Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat wil je bereiken met deze firmware update? Deze is het en der wel te downloaden als iso. Op cd branden en dan kun je deze updaten. Enkel heeft het geen toegevoegde waarde als alle functies nu werken.
Wil je aux activeren moet deze ook gesoldeerd / geprogrammeerd worden en is het niet enkel een kwestie van software updaten.
De laatste zijn van 2015, nieuwer is er niet.
Overigens als er een foutmelding komt over P0170 en p0340 staat de riem gewoon verkeerd.
Opel ECU hoeft niets opnieuw ingeleerd te worden of gereset, als het storingsmeldingen geeft in de ecu dan zijn de storingen dus nog steeds niet opgelost. Als die voor de distributie wissel goed liep is er meestal schade ontstaan bij distributie wissel.
Dus compressie test doen op alle cilinders en timing controleren. Is op 1 van die cilinders compressie onder de maat kans groot dat een van de kleppen krom is. Als die 1 van de sensoren heeft vervangen door imitatie sensoren in plaats van origineel levert dit nog veel meer problemen op. Dus dan snel terug en de originele terug laten steken.
Mijn advies, alle originele sensoren terug laten bouwen en naar een andere garage voor second opinion. Deze heeft geen idee hoe de Z18XE motoren van opel werken.
Vaak als dit soort problemen na vervangen distributie zijn ontstaan staat die niet meer op tijd. In ergste geval zoveel van tijd met motorschade tot gevolg. Wat ook kan is dat de luchtmassa meter defect is of niet goed is aangesloten na vervangen van de distributie riem.
Maar eerst de timing laten controleren, meestal staat die gewoon fout. Als die fout heeft gestaan meer dan 1 tand en daarna is goedgelegd heb je motorschade en zijn je kleppen krom.
De A18XEr in de Insignia is met M32 geleverd, of de Z16LEL in de corsa D
Enige optie is wiel eraf en opmeten, zijn verschillende maten geleverd bij hetzelfde model.
19 december 2021 om 06:39 In reactie op: Dimlicht Astra F hapert bij knipperlichtschakelaar aanraken #18449375In de meeste gevallen is dat dan enkel nieuwe riem. Voor 100 euro ligt er een op.
En koop een set met geleiders en spanners en niet enkel spanner en ketting.
17 december 2021 om 08:14 In reactie op: Dimlicht Astra F hapert bij knipperlichtschakelaar aanraken #18449209Als het een 1.6 8v was is het wel sonde, want dan is het enkel riempje vervangen en je kunt weer rijden.
Als er zoveel olie in die slang zit, is de turbo vaak versleten. En met een beetje pech ook klepsteel rubbers aan vervanging toe.
ca. 3,2 Liter
Als de blauwe bekabeling er ligt vaak achter de bumper hoef je enkel nog je lichtbedieningsknop te wisselen.
Of heb je nu opc mistlichten en zit er een stekker voor normale?
6 december 2021 om 09:27 In reactie op: lampen vervangen Opel Vectra C 2.2 16_V Z22SE 108 kW #18448074De Vectra C heeft achter 4 gelijke lampen zowel links als rechts. (BA15s / P21w)
Meestal defecte abs unit.
Z18xe en z16xe zijn helemaal anders.
Z16XE en Z16XEP zijn ook verschillende.
Z16XE1 en Z16XEP zijn gelijk.
Opc heeft F40 bak. Altijd verversen met originele gm olie. Doe je dat niet gaat de bak stroever schakelen. Vooral in de koude maanden ook als je dezelfde specificaties aanhoud van olie fabrikanten.
Houd ook rekening met hoge omkeur kosten bij de RDW. Zeker nu stelantis (nieuwe eigenaar van opel) niet meewerkt aan het verkrijgen van typegoedkeuringspapieren van auto’s ouder dan 10 jaar.
Remmen van opc1 en 2 zijn gelijk.
Ik heb ooit een xer van turbo voorzien maar ecu programmeren is een hell omdat deze veel minder druk aan kan dat orginele let onderblok. Acheraf beter de complete let in kunnen bouwen.
Ofwel let inbouw is verstandiger.
Moet om de 90.000.km of om de 6 jaar.
In principe kan dat mits je kunt solderen en de sleutel ring transponder enz ok uit de astra g overzet en bedraad. :-)
Beste zoeken naar een plunjerpomp, dan heb je geen last meer met tanken van Ethanol brandstoffen.
Even contact openemen met : https://www.shop.f5r.co.uk
zij maken deze alternatieve pomp.
Tank je E10? Dan pomp waarschijnlijk stuk.
Live data bekeken, vooral brandstofdruk bijvoorbeeld? Meeste hebben een defecte hogedrukpomp bij problemen met inhouden.
De kans dat je regelaar stuk is is niet zo groot, de kans dat de pomp stuk is (Hogedrukpomp op het motorblok) is vele malen groter.
Waarom denk je dat de regelaar stuk is?
-
AuteurBerichten