Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2012 om 21:20 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048293
Hoe zwaar is je caravan en wat mag de auto trekken ? Koelvloeistof goed op peil ed ?
kan je de benzine afsluiter dan niet handmatig dichtzetten ? (bij carb versies wel ,maar weet niet hoe bij injectie zit )
dan weet je tenminste wel of hij dan op1 soort brandstof , lpg, looptVroeger wel een 81er 2.3 diesel gehad, gebruikte een liter olie op de 500 km ,maar ja toen had je nog geen apk he ? niet snel maar wel bere sterk !!
29 juni 2012 om 21:50 In reactie op: RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest #18039882@2000 wrote:
Waarom al die testen, bij mij keken ze alleen naar de bevestiging?
Komt misschien doordat de jouwe nieuwer is?
komt denk ik omdat er een verschil van 20 % of meer is in motorvermogen .
onder de 20% kijken ze alleen naar bevestiging van de motor ,boven de 20% gaan ze ook kijken naar remmen ed
Heb zelf een 2.0v6 in een 1800s rekord gebouwd en volgens de rdw keuren ze alleen op bevestiging als je binnen de 20% blijft ,moet nog binnenkort gaan keuren@deziggy wrote:
dat je pedaal wegzakt als je de motor start is normaal, dat betekend dat je bekrachtiger werkt.
heb je ook de achterremmen ontlucht ?
ja alles meerdere keren ontlucht ,zal idd eens kijken met papiertje in de bekrachtiger
we zijn best lang bezig geweest met ontluchten en minimaal een halve liter er door heen gejaagd ,maar wat ik vreemd vind is dat ik remdruk kwijt raak als de motor loopt en weer terug heb als ik de motor uitzet
Op Marktplaats staan diverse werkplaatshandboeken, +-12 euro , misschien is dit wat voor je ? heb er zelf een voor mn rekord e2 aangeschaft en is toch wel makkelijk !! Heb een adres van iemand die een boek voor een 67er heeft op cd rom , hoor wel of je hier in geintresseerd bent
lijkt mij een pools of tsjechiës kenteken ?
probeer eens om je kachel helemaal op warm te zetten ,en dan motor laten draaien tot dat thermostaat ook open gaat ?
elf liter lijkt me wel veel trouwens maar zou kunnencomplete autos ( dus met plastic en alles erin brengt ong 12 cent de kilo op en kale auto ong 19 cent .wij brengen rodeo autos helemaal volgestampt met plastic, stoelen enz enz en alles weg en ze accepteren alles, alleen liever geen banden , zijn we ook mooi gelijk mooi van alle interieurs ed af !!
( en katten leeghalen lijkt me geen gezond werk , gewoon zo wegbrengen )28 januari 2012 om 22:29 In reactie op: Gas op kenteken, maar na restauratie geen gas meer. #17977246laat je het gas eruit dan moet je kenteken weer aangepast worden naar benzine en als je dan later weer de lpg erin wilt hebben moet alles weer opnieuw gekeurd worden . Vreemd is wel dat een tank bij de keuring niet ouder mag zijn dan 10 jaar maar als hij er daarna 20 jaar inzit kijkt er niemand meer maar , nee ik zou de auto klaar maken op lpg als het even kan ,(als het mijn auto was ) of als de apk om de hoek komt kijken de auto schorsen totdat de lpg weer voor elkaar is , ik denk dat je je een hoop problemen en kosten op de hals haalt als je de lpg eraf haalt en dan later weer op wilt hebben , maar ja dat is mijn mening
je krijgt altijd bericht dat de schorsing binnen afzienbare tijd afloopt ( ik heb zelf een escort mk2 al 13 jaar in de schorsing omdat ik er niet aankom om die te restaureren ) en met DIGID kan je zelf online je schorsing regelen , maar schorsing wordt zeker nooit automatisch verlengd !
je hebt een pm
rij al jaren op (welliswaar witte )diesel met een bestelbus, 270 km per dag , en ben nog nooit gecontroleerd op rooie diesel , maar ja je kan de pech hebben of niet , en wat het dan kost ….. , legt er maar net aan hoe lang je rijdt op rood en tegenwoordig scheelt het tussen wit en rood ook niet zo veel meer , dus ik zeg , als je op rood wilt rijden ,gewoon doen en niet mauwen als je gepakt word toch?
