Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Juffer1
@ Hans,Beetje offtopic, maar ik kwam dit filmpje (van jou ?) tegen op Youtube :
Is dat jou vorige Vec ?
Gr. Arjan
Er staan twee filmpjes op YouTube van me. De Vectra C is van mij, de Vectra B2 is van Edvries. In het laatste geval heb ik alleen het filmpje gemaakt rond het beeldmateriaal van deze mede forum gebruiker.
Groet,
Hansorigineel gepost door 14XE
De Heining???hebben ze vast leker bier:P
(voor degene die niet weten waar Freddy Heineken werd vastgehouden,dat was dus daar)
Industrieterrein de Heining … De loods waar Heineken en Doderer zijn vastgehouden is drie panden van de DHZ garage vandaan:


Groet,
HansP.S. Met dank aan studiokoning.nl voor het gebruik van de eerste foto.
Update …
Zo, vandaag even de tijd gevonden om alle klusjes aan de auto op een rijtje te zetten. Er is al het nodige gebeurd (rood, dit forum ondersteund geen strike through), maar er zijn nog steeds een groot aantal dingen die ik voor elkaar wil maken. Een aantal onderdelen voor deze mod’s zijn al in huis, andere zullen op termijn wel aan de collectie toegevoegd worden:
Exterieur
- Achterbumper vervangen
- Chroom deurgrepen monteren
- Chroomlijsten rond mistlampen monteren
- Grille middenonder in de GTS voorbumper (verchroomd)
- Irmscher achterbumperspoiler monteren
- Irmscher logo op kofferbaklijst
- Irmscher sideskirts monteren
- Irmscher voorbumperspoiler monteren
- Korte antenne (verchroomd) monteren
- Sierlijst op kofferbak vervangen
- Voorbumper (GTS/V-Line) monteren
- Daklijsten vervangen (verchromen)
- Irmscher grille monteren
- Montage kofferbakspoiler of lip
- Opel logo op kofferbak verwijderen
- Schuif/kanteldak inbouwen
- Vervangen decorlijsten op de deuren
Interieur
- Electrisch bedienbaar zonnescherm monteren
- Irmscher deurpennen monteren
- Afdekkappen binnenzijde onderdorpel vervangen (zijn beschadigd)
- Irmscher instaplijsten monteren
- Irmscher sportpedalen monteren
- Kenwood speaker-upgrade met scheidingsfilters
- Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
- Lederen stuur monteren
- Lederen versnellingspook monteren
- Sierlijst dashboard vervangen
- Subwoofer inbouwen
- Tellerunit met chromeringen inbouwen
- Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
Onderstel
- Irmscher 19″ GT Star velgen met 235/35/19 banden monteren
- 292mm remmen achterzijde monteren
- 345mm remmen voorzijde monteren
- Draagarmen voorzijde vervangen (speling op fuseekogels)
- Roestvaststalen remleidingen monteren
- Schokbrekers vervangen (Bilstein B6)
- Veerisolatoren aanbrengen
- Veerpoten vervangen (Bilstein B6)
- Verlagingsveren monteren (Eibach Pro -30mm)
Algemene bedrading
- Carosseriekabelboom vervangen
- Hemelkabelboom vervangen
- Binnenspiegel bedraden en afmonteren
- Regensensor bedraden en afmonteren
- Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
- Boordspanning naast asbak inbouwen
- Leeslampjes voor inbouwen
- Leeslampjes achter inbouwen
- Zonnescherm achterzijde bedraden
Motortuning
- EDS phase I tuning
- Front mounted intercooler monteren
- EDS phase II tuning
- Leidingwerk Airco laten inkorten
Ramen en deuren
- Automatisch dimmende binnenspiegel monteren
- Irmscher vlakbladwissers monteren
- Regensensor monteren
- Slotvangers vervangen (verchromen)
- Vervangen voorruit (regensensor)
- Vervanging wisserarmen
- Deurvangers vervangen (verchromen)
- Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
- Tinten van de ramen
- Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
- Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
Electrisch inklapbare spiegels
- Driver Door Module (DDM) vervangen
- Electrisch inklapbare spiegels assembleren
- Electrisch inklapbare spiegels monteren
- Irmscher spiegelkappen monteren
- Passenger Door Module (PDM) vervangen
Inbraakalarm
- BCM vervangen?
