Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Martijn1981 wrote:
De Zafira die je nu gekocht heb klinkt erg interessant…. Blijft leuk speelgoed.. :jerry :jerry
en dat is het zeker weten, maar ik doe er wel heel voorzichtig mee, ik heb hem nu bijna een week en het is een waanzinnige auto :thumb



king:
die runway nr 1 blijft voor mij wel een hit :vertag :D :wors
geweldig king:
dat is me buurman heeft hij hem dan verkocht? afgelopen week stond hij nog daar voor de deur op zondag avond toen ik me kids terug bracht naar me ex die nog tijdelijk in MIJN huis woont (ik woon tijdelijk in Wijk aan Zee) ik heb een andere Zafira-A OPC gekocht een blauwe met 250 pk :wors
Ja let nu maar ff beter op martijn, vanaf volgende week rijd ik in een blauwe zaf opc. :jerry :wors :wors :wors :wors :wors :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
wel heel gaaf! is hier meer info zo ff snel 123?
@Martijn1981 wrote:
Een zilver grijze Zafira a opc om een uurtje of half 12 vanaf de velsertraverse richting wijk aan zee.
Ik zag je telaat, maar zwaaide nog wel en hoorde als reactie nog de claxon ff afgaan. :thumb
(Was met een blauwe corsa opc)
Ja dat was ik!, ik woon in wijk aan zee, ik stak me duim nog omhoog hoor, ik was er wel een beetje te laat mee, srry,
mooie auto heb je Martijn!!!


Mvrg. Hansonvoldoende veerspanning door vuil of corrosie, WD40 Rules!, smeer het scharnierpunt.
@corsaracer wrote:
y
das boost beast en die is al heel oud!
en zo snel vind ik dat ding niet eens…. veel te zwaar!!en de reden waarom dat die op engels kenteken staat is omdat het een samenwerking was tussen regal in engeland en eds hier in duitsland.
maar omdat hij in engeland gebouwd is uiteindelijk en daar alles op kenteken te krijgen is heeft hij een engels kenteken.[/quote]
Ja maar ziet er wel leuk uit ik heb hem zien sprinten in Lockau in 2003 dacht ik iedereen ging toen uit ze dak op de tribune :wors
die van de oprit is idd. wel erg leuk ja :vertag :D
lastig dj je probleem.., misschien dat willemV6 uit denhaag je verder kunt helpen, het enigste wat me nu te boven schiet is een lekkage in de toevoer, of afvoer slangen van je turbo?
ik heb ook die slappe rubberenslang vanaf turbo naar injectie, gezien de drukken en temperaturen die deze slang in zijn leventje te verduren krijgt vraag ik me soms ook af hoelang gaat dit mee…?@16VCalibra wrote:
Op de trailer is voor pussy´s :jerry :jerry :jerry
hihi :D
Gaaf hey Andre, heel gaaf alles :thumbup , ook de lijnen van de achterste wielkasten heel bruut :thumb
hey @orangpinda ken ik jouw niet van vroeger, van de “kadett gsi club holland” ?
zat die scheur trouwens in het zicht/uit het zicht net na de ic?@sleutel13 wrote:
Echt even de speling op de as controleren. Het is even kut maar als jij zegt dat je turbo dat geluid maakt is ie op zn eind. Blaas je ook blauwe rook?
Wel een beetje raar, als ik normaal rijdt heb ik een gem.verbruik van 11.2 ltr./100km, ik rij altijd onder de 2000/2500t. en met minder dan half gas als hij koud is!, sowieso altijd!, en trek geregeld het gas wel soms vol open naar 4000/5500t. als hij goed warm is.
