Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo.. alweer even geleden dat ik hier heb gepost. Erg druk gehad, maar eindelijk eraan kunnen beginnen.
Diff cover losgemaakt, en zag dat ik inderdaad het tandwiel miste:

Mijn F13 geopend, die heeft het tandwiel wel:

Ik kon er niet goed bij met de schuifmaat dus na veel tandengeknars met die klote kasteelmoer de boel losgekregen, blijkt hij 5 mm te klein te zijn.

Nu dus op zoek naar zown tandwiel, dus als iemand nog een diff of een complete bak heeft liggen in omgeving eindhoven voel ik me aanbevolen!
origineel gepost door geert01
Hallo,Ik heb een tigra met roestproblemen.
De veerschotels zijn helemaal doorgeroest.
Waar kun je cpl schotels kopen?
Ik denk dat 2 van die ronde platen erop lassen niet voldoende is?
Bij winpart etc verkopen ze wel losse schotelplaten.
Ik las dat jij een groter deel vervangen had?:wtfBVD
Geert
Heb je een u2u gestuurd
origineel gepost door cabriobully
Mooie bak,heb er ook een voor mijn 3.0.
Weet er nog wel een paar tekoop,maar daar zeg ik niets over haha laat iedereen maar lekker zoeken erna!!Das wel jammer, ben een jaar opzoek geweest naar een dergelijke bak tot onze lokale sloop er toevallig een had. Ik gun iedereen een dergelijke bak, dus vind het wel jammer dat je het zo voor je houdt.
Maar weet iemand al een antwoord op mijn vraag? :angel
De bak komt van een ’98 vectra DI volgens het label. Deze bak is alleen geleverd op de X20DTH en X20DTL in de vectra b, dus een van die motoren.
Heeft iemand wat foto’s of technische tekeningen van hoe dit eigenlijk precies in elkaar zit? Het speciale aan deze bak is juist de eindoverbrenging icm de 5e versnelling, de langste combi die er in een F18 geleverd is dus wil hem wel graag gaan gebruiken.Kan een pulsgever van bijv een X12XE hier wel gewoon zo ingeplugd worden dat het werkt? Dan zou ik eventueel de klokken van een nieuwere diesel kunnen gebruiken, die niet meer met een kabel werken.
Volgens mij hebben ze dat allemaal vanaf de facelift (’97)
Heb de bak dus gehaald, lekker vies

Hier heb ik lang naar moeten zoeken, W357+ :wors

Ik zag alleen thuis pas dat het gat waar normaal dat ding ingaat wat naar je kilometertellerkabel gaat afgedopt was. Waarschijnlijk omdat het een modernere auto is geweest die zijn signaal ergens anders vandaan haalde.
Gat erin geslagen en eruit gehaald.