- Ultrasoon sensoren monteren
- Motorkap schakelaar monteren
- Claxon achterzijde monteren
- Programmeren & testen
Tyre Pressure Management System (TPMS)
- Ontvangers monteren
- TPMS unit monteren
- Bedrading afmonteren
- Wielsensoren monteren
- Programmeren & testen
Park Distance Control (PDC)
- Kabelboom kofferbak vervangen
- Parkeersensoren monteren
- Motorruimte kabelboom vervangen
- PDC unit monteren
- Pieper Parkpilot achterzijde monteren
- Pieper Parkpilot voorzijde monteren
- Programmeren & testen
Electronic Climate Control (ECC)
- ECC unit inbouwen
- Stelmotoren inbouwen
- Kabelboom afmonteren
- Programmeren & testen
Verlichting
- Achterlichten met witte knipperlichten monteren
- Angel Eyes monteren (tijdelijk)
- Transparant 3e remlicht monteren
- Zijknipperlichten vervangen
- Irmscher booskijkers monteren
Adaptive Forward Lighting (AFL)
- Verlichtingskabelboom vervangen
- Hoogtesensoren monteren
- Hoogtesensoren bedraden
- UEC vervangen
- AFL units plaatsen
- AFL controllers monteren
- Programmeren en testen
Koplampsproeiersysteem
- Koplamsproeiers monteren
- Relais en zekering monteren
- Tank met extra pomp monteren
- Programmeren & testen
Stoelen
- Stoelen ombouwen naar electrisch verstelbare
- Stoelventilatie inbouwen
- Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
- Schakelaars voorzijde monteren
- Schakelaars achterzijde monteren
- Kabelbomen in voorstoelen vervangen
- Stoelverwarmingsmatjes achterzijde monteren
- Stoelverwarmingsmatjes voorzijde monteren
- Programmeren & testen
Uitlaatsysteem
- Irmscher uitlaatsysteem monteren
- Middendemper vervangen
Diversen
- Trekhaak vervangen
- Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
Groet,
Hansorigineel gepost door 2000
origineel gepost door hans_vledder
origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
weet ik, ik zeg het al 2 jaar hier op het forum (vectra geheel gespoten voor 525 euries :wors ) en niemand geloofd dat dat kan voor dat bedrag, en dan zeker niet met bon en kwaliteit
Die prijzen kloppen. Mijn berekende ze €75,- eenmalige instelkosten per klus (kleur maken, spuit klaarmaken en schoonmaken) en daarna €50,- per te spuiten deel. Ik was al met al de helft kwijt van de prijzen die andere spuiterijen daarvoor vroegen …
origineel gepost door 2000
De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
HansDaar heb ik mijn vectra 2000 laten spuiten, kom er regelmatig voor strakmaak goodies :thumbup
Mijn bumpers en al mijn Irmscher delen hebben ze daar voor mij gespoten, zeer betaalbaar en goeie kwaliteit …
origineel gepost door speaker
Hans wordt de nieuwe Nico van ‘Eigen huis en Auto’ !!:jerryPeter
Jaha, en daarna wordt ik Rob Verlinden, van ‘Een tuin is emotie’ … Nou, ik denk dat hij gelijk heeft, als ik ergens van moet janken is het wel tuinieren …
Goodbye Brink, hello Westfalia!
Voor wat het waard is én voor degene die de montage van de Irmscher achterlip overwegen in combinatie met de montage van een trekhaak; Uit contact met Irmscher is mij gebleken dat bij de ontwikkeling van de achterlip uitgegaan is van de trekhaak met nummer 67 36 113. Onder mijn auto was echter de trekhaak met nummer 67 36 098 gemonteerd. Deze valt helemaal weg achter de Irmscher lip en is daarna volledig onbruikbaar. Met de verbouwing van mijn huis op komst, moet ik echter wel kunnen beschikken over een trekhaak. Hoewel beide trekhaken originele GM trekhaken zijn, worden ze vervaardigd door respectievelijk Brink en Westfalia.
