Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2009 om 23:02 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415671
Super dat je weer verder gaat! Succes met alles afhandelen!
origineel gepost door Jambon
Vandaag pakketje opgehaald bij ’t postkantoor… ’t kwam uit Hong Kong…Mijn electronische dual stage boostcontroller!! :D
klikkie voor meer info!Zown ding is gaaf man om mee te spelen haha. Alleen denk ik dat je al gauw hem gewoon op de door jou gewenste waarde laat staan en er niet meer aankomt? Full boost, of stock, lijkt me niet dat je er ooit tussen wilt zitten?
10 mei 2009 om 21:31 In reactie op: Black Diamond ***Corsa B***Werken zijn begonnen + onderdelen #17480500origineel gepost door black diamond
hier was de afspraak dat alles dat met onderhoud van de wagen temaken heeft, dat me ouders dat betalen.
styling moet ik zelf betalenAls de kids geld hebben voor styling zouden ze van mij de rest ook wel zelf mogen betalen :wtf
Verder ben je goed, alleen zou ik echt iets aan die achterlichten doen naar mijn mening. Je kunt de wielkasten trouwens ook uitrollen tegen het aanlopen.
Oeh das klote man, hoop dat er niks echt belangrijks kapot is. Had je ondertussen je kleurcode al gevonden, dat gaat nu wel van pas komen lijkt me.
En dit waren toch je zelf gespoten koplampen?
Dat iemand zo een opvallende auto over het hoofd kan zien :swearSucces ermee in ieder geval!
Kijk eens op deze website zou ik zeggen, staan vrijwel alle bakken met diens verhouding erbij
http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.htmlWaar kom je uit de buurt? Er zullen vast wel mensen hier zijn die voor niet al te veel geld dat voor je op kunnen knappen.
Welkom hier! Een combo is eigenlijk een corsa b, maar dan met een grote bak erachter.
Voor howto’s kun je grotendeels dus terecht in het corsa gedeelte.
Over de lampjes in het dashboard:
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm
Deze staat ook in de lijst van howto’s voor de corsa.Gaaf man! Is weer eens wat anders dan de zoveelste C20XE :jerry
origineel gepost door freek corsa
is het ATE of Delco ?De bekrachtiger of de HRC?
origineel gepost door freek corsa
Welke maat rem bekrachtiger heb je nu ?20, en er komt nu een 22 in.
edit: ik lees nu bekrachtiger, uhm.. geen idee, gewoon standaard corsa b diesel. Ik weet wel dat de boutgaten op de HRC even ver van elkaar af staan, mijn pa heeft een nexia namelijk :P
Das mooi, bedankt voor de bevestiging!
Ik heb de remleidingen ingespoten met kruipolie vandaag, voordat ik ze straks dooddraai omdat ze niet loskomen uit de cilinder. Ik heb geen ringsleutel met een hapje eruit, dus moet het wel met een steeksleutel. Zal kijken of ik morgen tijd heb en het weer meezit. Moet ook even een doorzichtig slangetje vinden voor het ontluchten :)
5 mei 2009 om 15:25 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415609Hm.. ben benieuwd wat de reden is, maar je hebt alle recht om die voor jezelf te houden.
Sterkte ermee!Iemand nog tips voor het monteren van de hoofdremcilinder? Ik heb het nog niet eerder gedaan namelijk.
Wat ik zo zou bedenken zou zijn:
– Een van de ontluchtingen openzetten en pompen tot het reservoir leeg is.
– leidingen losmaken en de rest van de olie die eruit komt proberen op te vangen
– hrc losmaken van bekrachtiger
– andere hrc vastmaken
– leidingen vastmaken
– bijvullen en ontluchten via dezelfde waarbij je het reservoir leeg liet lopen
– de rest ook even checken of er geen lucht in zitZit ik hiermee een beetje in de goede richting?
origineel gepost door misaborg
Ziet er goed uit allemaal, ik wil hem wel eens komen bewonderen Waalwijk is niet ver :thumbupLoon op zand is inderdaad erg dicht in de buurt, misschien eens een keer een avondje afspreken ofzo :)
origineel gepost door Peter_89
Ik heb ook 60/40 verlaging. Maar is echt wel stuk lager hoor met de Corsa..Het scheelt ook enorm met standaard! Vanochtend nog even een fotootje gemaakt, is niet heel duidelijk, maar stond gisteravond toevallig naast een standaard corsa geparkeerd, en het scheelt echt een hoop. Mijn bandenmaat is 195/55/R15, dus ook flink groot.