Blijkt er dus geen tandwiel in te zitten wat dat ene ding aandrijft :swear
Iemand dit vaker tegengekomen? Ik heb nog wel een F13 liggen die ik uit elkaar wil trekken om te kijken of ik iets over kan zetten, maar was benieuwd of iemand dit eerder had gedaan.En nog maar eens!
origineel gepost door jaimey
origineel gepost door Hacula
Heb net 2 flesjes pure aceton gekocht bij de etos, 1,75 voor 100 ml. Zal mijn bevindingen wel laten weten ;)Auto nog heel?????
Yep! Heb het op 2 auto’s geprobeert, de mondeo diesel van mijn schoonvader deed 745 km ipv de ±680 die hij normaal doet op een volle tank, de mijne doet ook meer, maar die moet ik nog voltanken om met precieze getallen te komen. Heb de afgelopen 2 weken niet veel hoeven te rijden namelijk.
Bedankt mannen, ik ga het erop wagen. Heb vandaag eindelijk een F18 W357+ gespot. Die heeft de langste eindoverbrenging van de WR bakken met de langste 5. Kan ook iets meer hebben als een gewone F18, dus sterk genoeg hoop ik.
Er is nog een langere eindoverbrenging voor een F18 te krijgen, die kan op de F18 CR van een Astra 2.0 16V zitten. Mocht ik die nog vinden, dan kan ik het aantal toeren nog met 100 omlaag brengen bij 120 en 200 bij 200. Dus dat ga ik zeker proberen als ik er 1 vindt. Maar nu eerst deze.
Ik heb eens zitten kijken, maar kan geen sportkoppeling vinden voor opel van 200mm met 24 spieën, maar wel van 216 mm. Die past helaas niet op mijn vliegwiel, en ben niet van plan de mijne aan te passen, dus zal het toch bij een originele koppeling moeten houden. Wat ik me afvroeg is of de drukgroep van een corsa gsi op de mijne zou passen, iemand die dit toevallig weet? Dan zou ik eventueel een zwaardere drukgroep daarvan kunnen pakken.
origineel gepost door stellema
Hou je er wel rekening me dat de auto’s waar een f23 achter zitten ook een veel grotere wielomtrek hebben ??Ja hoor, heb een mooie excel sheet gemaakt waarin ik de overbrengingen in kan kloppen icm met mijn bandenmaat ;)
origineel gepost door wim-v6
hier passen inderdaad Kadett 1.6D en Deawoo Nexia kineten inPook is ook anders, R zit Rechtsachter.
Opties voor de diesel: Dieselbak van de Vectra-A/B
weet niet wat je wil, korter of langer??
Willem
Ik wil een langere en sterkere bak. Met mijn huidige bandenmaat doe ik bijna 2900 toeren bij 120 km/u en theoretisch 4800 toeren bij 200 km/u.
Ik kom alleen niet boven de 190 uit (GPS) omdat mijn vermogen begint af te nemen na 4200 toeren en echt inkakt vanaf 4500.
Een F23 W363 uit de astra g Y20DTH of corsa c Z17DTH zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn = 2850 rpm @ 120 en 4750 @ 200 en is een stuk sterker als de F13 en kan ook wel meer hebben dan een F18 lijkt me?
Helemaal super zou een F40WR 309 uit een insignia ecoflex zijn, maar die zijn natuurlijk niet te betalen en gaat ook nooit passen. (2200 @ 120 en 3700 @ 200 :P)Ben al een tijd op zoek naar een F18WR+, die is net iets korter als mijn omgebouwde F13 W355 en is gemaakt voor een koppel dat in de buurt van de mijne komt. Een F16W355 zou hetzelfde zijn als de mijne, maar dan wel iets sterker.
Welkom in mijn wereld!
3 weken terug tijdens het rijden, begon opeens het lampje van de accu te branden samen met die van de handrem. Ik denk dat ding is kapot, dus verbruikers uit en rustig naar huis gereden. Multimeter erbij, blijkt de spanning juist veel te hoog te zijn als je toeren maakt, haalde 16+ volt.
Ik had nog een 2e dynamo liggen, die overgezet -> deed helemaal niks. Ik beide dynamo’s opengehaald, potentieel werkende onderdelen bij elkaar geraapt en 1 dynamo van gemaakt -> deed ook niks.
Op de sloop een gehaald, ingebouwd -> laadde maar 4 volt stationair, bij 5000 toeren kwam hij niet boven de 10 uit -> (&^%@#@#^%!!!!!!!
Terug naar de sloop, dynamo omgeruild voor een andere en weer ingebouwd –> dynamo laadt wel normaal (14,3 volt), maar het acculampje blijft ook branden.
Zelfbekrachtiging van de dynamo doet erg vreemd, en als je bij stationair draaien de kachelventilator en achterruitverwarming aanzet gaat de dynamo zo zwaar lopen dat je hoort dat de motor harder begint te werken om te kunnen blijven draaien.
Vermoedelijk dus weer een gare dynamo, heb weer een andere meegekregen op de sloop om te proberen. Ga ik morgen of overmorgen dus mee aan de gang. Om simpel van te worden..Maar zoals je al leest, is een kwaaltje van de dynamo’s die bij de isuzu diesels worden gebruikt in opels.
Koppeling past gewoon, rijd nu met de drukgroep van een 1.7 TD, vliegwiel van een 1.5 D en de koppeling van een Tigra 1.6 :P
Die van een 1.7 TD is exact hetzelfde op het aantal spieën na.De bekende ombouwbeschrijvingen werken met allemaal andere steunen waardoor het schakelmechaniek sowieso aangepast moet worden omdat de bak ergens anders hangt. Kan nergens vinden of het aangepast moet worden als de bak op zijn originele plaats blijft hangen.
Ben die dag ervoor nog op Spa, maar bij mijn weten pakken komen we zaterdagavond gewoon weer naar huis. Dus waarschijnlijk ben ik erbij.
– psycho-bitch
– Piele – TR (waarschijnlijk)
– freek corsa
– Fl!pke (OVB)
– Sjoerdie
– Hacula (waarschijnlijk)Schopje!
origineel gepost door freek corsa
De breedte van je motor blijft gelijk, dus je kunt dezelfde steunen blijven gebruiken.Je koppeling en homokineten inderdaad verwisselen.
Misschien de km/h kabel een langere plaatsen.
Bedankt voor je antwoord freek.
Ik heb al de homokineten liggen van een kadett diesel, en rijd al met GSI assen. Ook heb ik nog een set aandrijfassen van een nexia gtx liggen dus heb reserve kineten.
Koppeling heb ik ook nog liggen met 24 spieën, maar die gooi ik er dan wel een nieuwe op.
Schakelmechaniek komt ook gewoon hetzelfde uit? Dan zorg ik dat ik iig een F18 erop heb zitten in de zomer, voordat ik deze bak stukrijd op de ring of onderweg naar italië :PLaatste tijd nogal druk gehad waardoor ik niet echt boeiende aanpassingen heb kunnen doen. Heb in ieder geval gezien dat ik met een adapterplaat als hieronder de turbo zal kunnen monteren. Moet het even goed uittekenen in Solidworks, dan kan ik zorgen dat het gemaakt wordt.