De Brink met nummer 67 36 098:

en de Westfalia met nummer 67 36 113:

Gisteren is onder de bezielende leiding van de goedgemutse koffieliefhebber met een kopervetfetish uit het hoge noorden, de juiste trekhaak gemonteerd, meer dan een kwartier zijn we al met al niet eens bezig geweest, tussen de haperende auto’s van frans allooi, vacuumpomp revisies en lamme veerpoten door. Ik kan nu weer naar hartelust bouwmaterialen gaan inslaan en puin gaan afvoeren, ik kan niet wachten …
:o
Volgende week zaterdag staat een upgrade van de auto van een mede forumlid op de planning. De angel eyes en HID kit gaan op de C van rickytt3 bij de Heining Hobby Hal in Amsterdam …
Groet,
Hansorigineel gepost door rotin
Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ’t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Groet,
HansZien we hier ook een fotoreportage van tegemoet in Hans-style? Altijd leuk! Ben bang dat we daarvoor naar een ander forum moeten…
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P
origineel gepost door PAASHAAS
Heb je nog wel tijd om te werken tussen al dat geklus aan huis en auto ? :P:P:PWerk … Ach ja, natuurlijk, dat moet ook nog … Even de agenda bijwerken … :D
origineel gepost door PAASHAAS
Goh, hoe een flits een foto kan vernaggelen he :P
Wanneer ga je weer monteren ?Dat is moeilijk te zeggen. Ik ben naast de auto ook nog eens bezig met de voorbereiding van een flinke verbouwing aan mijn woning hier in ’t Veld. Zijgevel eruit, 14m2 erbij laten bouwen (zowel boven als beneden), dekvloeren boven en beneden eruit, vloerverwarming er in, dekvloeren er weer in, alle binnen en buitendeuren vervangen (binnen inclusief deurposten), nieuwe keuken, nieuwe badkamer, verlaagde plafonds, ventilatiesysteem, UTP netwerk erin, CAI netwerk erin, huisautomatisering er in …
Voor de wielophanging en remsysteem ben ik onderdelen aan het verzamelen. De komende tijd ga ik in ieder geval de onderdelen die ik heb liggen monteren. Leren stuur, leren versnellingspook, carosseriekabelboom, verwarmde ruitensproeiers … Vandaag is de vervanging van de trekhaak aan de beurt. De Brink die gemonteerd was is niet meer bruikbaar door de Irmscher aanzet aan de achterzijde.
Groet,
Hansorigineel gepost door maxim102
origineel gepost door hans_vledder
Inmiddels heb ik na advies van een gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands,Beter bekend als Spoelie? :jerry
Maar even on-topic, het is vast een goed plan :D Ben niet zo thuis in het verlagen maar goed klinkt het in ieder geval :)
Geen idee wat de bijnaam is van de gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands … Hij staat bekend om z’n goede adviezen … en koffie, hele goeie koffie …
Onderstel
Inmiddels heb ik na advies van een gewaardeerd terzakekundige uit het noorden des lands, besloten om als onderdeel van het verlagen en de montage van de 345mm/292mm remmen ook de schokbrekers maar even mee te nemen. Zijn advies om gebruikte schokbrekers (190.000Km) het niet meer aan te doen zo’n 30mm lager een tweede leven te moeten beginnen heb ik ter harte genomen.
Na een kort maar intensief inleerproces in de wondere wereld van de schokbrekers en de verlagingsveren, heb ik op grond van ervaringen van andere Vectra C bezitters (UK) besloten te gaan voor de Bilstein B6 schokbrekers en de Eibach Pro verlagingsveren (-30mm).
Hoewel ik aanvankelijk van plan was om de Imrscher verlagingsveren te gaan gebruiken, blijken deze ook door Eibach te worden vervaardigd. Sterker nog, het complete Irmscher onderstel blijkt te bestaan uit Bilstein schokbrekers en Eibach verlagingsveren. Hoe lang kan een mens onderweg zijn naar waar hij vandaan kwam denk je dan!?
