Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hans van Dijk
DeelnemerWord je dan niet zeiknat, als je met een spoiler door de wasstraat gaat.:P
:kewlpics (hier word je pas nat van)
echte Opel liefhebbers klikken hier


Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1872518&tid=141901&author=quatsch]hmm alle werkplaatsen waren natuurlijk dicht … (heb 3 opelgarages geprobeerd :P) maandag er dan maar heen![/rquote]
Of een mailtje sturen, heb ik ook gedaan, bellen ze je keurig terug om een afspraak te maken,
scheelt je weer een rit ernaar toe ;)
Die van mij gaat aanstaande maandag naar Opel Bleeker Enschede, ik ben benieuwd.Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1872248&tid=141901&author=Dolby]Ik zie staan JS op de achter veer heb jij dan een station 1.7 DTI. De JS ivm een station veer en aan de turbo die recht boven het blok loopt moet het een DTH zijn 1.7 of 2.0 DTI.
[/rquote]
Klopt helemaal, Motortype: Y17DT – bj 2002
Knap dat je dat zo kunt zien.Hans van Dijk
DeelnemerDe Astra staat op de brug, en ik heb vanmiddag even snel met de mobiel wat plaatjes geschoten,
het word een latertje voor de garage, want het moet af, en het is al 18:00 geweest.

















Hans van Dijk
DeelnemerKijk aan, dat is een prima service van Opel :thumbup, nou dan zal het bij mij ook inderdaad wel in orde komen.
Ik werd net gebeld door mijn garage, radiateur is inderdaad lek, zoals ik als vreesde.
Dus zo naar Duitsland om een goede tweede hanse bij Gebroeders van der Horst in Gronau te scoren.
Met een beetje geluk krijgen ze alles vandaag nog weer in orde. :worsHans van Dijk
DeelnemerNou mijn kenteken heb je inmiddels, dus ik hoor het wel,
alle informatie is uiteraard welkom.:Dik breng de Astra zo meteen naar de garage, en dan maar weer afwachten wat het gaat jeuken in de portometniks.
Hopelijk valt het mee, en is het een scheur in een slang ofzo, maar ik zal de pech wel weer hebben dat de radiateur naar de eeuwige jachtvelden is.
Ik heb al een tweedehands radiateur voor € 75,- dus dat valt dan in ieder geval weer mee.Hopelijk krijg ik maandag een nieuw subframe……nieuw is altijd beter dan een roest behandeling lijkt mij.
Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1871188&tid=141901&author=AsconaC20NE]wel of geen beschermingsplaat maakt niet uit
is hij te roestig, wordt hij gewoon vervangen als de campain nog open staat, is het nog binnen de marges, dan wordt er bescherming aangebracht.
Maar deze terugroepactie is niet toevallig al uitgevoerd? ALs je mij jou kenteken PM’t wil ik het wel voor je nakijken, heb ik voor de topic starter ook gedaan …[/rquote]
nee, mijn astra kwam niet in het systeem voor, zoals ik een paar reacties terug al melde, maar bedankt voor het aanbod :thumbup
Hans van Dijk
DeelnemerNet besteld, ze zijn volgens mij goedkoper geworden
kreeg dit in een pdf file toegestuurd.
Artikel Artikelbezeichnung Menge/Stück Einzelpreis Gesamtpreis
128821 WISCHBL.KSN AR503S 500/475MM 1,00 21,45 EUR 21,45 EUR
3 397 118 993op de site staat: 25,53 EUR / Satz (inkl. Mwst zzgl. Versandkosten)
daar zullen de verzendkosten dan nog wel bij komen denk ik.
ik weet niet waar die zzgl voor staat in het Duits :wtfkwam dit wel tegen, bij het zoeken naar zzgl.
