp+pijlstok, koppelomvormer en starterkrans zitten er bij maar niks elektronisch.
    Das jammer maar ik kon hem niet laten liggen aangezien ik al zolang naar zo`n bak zoek.

    Er zal ook wel weer moeilijk aan de missende onderdelen te komen zijn vermoedt ik.
    Ik zal ook wel eens op het BOF vragen of er mensen zijn die rijden zonder dat kastje.

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474810

    Ahh oke.
    ik heb nu in het werkplaatshandboek van een vriend van me gelezen dat die ene inderdaad is voor de 4e gang vrij te geven en die andere is voor de kickdown. Dat werkt via de kabel en dan via een olie kanaal weer via die elektronische schakelaar. Hoe ik die zonder dat kastje aan moet sluiten weet ik niet. De lockup zou automatisch gebeuren als die in de 4e gang komt.
    De bak die ik nu heb was de bak waar 104 AA opstaat, maar er staat ook gewoon 03/71L op maar daar hadden ze zwarte verf overheen gespoten zodat het onleesbaar was geworden.


    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474808

    Ik plaats het maar gewoon in mijn eigen topic, ik heb een 4-traps gevonden nu incl. koppelomvormer en starterkrans maar zonder dat elektro-kastje.

    Moet ik dat persee hebben, of wat regelt dat kastje eigenlijk? Aangezien er maar 2 kabeltjes aan de bak zitten.
    Als ik dat kastje niet heb, hoe sluit ik het dan aan?

    @ Gerry, ik zie nu pas je reactie maar ik zal wel even een paar foto’s maken, ik heb ook 2 verschillende inlaatspruitstukken liggen. (Niet te koop)
    Ik mail je ze wel.

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474804

    Iemand op dit forum heeft een 4-traps Aisin-Warner liggen, er staat 104 AA op het plaatje aan de zijkant.
    Bak komt uit een 83 of 84-er A-Senator volgens hem.
    Type zegt mij niks, maar is dat dan weer een ander type bak als de Aisin warner 03/71L ?

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474802

    De motor ligt nog los in de garage maar ik heb de ontsteking even aangesloten op een losse accu en verder zoals jij zei en hij vonkt:D
    Nu nog hopen dat als alles ingebouwd zit het ook allemaal zo snel werkt.

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474800

    Ik heb vandaag de juiste ontsteking thuis gekregen compleet.
    Daar heb ik weer een vraagje over;
    er komen 3 kabeltjes uit dat kabelboompje vanaf de module.

    Groen = voor op de bobine
    Bruin = ?
    zwart = ?

    iemand?:)

    In reactie op: show hier je big opel #17345361

    Mooie auto:thumbup
    Ziet er nog goed uit zo te zien:D

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474799

    Geeft niet, ik ben al lang blij dat er iemand de moeite neemt om te helpen.

    Ik ben nog opzoek naar een luchtslang, brandstofpomp en gasmengstuk en ontsteking. Zodra ik dat heb kan ik hem in gaan bouwen.

    Tot zover alvast weer bedankt:D

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474797

    :thumbup
    Dat 2x groen klopt, zwart rood heb ik ook, maar die zit samen met een dunne witte,
    een zwarte klopt ook, maar ik heb geen rode.
    wel nog en dikkere witte. Zou die witte in plaats van de rode bedoeld zijn?

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474795

    Zo de kabelboom is iets gekrompen nu:

    Maar waar wordt de brandstofpomp op aangesloten?
    Ik heb deze 2 stekkers nog waarvan ik nog niet weet hoe en waar die op aangesloten moeten worden:

    Dat zijn de stekkers die bij de brandstofpomprelais in de buurt zitten;)

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474794

    Das jammer… maar in ieder geval bedankt, dan rij ik niet voor niks naar duitsland:wors

    In reactie op: Motorombouw 2.8 naar 3.0E #17474791

    Binnenkort ga ik ermee aan de gang, en ondertussen heb ik die jongen gemaild uit duitsland die die Aisin warner te koop heeft op dat duitse forum. Ik kan slecht duits, maar hij zegt dat die wel uit een senator A2 komt en is compleet met ”Elektronik-box en kabelbaum”. Heb ik dan alles wat ik nodig heb?
    hij had me een paar fotos gestuurt van de nummers die erop staan.



    Enig idee of het dan ook echt om de 03/71L gaat?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 168)