Het wachten op het moment dat alle onderdelen in huis zijn is voor mij niet een heel groot probleem. Geduld heb ik te over. Maar als het toelaten van ‘feature creep’ ook nog eens in je bloed zit als het om de auto gaat, wordt zelf mijn geduld weleens op de proef gesteld. De Bilstein B6 en de Eibach Pro-Kit:

Groet,
Hansorigineel gepost door Jerremy
origineel gepost door hans_vledder
Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven….Hans, neem anders is contact op met Niels / Rally Astra (DHZ Twente) hier van het forum. Als het goed is heeft hij nog Vectra C OPC klauwen liggen, bedoeld voor montage met 345mm. remmen
(die hij heeft zijn trouwens niet OPC blauw, maar alu kleurig, komen van een snel Saabje af, die heeft dezelfde klauwen n.l.)succes, grt. Jeroen.
Hé die ken ik, daar ben ik eens een dagje wezen poetsen … Mailtje is al onderweg … Kleur en conditie is niet belangrijk, ik ben ze bereid te reviseren en ze worden rood gepoedercoat. Dank voor de hulp!
Groet,
Hans:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup, do I need to say more?!
Groet,
Hansorigineel gepost door Juffer1
Oh My God ! ;)Dank! :thumbup
origineel gepost door DCAT
OMG:thumbup:wub:wubOMG? Ole Mighty God? …
origineel gepost door PAASHAAS
Ik zie geen chroom ringen ???En hoe laag wil je de vectra gaan verlagen ???
Hoi Patrick,
De ringen zijn wat rood uitgevallen op de foto. Het is bijna onmogelijk om chroom binnen te fotograferen (flits). De Vectra gaat al met al zo’n 30mm naar beneden. Al met al gaat het er nog iets lager uit zien dan dit (oude foto):

Groet,
HansJongens,
Hoewel het waarschijnlijk lijkt alsof dit project stil staat is niet minder waar. Ter voorbereiding van de 345mm/292mm rem upgrade (remmen van de C2 2.8 V6 Turbo) en de upgrade van de tellerunit heb ik inmiddels een aantal onderdelen bij elkaar gescharreld.
Naast een tellerunit uit een 3.0 liter diesel met de welbekende chromeringen en een maximum snelheid van 250Km/h in plaats van 220Km/h (zoals bij de huidige unit), een set wiellagerunits voor de voorzijde, een tweetal draagarmen voor de voorzijde en twee fuseehuizen. De fuzeehuizen komen van een Vectra C uit 2003 en zijn daarna gestraald door de mannen van Sneekes in Schagen om ze er weer als nieuw uit te laten zien:




Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven, nieuwe stuurkogels, een complete set sportschokdempers (Koni/KW/Bilstein?) en een set verlagingsveren (Irmscher/Eibach?). De remklauwen eventueel reviseren en stralen als ik gebruikte tegen het lijf loop en laten poedercoaten (rood) en de verbouwing kan beginnen.
Groet,
HansVoor Pioneer en Kenwood bestaan er adapters waarmee je je huidige display gewoon kunt laten werken (voor zover het de teksten die door de radio geproduceerd worden, stationsnaam, rds, datum). Het kleurendisplay werkt alleen maar in combinatie met de door Opel4all genoemde radio’s. Het is een soort twee-eenheid. Je kunt dus ook niet zomaar het display vervangen en verwachten dat e.e.a. werkt. Zelfs de bediening van de boorcomputer word een probleem.
Groet,
Hansorigineel gepost door fastrogeke
hey hans.thx voor het snelle antwoord.zal deze week eens gaan kijken of ik die TPMS kan vinden.ik weet van de vectra C nog niet zo gek veel,maar wel van de vectra b.
mijn oud beestje en met pijn in het hart weg gedaan.
inmiddels ook voor mijn gts de eerste irmsher dingen besteld
mvg rogerMooie wagen! Maar ja joh, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Als je vragen hebt over de Vectra C, ik heb inmiddels veel geleerd en kan je waarschijnlijk wel helpen.
