Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2011 om 12:50 In reactie op: distributieriem op tijd zetten helppp!!! Nog geen vonk #17782754
Zoals willem zegt heeft die weldegelijk een BDP sensor, maar ik dacht dat na wat langer aanhouden de motor dan toch zou moeten starten als de BDP sensor foute waardes doorgeeft.
Hoe heb je geprobeerd de krukas poelie te verwijderen, want dat mag eigenlijk geen probleem zijn 4 boutjes losdraaien en een tikje op de poelie geven en hij is los. Centrale bout kun je gebruiken om de krukas tegen te houden wanneer je de boutjes eromheen losdraaid.
Centrale bout moet blijven zitten
1 januari 2011 om 12:45 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785520Inzakken van toeren is dat bij belasting of ook zonder belasting van het motorblok?
31 december 2010 om 18:45 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785515Heb je wat meer info wanneer en hoe dat de motor inhoud? Bijvoorbeeld toerental enz..
Nee is een tempmeter.
Hier foto’s met turbo (Proefopstelling)
Inmiddels ziet het er wat netter uit.31 december 2010 om 12:50 In reactie op: distributieriem op tijd zetten helppp!!! Nog geen vonk #17782751Hoe heb je het getest of ze vonken, is moeilijk te zien soms.
Probeert hij wel te starten of dat ook niet?Je hebt neem ik aan eerst met de hand een aantal omwetelinge gemaakt, had je toen tegendruk(compressie)?
Mij, maar heb eerste post perongelijk verwijderd, en topic verplaatst.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139317
Bedankt voor het werkomheten!
Motorsteunen, en schakelkabels of stang controleren, wat voor versnellingsbak zit er onder?
Of wat is je kenteken? de 1.9 diesels zijn geleverd met twee verschillende bakken namelijk.30 december 2010 om 15:15 In reactie op: distributieriem op tijd zetten helppp!!! Nog geen vonk #17782742Krukaspoelie moet er inderdaad af hierachter vind je het merkteken.
Indien je beschikt over bak en blok is de ombouw goed te doen ook met een 1.6 8v.
Naven en dergelijke hoeven niet perse gewisseld te worden ik zou dan kiezen voor schijven van de diesels achter. Die heben ook steek 4×100 en grotere schijven voor.Dan is de ombouw kompleet.
Zelf ombouw gedaan van Z16XE naar X20XER en was goed tedoen!
Voor ombouw van een Z20LEH kun je of het complete can bus systeem inbouwen wat veel werk vergt. Of een Z20LET kabelboom gebruiken.
Zelf denk ik dat je beter kunt gaan voor een Z20LET omdat je dan vermoedelijke kosten bespaard zoals een extra kabelboom aanschaffen.
Heb zelf ook remmen aangepast voorzeide opc schijven steek 4×100 en achterzijde schijven ipv trommels.
Hey, probleem inmiddels opgelost? Waar ergens in middelbeers woon je anders wil ik wel eens komen kijken of ik je kan helpen.
Ombouw is geslaagd Nu een X20XER met Z20LEH Turbo! Dus toppic mag dicht foto,s volgen.
Welkom! Veel Plezier hier op het forum
Willem, Als ik het goed heb is 15W40 in warme toestand even dik als 5W40.
Deze bied in warme toestand zelfde smeering, in koude toestand zal de 5W40 eerder de kleppen bereiken, maar zelf ervaring met tikkende kleppen door de te dunne olie bij koude motor, vandaar 15 of 10W.Probleem is volgensmij opgelost dus denk dat het topic gesloten mag worden.
Nog veel plezier met de astra!
Indien je niet beschikt over een versnellingsbak kun je ook je huidege bak behouden, hiervoor meot je wel het vliegwiel koppeling en drukgroep van je 1.6 blok gebruiken, dan passen tevens je steekassen gewoon.
Bak zal het hierdoor wel eerder kunnen begeven, maar met normaal rijgedrag zal dat geen probleem zijn.
ik neem aan det het gaat om een C16SEI naar C20NE ombouw?
De motorblokken zijn niet echt hetzelfde…
Ze lijken wel veel op elkaar. Indien je de motorkabelboom en Stuurapparaat hebt zal de ombouw niet echt heel ingewikkeld zijn, motorsteunen zijn grotendeels hetzelfde.Welcome!
Na de vorige post een tijdje niet op het forum geweest,
Dit was mijn astra
Dit is mijn astra
Hey, als je Tis heb, kun je dus mensen hier op het forum vooruithelpen :D.
Dus hoezo laatste dag… :P28 december 2010 om 15:06 In reactie op: computer stuurdoos van 1700 diesel astra g 2001 stuk #17780612Anders neem eens contact op met M-tech zij kunnen ecu’s repareren, wellicht jouw stuurdoos ook..
Ik heb het ingebouwd en werkt prima! Is koud kunstje.
Ik zou gaan voor 15W40 of 10W30 van CASTROL
Kun je een filmpje of omschrijving geven van het geluid wat je hoord als het gebeurd? Of hoor je geen bijgeluiden? Want dan denk ik eerdere aan de bak als motor als het motorblok geen andere geluiden maakt als normaal.
HIero ook schade, ik stond stil reed er iemand achterop ofja gleed! Nu kan mijn kofferklep niet openen en is mijn bumper gescheurd!
-
AuteurBerichten