Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door freek corsa
Ik heb zelf een tijdje door gereden met een kapot bak lager, maar daar gaat je hele bak kapot van :P hij staat nu helemaal vol met gruis en slijpsel.Kan ik hier ook bevestigen. Kapot in de zin van compleet blokkeren van beide voorwielen omdat het lager tussen de tandwielen kwam :fy1
Niemand?
Zitten inderdaad erg goede bij. Heb zelfs iets geleerd: over om de oliefilter los te krijgen :D Die krengen zitten altijd muurvast bij mij ondanks dat ik er eerst olie op smeer voordat ik ze met de hand vastdraai :sleeping
Sodeju, met een bus er vol op er nog zo uitzien :wors
Wil ik niet meemaken in de corsaorigineel gepost door Jambon
Ow ok… dacht dat je op de “standaard onbegrensde” 1,0 zat… LOL!Maar dan zal die slang eraf inderdaad niet veel nut hebben, die IHI’s maken niet veel meer dan 1,4 volgens mij…
Die van CorsaCruiser ging over 1.5 bar, of in ieder geval verder dan zijn metertje aan kon, die ging maar tot 1.5 bar :P
ik had mijn flesje van forte voor 17 euro geloof ik. Gewoon gehaald bij de garage waar ik altijd de apk ook laat doen, kun je niet zomaar kopen bij een automaterialenzaak.
origineel gepost door Jambon
Als je toch nog een keer gaat dyno-runnen… Moet je ook de slang van de actuator van je wastegate los trekken… Kijken wattie dan doet… :jerryFull-boost bedoel je? :D Draai nu al op 1,4 bar, zal wel niet heel veel hoger worden denk ik :P Maar ik zal eraan proberen te denken.
29 september 2009 om 09:21 In reactie op: Lifters (ofwel hoeveel man past er in een Tigra) #17516883Heb nu ook al een paar keer een lifter meegehad, het zijn voornamelijk arme studenten ex-studenten die geen ov meer hebben en dit een veel leukere manier vinden om te reizen. Had laatst een vrouwtje die al een paar keer liftend op vakantie was geweest naar frankrijk :P
Als je op een goede plek staat met een bordje hoef je vaak nog geen 10 minuten te wachten vertelden de meesten.origineel gepost door freek corsa
lekker bezig, mooi ook dat je dit op school mag doen.Toch handig dat ik tegenwoordige automotive engineering doe haha. Op maandagavond word er gesleuteld door het raceteam (zijn nu een 924 aan het opbouwen met een 944 motor geloof ik), en dan mocht ik ook vrij sleutelen van mijn leraar. Hij is dan toch in de werkplaats, dus dan is het geen probleem.
origineel gepost door Jambon
91 pk en 204nm met verkeerde pomptiming?! :oNice!!
Moet ik ook maar weer hard aan het werk, anders kan ik je nooit stof laten happen… :jerry
Haha, dat is maar 10 pk meer dan dit blok standaard heeft, maar het scheelt wel 40 nm! Ben echt benieuwd hoeveel de pomptiming gescheeld heeft, maar dat gaat helaas nog een week duren eer ik dat weet :(
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Hacula
origineel gepost door freek corsa
Nee, ik heb er nu deawoo nexia remmen op, volgens mij zijn dit dezelfde maten als van een corsa B GSI.Als ze van de 1.5 16v zijn, zijn het de bekende 2 liter remmen.
nee zijn van nexia 1.5 8v
Zelfde als de astra f t/m de 1.6 ofzo, 236×20. Die remmen ook aardig op een lichte auto :)
Maar gefeliciteerd met je eerste plaats :D
Werkt ongeveer hetzelfde als een oliefilter. Je kunt hem gewoon losdraaien met de hand.
Als je niet genoeg ruimte hebt naar onder om hem los te kunnen halen omdat er nog buis in zit die naar de bodem van de filter loopt, kun je de middelste bajonetbout even losdraaien en die buis eruit halen. Wat er in het filter zit laten verwerken samen met de filter, dus niet nog even alle diesel hergebruiken, hier zit namelijk ook het nodige vocht bij.
Nieuwe filter even afvullen met diesel zodat er geen lucht in je brandstofsysteem zit. Die kun je gewoon erop draaien, en daarna kun je ook de bajonetbout weer terugzetten.
Vergeet niet even nieuwe kopere ringen te gebruiken, als je geen nieuwe hebt kun je de oude even verhitten, dan zijn ze ook weer als nieuw.Vanavond heb ik de pomptiming aangepast. Dit om het bokken te verminderen rond de 2200 rpm, en de lagere top die ik opeens had.
Als eerste hebben we een dyno run gedaan om te kijken of het na het afstellen verandering zou geven, de uitdraai daarna staat hieronder.