Wenn in einer Rechnung eines Internethandelshauses (vor der Lieferung zur Überprüfung) in der Rechnung “Endsumme zzgl. Versandkosten” und dahinter der preis steht in dem die Versandkosten nicht eingerechnet sind(von dem ein Laie allerdings ausgeht weil es ein deutlich hervorgehobener Preis ist), ist das:
-korrekt
-sprachliche Freiheit oder
-ein Grund für ReklamationDer in der Endsumme ausgewiesene Preis muß der Preis inklusive Versandkosten sein. Eine Ausnahme kann meines Wissens nur in dem Moment bestehen, wo verschiedene Versandmöglichkeiten zur Option stehen
Es ist daher für mich ein Grund zur Reklamation.taalcurcus Duits niet inbegrepen :P
Hans van Dijk
DeelnemerDe hele plaat is weg…waarschijnlijk al voor ik de astra kocht,
ach ja we zullen het wel zien.Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1871075&tid=142634&author=joop1970]Weet niet of ik hier een site neer mag zetten, hier zijn flatblades goedkoop:
Bovin in op online teile catalog klikken -> auto kiezen icm model -> dan bij suche het volgende intikken: wischblatt
Het is de aerotwin retro van bosch, komt op 25 euro voor een set voor een astra G. Verzenden is 9 euro, dus gelijk een achteruitenwisser meebestellen :)[/rquote]
Dank je Joop, daar zullen een boel Astra eigenaren blij mee zijn :thumbup…..ik in ieder geval wel.:jerry
Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1870891&tid=142634&author=Dolby]Ik zelf heb ook de Bosch 503S flat blades voor mijn astra G. Echt geweldig geruisloos en goed. En het ziet nog mooier uit dan de standaard wissers.
Met standaard wisser had ik ook regelmatig al er net te weinig water op de raam zit dat ze gaan schrapen zeg maar. Heb ik met de flat blades niet meer gehad zelf met hoge snelheid. De flat blades hebben na mijn mening gewoon hun werk goed doen.
[/rquote]mooi dat je even het type vermeld :thumbup die koop ik aanstaande zaterdag ook maar even, want ik hoor bij regen alleen maar
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,gloeiende g*dverdomme, (dat ben ik dan zelf….:P ),
en dan weer een hele tijd,whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,
whieeeeeeeeeeeeeeep wop,herkenbaar hé ;)
Hans van Dijk
DeelnemerIk werd gebeld door Opel Bleeker Enschede, en deze vertelde mij dat mijn Astra nog niet in hun systeem voorkwam,
waaruit dus duidelijk blijkt dat mijn Astra nog nooit gecontroleerd is.
Ik denk dat ik wel in aanmerking kom voor een nieuw subframe, want fraai is deze zeker niet meer.
Maar….ik blijk dus helemaal geen bodemplaat meer te hebben, en hoelang deze al verdwenen is durf ik niet te zeggen.
Ik hoop dus niet dat ze straks zeggen, helaas meneer, uw roestvorming is te wijten aan het ontbreken van de bodemplaat, en daardoor vervalt onze garantie/ terug roep actieMaar waarschijnlijk ga ik de Afspraak voor maandag aanstaande bij Opel BLEEKER niet redden, want morgen moet ik eerst naar mijn eigen garage voor o.a. grote beurt, en lekkage radiateur, dus ik moet nog maar zien of alles op tijd klaar is.
Alles komt weer eens op hetzelfde moment. En dan heb je ondertussen ook nog de nachtdienst…pffffffff :(Hans van Dijk
DeelnemerArme fietsers, ik zie de krantekoppen al voor me:
Aantal fietsers met een hartstilstand neemt zienderogen toe
citaat: ooggetuigen melden een opel Astra te hebben gezien met rare bijgeluiden ten tijde van de sterfgevallen :PHans van Dijk
DeelnemerDie flate blades klinken zeker interessant, ik heb er nog geen ervaring mee,
maar jullie geluiden zijn zeer positief dus dat ga ik zeker proberen. :)
Kunnen die zo op de bestaande armen worden gemonteerd,
of moeten er verder nog aanpassingen worden gemaakt. ???De stoel ga ik komende zomer maar eens uit elkaar trekken,
het gepiep komt vanonder de bekleding dus ik ben benieuwd wat ik tegen ga komen (nest muizen :P)Ik wil me nog van die bokken kopen, waar je met je voorwielen op kunt rijden,
dan krijg ik tenminste wat ruimte om onder de auto te duiken,
en kan ik eens even goed los gaan met WD40.Tja en dat interieur….ik ben bang dat het niet zo eenvoudig zal zijn om dat op te lossen,
want het is niet altijd op dezelfde plaats.
Veel voorkomende plaatsen zijn het deurtje van het dashboard kastje,
en de bovenkant van de middenconsole waar het LCD scherm zit.Afijn, first things first, eerst maar eens zien dat ik een nieuwe radiateur krijg want die is zo lek als een mandje is wel gebleken ondertussen.
