Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door speaker
Bump er??Nee, gewoon Bump!
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door hans_vledder
:D Bump! :DBump?
Ja, bump ja …
origineel gepost door JimNuman
de nieuwe tellerunit ziet er zeker goed uit zo in je auto…:thumbup(en om eerlijk te zijn was de originele die er eerst in zat echt lelijk, zo simpel zat niks moois aan, had dat eigenlijk niet verwacht in zo’n mooie vectra… maar dat probleem heb je nu zelf al opgelost:cool: )
Hoever ben je al met de AFL ? al bijna alle onderdelen bijelkaar ? heb vorige week in de nieuwe mondeo gereden snacht’s die had ook AFL , de eerste was het echt schrikken maar daarna zie je pas hoe handig dat is.
echt mooi om te zien hoe dat werkt.gr.jim
Hoi Jim,
Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Voor wat betreft de AFL heb ik in principe alles behalve de kabelbomen (motorruimte + nivosensoren) en de stuurapparaten voor de koplampunits. De hoeveelheid werk houdt me nog even tegen om de deel van het project op de lijst omhoog te schuiven.
Groet,
Hansorigineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door hans_vledder
Volgens gelijkgestemden op het Engelse forum is dit de manier om de chromeringen in je interieur te krijgen. Ik heb er een paar foto’s van gezien en dat ziet er keurig uit. Ik neem aan dat de maatvoeringen van het binnenwerk identiek zijn aan die van de C1 roosters anders zou het er nooit zo netjes uitzien.
Groet,
Hans— edit —
Ik heb even een foto opgezocht. Onderstaande wagen is een Vectra C1 met de zwart rubberen roosters (net zoals in mijn auto). C1 frontplaatje, C2 binnenwerk:
Oeh ! dat ziet er toch veelbelovend uit !
Ga je die rooster nieuw bij de V.O.D. Bestellen of probeer je ze 2e hands op de kop te tikken ?
Greetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Ja mooi hè? Nee, ik bestel ze wel bij de VOD. Dat doe ik vaker bij zichtdelen. Vaak zien dit soort onderdelen er toch in enige mate gebruikt uit. Soms valt het mee of zijn die delen als nieuw, maar da’s een toevalstreffer.
Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden; links en rechts zijn €38,- exclusief, de middelste is wat aan de prijs, zo’n €70,- excl. Alles bijelkaar zo’n €175,- inclusief. En ik me maar afvragen waarom ze zo blij kijken daar bij Opel …
Het nummer van het middelste rooster is 13 239 278, de linker en de rechter moet ik nog even uitzoeken. Ik heb geen idee wat de kleur van het rooster is, maar de knoppen zijn chrome en het binnenwerk is zwart.
Groet,
Hansorigineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door hans_vledder
Het mysterie van de niet passende C2 ventilatieroosters met chroomknoppen is ook opgelost. Het is simpelweg een kwestie van de frontplaatjes van de C1 roosters over te zetten op de binnenwerkjes van een setje C2 roosters met chroomknoppen. Dit is een redelijk betaalbare upgrade, dus binnenkort waarschijnlijk meer. Nu mijn probleempje met de airbag nog even oplossen.
Groet,
HansGaaf !! dan heb ik zeer binnen kort ook weer wat te doen :D
EDIT: ik zat mij net af te vragen, zijn die draai knoppen dan even groot, past het chromen wieltje in het paneeltje van de C1 ? het chromen wieltje lijkt mij veel breder namelijk :)
Greetzzz, Sjors
Volgens gelijkgestemden op het Engelse forum is dit de manier om de chromeringen in je interieur te krijgen. Ik heb er een paar foto’s van gezien en dat ziet er keurig uit. Ik neem aan dat de maatvoeringen van het binnenwerk identiek zijn aan die van de C1 roosters anders zou het er nooit zo netjes uitzien.