91,8 pk @ 3760 rpm en 204 nm @ 2367 rpmDe stappen zijn wat groot genomen omdat we alleen een indicatie wilden zodat ik snel kon gaan sleutelen.
Hierna de pomptiming gechecked, deze stond op 0.35 mm. Hij moet op 0.55 mm staan, en ter indicatie hoeveel te vroeg dit is: de 1.5 TD hoort op 0.68 en de 1.5 atmosferisch op 0.90!
Deze heb ik dus zo goed en kwaad als dat ging op 0.55 gezet. Het werd al veel te laat dus konden niet nog een run doen, maar stationair klonk de motor volgens mijn leraar al een stuk beter.
Alles opgeruimd en weer naar huis: 185 km/u gehaald, tov de 165 die ik maar haalde sinds de timing versprongen was. Voordat ik deze pomp had haalde ik 190+ dus er zal nog wat te winnen zijn aan de timing vermoedelijk.
Het bokken rond de 2200 rpm in zijn 5 is al veel minder, je voelt dat hij een beetje raar doet, maar in zijn 3 is het niks minder geworden.
Volgende week maandag begin ik weer met een dyno run en ga ik de timing nog iets later proberen te zetten. Omdat ik nu weet hoe alles moet (had het zelf nog niet eerder gedaan) zal ik ook een na-run kunnen doen.origineel gepost door freek corsa
Nee, ik heb er nu deawoo nexia remmen op, volgens mij zijn dit dezelfde maten als van een corsa B GSI.Als ze van de 1.5 16v zijn, zijn het de bekende 2 liter remmen.
Werkt prima dat spul, voor het olieverversen erin mikken, motor tijdje stationair laten draaien en daarna eruit laten lopen. Dan komt er veel meer zooi uit dan normaal. Als ik bij mijn dieseltje de olie ververs is het binnen een dag weer pikzwart, met dat spul merk je dat een stuk langer duurt omdat er minder rotzooi in de motor is achtergebleven.
origineel gepost door vectratinus
nu alleen nog de bumper en spatbordranden in kleur en spiegels wel erg gaafZal er waarschijnlijk nooit van komen haha. Ik geef niet zoveel om het uiterlijk namelijk. Heb al meer dan een jaar een spoiler met 3e remlicht liggen, moet hem nog steeds spuiten en vastmaken. Idem met sideskirts van een gsi.
Kijk even op flitsservice.nl bij het juridische deel, hier staan een hoop standaardbrieven e.d. die je hiervoor kunt gebruiken. Dit mag namelijk niet en kun je gewoon aanvechten.
origineel gepost door freek corsa
Zoo, dat was wel wat werk.Gelukkig pakken jullie het goed aan, geen half werk :thumbup
Het moeten geen beunoplossingen worden, is mijn daily en enige ride waarmee ik 35k+ per jaar mee rijd :)
origineel gepost door vectratinus
lekker bezig hoor leuke corsa 1.7 tds gewordenDankje :D
origineel gepost door Jambon
Pffff!Goed bezig man! Toch leuk te zien dat je ’t spul op de weg houdt!! :wub
Jazeker! Als jij nou eens opschieten kunnen we eens een sprintje gaan trekken hahaha :jerry
Gisteren op de sloop een combo gespot die nog een extra stabilisatorstang had. Ze zouden hem de volgende dag gaan slopen, dus als ik vandaag zou komen mocht ik hem meenemen voor 15 euro. Zogezegd, zo gedaan :D

De 2 stukken die aan de draagarmen bevestigd worden had ik al, alleen die stang die die 2 met elkaar verbind niet. Na een kijkje onder de auto zag ik dat mijn stangen niet helemaal verroest waren, en ook nog even dik zijn. Dus heb die middelste stang losgemaakt en in de afbijt gezet.

