Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vandaag bij mij in de straat in Best.
Zwarte 4 deurs astra G dondkere achterlichten emleemloze grip, andere einddemper.
Ik stond de auto te wassen en volgensmij had die me gezien.Haha das een leuke 7,5
Stabilizatorstang kapot?
De stekker aan de achterzijde zit wel goed vast? Geeft deze wel licht? Heeft de auto in de zon gestaan? Soms overlijden ze na langdurig in de felle zon te staan. Dan kun je deze enkel nog vervangen.
7,5
Ik kan wel keer een how to maken, heb een astra g omgebouwd met c20xe maar tevens een met c18xe.
Mits je alle benodigde onderdelen hebt, heb je zon 4 hele dagen nodig om alles in te bouwen. Blok erin hangen duurt niet zo heel lang, maar dan moet je nog even gaan passen en meten met kabels en dergelijke.
Omdat je bijvoorbeeld voor de watertemp meter in je cockpitunit een converter moet maken omdat deze anders niet werkt en zo zijn er nog een paar andere dingen waarbij je even wat info moet verzamelen over de huidige bedrading. Zoals airco en boardcomputer.
OM het makkelijker te maken kun je beter en bak van een bigblock uit een G pakken omdat die van een astra f andere steunenen heeft.
Als je dit doet, hoef je enkel de steun aan de distributiezeide zelf te maken. Of pakken vaan een x20xev. Deze op de c20xe monteren en voila hij hangt in een g.
Verder heb je dan nog de bedrading, nou vrijwel alles gaat naar de ecu. Je zet de startboom van de orginele motor over op de c20xe zodat je de bedrading vanaf de accu dynamo en startmotor ook gewoon met de stekker zoals deze in de g zit past. Verder boor je dan een gat in je schutboard aan de passagierszijde. Hierdoor gaat dan de kabelboom waaraan de ecu zit en kun je de ecu rechts bij de passagierskant vastschroeven.
Als je een ecu pakt die zonder startonderbreker is kun je hem dan zelfs al gewoon starten met orginele sleutel geleverd bij je orginele motor. Nu blijft over tempmeter en toerenteller en eventueel 1ste injector naar je boardcomputer voor het verbruik weer te geven. Nou dat was het wel zon beetje.
Kwa ingewikkeld werk nu komt het meest eenvoudige, je nu moet je nog een uitlaat van een astra F pakken en deze aanpassen of het laatste deel van je orginele pijp hieraan lassen zodat deze aan de middendemper past. En klaar is kees.
Motor ingebouwd.
Om aan de emissie eisen te voldoen doe je er nog gewoon een 300 cels kat onder en klaar je komt zo door de 4 gasmeting.
Koplampsproeier instalatie gemonteerd.
Ik rijd met een F16 Bak achter blok met zon 440Nm Met versterkt diffrentieel.
Motortje kan er zo uit gehaald worden en het kapje aan de achterkant kun je eraf wippen om het printplaatje te zien. Dus volgensmij hoeft er niks kapot gemaakt te worden.
Volgensmij bedoelt hij de buis in het filterhuis. in plaats van die van buiten naar binnen loopt. Of heb ik het mis?
Ik zou zeggen, haal een hendel voor een paar euro’s bij de dealer en zet hem erin en kijk of het werkt, grote kans dat het voorbereid is. en je enkel je hendel hoeft in te programeren in je ecu.
Indien je een X18XE1 Hebt heb je een gaskabel, en moet je dus een speciale cruiscontrole module onder de moterkap monteren die het gaspedaal regelt. Heb je een Z18XE heb je electronisch gas en kun je waarschijnlijk gewoon een hendel plaatsen en deze inleren en dan zou het moeten werken.
Mm tja, geen idee asiel kost denk ik meer als ze geld geven en uitzetten. Maar ik vraag me af, als ze illegaal zijn, waarom zouden we dat dan doen? Dan hebben ze ook geen recht op asiel toch?
Uit welk jaar is je astra? Gaat het om een x18xe1 of een z18xe?
Heey turbotje waar is je avatar? Je kunt hem eerst klein plaatsen, en dan de locatie waar de afbeelding staat veranderen met een grotere, dan kun je hem zo groot maken als je zelf wil.
luchtmassa meter of kopelingsplaat
WD40 en een rubber hamer doet meestal wonderen.
Kijk een naar je benzine drukregelaar, of je injectoren? Mischien zijn deze vervuild of werkt je drukregelaar niet goed. Ik denk dat die benzine tekort komt ofzo.
Inderdaad, en je toerenteller en tempmeter en lampjes, maar verder is dr nie veel meer en de rest wat dr aan abs en andere zooi in zit zit gewoon aan je interieurboom en heeft allemaal een eigen aanstuurunit.
Eigenlijk werkt zelfs je abs en andere zooi zonder motor gewoon. Dus heel appart is het niet. O ja en je moet je distributiesteun aanpassen of je distributie aanpassen afhankelijk van het type c20xe. En mischien je aircopomp overzetten en een steun hiervoor maken maar verder is het niet echt ingewikkeld.
En als je een ecu pakt van een van de oudere c20xe’s heb je ook geen probleem met je sleutel gedoe.
weekje
4 april 2011 om 18:55 In reactie op: Gezocht tech 2 /op-com regio Amsterdam af en aanmelden CD30 #17848332Ik kom af en toe wel in amsterdam, maar dat kan wel een tijdje duren. En inderdaad ik kom uit Best.
Robert, ik heb een c20xe ingebouwd in een g die is gewoon door de keuring en de co2 waarden zijn ook gewoon volgens de normen. Goed afgesteld motorblok heeft zeer weinig uitstoot.
Ze gaan wel degelijk stuk, die van mij was uitgesleten, waardoor hij bij sluiten nogsteeds teveel open stond.
Ik heb Gremax, Continental, Michelen, en Nu Pireli banden.
En moet eerlijk zeggen dat de goedkope gremax bandjes niks onder doen aan de Pireli’s
Al waren de Michelen banden het minst fijn. Profiel zorgde voor veel trillingen op het wegdek -
AuteurBerichten