Groet,
Hans— edit —
Ik heb even een foto opgezocht. Onderstaande wagen is een Vectra C1 met de zwart rubberen roosters (net zoals in mijn auto). C1 frontplaatje, C2 binnenwerk:

Tellerunit …
Een paar weken geleden liep ik op eBay.de tegen een tellerunit aan van een 3.0 liter diesel. Een nette teller met de door mij gedroomde chroomringen en een schaalverdeling tot 250Km/h. Hoewel elke tellerunit voor de Vectra C werkt in elke Vectra C, had deze teller ook de juiste schaalverdeling voor de toeren. De schaal wordt bij 5000 rood, zoals een teller voor een diesel hoort de doen. De vraag was echter hoe ik de kilometerstand van de auto op de nieuwe teller zou krijgen. Informeren bij Opel leidde nergens toe. Wat ik wou kon niet en kilometerstanden konden alleen gemanipuleerd worden binnen de eerste 100Km van een nieuwe teller. Maar de bijbehorende prijs voor zo’n nieuwe tellerunit wil ik niet betalen.
Nou wist ik dat in de UK er te pas en te onpas van tellerunit wordt gewisseld. Niet alleen vanwege de chroomringen, maar na tuning ook voor een hogere maximum snelheid op de teller. Ook worden de tellerunits op grote schaal van andere kleuren LED verlichting, waarbij het uitgangspunt vaak een gebruikte tellerunit is. Tot mijn grote telleurstelling wist men ook in de UK geen oplossing voor mijn probleem met de kilometerstand. In essentie vertelde ze het zelfde verhaal als Opel.
Na wat speurwerk op het internet kwam ik in contact met de jongens van http://www.autocorrection.nl, die mij vertelde dat wat ik wilde geen probleem was. Kom maar even langs zeiden ze. En dat heb ik gedaan. Het resultaat is dat mijn ‘nieuwe’ teller nu keurig de kilometrage van de auto aangeeft. De tellerunit werd volledig uit elkaar gehaald, de EEPROM op de print (zie het witte cirkeltje op de foto) van de teller gelocaliseerd en geindentificeerd en met een speciaal programmeerapparaat werd de oorspronkelijke tellerstand van de verworven unit (1668Km) in de EEPROM direct overschreven met de kilometerstand van mijn auto;




De tellerunit komt zeer waarschijnlijk uit een auto met ParkPilot en AFL. Dit is de reden waarom de unit me nu nog meld dat de electronica voor beide defect is. Da’s niet zo gek, deze moet ik namelijk nog monteren! Even langs Opel dus om de knipperende symbolen uit te laten schakelen.
Het mysterie van de niet passende C2 ventilatieroosters met chroomknoppen is ook opgelost. Het is simpelweg een kwestie van de frontplaatjes van de C1 roosters over te zetten op de binnenwerkjes van een setje C2 roosters met chroomknoppen. Dit is een redelijk betaalbare upgrade, dus binnenkort waarschijnlijk meer. Nu mijn probleempje met de airbag nog even oplossen.
Groet,
Hansorigineel gepost door stellema
een stuur zonder chroom ???:hmmzLaat ik passend reageren: :P
origineel gepost door 14XE
je bent vaste klant bij de Tech afdeling :jerrykan je niet beter zelf zo’n ding kopen :D
Als ik hem kosteloos kan gebruiken? Nee, dacht het niet.
origineel gepost door JimNuman
:sleeping:kewlpicsKomen eraan. Het project met het leren stuur is niet gelukt. Deze aansluitingen van de airbags verschillen. Hier moet ik even wat op vinden (is onderdeel van de stuurmodule).


De ‘nieuwe’ teller is inmiddels wel omgeprogrammeerd en laat nu de goede kilometerstand van de auto zien. Ook geeft het ding me de waarschuwing dat de electronica van de ParkPilot en de AFL defect is. Kunst, deze is nog helemaal niet gemonteerd. Even naar Opel dus om de waarschuwingen te laten uitschakelen.
Groet,
HansAnekdotes …
Afgelopen zaterdag had ik het genoegen om kennis te maken met lid rickytt3 van dit forum. We hebben de Mtec HID kit ingebouwd, samen met de FK angel eyes. Zie het resultaat daarvan elders op deze pagina. A job well done zeggen de Britten, al zeg ik het zelf.
