Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Den denk ik dat vervangen van je stappenmotor ook wel eens zou kunnen helpen, bij mij hiel schoonmaken niet. Vervolgens heb ik een nieuwe gemonteerd en probleem was verholpen. Het pennetje wat niet in het mottortje maar het deel wat eraan zit zat was gewoon ver uitgesleten, waardoor deze niet meer goed functioneerde.
Dit kon je niet echt zien, dus zou dat proberen.
Krik de auto op, draai de bouten los en draai het wiel en geef er wat tikken op buitenzeide van de velg met een rubber hamer, dan komt deze vanzelf los.
Simtec 56.0 of 56.1
Stel je gaskabel eens opnieuw af. Zit een boutje aan de linkerzeide van de motor
De C18NZ is een 8 klepper met 90 pk 150 NM de rest zijn 16 kleppers
De C18XE 1ste Astra GSI motor heeft 125 PK 168NM
De C18XEL is een aangepaste door emissie eisen en heeft 115 PK 168NM
De X18XE is de opvolger van de C18XEL en heeft ook 115 PK 170NM
De X18XE1 is een smalblock motor gebaseerd op de 1.4 en 1.6 motoren en heeft 115PK 170NM
De Z18XE is gebaseerd op de X18XE1 maar heeft electronische gasklep en heeft 115 PK 170NM
Een aantal X18XE1 is in gsi modellen geleverd deze hebben 125PK
De Z18XER is nieuw type motor en heeft 140 PKOnderblokken van de C18XE, C18XEL, X18XE zijn gelijk. (C18NZ mischien???) (Bigblok)
Onderblokken van de X18XE1, Z18XE zijn ook gelijk (smallblok)Ga je voor degelijkheid dan zou ik kiezen voor een C18NZ.
Meeste tuninginfo zul je vinden over de C18XE, C18XEL en X18XE aangezien dit bigblocks zijn en veel onderdelen
uit te wisselen zijn met de grotere broer de X20XEVZelf zou ik voor de cross dan kiezen voor een C18XE voor velen een ecopech motor, maar ik heb er hele goede
ervaringen mee.Hoeveel heeft het Motorblok gelopen als ik vragen mag?
Het zou ook nog je Lamda Sonde kunnen zijn. Hiervan zou je de stekker los kunnenmaken en kijken hoe hij hierop regaeerd. Dan loopt hij in noodloop, dit geld ook voor het testen van je Luchtmassameter, dit kun je doen door stekker los te halen, slaat hij dan nog of dan kun je deze beide uitsluiten.
de 16sei is volgensmij anders die van een z16xe is identiek
Waarschijnlijk is je stappenmotor niet goed meer en sluit of opent deze niet optijd, waardoor de motor stationair niet goed loopt en dus afslaat. Heb ik ook gehad met een x20xer.
Ombouwen is niet zo heel veel werk, Je meot schijven / naven hebben en remklauwen vervolgens kunje gewoon de trommelrem losmaken en de remleiding losdraaien en deze dan weer vastdraaien aan het slangetje dat aan de klauwen zit vervolgens naven plaatsen schijven en remklauw.
Onderdelen zijn te vinden op de sloop of nieuw bij de dealer.
Alle astra G 1.6 16V in duitsland zijn geleverd met schijven in nederland enkel de diesels met 4 gaats wielnaven.
11 november 2010 om 06:33 In reactie op: opel astra g auto start soms niet licht word soms minder tij #17757285Bedrading controleren en Startmoter controleren.
En controleer je zekeringen eens.Heb het geinstalleerd zal morgen eens kijkenof ik er wijs uit kan. Bedankt!
Boom van de verlichting is in iedergeval gescheiden van de motorboom, deze kun je inderdaad vervangen. Is tevens gescheiden van de interieur kabelboom.
Nou ik heb de bomen naast elkaar gelegt en er zijn eigenlijk maar twee stekkers anders, een hiervan is die voor de bobine en de andere is die van de luchtmassameter.
De overige draden zijn gelijk. Alleen de ecu connector is volgensmij anders bedraad. Aangezien de z16xe geen luchtmassameter heeft en de bobine gelijk gekleurde draden heeft en evenveel denk ik dat dit geen probleem mag opleveren als de ecu bedrading goed wordt aangepast.
Vandaar dat ik opzoek ben naar die ven de z16xe en z18xe.
Ik heb een x20xer ipv mijn z16xe ingebouwd, maar hieb hiervoor een deel van mijn oude kabelboom en nieuwe gebruikt.
Nu wilde ik die van mijn z16xe weer in orde maken zodat deze ook weer werkend weg kan.
Stoodstrips meegespoten, chroomstrip, geblindeerde ramen ledere bekleding en andere velgen!
Schijven achter!
Sideskirts en hadgrepen worden binnenkort meegespoten
Mijn Astra G Sport
-
AuteurBerichten