Gister de schuinaflopende delen van de modderkuipen afgeslepen tegen het aanlopen, scheelt al een stuk, maar loopt nog steeds erg aan als ik hard door een bocht ga, of over een hobbel als ik aan het sturen ben. Binnenkort maar eens uitrollen.

En ook nog een hoofdremcilinder van een nexia gescoord, binnenkort die ook maar eens monteren :)
origineel gepost door Astraman
Ehh wrom zou je je gordel niet omdoen??Moet je mantaandy vragen :P Ik draag hem altijd
origineel gepost door mantaandy
het enige mankement aan de gt is het storend piepen als je je gordel niet omhebt duurt maar een 2 min maar heel vervelend :DIs niet aan te raden, maar je kunt je gordel achter je stoel langs inklikken, dan piept je systeem niet en heb jij je gordel niet aan.
Samen met een vriend de verlagingsset die ik laatst gescoord had gemonteerd. Het inspannen van de verlagingsveren in de dempers was behoorlijk klote. De veer moest zo ontieglijk ver ingespannen worden dat de verenspanner haast niet meer verder kon, maar uiteindelijk toch gelukt. Helaas heb ik daar geen foto van kunnen maken.
Het leek erop dat het nog nul zou kunnen inveren, maar dat bleek nog erg mee te vallen toen het onder de auto zat.
Ik had nog de klauwen van een kadett gsi liggen, rood gespoten en alle rubbers (ook gelijdebussen) vervangen. Had ook al een paar weken een bijbehorende nieuwe set schijven en blokken liggen, dus de boel gelijk ook maar gemonteerd.
Resultaat:

Binnenwerk van de trommels ook compleet vernieuwd, ook de remcilinders.
Verlagen van de achterzijde was wat lastiger, de dempers kregen we met geen mogelijkheid los, vraag me af welke idioot het heeft verzonnen om de uiteinde van de zuigers met sleutel 6 te laten borgen. Heb 2 sleutels 6 opengebogen met het zetten van kracht om de moer los te krijgen. Door uiteindelijk met griptangen te werken gelukkig toch losgekregen.
Daarna een tegenvaller gehad, de veerschotel rechtsachter bleek helemaal rot te zijn. Hieronder een foto van hoe het eruit zag na met alleen een schroevendraaier bezig te zijn.

Nieuwe veerschotel gehaald, de boel verder ontrot tot goed metaal en daarna de nieuwe schotel en een nieuwe plaat in gelast en getectyleerd:

Verschil tussen standaard demper en die bij de set hoorde:

Zie net dat ik ook nog geen foto’s heb van hoe het verlaagd eruit ziet. Is is in ieder geval een 60/40 verlaging, maar waarschijnlijk is de voorzijde nog verder omdat een dieselmotor een stuk zwaarder is.
En vandaag meteen laten uitlijnen zodat ik weer kan rondrijden.
Nog een foto van de motorruimte met veerpootbrug weer gemonteerd:

