Haasje17

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 8,576 tot 8,592 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: afslaan X20XEV #17780381

    Den denk ik dat vervangen van je stappenmotor ook wel eens zou kunnen helpen, bij mij hiel schoonmaken niet. Vervolgens heb ik een nieuwe gemonteerd en probleem was verholpen. Het pennetje wat niet in het mottortje maar het deel wat eraan zit zat was gewoon ver uitgesleten, waardoor deze niet meer goed functioneerde.

    Dit kon je niet echt zien, dus zou dat proberen.

    In reactie op: Velg zit vast #17780714

    Krik de auto op, draai de bouten los en draai het wiel en geef er wat tikken op buitenzeide van de velg met een rubber hamer, dan komt deze vanzelf los.

    In reactie op: Code ECU C18XE #17731419

    Simtec 56.0 of 56.1

    In reactie op: C18XE stationair te hoog bij warme motor #17748233

    Stel je gaskabel eens opnieuw af. Zit een boutje aan de linkerzeide van de motor

    In reactie op: verschil 1.8 16v #17777475

    De C18NZ is een 8 klepper met 90 pk 150 NM de rest zijn 16 kleppers
    De C18XE 1ste Astra GSI motor heeft 125 PK 168NM
    De C18XEL is een aangepaste door emissie eisen en heeft 115 PK 168NM
    De X18XE is de opvolger van de C18XEL en heeft ook 115 PK 170NM
    De X18XE1 is een smalblock motor gebaseerd op de 1.4 en 1.6 motoren en heeft 115PK 170NM
    De Z18XE is gebaseerd op de X18XE1 maar heeft electronische gasklep en heeft 115 PK 170NM
    Een aantal X18XE1 is in gsi modellen geleverd deze hebben 125PK
    De Z18XER is nieuw type motor en heeft 140 PK

    Onderblokken van de C18XE, C18XEL, X18XE zijn gelijk. (C18NZ mischien???) (Bigblok)
    Onderblokken van de X18XE1, Z18XE zijn ook gelijk (smallblok)

    Ga je voor degelijkheid dan zou ik kiezen voor een C18NZ.
    Meeste tuninginfo zul je vinden over de C18XE, C18XEL en X18XE aangezien dit bigblocks zijn en veel onderdelen
    uit te wisselen zijn met de grotere broer de X20XEV

    Zelf zou ik voor de cross dan kiezen voor een C18XE voor velen een ecopech motor, maar ik heb er hele goede
    ervaringen mee.

    In reactie op: afslaan X20XEV #17780379

    Hoeveel heeft het Motorblok gelopen als ik vragen mag?

    In reactie op: afslaan X20XEV #17780376

    Het zou ook nog je Lamda Sonde kunnen zijn. Hiervan zou je de stekker los kunnenmaken en kijken hoe hij hierop regaeerd. Dan loopt hij in noodloop, dit geld ook voor het testen van je Luchtmassameter, dit kun je doen door stekker los te halen, slaat hij dan nog of dan kun je deze beide uitsluiten.

    In reactie op: onderblokken? #17780467

    de 16sei is volgensmij anders die van een z16xe is identiek

    In reactie op: afslaan X20XEV #17780370

    Waarschijnlijk is je stappenmotor niet goed meer en sluit of opent deze niet optijd, waardoor de motor stationair niet goed loopt en dus afslaat. Heb ik ook gehad met een x20xer.

    In reactie op: schijfremmen #17757266

    Ombouwen is niet zo heel veel werk, Je meot schijven / naven hebben en remklauwen vervolgens kunje gewoon de trommelrem losmaken en de remleiding losdraaien en deze dan weer vastdraaien aan het slangetje dat aan de klauwen zit vervolgens naven plaatsen schijven en remklauw.

    Onderdelen zijn te vinden op de sloop of nieuw bij de dealer.

    Alle astra G 1.6 16V in duitsland zijn geleverd met schijven in nederland enkel de diesels met 4 gaats wielnaven.

    Bedrading controleren en Startmoter controleren.
    En controleer je zekeringen eens.

    In reactie op: Z16XE Z18XE bedradingschema #17755142

    Heb het geinstalleerd zal morgen eens kijkenof ik er wijs uit kan. Bedankt!

    In reactie op: Z16XE Z18XE bedradingschema #17755139

    Boom van de verlichting is in iedergeval gescheiden van de motorboom, deze kun je inderdaad vervangen. Is tevens gescheiden van de interieur kabelboom.

    In reactie op: Z16XE Z18XE bedradingschema #17755137

    Nou ik heb de bomen naast elkaar gelegt en er zijn eigenlijk maar twee stekkers anders, een hiervan is die voor de bobine en de andere is die van de luchtmassameter.

    De overige draden zijn gelijk. Alleen de ecu connector is volgensmij anders bedraad. Aangezien de z16xe geen luchtmassameter heeft en de bobine gelijk gekleurde draden heeft en evenveel denk ik dat dit geen probleem mag opleveren als de ecu bedrading goed wordt aangepast.

    Vandaar dat ik opzoek ben naar die ven de z16xe en z18xe.

    In reactie op: Z16XE Z18XE bedradingschema #17755135

    Ik heb een x20xer ipv mijn z16xe ingebouwd, maar hieb hiervoor een deel van mijn oude kabelboom en nieuwe gebruikt.

    Nu wilde ik die van mijn z16xe weer in orde maken zodat deze ook weer werkend weg kan.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18131951

    Stoodstrips meegespoten, chroomstrip, geblindeerde ramen ledere bekleding en andere velgen!

    Schijven achter!

    Sideskirts en hadgrepen worden binnenkort meegespoten

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18131624

    Mijn Astra G Sport

17 berichten aan het bekijken - 8,576 tot 8,592 (van in totaal 8,592)