De klemmetjes schoongemaakt en een roestbehandel spulletje erop gesmeerd. Morgen nog een keer herhalen en dan kan ik ze even spuiten zodat ze niet meteen verder rotten.

En de rubbers ook maar gelijk ingevet.

Weet iemand wat het diameter is van deze stangen bij de GSI? De 2 buitenste zijn bij mij 23 mm, en de middelste is 24 mm dik.
Carrosserie:
Voor de apk nog even besloten te kijken voor roestplekken. De bedoeling was om preventief op bepaalde plekken bitak te spuiten. Dus gewapend met een staalborstel de bekende plekjes begonnen te borstelen. Aan de binnenkant van de wielkasten wat ook de zijkant is van de draagarmbalken paar plekjes tegengekomen. Met schroevendraaier erachter gekomen dat het niet alleen plekjes waren, maar goed rot. Alles uitgeslepen en nieuwe platen in gelast.
De draagarmbalken zelf zagen er goed uit en klonken ook goed. Deze zijn ooit gelast bij een van de vorige eigenaren, dus toch even naar kijekn. Even met de borstel eroverheen en ja hoor, weer een paar plekjes gevonden. Schroevendraaier erin, blijkt het helemaal rot te zijn. Wat blijkt:
Hebben ze er 1 mm staalplaat in gelast, waarschijnlijk óf voor de sier, óf ze snapten er gewoon niks van en dachten dat het sterk genoeg zou zijn.

Helemaal uitgeslepen en daarna eens gekeken naar de rechterbalk. Leek in de eerste instantie goed, alsof er maar een klein stukje gelast hoefde te worden. Na wat ijveriger wroeten bleek deze nog veel slechter te zijn dan de linker!

Niet alleen de onderkant, maar ook de zijkant die naar binnen wijst zeg maar. Alles uitgeslepen, gelast met 3 mm staal en daarna bitak eroverheen. Dit allemaal is voornamelijk gedaan door Franklin (het brein, uitvoerder en bestuurder van de Old Red Interceptor), die is wat handiger met de slijptol en lasapparaat.

Na de veerschotel rechtsachter een tijdje terug was de linker nu ook aan de beurt. Vele dank aan hans en zijn slijptol hiervoor!

