Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik ken deze auto wel.
ik heb afgelopen zomer nog getwijfeld deze over te nemen van de vorige eigenaar uit eindhoven.
ik weet niet wat de huidige eigenaar er allemaal aangedaan heeft maar hij heeft veel minder gekost als 2500€ ;)de 25s heeft een weerstandvoedingsdraad voor de bobine,heb je deze ook voor de hoogspannings bobine gebruikt ?
zoja, moet je een nieuwe draad trekken vanaf geschakelde 12v.je weet dat het laadstroomcontrolelampje rood is ?
zoja, is er waarschijnlijk ergens een los kontakt,omdat je schrijf dat verder alles goed is.
met de 6 cil startmotor heb wel meer vermogen met starten ;)
ik vraag mij af of die van een 6 cil uitkomt met de oliepijl die zit bij de rekord C achter de vooras.
de 6 cil startmotor is iets langer namelijk.
ik kan het morgen wel even nakijken voor je.het hangt er vanaf hoe oud je startmotor van de 1700 is.
de eerste bouwjaren hadden een andere bevestiging , namelijk op de bak ipv op de motor,
als de startmotor op de motor geschroeft zit dan passen de jongere type’s ook.
die hebben allemaal 0,8 pk voor de 4 cilinders en 1 pk voor de 6 cilinders.
ik heb ze eventueel nog wel liggen.@MonzaRon wrote:



dit is de auto van david en het is gewoon een duitse uitvoering die david heeft geimporteerd vanuit duitsland naar engeland.
deze auto is al jaren vaste gast bij ons BIG OPELS treffen in heeswijk-dinther elke 2e weekeind van september !!!
het kenteken heeft hij van ons treffen afgeleid ;)dat is een lambda geregelde katalisator uitvoering met een lagere compressie.
ik denk dat de nokkenas ook nog anders is.
je kunt er wel een lage octaan benziene mee rijdenmooi dak :mrgreen:
nog steeds aan het poetsen ? :thumb
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
ik denk dat er wel meer als een iemand last van heeft gehad.
ik heb zelf ook verschillende senators gehad en soms ook wel eens natte voetenruimte.
meestal is de A stijl onder het spatbord verrot of onder de versteviging waar de water afvoer van de ruitenwisserbak opuit komt.de vraagbaken hebben allemaal verschillende aanhaal procedures.
de een zegt 6kg dan 90graden en na warm rijden weer 30 graden natrekken.
weer een ander voor hetzelfde blok zegt 10 kg en warm natrekken met 80 kg.tot 69 vooraan de deur zoals bij jou en na 69 achter de kleine driehoekruit.
bij mijn coupe heb ik ze ook naar voren geplaatst,maar zaten dus verder naar achter.de kleppen die onder je parafan zitten zijn dan gesloten!
die zitten uiterst links en rechts en voeren dus alleen frisse buitenlucht aan.
is dus bedoeld voor de warmere dagen, en alleen op auto’s zonder de airco was het een optie.kan zijn ja ,ik ben er een keer mee in den bosch geweest.
dit jaar kwam er telkens iets tussen,zo ook afgelopen zaterdag :???:26 september 2012 om 19:48 In reactie op: Update : je oude C-rekord weer te koop zien staan #18031079sedan kan een 100 litertank in :!:
dit is de 80 liter tank die er daarvoor in zat.
je kunt zien dat er aan bijde zijkanten nog ruimte is,dat is bij de 100 liter tank die er nu in zit opgevult.
alleen was dat de vraag niet !
hij wilde het verschil weten tussen de A1 en A2 dus welk injektie systeem en waar kun je dat aan herkennen.
hij heeft een zwitserse A2 die hadden nog de oude L jetronic ;)
tussen de A1 en A2 30E/30i is het grootste verschil het inspuitsysteem.
bij de A1 de L jetronic en bij de A2 de LE jetronic.
je kunt dit verschil herkennen op verschillende componenten van het systeem.
A1 witte/grijze injektoren A2 gele injektoren
A1 dubbele inspuit relais op het binnenspatbord en de A2 een enkele aan de goot van het schutbord.
de stekker aansluiting van de luchthoeveelheidsmeter heeft bij de A1 een 7 pins aansluiting en bij de A2 5 pins.
en zo zijn er vele verschillen.de rubbers passen allemaal maar je heb twee soorten.
een waar de chromesierstrip in kan ,en een massive zonder sierlijst voor de goedkopere uitvoering.
dus bij twijfel kun je gewoon even een belletje doen.PS: welkom op dit forum.
nog 4 dagen!!!
ik denk dat je gewoon pech heb als je net de remmen goed belast heb, en je komt op een helling met een handbak voor een spoor te staan ;)
het zelfde kan gebeuren als je de remmen goed heet heb en dan door een grote plas rijd :???:verder niets persoonlijks louwe,ik heb er ook een smily achter staan he.
jou verhaal is zeer aannemelijk :thumben bij de handrem worden de trommels dan ovaal :hmmz
goedkoop immitatie materiaal zeker :jerryals je dus normaal rijd ,dan kun je gewoon de rem erop houden.
beter is nog de motor uit te zetten als je lang moet wachten en dan kun je hem in de parkeerstand zetten.neutraal met rem !
het was vroeger zo dat als je meer als 40% meer vermogen had, dan moest je voor een uitgebreide keuring naar lelystad.
vanaf 10-1973 , dat is nu pas vanaf 89 geloof ik :hmmzop het bigopels forum staat de oplossing dank zij douwe :thumb
@hans-rekord-e wrote:
en met een 2.0 blijf ik kwa pk,s bijna gelijk met de 1.8 en dat is makkelijk keuren bij de rdw,
waarom geen opel blok ? ja ,eigenlijk ben ik toch wel nu een beetje fordman (voor de rodeo en bangers doen wij bijna alles met ford motoren en ik heb nog een escort MK2 )en vroeger opel man ( heb 3 ascona,s B gehad ,een manta b en een rekord e2 D ) en nu kan ik twee dingen tot 1 combineren en ik vond het ook wel een mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen, daarom dus :jerrybij de rdw hoef je met de pk’s echt niet gelijk te blijven voor een makkelijke keuring,dat maakt niets uit.
mijn commodore ging van een 6 cil 130pk naar een chevy v8 met 225pk.
maar een ford motor in een opel is weer eens wat anders :thumb
ik zag dit weekeind in zevenaar op de meeting een bmw 3 serie met een 3 liter 6 cil toyota motor :shock: -
AuteurBerichten