De aansluiting voor het koelwater zal ook geen probleem worden. Op onderstaande foto is mijn oude turbo te zien (RHB3), de koelwaterleiding (rood) is bij aanvoer en retour verbonden via slangetjes. Hierdoor maakt het niet uit of de turbo een centimeter lager komt te hangen. De olieleidingen zijn sowieso flexibel dus dat kom ook goed uit. De flens (groen) lijkt ook hetzelfde te zijn, moet nog even checken of ze even groot zijn. Als dat zo iets kan ik deze zo overzetten op de RHF5.

Dan rest alleen de aansluiting naar de voorpijp nog, maar die bak ik zelf wel in elkaar. Mijn eerste zorg is het herklokken van de turbo. Na het verwijderen van de klem in het midden zouden ik de compressorzijde moeten kunnen draaien, maar hij zit muurvast. Heb de boel flink ingespoten met WD40 en hoop dat het binnenkort dan wel los komt.
Ook mijn intercooler moet nog steeds afgelast worden, de F13 moet vervangen worden voor een F18 en een betere brandstofpomp+verstuivers zou ook nog een leuke bijkomstigheid zijn, maar dat laatste is wat minder van belang.
Weet iemand wat ik precies moet aanpassen als ik een F18 eraan hang? In ieder geval de koppeling en de homokineten, maar verder? Schakelmechaniek? Baksteunen?
Waarschijnlijk heb jij een type waarbij er maar 2 draden doorheen lopen, voor de speakers. Je kunt gewoon een stuk van de stekker doorboren en daar de kabel doorheen doen. Zo heb ik dat ook ooit gedaan, lekker makkelijk en ziet er origineel uit.
Kan ook komen door afwijkende maten en bredere banden enzo waar jullie waarschijnlijk thuis mee rijden ;)
origineel gepost door astraTD
Nouwja het is 14pk verschil tussen de beide blokken en vind toch dat de DTL meer koppel heeft als de isuzu blok.Het blijft een feit dat ze allebei bij 2400 rpm hun maximum koppel hebben, welke bij de TDS 36 nm meer is.
Je hoeft ze trouwens ook niet door te trekken tot 5000 rpm, boven de 4500 loopt het vermogen weer omlaag namelijk.
En in de filmpjes is je TDS ook gewoon sneller?Heb net 2 flesjes pure aceton gekocht bij de etos, 1,75 voor 100 ml. Zal mijn bevindingen wel laten weten ;)
origineel gepost door NWitkamp
origineel gepost door Hacula
Witte corsa a, rond 5 uur bij de AH XL in eindhoven
En een c.
Dat ding is wel hardstikke standaard, ging me meer om die witte. Donkere achterlichten, 2 verschillende soorten velgen, dichter bij moeder aarde etc. ;)
13 april 2010 om 10:04 In reactie op: wat heb je allemaal nodig om schijven op de achteras te make #17654746origineel gepost door Dennis-Corsa-B
origineel gepost door Hacula
Kun je niet die platen van de astra g achteras afslijpen en overlassen? Scheelt weer adapterplaten kopen, of overzie ik iets?dat lukt je niet netjes denk ik :hmmz
Corsacruiser iig wel:
http://www.migweb.co.uk/forums/other-mechanical-electrical/240889-nova-rear-disc-conversion.html#post2521714Benzine is ook flink agressief, daar zijn je leidingen toch ook tegen bestand?
Laten afdraaien vind ik eigenlijk zonde van de velg en vind ik ook wat minder fijn om mee rond te rijden. Met 195/50 zou het al wat moeten schelen toch? Dan loopt de band wat ronder, en het is weer 5 mm lager.
@groenetijger: enig idee wat die daarvoor vraagt?12 april 2010 om 18:17 In reactie op: wat heb je allemaal nodig om schijven op de achteras te make #17654743Kun je niet die platen van de astra g achteras afslijpen en overlassen? Scheelt weer adapterplaten kopen, of overzie ik iets?
-
AuteurBerichten