En verder nog de dorpels e.d. behandeld, deze waren in een vroeg stadium van roesten.
Onderstel:
Laatste tijd een wat vreemd rijgedrag vanuit mijn achteras. Ook klapte de achterkant erg hard bij drempels e.d. Vermoedelijk iets met de achterschokdempers, een van de dingen die Freek ook opviel toen hij erin reed.Toen we bezig waren met de veerschotel waren de dempers los, kom ik erachter dat de linker er nog hing voor spek en bonen. Deze deed helemaal niks meer, behalve ervoor zorgen dat de veren er niet uitvallen. Om die reden mijn originele achterdempers weer gemonteerd. Gaat nog net met de verlaagde veren, ze blijven nog net in de schotels zitten. Als de achteras in de lucht hangt.
Remmerij:
Bij de apk bleek er een scheurtje in de remslang rechtsvoor te zitten (kloteding was vorig jaar bij de apk ook al gescheurd en vernieuwd).
Ik had zelf nog ergens remslangen liggen van een kadett gsi, dus die heb die geprobeert en ze pasten. Alleen vertoonden deze ook droogtescheurtjes, waardoor ik besloten heb de boel te vervangen voor staalomvlochten slangen. Dus heb bij biesheuvel een setje van Goodridge gehaald. Setje rondom was 78 euro.Hij is nu weer door de apk in ieder geval :D
Update was al lang geleden, word wel weer eens tijd.
Het uitrollen is goed verneukt, heb er geen foto van maar het werkt wel in ieder geval, geen aanlopen meer :P
Motorisch:
Heb in de tussentijd een falende brandstofpomp gehad. Hij zoog bijna geen brandstof meer aan waardoor de motor zonder brandstof kwam te staan zodra het filter leeg was. Na verschillende dingen te hebben geprobeert een andere pomp gemonteerd samen met CorsaCruiser (naja, hij gemonteerd, ik hem geholpen).Dit heeft een paar weekjes probleemloos gedraaid, waarna de motor begon te bokken rond de 2200 rpm. Tot op heden nog niet op kunnen lossen ivm tijd, geld en gereedschapgebrek. Vermoedelijk pomptiming die niet goed staat. Dit ga ik komende maandag proberen op te lossen, sinds ik erachter ben dat we op school daar gereedschap voor hebben.
Versnellingsbak:
Ook deze bak heeft niet lang meer te gaan vrees ik. Begin alweer ratelende geluiden te maken bij het wegrijden. Voornamelijk onder de 1200 rpm te horen, eigenlijk alleen in zn 1, 2 en 3.
Heb een andere bak opgehaald bij freek, moet die nog steeds een keer monteren.Aandrijfassen:
Bij het monteren van deze motor zijn alle 4 de ashoezen vervangen voor nieuwe. Laatst kwam ik erachter dat 3 van de 4 een scheur hadden, en buiten alle andere redenen om ook nog de apk eraan kwam ben ik op zoek gegaan naar andere hoezen. Hier kwam ik erachter dat 4 nieuwe hoezen bij de dealer 35+35+65+65 euro ging kosten. Imitatiezooi wilde ik niet meer dus ben gaan kijken naar complete asssen. Heb van Bugkiller zijn GSI aandrijfassen en dieselkineten overgenomen. Een van de ashoezen was gescheurd, maar omdat die dieselkineten dezelfde hoezen hebben daar gelukkig van kunnen overnemen. Hierdoor heb ik weer 4 hele hoezen, en de assen die benodigd zijn voor de ombouw naar een dikkere bak.
Ben nu dus op zoek naar een F16WR. De mijne had ik helaas verkocht aan freek omdat ik niet wilde kloten met de assen, en nu heb ik er zelf een nodig :PSlangen:

Begin augustus lag er opeens een plasje diesel onder de auto. Dit bleek te komen door een scheurtje in een van de ontluchtingsslangen. Heb die dus vervangen voor een nieuwe.
Verder update en met afbeeldingen volgt.
origineel gepost door sw16v
Waarom niet gewoon nieuwe halen? kosten 15euro?Was vorig jaar bijna 40 euro kwijt voor een enkele slang, zie nu dat ze voor iets minder te vinden zijn.
origineel gepost door 2e-c14nz
omdat het kan! maar ff zonder gein, tis opzich wel handig om te weten dat het gewoon allemaal past.Inderdaad omdat het kan :D
En ik had ze nog liggen, dus tsja..Enige nadeel: deze waren ook niet goed, dus heb bij biesheuvel een setje van willwood gehaald, dus heb nu staalomvlochten slangen. Setje rondom was 78 euro, dus heb het nu op die manier gedaan. Corsa is weer door de apk iig :D
Voor als iemand het antwoord wilde weten: ja het past, en ja ze zijn even lang.
Het enige verschil is dat je bij de corsa sleutel 17 nodig hebt om de slang los te krijgen en bij een kadett sleutel 19 :Porigineel gepost door wim-v6
makkelijk te doen, pak wel de waterpomp mee…Willem
Dat kan in princiepe los van elkaar, waterpomp zit gewoon op de v-snaar bij deze blokken. Hoewel het wel handig is bij dezelfde interval te doen inderdaad.
Isuzu 1.7 TDS blok (ligt in astra-f, vectra-a), 351.500 km gelopen, 0.7 liter op 12.000 kilometer.
Niemand? Als het niet kan heb ik morgen nog de kans om nieuwe te halen, aangezien ik morgenmiddag een weekendje in het buitenland ben en pas zondagavond de boel kan vervangen. Maandagochtend is de herkeuring namelijk.
En hij schakeld weer normaal. Had er behoorlijk wat teveel olie inzitten, het was net alsof de bak moest pissen, zo een straal kwam eruit :P
-
AuteurBerichten