Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 april 2011 om 21:05 In reactie op: Groot internationaal Opel Treffen 2011, 17 april (Dronten) #17778788
121 kom met de 5.7 V8.
basis is een commodore GS coupe
commodore kun je uiterlijk herkennen aan de dikke extra sierstrippen onder ,achterpanelen tussen de achterlichten ,5 gaats velgen ,andere grille en de badges.
maar dat kun je natuurlijk ook allemaal op een rekord schroeven:hmmzyep, zie je veel in duitsland.
alleen de ranger heeft dubbele koplampen maar ook een ander front.a,b of c commodore ?
commo A coupe :jerry

2 deurs is hier in nederland nooit verkocht alleen in duitsland;)
ik heb er ooit een gehad,kwam van de gebroeders zwart uit enschede die er meerdere ingevoerd hebben.vandaag gekeurd voor motorombouw V8 + APK




[IMG]ja ,zijn geleverd met weerstand kabels.
ik weet alleen niet wat de weerstand moet zijn:hmmz
dan moet je dus het complete voorfrond van een senator/monza A 2 plaatsen.
+spatborden,motorkap.is de parafan van de rekord E2 dan wel hetzelfde gert?
ik heb alleen een keer een A1 omgebouwd naar A2 ,daarbij hoefde ik geen rekening te houden met het langere front.
maar moest wel de parafan vervangen anders paste dat niet mooi bij de motorkap.
en alles wat tussen de spadborden zat moet vervangen worden aan de voorkant.als je een rekord E2 heb zou het wel eens kunnen passen,dan moet je idd de binnenschermen verlengen.
de koplampen van een E2 zijn hetzelfde als die van de A2,alleen paste de senator/monza A2 knipperlichten weer niet in de rekord E2.:hmmz[rquote=1884896&tid=142045&author=GS2.6]Sedan en caravan hebben beide een totaal andere tank.[/rquote]
dat klopt ook weer.
maar het gaat hier om een tank van een sedan en die is van de rekord E en commodore C gelijk.
en zoals freestyler al melde, zijn de station’s onderling ook gelijk,zelfs de omega A !
ja , maar dan gaat hij door de luchtschuif en komt aan de andere kant ook nog een slang die weer naar het gasklephuis gaat.
ja dat is de vacuuem schakelaar voor de ontsteking,het blauwe dopje zit er niet meer op.
het kabeltje eronder gaat naar de regelunit links bovenop je binnenscherm achter de veerpoot.
wat tegen je schutbord zit is waarschijnlijk de vacuuem schakelaar voor de elektronische ontsteking.
zit er een blauw/paars dopje op , en aan de onderkant een stekker ?[rquote=1868889&tid=142738&author=art69]het is een in hoogte verstelbaar stuur van een gse , mocht dat verschil maken ?[/rquote]
ja dat is dus een andere ansluiting dan de meeste opels.
het beste kun je dan naar een amerikanen specialist gaan en daar een naaf bestellen van bv een caprice 84.
ik heb op mijn verstelbare kolom een naaf van een chevy VAN(bus) 89 met een autostyle stuurtje.
met of zonder verstelbare stuurkolom ?
daar zit verschil in.
niet verstelbaar is opel en pas ook van andere modellen.
verstelbaar is GM onderandere chevy,buick,oldsmobile en pontiac maar ook bv een oude jeep cherokee, waarvan dus ook de stuurnaaf pastals je de oude kabelboom gebruik,dan moet je ook de komplete onsteking van de 25E overbouwen.
de ontsteking van de c30ne zit namelijk in de kabelboom van de motronic verwerkt, is dus een met de injektie.8 februari 2011 om 22:06 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470918i make my own frontaxel with a pice diplo;)



ik denk toch dat de holden iets sterker is dan de opel’s.
daar zijn namelijk V8 motoren ingebouwd en daarom dikker plaatwerk ;)ja hoor hij kan beter vast zitten dan te veel speling hebben,vroeger had je alleen maar vaste koelvinnen.
pomp is ook geen probleem;)ja hoor de commodore C is een rekord met senator neus(vanaf de voorruit)
ik heb laatst nog een trekhaak van een rekord E1 onder een C commodore gemonteerd;)
juust ,2.4 is omega en frontera ;)
je kan ook een tank van een commodore C 25E nemen!
nee dat gaat niet goed grijs op de LE jetronic.
ze hebben weerstand nodig!
gele injektors kun je wel gebruiken op een L jetronic als je de weerstanden op het binnenscherm er tussenuit haalt en doorverbind.
de gele hebben inwendige weerstand!wit =L jetronic
geel=LE jetronic
op contakt gaat er spanning naar de zekeringen kast en daar vanaf grijs naar de desbetreffende funkties.
heb je geen schema?
[rquote=1858375&tid=141750&author=GSE]inlaat spruitstuk..[/rquote]
intake :jerry
-
AuteurBerichten