Inmiddels al weer een mailtje naar het autodemontage bedrijf de deur uit gedaan, kijken of ik weer mazzel heb.Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1868452&tid=142634&author=Uniek]de ruitenwisser was bij mijn astra ook altijd een ergernis
ik spoot d’r altijd 2 keer in het jaar wd40 in de ophanging/motortje, dan was ik er weer vanafde voorveren zijn een ergerlijke kwaal gewoon nog iets harder over de drempels ’s morgens
dan heb je er ’s middags geen last meer van;) (verder geen oplossing sorry)de stoel ook behandelen met wd40 (mijn wondermiddeltje:D)
en het gerammel…..ik sloeg altijd dan werd het erger of het stopte 50% kans:([/rquote]
:D hahahahahaha dat meppen in het interieur is heel herkenbaar,
ik geef het dashboard ook met regelmaat een flinke opdonder als er weer eens iets rammelt, soms helpt dat inderdaad.
Niet de meest charmante oplossing, maar dat gerammel onder het rijden frustreert nogal.
Zouden de Opel ingenieurs op de hoogte zijn van dit soort ergernissen :hmmzJe hebt wel gelijk, zelf doen zou een stuk voordeliger zijn,
maar ik heb al een afspraak voor een grote beurt staan bij mijn garage,
waarschijnlijk ben ik ook aan een paar nieuwe gloeistaven toe, gezien het motormanagement lampje dat de eerste tien minuten brand bij een koude motor (dat gaan ze uitlezen voor me)
Als hij dan toch op de brug staat, en de bumper er waarschijnlijk voor weg moet om de radiateur en de ventilator te vervangen, kunnen ze mijn linker voorscherm ook direct vervangen.Afijn, ik krijg eerst een prijsopgave….het hartmassage apparaat staat al klaar.
Hans van Dijk
DeelnemerEr is nog een ergernis toegevoegd aan de lijst, alhoewel dit geen Opel kwaaltje is.
De aanrijding in december heeft toch meer schade veroorzaakt dan in eerste instantie geconstateerd was.
Nu blijken de beugels waarmee mijn ventilator aan de radiateur vast zit ook nog eens afgeknapt te zijn, en er lekt koelvloeistof weg, dus de radiateur lijkt lek te zijn.
Kan pas donderdag bij de garage terecht, dat gaat weer geld kosten.Daar baal ik natuurlijk stevig van, voor een radiateur en een ventilator ben ik nieuw € 250 kwijt.
En dan heb ik het nog niet eens over de grote beurt, waarvoor ik er eigenlijk heen moest, en de extra werkuren.
Het vakantie geld gaat weer richting Opel
:cryHans van Dijk
DeelnemerWat moet je met een sirene in je auto ?…..fietsers op de kast jagen.?….dat zou ik nou nooit doen :angel
Ga dan gelijk voor een scheepshoorn :D
Hans van Dijk
DeelnemerIk moet deze week een afspraak maken voor de grote beurt, en dan zal ik eens posten wat de rekening vermeld.
Ik weet dat de garage die ik bezoek me het vel niet over de oren trekt, maar ook zij willen natuurlijk geen droog brood eten.
Met andere woorden, het zal altijd goedkoper kunnen, mits je zelf de juiste kennis hebt, of de juiste mensen kent.Ik moet dagelijks 144 km met het dieseltje tuffen op en neer naar mijn werkgever in Doetinchem,
deels door Duitsland is de enkele reis 72 Kilometer.
Gelukkig carpool ik met een collega die ook in Enschede woont, dus zo kunnen we de kosten enigszins drukken.
Maar ik heb dus minimaal 2 weken per maand dat ik voor woon en werk verkeer 1440 kilometer afleg,
met privé kilometers erbij rijd ik gemiddeld 2000 km per maand.
Komt ongeveer neer op 24.000 kilometer per jaar.
In april heb ik de Astra precies 6 jaar, en staat er 313.000 km op de teller, ik kocht hem met 154.000 op de teller.
In die 6 jaar heb ik dus 159.000 kilometer gereden, oftewel 26.500 km gemiddeld per jaar.Ik wil er maar mee zeggen dat ik dus behoorlijk afhankelijk ben van de auto,
en dat is precies de reden dat ik er zelf nog niet te veel aan durf te sleutelen.
Ik heb geen auto technische opleiding gevolgd, en dus niet bij machte om gecompliceerde reparaties uit te voeren.
Als ik ergens aan zou beginnen, en gaande weg blijkt dat het veel te hoog gegrepen is, dan werk ik me behoorlijk in de nesten.
