Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In mijn verbouwingstopic kun je eventueel ook wel wat vinden hierover, maar het is inderdaad al genoemd: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100862&page=1
Yep, maar waarom zou je dat willen?
Even je koelsysteem een paar keer spoelen met gewoon water, vullen, tijdje rijden tot hij warm is en daarna weer legen. En dan herhalen net zo lang tot er geen rotzooi meer uitkomt. Het wordt snachts weer erg koud dus wel gauw weer antivries erin aan het eind van de dag!
Wordt je radiateur wel gewoon heet verder?
edit: hmm.. beetje late reactie :P
22 november 2009 om 22:57 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372452origineel gepost door corsaboy
thx..Gister ff de werkplaats opgeruimd en verder gegaan met mijn diff :
http://www.youtube.com/user/marceldebbie#p/a/u/0/04e0zdZjpB4
Vliegerlied :jerry
Het hoort niet, maar de veerschotels van een astra lijken erg veel op die van een corsa, plus de veren zijn ongeveer even hoog. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, krik anders de auto even op en kijk of die dopjes die in de veerschotels zitten ongeveer dezelfde diameter hebben.
Ben benieuwd of het zou passen :hmmzHet lijkt me goedkoper om een ander blok erin te lepelen als je het zelf kunt.
Zit de jouwe verstopt dan? En zo ja, hoe weet je dat?
Het is niet heel veel werk, alleen kunnen de remnippels nogal vast zitten. Spuit deze van te voren goed in, en gebruik eventueel een griptang. Nieuwe ontluchtingsnippels zitten meestal gewoon bij de nieuwe remcilinders inbegrepen.Ik heb ook eens gehad dat een stuk gloeispiraal in de kop is blijven zitten, ik copypaste het verhaal even.
Het stukje gloeispiraal ook losgekregen. Draad getapt in het stukje dat afgebroken was (met het blok op zijn kop zodat er niks in kwam), daar een draadeind in gedraait. Een lomp blok metaal om het draadeind, en dan aan het einde van het draadeindeen flinke revet met moertjes vastzetten. Een paar keer het blok flink tegen de revet rammen en… helemaal niks
Wat tinner op het afgebroken stuk gegoten, een tijdje gewacht en dan weer rammen. En ja hoor, hij komt los :jerryFoto van het stuk dat vast zat en 2 gloeispiralen. Eentje waar een stukje van mist, en eentje die nog wel goed is als vergelijkingsmateriaal. Zo konden we meten of alles eruit was.
Het is dus handig om het afgebroken stuk naast een ‘hele’ gloeispiraal te leggen om te zien wat er achter is gebleven, dan zouden wij eventueel mee kunnen denken. Tot die tijd lekker met 3 spiralen rijden en het aanvechten dat hun alles gewoon moeten betalen.
15 november 2009 om 22:50 In reactie op: (CTC) 5chaap2k – Corsa-B Project (14-11-2009 The End!) #17399961Hm.. beetje aangestoken door jeffrey? :P
13 november 2009 om 16:09 In reactie op: Draaiknop leuningverstelling naar andere kant verplaatsen #17549835Lendesteun? Die is toch niet verstelbaar? Nja.. ik zal wel kijken hoever ik kom :P
13 november 2009 om 15:54 In reactie op: Draaiknop leuningverstelling naar andere kant verplaatsen #17549833origineel gepost door custom
Dat waren 2 verschillende opties eigenlijk…stoelen wisselen en de frames overzetten….
rugleuningen wisselen..
over d elaatse kan ik je neit helpen, met de 1e is het gewoon je stoelen eruit halen, en de frames omdraaien.. ( zo werkt het bij de kadett en Astra iig wel) en da de stoel ana d eandere kant zetten :)
Even denken hoor :hmmz
Stoelen en frames omdraaien, dan komt de ‘stoel naar voren klap’ hendel aan de verkeerde kant te zitten, dus moeten de leuningen ook nog omgewisseld worden.
Om het simpelst voor te stellen: alles voor je zien alsof het gemonteerd is zoals het hoort, maar dan met de zittingen omgedraaid :PIk ga in ieder geval kijken wat ik kan doen, mocht iemand dit al eerder gedaan hebben of weten hoe het moet, laat het even weten :P
13 november 2009 om 09:48 In reactie op: Draaiknop leuningverstelling naar andere kant verplaatsen #17549829Thnx custom!
Even denken hoor:
– stoelen van de corsa losmaken
– frames van de corsa gewoon laten zitten
– zitting van de bestuurder en bijrijder omwisselen, rugleuningen gewoon aan de goede kant laten zitten
– de boel op de frames vastzettenHeb je nog tips over hoe je de zitting en de leuning van elkaar los krijgt en weer monteerd zonder de boel te slopen?
10 november 2009 om 01:49 In reactie op: MET VEEL PIJN IN MIJN HART DE OMEGA VAARWEL ZEGGEN!!!! #17546862Foto’s :kewlpics
Ik zou even beginnen met de zekeringen aan te vullen, wellicht dat de lampjes dan ook weer gaan werken. Ga je de gloeispiralen nog even testen?
Bij mij zijn de 2 kogelkopbussen (zo heten die toch?) versleten die helemaal onderaan zitten. Wilde laatst op de sloop dat hele mechaniek meenemen, kreeg ik die niet los omdat de stang die naar de motorruimte ging zo lang was dat ik eerst de stoelen los moest maken om het eruit te kunnen halen. Heb het daarom maar even laten zitten. Iemand tips hiervoor misschien?
Ik zou voor een 5W40 of 5W30 gaan. Welk motortype heeft je omega? Bij de meeste varianten zijn die 2 olieën voorgeschreven of zelfs 0W40.
Je rijdt waarschijnlijk veel korte stukken met de auto? Dat gele drap is olie vermengd met vocht wat vaak niet kan verdampen omdat de motor niet goed warm wordt. Een keertje goed en lang doorrijden en daarna vervangen voor een volsyntheet zorgt vaak dat dit niet heel snel meer gebeurd.
Aan de TDS valt weinig uit te lezen aangezien dit een volledig mechanische diesel is. De gloeipluggen kun je heel makkelijk testen door ze los te halen en er 12 volt op te zetten vanaf een accu. Pas wel op want ze worden gloeiend heet als ze nog werken!
Brandt je voorgloeilampje nog wel in de dashboard?Wat voor type tigra is dit precies? Bouwjaar etc?
Heeft die kerel dan echt niet door dat het eigenlijk een 2.0 is, dat het als 1.6 te koop staat?
Lalala.. niemand?
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
de motoren die standaard in de nexia hangen zijn smallblock denk ik, dus de steunen pakken die bij de opel moter horen denk ik :)Er zitten wel bigblock bakken op, F16 e.d.
origineel gepost door bbg_gendt
het lijkt echt op een remake v/d calibra.Gelukkig lijkt hij daar juist helemaal niet op in mijn ogen.
3 november 2009 om 16:47 In reactie op: Probleem met elektriciteit: spanningsschommelingen #17544804Klinkt als een kapotte spanningsregelaar op de dynamo.
En hoe gaat het hiermee?
-
AuteurBerichten