Bij deze gelegenheid hebben we even van auto geruild en een kwart van de A9 afgescheurd in elkaars auto. Ik heb even lekker kunnen spelen met een paar opties die nog op mijn verlanglijstje staan. Tijdens het spelen met de ClimateControl reeds ik ongemerkt de afslag voorbij die we afgesproken hadden te zullen nemen op weg naar onze eindbestemming. Hij zal wel gedacht hebben!?
Ook heb ik kunnen ervaren hoe een leren stuur van een Vectra C in de hand ligt. Een wereld van verschil met het kunststof stuur dat ik sinds aanschaf van de auto vasthoud om mijn weg te vinden. De enige reden waarom ik nog niet beschik over een leren stuur is het simpele feit dat ik nog niet de moeite heb genomen om deze in te bouwen. Alle onderdelen heb ik door de tijd heen verzameld. Het stuur zonder airbag van eBay, de airbag van Marktplaats en een setje nieuwe radioknopjes van de Opel dealer.
Vast van plan om het stuur morgen in te bouwen, ben ik vanavond bezig geweest om het stuur op te poetsen, de radiobediening in te bouwen en de airbag bij wijze van oefening in- en uit te bouwen. Morgen nog even Loctite 243 zien te regelen en vervangen maar, samen met de tellerunit uit de 3.0 liter diesel. Morgen zal ook de tellerunit worden gereset (security code), wat waarschijnlijk neerkomt op het wissen van de EEPROM in de unit, om vervolgens de kilometerstand van de auto op de nieuwe teller zetten. Het zal mij benieuwen.
Als je onderdelen voor je auto verzameld zoals ik dat doe, dan maak je wel eens wat ‘bijzonders’ mee. Zo heb ik ooit eens een nieuwe voorruit (in originele verpakking) gekocht die tussen de koeien en varkens was opgeslagen in een boerderij in het midden van het land. Je vraag je af hoe zo’n stuur daar komt, ik heb het niet durven vragen. Tijdens het klussen aan het leren stuur herinnerde ik me iets grappig wat me bij de aankoop van de airbag overkwam.
De verkoper op Markplaats had hoog ingezet, maar dankzij mijn onderhandelingsvaardigheden (ugge, ugge) werd ik voor beduidend minder de trotse nieuwe eigenaar van dit klasse 1.4 explosief. Klantvriendelijk als de man was, en niet in de laatste plaats omdat ik daarvoor betalen zou, stiefelde de man met het doosje en de ‘klasse 1.4 explosief’ sticker voorop, het plaatselijke postkantoor binnen. Ik kan me goed voorstellen dat de medewerkers van tante post over de toonbank gesprongen moeten zijn om aan deze mogelijke aanslag te ontkomen.
In een tijd waarin terrorisme ons allemaal in de wurggreep heeft (!?), reageer je nu eenmaal anders. Na te zijn bijgekomen van de schrik, weigerde ze tot volle ontsteltenis van de verkoper om het doosje te verzenden. Gek hè!? Ik heb de man nog verteld dat het wellicht raadzaam was geweest er even een kadopapiertje omheen te doen, maar besloot uiteindelijk de airbag te gaan ophalen;





Morgen weer een beetje klussen aan de auto, al is het maar kort.
Groet,
HansAlle scheldwoorden als VW, Golf en BMW daargelaten, een hele mooie wagen man! :P
origineel gepost door purple//magic
Nou dit is mijn vectra:
Deze wagen heeft een heel bijzondere kleur. Afhankelijk van het zonlicht dat er op staat vervanderd deze, goud, bruin, rood, blauw, paars … Je kunt het op de foto een beetje zien op het linker spatscherm. Echt een geweldige kleur.
Groet,
Hansorigineel gepost door Ali-GSI
volgens mij een groene duitse station… ding was wel AF hoor…Chroom en verguld onder de kap, interieur al klaar…
Ik heb nog een lange weg :P
Chroom, tja, nu wordt het me duidelijk … :cool:
:thumbup :thumbup, vraag ik me toch af wat je nog moet doen om 1e te worden …
Geweldig, erg mooi! :thumbup :thumbup
origineel gepost door johani500driver
Ha hans,mijn klauwen waren(neem ik aan orgineel)gepoedercoat,maar heb ze toevallig deze week van een nieuw verflaagje voorzien omdat ze aardig “lichtrood”aan het worden waren
Thanks. Ik overweeg mijn aanstaande remklauwen ook te poedercoaten. Lijkt me toch een stuk duurzamer dan ze van meet af aan te spuiten.
