Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke printer gaat het hier om?
origineel gepost door Dirk
Maar waarom zou je er niet meteen de bak van de Astra in hangen?
Alles moet toch los, dus is een kleine extra moeite.Wat bedoel je met de bak van de astra?
Bedankt voor de tips. Ik moet even kijken wat het makkelijkste is, ik denk de methode met een klein gaatje er dan een torx of inbussleutel in slaan. Dat met de inbus heb ik al eerder toegepast bedenk ik me net.
Misschien nog een andere methode:
De zender met het contactslot ergens anders in de auto monteren, en daar gewoon de bijbehorende sleutel in stoppen. Als ik die sleutel meeneem heb ik ook meteen startonderbreking :P Moet alleen even kijken hoe die kabelboom precies werkt.Vandaag een erg aparte uitvoering van de kadett gespot , de jungle versie ofzo :hmmz


Heeft die een airbag dan? Ik dacht dat de corsa b stuurtjes met de kleine binnenkant geen airbag hadden :hmmz
Bedankt voor de reacties! Conclusie is dus dat hij eraf moet en het uiteindelijk niet uitmaakt hoe, als hij maar eraf is zonder al te veel extra eraf te slopen. Dan kan ik denk ik het makkelijkste gewoon een dremel pakken en het plastic eraf slijpen, dan zie ik al een stuk meer van hoe alles bevestigd is zonder echt iets gesloopt te hebben :)
origineel gepost door shoarmaschotel
origineel gepost door Hacula
De startonderbreker zou ik graag eruit willen. Deze zit alleen vast met 2 erg vreemde bouten. Heb er een foto van gemaakt zodat jullie me misschien kunnen helpen.
Oei, dat ziet er uit alsof het niet de bedoeling is dat die gemakkelijk los gaat… Ik ben bang dat je die bout moet uitboren, waarschijnlijk zit deze in het blok geklonken zodat het dievengilde er ook moeite mee heeft deze bout eruit te krijgen…
Ik neem aan dat dit een soort van stopplunjer is die op de pomp zit? Ik heb op mijn VW TDI ook drie draden naar de stopplunjer, ik weet dat je daarop de startonderbreker kan omzeilen door één van die draden direct aan plus te hangen. De ECU stuurt dan de plunjer dicht, maar omdat deze toch bekrachtigd blijft stopt de motor niet. Misschien dat bij deze motoren iets soortgelijks is toegepast? In ieder geval succes ermee!:thumbup
Zo een idee had ik ook al. Even 12 volt erop zetten om te kijken of het klepje dan open gaat. Een van die draden zou van de startonderbreker moeten zijn, als daar constant 12 volt op staat zou ik die misschien kunnen omzeilen.
En eentje moet spanning op komen als je contact maakt, zodat het magneetklepje open gaat en er brandstof gaat stromen.Maar liever heb ik meteen dat hele ding eraf :hmmz
Bedankt voor je reactie!Welke kleur rook is het en om hoeveel gaat het?
origineel gepost door Jerk
origineel gepost door Hacula
Vanmorgen rond kwart voor tien een zilveren zafira opc die het leuk vond om op het laatste moment gas te geven en zo iemand af te snijden die probeerde te ritsen.
In den bosch met kenteken 67-LL-**Deze auto ken ik.
Is van een vrouwtje uit Nieuw Vennep geloof ik.
Deze auto stond een maandje terug te koop voor de hoofdprijs :thumbdownDr zaten wel 2 mannen in, dus misschien istie verkocht of zat dr mannetje erin?
Vanmorgen rond kwart voor tien een zilveren zafira opc die het leuk vond om op het laatste moment gas te geven en zo iemand af te snijden die probeerde te ritsen.
In den bosch met kenteken 67-LL-**Sorry jongens, met mijn 40k+ in de ±1.5 jaar tijd dat ik mijn rijbewijs heb nog geen enkele bekeuring gehad.
Dat wordt dan:
0 euroTotaal
1924 euroorigineel gepost door wim-v6
F16 aan een isuzu diesel?????Yep, zie mijn reactie in mijn topic.
Ik vroeg me eigenlijk af met welke versnellingsbak jij rijdt icm die 1.7? Aan de mijne hangt een F16 dus die ga ik aan moeten passen voor een F13, óf andere aandrijfassen enzo moeten nemen. Vroeg me af hoe dat bij jou opgelost is :)
Ik zie bij ons in waalwijk regelmatig een donkergroene uitgebouwde corsa b met van die ‘3d achterlichten’. Woont volgens mij in de amstel. Iemand van hier?