Daar staat tegenover dat de economische omstandigheden het geregelde garage bezoek er ook steeds moeilijker op maken, en ik dus eigenlijk wil proberen mijn auto kennis op te vijzelen, immers wat je zelf kunt bespaar je uit.Ik denk dat ik eerst maar eens in een vraagbaak van een Astra G moet gaan investeren, die zul je ongetwijfeld ergens aan kunnen schaffen, of down loaden.
Hans van Dijk
DeelnemerTja, op een bepaalde manier is het dan ook wel weer grappig om te lezen dat veel mensen dezelfde ergernissen ondervinden.
Tja, en hier is het budget inderdaad ook niet afdoende om de auto van mijn dromen te kopen,
alhoewel ik eerlijk gezegd niet eens zou weten welke dat dan zou worden.
Hij moet in ieder geval niet rammelen piepen en kraken, dat staat na die Opel jaren wel vast,
ik ben toch wel benieuwd hoe zo’n hagelnieuwe Citroën C5 Tourer me zou bevallen.
Maar ook de Opel Isignia vind ik een schitterende auto, maar stiekem ben ik dan toch weer bang voor piepjes, kraakjes en andere onvolkomenheden
@Joop1970, wat bedoel je met als ik aan de veren trek.
Ik heb de stoel bekleding nog niet los gehad.Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1867729&tid=142634&author=Dizs]je kan altijd nog je radio volume wat harder zetten. :P[/rquote]
Ik dacht al wat duurt het lang voordat de flauwekul begint :P
Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1867714&tid=142634&author=joop1970]
Zitten er bij jou stoel veren onder de zitting, voel je die zitten? Die heb ik toen helemaal ingespoten en het gepiep/gekraak was weg.
[/rquote]Ik voel inderdaad de veren zitten onder de bekleding.
Ik zal bij goed weer eens kijken of die stoel makkelijk te demonteren valt,
want als jij hebt weg gekregen hebt, dan moet het bij mij dus ook kunnen.
Waar spuit je die veren mee in, ik heb hier wel een spuitbus WD40 staan, dat helpt bijna overal tegen.Die rubbers waar jullie over praten moet ik dan ook maar eens proberen te vinden,
ik ben niet zo’n auto techneut als de meesten hier.
De auto gaat deze week ook weer naar de garage voor een grote beurt, dus ik zal de monteur er ook nog eens op wijzen.Hans van Dijk
DeelnemerInmiddels heb ik de onderkant maar eens even bekeken, maar op wat flarden na,
is er van de onderste motor isolatie helemaal niets meer terug te vinden.
Ik heb ook geen flauw benul of ik die kwijt ben geraakt of de vorige eigenaar. ?
Ik heb een mailtje naar Opel Bleeker in Enschede gestuurd en gevraagd wanneer ze tijd voor de controle hebben.
Het zal mij benieuwen, er zit bij mij best aardig wat roestvorming, dus ik verwacht en hoop eigenlijk dat het hele subframe vervangen word.we wachten het af, word vervolgd:sleeping
update: ik heb een controle afspraak voor volgende week.
Hans van Dijk
Deelnemer[rquote=1867702&tid=142634&author=joop1970]De stoel kan je volgens mij wel smeren. Bij een oude corsa B ook zoiets meegemaakt, bleek de vering van de zitting te zijn. Om gestoord van te worden.
De vering die kraakt, kraakt die altijd of alleen bij koud weer?[/rquote]
Ik heb al wel gekeken bij de stoel, maar het lijkt vanachter de bekleding te komen, en ik weet niet of je dat los kunt krijgen, en of dat wel verstandig is.
De krakende vering, begon eigenlijk bij nat en koud weer, maar lijkt nu steeds constanter aanwezig te zijn.
Nogal gênant als je in je eigen woonwijk over de drempels rijd en je een dergelijke herrie produceert. :(Hans van Dijk
DeelnemerGeen Opel, maar ook een hele mooie auto is de C5,
althans dat is mijn mening.(krijg ik nu een emmer kritiek over me heen :P)
Alleen de Citroën techniek / betrouwbaarheid schijnt nogal eens wat te wensen over te laten hoor ik links en rechts.
Daarom zou ik er waarschijnlijk niet aan beginnen, maar wel respect voor het disign :thumbup
Hans van Dijk
DeelnemerDat is een hele mooie auto inderdaad :thumbup
Een mens moet iets te wensen houden hé.
Moet er een papiertje om……nee hoor, hij gaat zo wel mee :D
-
AuteurBerichten