@bettus accu wrote:
wij kunnen ook tussenassen inkorten en balanceren….
ok waar moet aan denken als jullie dat doen ?
kom wel regelmatig in de buurt van veenendaal@2000 wrote:
Ik hoop mijn kadettje op korte termijn aan te kunnen bieden bij de rdw. Ik heb hierover één vraag: door de groep a uitlaat maakt ie behoorlijk wat herrie…..vallen ze hierover, of gaan ze daar hetzelfde mee om als de apk?
Er staat oa in het antwoord van de RDW:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
mijn aanvulling ,
( bij apk moet het systeem gasdicht zijn en kijken ze niet naar geluidsproductie )De kosten voor een geluidstest zijn vrij hoog dus ik zou er voor de zekerheid een extra demper ofzo onderzetten of iets dergelijks .
De boetes zijn ong 200 euro en je kenteken wordt ingenomen als er onderweg bij een controle decibels gemeten worden , ik zou het risico bij een keuring bij de rdw niet nemen , zelf ben ik bezig om een ford v6 in een rekord e2 te bouwen en bij de keuring voor de rdw
komt er een keurige uitlaat onder en na de keuring komt er een uitlaat onder die meer het v6 geluid laat horen ,maar dat is een risico wat ik neem maar om dat bij de keuring te doen ….
dat moet ieder voor zich wetenrekord e2 laten keuren ( en met kleine opmerking over 1 fuseekogel glansrijk erdoor heen ) en een start gemaakt om de carter van de fordv6 aan te passen die in de rekord komt ( de bult moet naar de andere kant )
bedankt voor de tips , maar zoals gezegd , heb het blok al liggen …..
het gaat mij echt niet om veel vermogen ofzo , of om de straatstenen een slinger te geven ,maar echt alleen om de v6 ZONDER injectie .
Kan wel een 2400 0f 2900uit een scorpio pakken maar die zijn allemaal met injectie en dat hoef ik echt niet .
Komt ook bij dat de LPG er weer op moet en ik heb al een lpg tussenstuk voor de 2.0 carburateur .
En daarbij ben ik ook eigenwijs :D@rinus de boer wrote:
@hans-rekord-e wrote:
De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
Lagen toch o.a in de Taunus (en misschien Capri?) Maar gaat dat passen zonder al te veel aanpassingen? En waarom die motor? Een andere CIH is veel makkelijker erin te lepelen.
Ja weet het , ik heb ook al een hele discussie gehad met gt/w maar ik wil er echt een v6
inhebben die kwa vermogen enzo niet te veel afwijkt met het orgineel omdat er dan eventueel moeilijkheden zouden kunnen komen bij het omkeuren bij de rdw. En met een opel blok kom je dan al gauw bij een 2500 . Ik weet wel dat het geen plug en play wordt maar we gaan het toch doen . Verder heb ik nog een escort MK2 “79 dus ben ook wel een beetje fordgek . Als we gaan starten met de ombouw , van de winter , zal ik een toopic openen waar alles beshreven wordt over hoe of watben wel eens met om de 2 jaar apk voor de oldtimers , wat denk je dan van geen apk meer voor auto,s van voor 1960 ? Ben pas nog bezig geweest met een blitz van 1957 , werd net voor me neus verkocht !!! , maar daar is dus helemaal geen keuring meer nodig , ook geen remmentest ofzo.
De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
heb je al eens de olie van de bak verwisseld ?
bijna alles gaat hier over 1 geval waar de bestelling ( om wat voor reden dan ook ) niet goed gegaan is , de afwikkeling verdiend geen prijs, dat is zeker , maar kom op jongens , hoeveel anderen zijn er die delen bij hem besteld hebben en waar dat wel goed gegaan is ! er zullen altijd dingen kunnen zijn bij een internet transactie waar iets mis gaat .
Ik ga binnenkort voor de 1e keer delen bestellen bij hem en ben daar absoluut niet bang voor !!!!
Denk ook dat deze topic gewoon gesloten moet worden want dit wordt een overloos gedoe zospullen besteld , schijven met blokken en remschoenen en 4 x wiellagers ,
en piekeren hoe ik de 2.0 v6 van ford in de rekord ga leggen -
AuteurBerichten