Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat is weer eens wat anders een V6, ik ben benieuwd.
ik zag net pas dat het om jou coupe ging :oops:
dan zit ik waarschijnlijk ook te ver weg voor jou.als je een orginele motor heb dan moet je eigenlijk geharde klepzittingen laten plaatsen maar noodzakelijk is dit niet.
ik heb zelf vaak lpg instalaties ingebouwd en wil het voor jou ook wel doen.
de prijs hangt af van wat je nodig heb, heb je een six met 1 carb of een gs met dubbele carb ?
sommige onderdelen kun je tweedehands goed gebruiken en drukt weer de kosten.minste werk voor de station is ook een 240 omdat de cardanas van een automaat zou moeten passen.
het enige aanpaswerk is dan de midden tunnel.uit zichzelf doet hij niets, je kunt hem inschakelen met een handel.
hij zet dan elektrisch een overdrive inwerking.een getrag 240 5 bak is simpeler en nog makkelijker te verkrijgen ;)
wil je een orginele kleur van opel dan is kardinaalrood 508 meschien een optie.
dat is ook een kleur die standaard leverbaar was, en is makkelijk bij te spuiten na een schade.deze bakken zaten onder de E rekords en de C commodores en werden elektrisch ingeschakeld door een extra handel op de stuurkolom.
welke types Volvo deze bak hebben weet ik zo niet, maar er zijn er genoeg hier op het forum die dat wel weten.
de overdrive zit achter de 4 bak geschroeft en is dus in het geheel langer, het enige wat je aan moet passen is de cardanas inkorten.ik denk dat de 4 bak met elekrtische overdrive makkelijker te vinden zijn, en in de loop van volgendjaar meschien nog wel makkelijker van wege de belasting wijziging :???:
ze zitten ook onder volvo’s !was dat een blauwe met zwart/wit bekleding ?
dan ken ik die auto wel.wil ik wel voor je doen maar ik zit in driel bij arnhem.
er is vast wel iemand in de buurt die het ook voor je kan doen.zou kunnen maar ik denk dat een los flesjelood toevoeging goedkoper is icm 95 octaan.
als het niet om de centen te doen is dan is het makkelijker om kant en klaar te tanken.vroeger eind 60 begin 70 was er normaal en super ,normaal had 92 octaan en super 98, nu heb je 95 en 98.
95 octaan is voldoende voor jou blok, 92 is te laag daarom tankte ze vroeger altijd super.
in duitsland heb je nog wel 92 of 91 octaan die moet je dus niet tanken.
en als je de motor helamaal in topconditie wil houden moet je ook lood toevoegen aan de benziene dat zat er ton gewoon in.motor olie is een ander verhaal, wat heeft er altijd ingezeten ?
als er altijd minerale olie ingezeten heeft dan moet je bv geen synthhetische olie gebruiken,
want dan heb je kans dan aangekoekte olie los komt en olie knaaltjes verstoppen.
als en blok schoon is na bv een revisie dan kan je synthetische olie gebruiken.
dus gewoon een minerale olie 15w40 is altijd goed.@Arjan_ wrote:
Hallo ik ben Arjan en heb deze van de week gekocht :D
Een Commodore SIX uit ’69.
welcome bij de club arjan :thumb
hij komt toch niet uit elst ?
@Jorisch350 wrote:
@HAICO wrote:
een 240 bak past met een automaatas.
maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.
ook heb je nog een langere km kabel nodig.dat met die versnelling ombouwen is inderdaad wel een uitdaging. maar daar wil ik nog wel een keertje goed naar kijken.
Zou ik trouwens ook een andere eindoverbrenging erin kunnen bouwen?
momenteel heb ik dus die 4 bak met een 2.0s motor. maar ik zit nu bij 50 km/u al in z’n 4
wegrijden in z’n 2 is ook prima te doen. en bij een snelheid van 120 km/u wordt het toch wel erg onaangenaam.als ik er een zwaardere overbrenging in kan zetten, is dat misschien ook wel een goede (tijdelijke) oplossing
overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.
een 240 bak past met een automaatas.
maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.
ook heb je nog een langere km kabel nodig.@mcc_alive wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
deze algeprobeerd ;)
en anders eens via “big opels”is een club voor de dikkere opels ;)
opel4ever heeft nog een rubber op voorraad :-/
Probeer al maanden op het big opels forum te komen maar de beheerder is denk ik nog ouder dan de oudste opel. Krijg al op meerdere verzoeken geen reactie
SCHANDE :swear
voor de commodore A en rekord C zijn ze allemaal gelijk.
achterwielremcilinders van de commodore A-B en C zijn gelijk
en de E kadett combo zou ook gelijk zijn heb ik eens ergens gehoord.dank u :thumb
nu kan ik eindelijk verder, zat ik er zo op het oog maar 2,5 cm naast.13 oktober 2013 om 07:55 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486671in zevenaar.
of het automaat of schakel is maakt niet uit, ik wil aleen maar weten in welke positie van de motor ik de achterste steun moet maken.
als je een E kadett had was het goed geweest.er is hier op het forum toch wel iemand met een 20 8v gsi :???:
70 keer bekeken en niemand met een E kadett 16S ,18S ,18E ,20i 8v of een 16 diesel die even wil meten ?
:hmmzik heb de spuitbussen van MHW autostyling gebruikt en ben er zeer tevreden over !
alleen gebruikt op kunstleer en kunstof ,stoffen bekleding heb ik geen ervaring mee.ok ,kan ik opzoek naar een steun van een E kadett 16 S / gsi rechtsvoor.
bedankt voor je snelle antwoorden :thumbiemand die dit leest nog zo’n steun liggen ?
het is de C18NZ de eerste in de astra geleverd met 8 kleppen 90 pk.
maar de automaat steun LV komt dan wel wat naar voren te zitten op het schuine gedeelte zoals bij de astra ?
midden achter maak ik dan zelf wel iets wat past. -
AuteurBerichten