Groet,
Hansorigineel gepost door johani500driver
weet eindelijk hoe je foto’s moet posten dus heb ik gisteren maar een klein foto shotje gemaakt:Hoi Johan,
Om kort te gaan :thumbup :thumbup. Erg mooie wagen! Zijn jouw remklauwen gespoten of gepoedercoat?
Groet,
Hansorigineel gepost door rickytt3
origineel gepost door hans_vledder
MTec Xenon en Angel EyesXenon op de C met zo’n MTec HID kitje is echt appeltje, eitje …
Groet,
HansHelemaal top gegaan en blij met het resultaat king: Zojuist nog even bij de dealer de lampen laten stellen, dus vanavond met xenon op pad :cool:
Hans, bedankt voor je hulp. Fijn gewerkt en erg leuk om kennis te maken met jou (en met je vec :wub)
Zal vanavond even wat foto’s maken voor op het forum!!
Eric,
Inderdaad een zéér fraai resultaat en veel minder werk dan ik had ingeschat. Die MTec HID kitjes zijn geweldig en zien er zeer degelijk uit. Vind het ook leuk om met jou kennis gemaakt te hebben en even een kwart van de A9 in jouw 2.2DTI gereden te hebben. Ik wacht geduldig op de foto’s.
Groet,
HansMTec Xenon en Angel Eyes
Vandaag de MTec Xenon HID kit en Angel Eyes van rickytt3 ingebouwd en met veel succes. Ik hoop dat hij er binnenkort nog even wat foto’s van zal posten. Ik vind het erg mooi geworden. Daarnaast een K&N filter geplaatst en de filterbak mod gedaan. Nu wordt het even flink doortrekken de komende tijd voor hem om het motorstuurapparaat te leren wat de bedoeling is.
Xenon op de C met zo’n MTec HID kitje is echt appeltje, eitje …
Groet,
HansAanvulling …
Bovenop de klussen die reeds op de lijst staan wil ik ook nog een paar onderhoudszaken aanpakken:
- Reinigen EGR klep
- Reinigen motor
- Vervangen gloeistiften
- Vervanging vacuumpomp
- Vervanging multi riem
Het schip met geld mag wat mij betreft aanmeren … Laat maar komen die schuit …
Groet,
Hansorigineel gepost door Sjors-V6
[*] Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
Dit is helaas niet mogelijk, of je moet ook je dashboard gaan vervangen voor het nieuwe type, daar de hoeken/rondingen van het nieuwe type (met chromen knopjes) veel ronder zijn, en van het C1 model veel strakker, ik wilde het bij de GTS van mijn Pa ook toepassen, maar stuite op dit probleem… of puur de draai knopjes over zetten een mogelijkheid is ?
[*] Pieper Parkpilot voorzijde monteren
Deze is al aanwezig, dit is de zelfde luidspreker die ook de tonen van je richtingaanwijzer, verlichting, bevestiging memory enz weergeeft.
Groet,
HansGreetzzz, Sjors
Hoi Sjors,
Dank voor je hulp. Ik heb eens wat interieurfoto’s bekeken van een C1 en een C2 en ik begrijp wat je bedoeld. Ik ga proberen of de knoppen over te zetten zijn, ik geef immers niet zomaar op.
Voor wat betreft de pieper; Nou dat kan van de lijst af! Dank daarvoor. Ik heb ooit een montageschema gezien van die pieper en ging ervan uit dat dit een extra pieper was. Temeer omdat ik dacht dat elke Vectra dat standaard speakertje wel had.
Zou je mij kunnen helpen om de kabelbomen in de hemel in kaart te brengen? Hoeveel kabelbomen liggen er, wat is er op aan te sluiten en wat zijn de onderdeelnummers?
