Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is in nederland een 2 deurs sedan ;)
wel een mooie wagen :thumben dit is een coupe.

9 januari 2012 om 22:09 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470936@bettus accu wrote:
tsja ik vind dat er achter een V8 een automaat moet:)
ik ook :jerry
tot aug 67 heb je een vaste stuurkolom met stuurhuis.
en vanaf aug 67 kwam de veiligheids stuurkolom met los stuurhuis.hij ziet er zeker niet verkeerd uit.
velgen staan er goed bij.
heb je ook(grotere) foto’s van het interieur?dat heeft met de uitvoering te maken.
de staandaard uitvoering had de schakeling aan het stuur.
en de luxe ,na 68 als optie ,op de midden tunnel.
voor 69 had je ook nog de voorbank met de handrem langs de stuurkolom.ja die foto is van mijn tuin en de auto is al jaren verkocht.
rijd als het goed is in het noorden en de voorbumper was alweer blauw gespoten.
dus ik denk dat het een andere is.
ik dacht dat de eigenaar hier ook op het forum zat :hmmzvanaf 68 zat er een 3 gang automaat achter. ;)
johan heeft een 71er en die hebben ook die verstelbare ophanging van de bak :thumb
de bak,koppelomvormer+starterkrans en de kickdownkabel.
de selectorhandle hou ik er zelf in omdat er bij de V8 ook een automaat in komt.
op het bigopelsforum kun je het volgen ,dus als de motor eruit gaat ,kan de bak weg ;)
dat is simpel en wijst zich van zelf als je het ziet.
er zit een pen doorheen die geborgd is door een schuifclipals bij mij de V8 ingebouwd word, heb ik de automaat over ;)
werkt perfekt !aandrijfas moet korter, maar een 4 cilinder as past niet in de automaat.
dan zou je een automaat as van een rekord moeten nemen,as van een commodore A automaat is dan weer te kort.
meschien dat een commodore A as van een hand bak past :???:verder heb je ook de flexplaat nodig en de automaat koeler.
en nog de startbeveiliging met achteruitrijschakelaar ;)
tunnel hoeft niet aangepast te worden alleen de schakelhandel.
als je een 71er heb dan moet je de ophanging van de bak kunnen verstellen.ik was ook doorgereden :jerry
5 december 2011 om 21:46 In reactie op: wie weet hoe een airco compressor in een rekord E2 moet #17954400ik weet wel dat er korte(nieuwere) en lange(oude) zijn.
die korte versie zou goed op een 4 cilinder kunnen passen.
ik heb er hier nog wel een liggen maar daar zit een multieriempoulie op.kijken we hier gewoon verder alex :thumb
je heb ook nog een bigopelsforum en voor deze rekord C een rekord C/ commodore A forum ;)
http://www.phpbbplanet.com/forum/index.php?mforum=opeloldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
@noci wrote:
Beschuit met muisjes gesmeerd, gisteren avond is onze dochter geboren.
Naam : Djaydy
Lengte 48 cm.
Gewicht : 2950 gram.gefeliciteerd met jullie dochter nico :jerry
als je motor orgineel is dan heb je een LE jetronic.
voor de onderbreking van je injektie voor lpg, moet je de dikke voeding draad aan de inspuitrelais onderbreken.http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJzMTPElUTT1kJ0QjM9QUSF10UmMjM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
@goodoldopel wrote:
Hallo heb een monza van 83 3E.
Op kenteken met een automaat,maar er zit een 5 bak in.
De bedrading en al zit er in voor de automaat.
Wil er weer een automaat in.
Wat kan ik er het best in zetten.Gr goodoldopel
als ik jou was zou ik voor een tussen oplossing gaan.
een TH 180 c met lockup en een eindoverbrenging van 3,15:1 plaatsen.
dan zijn de toeren op de snelweg niet te hoog en hij blijft goed trekken.
en het is in de praktijk een sterkere bak,en je hoeft niet zoveel aan te passen als ophanging en cardanas ;)een 71er vier bak uit een rekord past niet achter een 57er olympia.
alle 6 volt componenten vervangen door 12 volt en natuurlijk de verlichting.
als je een 6 volt radio heb en je wil hem erin houden dan kun je er een transformator(omvormer) tussen plaatsen.in een 57er olympia kan eventueel wel een modernere motor maar dan moet er veel aangepast worden.
je kunt er wel 12v van maken.
de aandrijflijn van de oude ohv motoren kan niet zomaar vervangen worden door bv iets uit een 78er rekord.@voyageboy wrote:
@HAICO wrote:
in liende bij de rotonde ?
die staat er idd heel lang.
er zit een V8 in en volgens hem is het een diplomat(staat admiral op)
hij wil hem zelf een keer klaarmaken.ik heb hem na getrokken dan heet die 27-86 :hmmz .
dus of het een admiral of diplomat is kan ik niet zeggen wel kan ik je melden dat op het kenteken 6 cilinders staat…
ik zit even te kijken of ik hem op google maps kan spotte…
maar bij google maps staat die er nog niet op…dan is er mee gerommelt, het motorkap embleem is ook van een 6 cil ,zonder de grote V eronder dus.
zal wel een omgebouwde admiral zijn.in liende bij de rotonde ?
die staat er idd heel lang.
er zit een V8 in en volgens hem is het een diplomat(staat admiral op)
hij wil hem zelf een keer klaarmaken.@monzaruba wrote:
volgens mij is bij die ‘oude’ Opels oranje licht voor olie(druk)… :shock:
rood is voor de dynamo…!
helemaal goed jan :thumb
ik denk dat dat weer te weinig druk geeft :hmmz
-
AuteurBerichten