Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Teunios wrote:
waar moet ik dan naar kijken Haico :)
of het oliepijl tussen de merktekens staat op je pijl.
of bedoel je ivm het lampje ?
als hij kortstondig af en toe aangaat dan kan het idd olie te kort zijn ,maar dan is het al kritiek.(daarom regelmatig pijlen!)
als hij continu gaat branden is er een tekort aan oliedruk, en dat kan meerdere oorzaken hebben.vanaf bj 70,dan heb je een normale handrem die in de motorruimte niet in de weg zit.
en de verstelbare rail voor de bak ophanging.olie bij gooien :hmmz
lampje is voor de oliedruk niet voor het pijl.
oliepijl moet je regelmatig kontroleren met de pijlstok ;)en als die rode ernaast gaat branden is er iets niet goed met de laadstroom van je dynamo (altenator)
@bettus accu wrote:
4 bak met overdrive pakken… :thumb
:jerry
ooit een andere bak onder gekomen ?
of te grote wielomtrek achter :hmmzmet een 4 bak zou het kunnen zoals jo zegt, maar wil je een 4 bak :???:
het carter heeft de bult in het midden (tussen de as en stuurstang)maar kan wel aangepast worden.
ook de motor steunen gaat niet, de ophanging van de vooras is horizontaal en niet onder een hoek zoals de 18S,daarvoor kun je een paar orginele motorsteunen van een rekord C aanpassen.
niet veel ,de motorsteunen zou je zelf moeten maken.
en als je een rekord met stuur versnelling neemt wordt het nog ingewikkelder.
voor de bak steun moet je een rekord vanaf 70 hebben die hebben een verstelbare rail voor de ophanging.dat dacht ik ook, maar wist het niet zeker :thumb
kwa bodemplaat moet het kunnen maar of er een bank is die naar voren kan kantelen :hmmz
@deziggy wrote:
had destijds zulk een alluminium strook tussen de achterlichten, een mat zwart gespoten kont, had ook een electrische koffer opener, verstralers, mistlampen, vinyl dak, achterste zijraampjes die openklikten…..
alluminium strook was alleen voor de commodore A.
matzwart gespoten kont was voor de commodore A GS en GS/E modellen.
elektrische koffenbak opener heeft er nooit in gezeten.
verstralers bij rekord sprint ,commodore A GS en GS/E staandaard en de rest een optie.
vinyl dak in NL op alle commodore’s staandaard rest optie.lampje onder de motorkap kan weggehaald zijn,meschien zit er nog wel een in je dashbord kastje.
maar je heb dus het oude type waar ook een bank in kan.
en de parkeerrem ?
welk bj ?
extra’s bv verlichting onder de motorkap, of spadbord sierrandjes, dat is dan de Luxe uitvoering.
of je moet een coupe hebben die zijn altijd Luxe.
staat vaak op op het kentekenbewijs.velgen waren er alleen in 13 inch en 14 inch staal , 13inch was staandaard 14 inch extra.
losse zetels zaten in de luxe uitvoering.
de banken in de goedkopere uitvoering tot 69.
met bank had je altijd stuur bediening van de versnellingsbak of automaat en de parkeerrem.
of de zetels verwisseld kunnen worden voor een bank hang dus af van welke uitvoering het betreft.senator past ook niet op een rekord e
[/quote]Maar jou wagen is ook erg mooi. En zeker die V8 in het vooronder. :wors :wors
Ik neem aan dat er een topic bestaat over de ombouw ? Dan ga ik die zeker lezen.
Ikzelf hou ook van power en ben momenteel in het (gelukkige) bezit van een V10.[/quote]het enige forum waar het op staat en nog niet gecrasht is is het rekord C / commodore A forum.
http://www.phpbbplanet.com/forum/index.php?mforum=opeloldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;V 10? een dodge viper of ramvan ?
even wassen dan is hij nog mooier :thumb
welcome robert
ik vind de E1 normaal een saaie wagen, maar zo in het rood met die zwarte velgen heeft het wel wat :thumb
als sleutelen geen probleem is zou ik opzoek gaan naar een 18i astra f met automaat.
dan alles overbouwen in de ascona.
dan heb je de fijnste automaat die er is.ik doe hetzelfde met mijn 86er kadett combo 13 S met automaat (technisch gelijk aan de ascona)
ik heb een astra gekocht voor 350€ met nog geen 100.000 km op de klok.is een goeie bak en wil er 75€ voor hebben kompleet.
morgen is de laatste rit woensdag gaat hij eruit.automaat gaat eruit als je hem nog wil laat het even weten ;)
selectorhandel heb ik er ook nog wel bij.4 gang automaat was staandaard vanaf 2de helft van 1984
daarvoor had je de 3 gang met lockup en een 3,15 eindoverbrenging.17 januari 2012 om 20:50 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470950loopt hij al melvin ?

is een grille combinatie van 2 admiral grillen.
het koplamp gedeelte moet nog elektrisch gemaakt worden.dank u.
deze zit er ook nog in.

-
AuteurBerichten