Ik vervang de olie ook altijd binnen 7000 km…
Maar nu ik rij nu de laatste tijd heel heel heel rustig en ook als hij goed warm is, gewoon heel voorzichtig!, dan komt mijn gem.verbruik uit op ongeveer 9.3 ala 9.5 ltr./100km, ja ook leuk.. of niet…, en wat me nu opviel vanmorgen dat ik een keertje ff goed door trok (ik moest gewoon ff genieten van M-tech groep-A!)weer eens een keer dat de turbo goed opspoelt zoals altijd, maar nu me turbo geen rare schraap geluid maakte…, gewoon goed zoals het hoort.schiet mij maar van me paard.
Ik heb de auto vanaf 2007 of 2008 ofzo en ik weet niet beter dat zelfs als ik voorheen in de jaren van vakantie kwam uit spanje of frankrijk en in de laaste km’rs op de A9 goed doortrok dat ik altijd wel dat klote schraap heb gehad, nogmaals schiet mij maar van me paard.
Klein rond tonnetje, je ziet hem niet 123, dan moet eerst die dikke alu pijp boven op je blok er af, hij zit naast de inlaat gekoppeld dmv. 2 zwarte slangetjes, bij mij was hij aan een kant afgebroken..
Nee, heel soms alleen bij een koude start, het olie verbruik is iets van 1 Ltr per 3000 of 5000 km, de vacuum klep is wel kaduuk die word morgen vervangen, hij zweet wel iets door op de kleppendeksel pakking.
Zelf kan je ook uitlezen rem en gas ingedrukt houden en op contact zetten, maar uitlezen bij een dealer is veel duidelijker.
Zou het kunnen zijn dat je inlaattraject vervuild is?, vacuum probleem? ik heb nl. een vacuumprobleem (motor loopt wel mooi rustig, ik vervang de olie steeds tussen 6000-7000km), er is bij mij een vacuumklep stuk, mijn kop zweet ook her en der daarom waarschijnlijk, vandaag heb ik een nwe distr.set gemonteerd incl. span en loop rollen door de opel garage, en is de vacuumklep gelijk besteld (vrijdag monteren ze hem ff voor me), alles bij elkaar 249 euro.
(normaal is de distr. set incl. btw veel duurder maar er stond een fout in hun systeem, ipv. 20% korting kreeg ik nu iets van 40% korting, ik had de prijs via mail opgevraagd via opel.nl)ff langs de sloop dan :), idd. wel een beetje duur 65 ex voor airDUCKS :jerry
Ik rij ook nog met een standaard luchtfilterkast, als ik rij met me ramen open hoor ik ook de afblaas soms ook zachtjes, lijkt mij meer dan normaal.
Ik zal mij slangetjes op turbo ook eens inspecteren, ik merk wel dat als ik rustig doortrek een beetje toeren maak (tussen iets van 2500-3500t/min.) in 2 en 3 en dan bij rustig gedoseerd gas geven dat de turbo soms op het randje staat van ja .. ankers los… nee ff niet … ja nu wel…
ja euh.. hoe leg ik het beter uit…
Ik hoor de turbo ook een schrapend geluid maken bij een koude motor als ik half gas geef, geef ik heel rustig gas bij optrekken dan weer niet… bij een warme motor heb ik nergens last van.
Tja maar als ik b.v. 100km rij (dan is alles echt wel goed warm), zet de auto stil, motor uit, en start hem na enkele minuten, heb ik weer die pleuris schraap in de turbo, echter dan is het wel na 2 min. rijden weer over..
Tijd voor een nieuwe LET?aan de buitenkant van de bobine kan je niet zien of hij nog goed is ;)
voor de zekerheid eventjes uitlezen, of eerst benzine systeem reinigen (goedje voor in je tank, bij iedere pomp tekoop)@dj, wat zijn hiervan de kosten? (ik mis er nl. ook eentje :oops:)
die kabelboom is zeker op die plek onder de accubak, waar 4 massa draden met elkaar zijn verbonden?
idd~!
en? nog update’s andre?
ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat naar de bekendste Kadett van Ned.!mooi geluid met Miltec, wat kost zo’n systeem voor een OPC zaf-A ? :thumb
-
AuteurBerichten