Net wat aan het scheuren op een grote parkeerplaats, komt er opeens stoom onder de motorkop vandaan. Slangetje van de oliekoeler naar de kop geklapt :fy1
origineel gepost door Jambon
@ Hacula: Ik ga GEEN 1.5Td erin leggen. Het hele idee van een ander (beter) 1.7 blok is dat ik er meer vermogen uit kan halen, dus dan is een 1.5 geen optie! :DIk bedoel dat ook alleen maar als je niks anders kunt vinden ;) Natuurlijk ga je niet graag een stap terug, maar zo heel veel scheelt het niet, iets van 10 pk, maar dat verschil wordt al kleiner als je de turbo van een 1.7 erop zet.
Maar succes met het vinden van een 1.7!Je kunt natuurlijk ook gewoon een 1.5TD blok erin leggen zoals ik heb gedaan. De turbo van jouw 1.7 past daar ook gewoon op. Zo heel veel vermogen scheelt het niet eens.
origineel gepost door Jambon
Aangezien er sinds kort aardig gedieselt wordt hier in ’t corsa forum…Wat zijn de verschillen tussen een isuzu 17d en isuzu 17td(s)? Zit het verschil alleen in de kop en turbo of is er nog meer op te letten?
(dit ivm. met eerder genoemde verkoudheidsverschijnselen van m’n schatje) :afro
De kop van de D en TD zijn hetzelfde, verder is alles wat in het onderblok zit anders.
Zal nog maar eens schoppen :P
24 juni 2008 om 23:31 In reactie op: waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden #17411054origineel gepost door Baszz
origineel gepost door Hacula
Iemand ervaring met banden van Kenda? Die zaten onder de mijne toen ik hem kocht, en zitten er nu nog steeds onder. Het zijn all-seasons iig.Kenda is ook een merk dat fietsbanden maakt en als de autobanden van dezelfde kwaliteit zijn zou ik ze lekker niet kopen en een knapper setje aanschaffen.
Ze liggen er nu 17.000 kilometer onder en nog lekker veel profiel. Grip heb ik ook zat in de bochten, heb de auto nog niet aan het glijden gekregen bij droog weer zonder het risico te lopen dat hij om zou vallen :P En slippend wegrijden lukt ook maar een paar meter op droog asfalt, wat waarschijnlijk eerder te wijten valt aan de 50 paarden van 13 jaar oud.
Verder iemand ervaring met Kenda?
22 juni 2008 om 22:27 In reactie op: waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden #17411051Iemand ervaring met banden van Kenda? Die zaten onder de mijne toen ik hem kocht, en zitten er nu nog steeds onder. Het zijn all-seasons iig.
origineel gepost door Myszek
origineel gepost door psycho
origineel gepost door sw16v
maar als het heel lang goed gaat, kan het wel weer uit haha.hahaha
dat verhaal gaat helaas niet op..
ze kijken na je kentekenbewijs..sinds wanneer die op je naam staat…en dan betaal je sinds je de auto hebt…de evt belasting+ boete…dit weet ik zeker bij een Gasinstallatie..bij sla olie weet ik het niet
als je toevallig sinds 2 dagen op gas rijd..heb je gewoon pech
Lijkt me sterk dat laatste. Als je een LPG installatie achteraf inbouwt moet je je kenteken ook door de RDW laten omzetten. Kan je dus makkelijk aantonen sinds welke datum jij op LPG rijdt…
Waarschijnlijk doelt hij op een nog niet aangegeven LPG installatie.
Weet iemand hoe het nou echt zit met die boete? Ik hoor er veel over, maar iedereen zegt eigenlijk iets anders.
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Je hebt gelijk ik reed laatst achter een les auto, ik dacht wat rookt dat ding toch en wat rijd hij langzaam(ja lesauto he:P).Trok hij na de rontonde eingdelijk weg rook je het echt heel goed.
Lol, een lesauto op zonnebloemolie king:
origineel gepost door Xedrah
In het Corsa gedeelte zijn meerdere topics over het tunen van TD’s. Inclusief handleidingen, zijn zo te downloaden. SucceS!Helaas heb ik maar een simpele D zonder T :(
En daar heb ik niks in kunnen vinden over de roetstop.Ik heb besloten mijn voorraad op te maken en voortaan op diesel te rijden zoals het hoort. Je ruikt de zonnebloemolie te goed, iemand die achter mij rijd op de snelweg (uitgeprobeert met een vriend) ruikt het super goed. Er hoeft maar een politieauto achter mij te rijden en ze ruiken het al..
Na ongeveer een jaar de moeite te doen zou ik pas de boete hebben terugverdient, wat toch erg lang is. -
AuteurBerichten