Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Witte corsa a, rond 5 uur bij de AH XL in eindhoven

Hm.. klinkt alsof dat nogal wat geld gaat kosten, had het liever voor een krat bier ofzo gedaan. Ben maar een arme student :P
Foto’s van hoe het eruit ziet iig:



Ben erover na aan het denken om achterop 195/50/15 banden te leggen, dat zou wel moeten schelen met aanlopen, maar 205 vind ik gewoon dikker staan, en beschermd je velgen wat beter omdat het niet getrokken is.
12 april 2010 om 14:16 In reactie op: wat heb je allemaal nodig om schijven op de achteras te make #17654741Wat is het verschil dan eigenlijk precies? Bij de kadett systemen zit de handrem op een trommelrem die in de schijf zit, en bij de astra g systeem gewoon direct op de schijf? Iemand misschien foto’s van? :)
origineel gepost door Branieman
Welke ET waarde hebben de velgen? En welke bandenmaat heb je erop liggen?ET waarde kon ik niet vinden op de velg. Het zijn iig OZ velgen, zal zo ff een foto plaatsen. Banden erop zijn 205/50/15.
Heb al eens eerder de voorzijde zelf uitgerold met een uitrolapparaat, maar dat is niet zo mooi geworden om het maar zachtjes uit te drukken. Daarom wilde ik het graag met iemand doen die het al vaker heeft gedaan. Voorschermen zijn te vervangen, achter is veel meer werk als het mislukt :P
12 april 2010 om 09:32 In reactie op: wat heb je allemaal nodig om schijven op de achteras te make #17654738Oke, ik zit even te kijken op hbase, en zie dat er inderdaad 4 en 5 gaats systemen van zijn. De 4 gaats zijn 240 mm en de 5 gaats zijn 264 mm als ik dat goed zie.
Ik kan namelijk aan de achterremmen van een calibra komen, en die zijn 261mm en 4 gaats, maar dat is hetzelfde ‘klote’ systeem als de kadett zeker?12 april 2010 om 08:40 In reactie op: wat heb je allemaal nodig om schijven op de achteras te make #17654736Zit je met astra g remmen niet met het probleem dat het 5 gaats is?
Gewoon goed kijken, er zit bovenop de dynamo een bout die je los kunt draaien. Onderop zit er een klem die je ook nog wat losjes moet doen, weet even uit mijn hoofd niet of er nog een derde was. Nieuwe erop, spanning erop houden en weer andersom monteren. Ik hoop dat je geen stuurbekrachtiging hebt, dat maakt het een stuk lastiger bij een X17 omdat die pomp precies boven de dynamo zit. Neem gewoon even de tijd om het goed te bekijken, dan komt het wel goed ;)
28 maart 2010 om 21:15 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647217origineel gepost door otdh
bij een corsa b:
moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mmMaar als je je originele blok op zijn plek behoud, dan veranderen de ophangpunten ook niet. Ik rijd namelijk met een diesel, maar met 233 nm blijven de bakken niet lang heel, vandaar dat ik een F16 of F18 wil monteren.
27 maart 2010 om 12:52 In reactie op: het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb #17647215Moet je nog iets aan het schakelmechaniek aanpassen als je voor een F16 bak gaat ipv F13?
Kom maar met een datum inderdaad! :thumbup
Altijd voor de turbo meten, anders kun je dat ding net zo goed niet plaatsen. Na de turbo is het al een stuk afgekoeld. Dus je hebt een aardige plek genomen.
origineel gepost door otdh
heej
weet iemand hoeveel toeren een F16cr en een WR bij de 100 en 120 draaien?k heb hier een f16 aan een c18nz zitten,maar dat draaid 2500rpm bij 100 en 3000 bij 120…
Met jouw bandenmaat en de F16 CR met de langste eindoverbrenging zou je nog bijna 3400 toeren moeten maken bij 120.
Waarschijnlijk heb je een WR met een eindoverbrenging van 3.94 = 2976 rpm.Is niet moeilijk hoor om te solderen, de eilandjes zijn lekker groot, kan makkelijk met een 10 euro bout van de gamma.
uF (microfahrad) slaat er juist op dat het een condensator is. Als ik het goed heb is dat de condensator voor je bobine om spanningspieken op te vangen. Kost iets van 12 euro nieuw.
Je bedoelt de rondere vorm handvat ipv de vierkante die er vanaf het facelift model op zit?
Je moet de deurpanelen losmaken en dan alle stangetjes die aan het handvat zitten. Aan de binnenkant zitten 2 moertje die je los moet maken en dan kan je het handvat er zo af pakken.1 probleem: Je zult ook je sloten moeten aanpassen naar het nieuwe type, omdat die iets verder uitsteken als het oude type, anders sluit het voor geen meter aan en ziet het er niet uit omdat het slot helemaal naar binnen valt. Iets meer werk dan je had gedacht waarschijnlijk ;)
Nogmaals een schop
origineel gepost door Spacejam
met de corsa die hier staat haal ik toch echt 160~170 op de teller.O wacht het gaat om de D en niet de TD, dan heb ik niets gezegd.
:vertag
:P
origineel gepost door Spacejam
Ze horen 160~170 te halen op de teller.Nee echt niet, je mag al blij zijn als je 145 kunt halen, de meesten doen maar 140 op gps.
@capanogluxxx: Heeft hij ooit harder gelopen?Drunenaar toch? Of heb ik de verkeerde friso in gedachten?
Welkom iig!Supervet, niet te geloven dat een dergelijk verhaal gewoon echt kan zijn :o
Niemand?
Gefeliciflapstaart! :thumbup
origineel gepost door kaneelschep
Je handen krijg je heel goed schoon met koffieprut! Waar bijna elke hobby/monteur genoeg van heeft!
ISch Gratiz!!!Waspoeder werkt ook super
Die gaten in het wegdek zijn ook verschrikkelijk inderdaad, heb een aantal gehad dat ik dacht van, daar ging een draagarm, maar gelukkig toch niet.
Als je je remvloeistof bij moet vullen, zou ik even nakijken of er niet iets lekt, anders zou het niet minder moeten worden.
-
AuteurBerichten