Groet,
Hansorigineel gepost door fastrogeke
dus als ik het goed begrijp kan ik dmv die schakelaar en dat kabelsetje TC op mijn auto monteren zonder voor de rest nog iets te veranderen?zijn er nog meer zaken die je zo kunt monteren.zo heb ik wel de kabels zitten voor de stoelverwarming.maar niet de schakelaar.dan mag ik toch aannemen dat het verwarmingselement niet in de stoelen gemonteerd zit.
Hans thx.al veel van je geleerd.mijn dank hiervoor
mvg rogéWat je nodig hebt is het connectortje met een kabeltje eraan naar de ABS unit. Misschien programmeren met de Tech2 (maar ik denk het niet). Er bestaat een reparatiesetje voor de TC schakelaar, wat in feit het hele kabelboompje is. Er is afhankelijk van het bouwjaar van je auto meer of minder voorbereid, een paar voorbeelden;
Stoelverwarming voor is een kwestie van de schakelaars plaatsen, verwarmingsmatten monteren en de kabelbomen van de voorstoelen opwaarderen. Dan heb je stoelverwarming aan de voorzijde.
Als de kabelboom voor de schakelaars er al ligt, dan is stoelverwarming achter een kwestie van de schakelaars en het inzetje plaatsen, verwarmingsmatten in de achterbank monteren en aanzetten d.m.v. de Tech2 (bij Opel).
Electrische ramen achter; Motoren, schakelaars en kabelbomen plaatsen, aan laten zetten d.m.v. de Tech2 (bij Opel) en klaar;
En er is nog veel meer …
Groet,
Hansorigineel gepost door fastrogeke
hoi Hans.thx voor het antwoord.zla eens achter de afdekkapjes kijken of er bekabeling ligt.maar ik denk van niet.wel voor de electrische verwarmbare stoelen.deze heb ik zien zitten toen ik de carkit heb ingebouwd.maar die van de TC heb ik niet zien zitten.
mvg rogéAls je het afdekkapje uit de console peutert, kun je achterin het connectortje zien zitten. Zit de bekabeling er niet, dan bestaat hiervoor een kabelsetje bij Opel. Deze loopt van de schakelaar naar de ABS module.
Groet,
Hansorigineel gepost door fastrogeke
hey Hans.zo te zien heb je aardig nog wat te doen komende tijd,en dan mis ik nog de lijst van de verbouwing aan je huis.
had je laatst gevraagd hoe je er achter kon komen of je bandenspanning controle had.dit heb ik gisteren ff gecheckt.
en ja,ook dat zit er op.volgens de dealerd is mijn auto voorzien van bijna alle opties(dus goeie slag geslagen).
zelfs zeiden ze dat mijn auto was voorzien van traction controle?maar dan zit er toch een schakelaar op je dashboard?deze heb ik niet.heb je trouwens een idee wat het kost om hier een orgineel opel alarm te laten inbouwen?ben aan het twijfelen tussen orgineel en een aftermarket wat je kan koppelen met de orginele afstandbediening.
mvg rogéHoi Rogé,
Hoe meer opties hoe meer vreugd! De TC schakelaar is alleen bij een aantal GTS modellen gemonteerd. Bij GTS-en waar deze niet gemonteerd is, maar waar wel de bekabeling voor ligt is het een kwestie van de schakelaar monteren. Bij de andere modellen heeft de steekplaats voor de schakelaar een andere functie. Bij de Sedan gaat hier de schakelaar in voor het electrisch bedienbare zonnescherm in de hoedenplank.
Het alarm, tja, zelf ga ik een originele inbouwen, maar denk erom dat kan een hele boel werk zijn. Volgens mij is e.e.a. niet vreselijk duur maar wel een hoop werk. Met name alle bekabeling kan lastig zijn.
Groet,
Hansorigineel gepost door rotin
Als jullie daar prijs op stellen ga ik een uitgebreid verbouwverslag samenstellen hoor … Zal ik alvast een lijstje van klusjes posten? :P [/quote]
Nou, omdat je het zelf aanbiedt….graag!! [/quote]
:P
-
AuteurBerichten