Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onderstaande komt van http://www.oldtimernederland.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
BLAUWE KENTEKENPLAAT
Wanneer mag een oldtimer de blauwe kentenplaat voeren?
Historische voertuigen met een datum van toelating voor 1 januari 1978 mogen de (donker)blauwe kentekenplaat met witte letters voeren. Voordat de blauwe kentekenplaat wordt afgegeven, wordt gecontroleerd of op het voertuigbewijs een datum van toelating van voor 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters. Als aan alle eisen is voldaan mag een ongelimiteerd aantal platen gekocht worden. Blauwe kentekenplaten zijn voorzien van een keurmerk bestaande uit de Nederlandse leeuw en de tekst ‘RKM’. Het keurmerk, en met name het volgnummer, moet duidelijk herkenbaar blijven, want aan de hand van dit volgnummer kan de maker van de kentekenplaat achterhaald worden.In 1978 is de Rijksdienst Voor het Wegverkeer (RDW) overgegaan op een nieuw combinatiesysteem met 2 cijfers en 4 letters. Auto’s met een datum eerste toelating na 31 december 1977 moeten de gele (GAIK) platen met het Eurovignet voeren. GAIK staat voor: Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten (GAIK). Elke GAIK-kentekenplaat is voorzien van unieke codes en echtheidskenmerken, waardoor controle achteraf mogelijk is. Zowel de afgifte van de kentekenplaten als de inname zijn strikt geregeld.
DUS :
Blauwe platen mag tot 31-12-1977 , daarna officeel niet meer
MAAR :
bestellen kan je op http://www.kentekenplaatonline.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ( let op, dit zijn geen officele platen want die kun je voor jouw auto niet krijgen )13.95 + 6 euro verzenden
PS :let op dat je de donkerblauwe platen neemt en niet de andere kleur blauw285 pk ? wordt altijd beetje …. :puke van die beschrijvingen van ..collectersitem enz enz
maar ziet er zo wel goed uit , maar altijd even kijken eerst , is bij mij om de hoek maar ik ken deze handelaar nietIk rij zelf ook op de dagteller , dat vind ik veiliger dan uit te gaan van een lpg meter ,
mijn ervaring met die meters zijn dat ze niet zo nauwkeurig zijn en omdat je ook geen benzine kan rijden :hmmz . ik kan +-550km met een tank rijden maar ga na 450km op de dagteller tanken , zit ik altijd goed :thumbHet verhaal verteld niet of de startmotor wel ronddraaid als de auto niet wil starten ,
als deze dan ook niet ronddraaid zou ik gewoon de startmotor vervangen ,of alle aansluitingen losmaken en goed schoonmaken cq opschuren voor een goed contact , als deze wel ronddraaid dan ? ik heb een zelfde probleem gehad met de vorige motor in mijn E2 ,als ik startte en hij sloeg niet direct aan dan kon doorstartten tot ik een ons woog maar hij deed het niet , als ik dan het contact uitdeed en weer startte sloeg hij wel aan .Wat het probleem was weet ik niet .maar ik denk toch aan inderdaad ergens een slechte massa ofzoVeel nieuwe fotos geplaatst :jerry
http://link.marktplaats.nl/586153743″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kijk hier eens voor de bumper die je zoekt@deziggy wrote:
denk dat we wat ver van elkaar wonen om te ruilen ….
euh ja , had ff niet gezien dat je in antwerpen woont ,maar goed .
Ik heb een imitatie e2 scherm gehaald maar die pasvorm is zo slecht bij het portier ,dat we nu het e1 scherm toch gaan gebruiken en dan het stuk wat anders is overgaan zetten op het e2 scherm .
wel wat meer werk , maar dan past het toch goed allemaal@deziggy wrote:
sierstrip uitsparing is het zelfde, op mijn E1 zit een E2 spatbord juist het stukje onder de bumper veranderd….
Jammer , hadden we mooi kunnen ruilen :D
bedankt voor de reactiesmaar er zit wel dezelfde brede verdieping ( +-8 cm breed ) in voor de sierstrip , bij de e1 is die strip veel kleiner toch ? daar dacht ik aan te zien dat het een e2 scherm was
@bettus accu wrote:
ik heb nog wel een nieuwe slotplaat liggen.
50,00
ok kom morgen even halen bij je
bedankt
Weet iemand of er verschil zit tussen een e1 en e2 slotplaat ? dan met name in het gedeelte wat ik nodig heb ,( middendeel maakt niet uit ,dat gebruik ik toch niet )
Euhh hoe noem je dit ??? :hmmz , nieuw soort cabrio ?

verder nog wat plaatjes van hoe het er achter de deuren uitziet , bijrijders zijde
en bestuurders zijde ,

dat ziet er nog wel aardig uit , vind ik zo
morgen <dus zondag gaat de auto naar de plaatwerker , ik zal er een fototoestel bijdoen want verder zal ik zelf weinig aan de auto doen ( ten eerste ben ik geen plaatwerker en ieder zijn vak he ?) en hoop dat de plaatwerker veel fotos voor ons gaat maken :worsnou hier dan een groot aantal fotos tot zover













