Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2011 om 19:10 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785553
Als je koelvloestof op peil is denk ik dat je termostaat dicht blijft staan.
Ik vermoed nokkenassensor.
Volgensmij hebben deze motoren weldegelijk een Luchtmassameter, luchsnelheidsmeter of mapsensor.
Bij de X22XE zit de nokkenassensor achter de distributiekap tussen de twee nokkenastandwielen in.
De krukassensor zit als je aan de voorzeide van de auto staat an de voorzeide van het blok aan de linker kant.Aan de kant van de distributiezeide dus.
Alleen ik betwijfel of het een X22XE ik dacht dat de astra G enkel een Z22SE als 2.2 liter motoren had.
Controleer eens je nokkenassensor, verklaard niet het hoge verbruik, maar wel uitvallen, lamdasonde zal je motor niet op noodloop laten lopen alleen zal hij dan rijker gaan lopen. Dus dat zou kunnen, maar dat verklaard niet het uitvallen van de motor. Dat zal eerder in zoals willemzecht de stappenmotor of je gasklep zitten, maar zou ook nog nokkenas of krukassensor kunnen zijn.
Laat hem eens uitlezen en kijk wat voor storingscodes dat opleverd.
Willem, Volgensmij heeft hij gedurende dit topic zijn stappenmotor vervangen, dus lijkt me niet dat deze binnen een paar dagen weer vervuild is. Ik denk dat je het ergens anders moet gaan zoeken.
Zowel nokkas als krukassensor zijn vervangen, als ik hier leest zie ik dat je code P0335 als storing had, Maar was dit tevens nadat je sensoren waren vervangen? Want dit staat voor fout in krukassensor, dus zou ik denken dat deze of niet goed is of er ergens een kabelbreuk zit.
Controleer ook eens je distributieriemspanning.
Ik denk dat je nog eens goed moet kijken naar het gasklephuis, en wellicht je gaskabel en gasklep opnieuw afstellen.
5 januari 2011 om 01:31 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785547Volgensmij kan het dan hooguit een 1.7 1.9 of 2.0 liter diesel zijn… maar mooi dat het werkt!
Verschil tussen de 1.6 en 1.8 vind ik niet echt merkbaar, zeker met caravan erachter merk je het bijna niet. 1.6 16v 101pk en 1.8 16v 115pk.
Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.
Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.
Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald
Als je een ECU hebt is het niet zo heel moeilijk om hem in te bouwen
4 januari 2011 om 11:16 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785533Oja, zou natuurlijk ook nog je drukregelaar op de injectorrail kunnen zijn. Haal anders daar de vacuemslang af en start dan eens. Dieselpomp gaat denk ik niet werken, zitten die niet onder de kap in plaats van in de tank?
4 januari 2011 om 10:30 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785531Oke, nog niet getest of dat het probleem oplost?
C16NE bestaad bij mijn weten niet. Deze motor zou enkel kunnen zijn een 16NZR, C16NZ, X16SZ, X16SZR, C16SE.
De NZR motoren zijnenkel met deze onsteking en kunstofafdekkap geleverd zoals op de foto. Niet enkel in india, maar ook hier in nederland, zullen er te vinden zijn.Beetje veel geld voor een tuperware auto. Vind ik zonder die airbruss was die al stukken mooier.
Voorbereid is gewoon kijken of er kabels liggen inderdaad, kijk maar onder de stoel, zitten er nu loze stekkers heb je grote kans dat deze voor stoelverwarming is, indien er stekkers zijn met gele draden zijn deze voor de airbags. Andere stekker zou nu al aangesloten moeten zijn deze is voor de gordelspanner.
Jazeker dat past!
Volgensmij maakt het zelfs niet uit als je hem laat zitten, hij past dacht ik toch gewoon.
Nee is geen X16NE, maar een 16NZR.
Oke, dan ga ik er even van uit dat er een X16XE in zit. Dan zit de regeklep links (bestuurderskant) onder je inlaatspruitstuk aan het gasklephuis dacht ik zo.
Bij mij zit er geen verlichting meer in dit gat wordt gebruikt voor de kabel.
Mischien is het handig om even het motortype te vermelden
Bij mij zat deze zo ingebouwd, is precies even breed als kastje en past boven op het plankje.
Heb er zelf 19″ onder gehad. en raakte toen niks.
Min ET is 35 Maximum is 45 Dacht ik.ziet er ongeveer zo uit.
1 januari 2011 om 13:40 In reactie op: Komt geen warme lucht uit kachel in de auto… Wat kan ik er #17785522Zoals je omschrijft zou ik denken aan deen distributieriem die een tand verkeerd staat waardoor deze slecht loopt.
Maar dan zou die ook vrij moeilijk moeten starten.Of je hebt ergens een vacuem lek, wanneer de ontluchtingsklep van je benzinetank niet goed werkt krijg je ook dit soort problemen.
-
AuteurBerichten