Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Grappig, ik heb de mijne met een slijptol juist korter gemaakt haha
21 oktober 2009 om 16:39 In reactie op: tid dispay doet vervelen corsa b gsi 1996 ( update 31-10-09) #17538275Inderdaad even de soldeerverbindingen checken van de connector, die wil nogal eens los gaan.
Uploaden bij bijvoorbeeld tinypic.com en dan de img tags eromheen zetten.
Er kan ook iets mis zijn met het relaiskastje van de ruitenwisser, die zit ergens boven de zekeringen dacht ik.
Als ik kan kom ik ook wel langs :thumbup
Das nog best een klap geweest :o
Zeker van een oud omaatje geweest, gezien de lage km stand? :D Wat heb je er voor betaald als ik het vragen mag?
Over het verbruik kan ik je weinig vertellen, maar ik neem aan dat als je gaat invoegen, je dat toch wel met minstens 2000 toeren doet? Daaronder zijn er maar weinig auto’s vooruit te branden. Ik denk dat het gewoon even wennen is, want 350 nm @ 1750 rpm is gewoon erg netjes!
Met chippen wordt het meestal beter in de hogere regionen: meer turbodruk en bijbehorende brandstof, waarbij ook die druk eerst moet worden opgebouwd. Betekend meestal meer koppel, maar ook op een hoger toerental.Dit blok heeft zijn maximale koppel (350 nm) al op 1750 toeren, wil je dat nog eerder hebben dan?
origineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
In jouw geval kun je er makkelijk een F13WR is gooien, die zie je regelmatig voorbij komen voor een tientje of 3. Dan doe je nog maar 3000 rpm @ 120, maar zal je auto iets langzamer optrekken.
En hup, nog eens een schup
Dit is hoogstwaarschijnlijk een F17CR. Er zijn F17WR varianten te vinden (plug and play dus), maar die zijn naar mijn ervaring vrij zeldzaam. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar meestal zijn ze vrij prijzig omdat ze vooral op de wat nieuwere opels zitten (voornamelijk na ’00).
Is dit bij je standaardspeakers, of heb je aparte speakers gekocht en met een versterker ofzo? Had je het meteen bij het inbouwen, of na verloop van tijd?
Voor 2 versterkers kun je het gewoon zonder enig probleem splitten hoor? Remote moet je ook alleen maar gebruiken als remote, dus geen neon ermee gaan voeden ofzo. Pak dan een geschakelde plus.
Wat je het makkelijkste kunt doen om het te proberen te cleanen:
Haal de slangen van de kachelradiateur los, en stop een tuinslang in 1 van de gaten. Kraan aanzetten, en kijk even of er wat water uit komt. Als het meezit spoel je alle rotzooi er gewoon uit. Stop de tuinslang beurtelings in de gaten, zodat je allebei de richtingen op spoelt tot er geen zooi meer uit komt. Dit heeft bij mij ook geholpen destijds :)En beterschap ;)
origineel gepost door folkyc20xe
egr is al afgesloten??
Zo’n ding heet een verstuiver tester. Die wordt ook veel gebruikt door de tdi-dokters, voor als ze andere verstuivers BOUWEN.
Ik loop al een tijd te denken om zo’n blok in m’n daily D te bouwen, je steekt me wel aan op deze manier :worsHeb geen egr op dit blok (gelukkig), maar fijn dat het een bekend apparaat is :) Zal proberen daar eens mee aan de gang te gaan volgende week.
Ennuh.. mooie blokken dit hoor, vooral voor daily gebruik. Ik rijd nu nog 1:18 met 195 banden en regelmatig doortrekken.origineel gepost door R.Frankhuisen
ik had een vraag ik heb vandaag kabels gelegd voor audio in mijn auto maar nu was mijn vraag ik heb 1 setje zonder remote kabeltje en 1 met is het mogelijk die achter de radio en bij de versterker te splitsen?? of moet ik nog 1 remote kabel trekken?alvast bedankt
Je bedoelt dat je 2 rca kabels hebt voor je audio, waarvan er maar 1 een remote heeft? Je kunt de remote die bij je versterkers uitkomt gewoon splitsen, dat is geen probleem.
origineel gepost door freek corsa
Kan het ook komen van een vervuilde verstuiver ?Ik ben geen diesel man, maar probeer mee te denken.
Heb een tijdje terug nog van die injector cleaner spul gebruikt van forté. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, bedenk me net dat dat net voor de nieuwe pomp was gedaan, misschien dat er nog vuil in de oude pomp zat.
Bedenk me net: wij hebben op school zown ding waarin je een verstuiver kunt schroeven en daarna met een hendel er druk op kunt zetten met diesel waardoor je kunt aflezen bij hoeveel bar de verstuiver opengaat. Zal proberen van de week of alle verstuivers bij dezelfde druk opengaan.
Goed idee van je in ieder geval!origineel gepost door Jambon
:wors‘k begin al iets stiller te worden… :P
Haha :D
Vandaag de timing weer eens wat versteld, nu van 0.55 naar 0.65 mm (instelling voor de 1.7 atmosferisch), geschok is nog steeds niet weg, dus denk dat het ergens anders aan moet liggen. Misschien gewoon de pomp gaar? Heb geen idee wat er dan gaar aan zou kunnen zijn. Wat ik wel zeker weet is dat door het aanpassen van de timing het schokken wel minder heftig wordt en het ook bij een ander toerental gebeurd. Wordt er een beetje moedeloos van.
Misschien anders de verstuivers ofzo?origineel gepost door Fearless
Ik heb op de sloop van een of andere opel een 24mm gescoord….heb voor de zekerheid ook de bekrachtiger mee gepakt.
Ik zou nie meer weten waar het af kwamKijk, daar komen we ergens mee :D
Nu nog iemand vinden die weet waar die vandaan komt. Omega misschien?Saaie mensen :P
Er zijn genoeg universele pookknoppel die achteruit vergrendeling compatible zijn. Vooral op ebay een hele hoop te vinden.
Ik heb zelf bijvoorbeeld deze gehaald, kleurencombo die goed staat bij het GSI interieur van mij.
http://cgi.ebay.co.uk/GEAR-KNOB-FORD-OPEL-PEUGEOT-ROVER-MG-SEAT-VW-VAUXHALL_W0QQitemZ290357165431QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item439aa2bd77&_trksid=p4634.c0.m14.l1262haha die laatste foto :wors
Gefeliciteerd!
En vandaag eindelijk de run kunnen doen, zie hier het resultaat:

102 pk en 225 nm, het begint al langzaam ergens op te lijken :angel
De oude 204 nm word nog steeds bereikt rond de 2200rpm, maar nu gaat hij nog een stuk verder door.
Maandagavond weer de timing wat verstellen en hopen dat ik weer op de bank kan.Inderdaad. Ga eens eerst even lekker luisteren in winkels of bij mensen. Even langs zown meeting gaan met van die audio dudes kun je ook een hoop verschillen beluisteren.
-
AuteurBerichten