Groet,
Hansorigineel gepost door fastrogeke
hey hans.allereerst mijn bewondering voor je en je vectra.niet normaal hoe je dat ding aan het pimpen bent.maar tevens ook een vraagje.ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een vectra 2.2 gts van 2002.nu vraag ik me af waar het computer kastje van de bandenspanningscontrole zich bevindt?deze kan ik nergens terug vinden in de auto.ik ben namelijk aan het uitzoeken of dit op mijn auto gemonteerd zit.
mvg fastrogekeHoi Fastrogeke,
De TPMS zoals dit kastje heet zit achter de bekleding van de kofferbak aan de rechterzijde. Als je dit paneel weghaalt (bij de sedan moet je twee spreidnieten verwijderen) dat zit hij in de omgeving van de slotmagneet van de tankopening.
Groet,
Hansorigineel gepost door 14XE
is dat wel verantwoord bij een bepaalde km stand ??of neem je dat risico???
of maakt dat niet uit?? wat voor garantie geven ze erop??
Als het een goed verzorgde motor betreft schijnt dat geen probleem te zijn.
Olieverbruik van het blok is momenteel ongeveer 0,5l per 50.000Km. Volgens mij niet slecht voor een diesel van Opel. In de handleiding hebben ze het over een olieverbruik van 0,6l/1000Km. Uit kontakt met Opel over de onderhoudshistorie van de auto weet ik dat de turbo zo’n 55.000Km geleden geheel vernieuwd is en dus nog wel even mee gaat.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over zou kunnen maken is de standaard koppeling. Die moet wellicht worden vervangen door een exemplaar met een hoger maximum koppel (Sachs?).
Garanties zijn er uiteraard niet, bij geen enkele vorm van tuning trouwens. Je kan je verzekeren, maar dat is een wassen neus. Toon maar eens aan dat de schade van de tuning gekomen is en niet door ouderdom of een fabrieksfout … Die verzekeringen hebben vooral een psychologisch effect.
Bovendien, het vermogen, het koppel en de topsnelheid zullen echt niet verdubbelen van een phase II tuning.
Groet,
Hansorigineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door hans_vledder
TellerunitBij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning
Hans,
Als ie d’r in zit, maak je dan effe een foto als je 250km/h rijdt? :P
Geef me nog even wat tijd om die resterende 13Km/h erbij te tunen … Ik kom niet verder dan 237Km/h op dit moment. Wellicht zit er nog wat meer in na de software aanpassingen voor de phase II tuning, na montage van de FMIC.
Groet,
HansTellerunit
Bij wijze van experiment heb ik een tellerunit van een 3.0 liter diesel op de kop getikt, uiteraard met de lang gekoesterde chromeringen rond de meters. Daarnaast loopt de ‘nieuwe’ teller to 250Km/h in plaats van 230Km/h. Dit laat weer wat ruimte over voor de volgende fasen van de motortuning
:D
Het is de bedoeling de bestaande teller te vervangen voor de ‘nieuwe’ en deze gelijk te laten zetten met de oorspronkelijk kilometerstand van mijn auto. Ik heb er geen securitycode bij, maar dat schijnt volgens ingewijden geen probleem te zijn. ‘Fixen we voor je’, aldus een gerenomeerd kilometerstandknutselaar. We zullen zien …
Lukt het niet dan wordt het chromeringen los pulken en overzetten op de originele teller. Foto volgt zodra de unit binnen is.
Groet,
Hansorigineel gepost door rickytt3
Has “The Vled” left the building?Misschien gewoon drukdrukdruk :hmmz
Yo! Inderdaad, drukdrukdruk … De voortgang met het project zit ‘m even in het verzamelen van onderdelen voor het vervolg.
Fuseehuizen (voor de 345mm remmen) zijn binnen en de draagarmen ook … Ik moet nog even kijken wat ik allemaal mis voor de andere delen voor de rest van het project: alarm, climate control, etc, etc, etc …
Groet,
Hans -
AuteurBerichten