Vanwege de slechte pasvorm van het imitatie e2 scherm en ik een orginele e1 gekocht had
( welke ze mij als e2 verkocht hebben) hebben we van twee schermen 1 gemaakt , Het groote deel is dus orgineel e1 en de aansluiting naar de keienvanger is imitatie e2













Heb andere deuren gekocht die beter waren dan degenen die erin zaten




Resultaat tot zover,


@HAICO wrote:
@hans-rekord-e wrote:
en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerrybij de rdw hoef je met de pk’s echt niet gelijk te blijven voor een makkelijke keuring,dat maakt niets uit.
mijn commodore ging van een 6 cil 130pk naar een chevy v8 met 225pk.
maar een ford motor in een opel is weer eens wat anders :thumb
ik zag dit weekeind in zevenaar op de meeting een bmw 3 serie met een 3 liter 6 cil toyota motor :shock:Zo zijn er nog wel meer rare bouwsels , een kennis van me rijdt in een 205 met 2 :shock: xm diesel motoren en dus 4×4 (welliswaar voor de cross of blubberbadrace maar toch ….)
Voor wat betreft de motorkeuze , ik was van mening als je onder de 20% vermogensverschil bleef je minder strenge keuring had ( dat er niet gekeurd werdt op aangepaste remmen ed , EN ik had dit nog leggen dus was de keuze voor mij snel gemaakt ..heb de deuren gisteren opgehaald , en zien er nog heel goed uit voor dat geld .
Alleen zit er toch wel verschil in het asje voor de raamslinger ook al zijn het e2 deuren maar dat los ik ook wel op .iedereen bedankt voor de reactiesGisteren de 4 deuren opgehaald ,zijn nog heel goed voor die 4 tientjes ! :thumb
ga vanavond alvast beginnen om deuren over te zetten
nieuwleusen ═ granadaland he :Dja, ja, jongens die discussie hebben we al eens gehad ,waarom geen 2.9 ? ik hoef geen scheurijzer ( en ik heb een hekel aan injectie ,daarom een 2.0 met een ouderwetse CARBURATEUR :thumb )en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerryok van dat dubbel plaatwerk had ik al gehoord , ik heb wel last van water in de auto maar aan de passigiers zijde , dat kunnen we mooi bekijken als de voorschermen eraf zijn ,
Er ligt een 2.0 V6 (90PK) van een taunus van 81 met automaatbak , denk bij meetings volgend jaar dat iedereen kan beoordelen hoe hij erin ligtof toch compressietest laten doen ? of de gloeibougies laten testen , mijn vrouw rijdt een 205 d en die had problemen met koude start en daar waren 2 gloiebougies kapot , gelijk 4 nieuwe laten zetten ( 50euro incl arbeid ) en start perfect nu
ja moet nog wel ff kijken of het wat is natuurlijk maar kijken kan geen kwaad voor die prijs dacht ik zo (zie mijn andere topic over wat voor werk aan mijn eigen deuren zit )
ok jongens bedankt voor de info , maar ga maandag kijken bij 4 deuren voor een e2 voor 40 euro tesamen dus hoef niet te gaan kijken voor e1 deuren
Had vroeger een rekord 2.3 diesel en die startte altijd veel beter als je na het gloeien nog 5 a 10 sec wachtte met starten (dus wel op contact laten staan) denk wel dat dat te maken heeft met mindere staat van gloeibougies ?
ahhh dat kan er bij mij niet in ,,,,263 euro voor rubbers ???
misschien idee om vraagbaak van jouw type auto te zoeken op MP ?
kosten gemiddeld 10euro en beantwoorden bijna alle vragenZou even de RDW bellen over hoe wat moet en niet en wel mag ,
kan je een hoop problemen schelen als er iets zou gebeuren onderweg .
want hoe ben JIJ verzekerd als jij op zijn naam en kenteken rijdt ?
Hier in nederland moet je het kenteken inleveren incl platen en dan kan je een export kenteken aanvragen waarop je mag rijden .
Kan ook met een ambulance ophalen , misschien nog makkelijker
Zou wel uitkijken en eerst even vragen bij de RDW ,, die moeten je precies kunnen vertellen hoe of wat19 juli 2012 om 22:04 In reactie op: hoe warm mag de motor temperatuur vaneen astra g 1.7 worden? #18048295met 950 kg zit je toch al gauw aan je maximum ,tel daarbij alle passagiers en bagage dan moet hij toch redelijk werken , thermostaat lijkt me niet maar zit je radiateur niet dicht ofzo? (omdat hij bij hogere snelheden ook warmer wordt )en je aangeeft dat als je de kachel helemmal open ,zet de temp zakt
-
AuteurBerichten