Bedankt voor de hulp Franklin! Zonder jou was het nooit gelukt!
Ik heb een dubbele bodem met 2 versterkers afgedekt met MDF. Plus sub, MDF hoedenplank, reservewiel en heel de reutemeteut. Ik blijf in het nadeel omdat de B een stuk zwaarder is dan een A :P
origineel gepost door corsaagsi
Nu nog ff de motorruimte schoonspuiten en klaar is kees! Mooi gedaan jongens!! :thumbupDankje haha. Ik geef daar alleen niet zo heel veel om :P Zal binnenkort wel even een doekje doorheen halen voor je ;)
origineel gepost door Jambon
strak werk!!Wanneer sprintje doen? :jerry
Hahaha, met die kilo’s aan MDF hier achterin zal het niet opschieten :P Maar als er binnenkort een meeting is, wil ik dat best proberen :)
Het is nog geen kwartier rijden vanaf hier, en goedkoper dan Autosportcompany hier in waalwijk. Weet ook niet waar goedkoper silicone slangen kan halen eigenlijk :hmmz
Heb foto’s van de motorruimte nu. PVC buizen vervangen voor alu en silicone slangen.
Links zit de turbo, gaat via de originele pijp van de astra naar de 90 graden bocht, en met een alu pijp verder naar boven.
De pijp komt tussen de brandstoffilter en de intercooler omhoog, via een 90 graden bocht naar een alu pijp. Alu pijp weer naar de volgende bocht die de intercooler in gaat. Na de intercooler een weer bocht naar de originele inlaatpijp van de astra.
Het is niet de meest ideale plek , maar in ieder geval beter dan geen intercooler. Mooie oplossing tot de frontmount bewerkt is zodat ik die in de bumper kan stoppen :)
F16C uit een kadett gsi zou op een verhouding van 0.315 uitkomen in zn 5 = (1/0.892)/3.55.
Die F13 van je kan tussen 0.314 en 0.338 zitten, afhankelijk van welke versie je precies hebt. Er zijn verschillende F13W bakken, met allemaal verschillende verhoudingen. Zie ook http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.htmlIk ga zometeen even langs biesheuvel, even wat slangen en alu buizen halen om het intercoolerwerk wat sterker te maken.
Als het ook een F13 is met een W418 zou het goed kunnen. Er zijn Vecta A’s geleverd met een F13W met eindoverbrenging 4.18, die zaten op sommige C16NZ, C16NZ2, E16NZ en X16SZ motoren. Het is alleen geen gunstige bak voor je, veel te korte eindoverbrenging, dan kun je beter de F16 houden, is sterker en waarschijnlijk ook langer?
De motor zit er in, loopt perfect! Heb nu nog geen front mount, maar gewoon de intercooler van de astra gebruikt op creatieve wijze. Heb er helaas geen foto’s van gemaakt, maar dat komt morgen wel. Moet het een en ander aanpassen, pvc buizen werkten niet helemaal, trokken vrij snel krom door de warmte :P
De bak is ook top, de berekende 2750 rpm @ 120 :D
Gauw naar bed, morgenochtend beginnen we met de ombouw :afro
24 april 2009 om 09:15 In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17412017origineel gepost door Black-Corsa
Loeizware koektrommel? Je lege Combo zal ongeveer 1100kg wegen..(mn corsa 900kg)Ben je er van plan wat ‘geheims’ in te vervoeren :jerry
Leuk project Wim, kblijf het volgen. Alleen vind ik het minder dat je snelheidsteller in miles is..je zal maar net te hard rijden langs zo flitspaal en het niet doorhebben..eng idee.
Lijkt me dat het erg snel went eigenlijk. Heb een tijdje zonder kilometerteller gewerkt, omdat het wieltje dat in de bak zat vastgelopen was waardoor de km teller niks aangaf.
Ik kon gewoon aan mijn toeren zien hoe hard ik reed :)3000 rpm @ 5de versnelling: 120
2000 rpm @ 5e versnelling: 80
1500 rpm @ 4e versnelling: 5022 april 2009 om 23:29 In reactie op: Batsje78 wil weten wat voor naam het beste is voor dr Astra #17478997origineel gepost door Aapje
Waar is de optie: Geen van bovenstaande :PZou gaan voor Mevrouw Donderslag :angel
Al dat soort namen op z’n engels is beetje non-origineel aan ’t zijn :PEensch met bovenstaande. Gewoon lekker nederlands, is veel origineler ;)
-
AuteurBerichten