Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou voor de Pirelli P7 Banden gaan.
De pirelli Pzero Nero zijn hele zachte banden en naar mijn mening dan veel te snel op.
Dat klopt inderdaad, eigenlijk kan bijna de hele remmerij behouden blijven, als hij het standaard vermogen zou behouden. Omdat de remmerij voor een 1.6 8v berekend is voor een 1.6 met 115 pk.
@Bluns wrote:
En hoe ga je dat doen met je remmerij, fusee’s, brandstof toevoer etc?
iderdaad hier moet ook nog wat aan gebeuren.
Brandstof toevoer hoef je niets aan te veranderen, je moet enkel een retour slang leggen.
Remmerij achter kun je de trommels vervangen door de 4×100 schijven van de diesels die er een aantal orgineel met schijven geleverd zijn achter. En natuurlijk de lucas of bosch remklauwen (Zelfde als op het 5 gaats remssyteem van de astra) Niet de hele schijf word benut bij een 5 gaats uitvoering namelijk.Voor moet je inderdaad je fusee’s vervangen indien je groter wil. Nu kun je daar gewoon de fusees van een 5 gaats astra of zafira pakken. En dan je wielnaaf overzetten, heb je nogsteeds 4×100 maar dan met fusee waar je de remklauwen van de 5 gaats systemen of opc’s op kunt monteren. Dan rest enkel nog het omboren of bestellen van grotere schijven 4×100.
@Vinci wrote:
Ik wist ook niet echt veel voordat ik de 2 liter 16v in mijn Kadett lepelde… Wel technische kennis, maar niet zo zeer van auto’s. En het is toch goed gelukt!
Maar het is zeker geen gek idee om eerst eens flink wat verbouw topics te lezen, staat nuttige info in en is dus zeer leerzaam….
Inderdaad, als je eraan begint en je hebt technisch inzigt volgt kennis vanzelf..
Wat ik heel jammer vind is dat er zo ontzettend veel zijn die steeds andere motoren erin willen stoppen.
Ikzelf ben begonnen met een 1.6 je heb later een 2.0 erin gehangen. En uiteindelijk. deze omgebouwd naar turbo blokje.
Maar ben nogsteeds niet echt tevreden ik had meer verwacht van het verschil van een 1.6 en 2.0.Ik denk dat vrijwel ieder blokje of het nu een 1.6 of 1.4 een 16v of 8v is zeker het dubbele aan vermogen moet kunnen leveren. En dat bijna met stock internals.
Eens stond ik te praten met een man uit de rally sport en die vertelde me dat uit een stock c20xe al bijna 300 pk te persen valt. Tuners zijn veel te bang dat er iets stuk gaat vertelde hij me.
Nu is het meest goedkope om je 1.4 sneller te krijgen het in en uitlaattraject aan te passen. Meer lucht en minder tegendruk. Hierdoor kan er meer zuurstof in de verbrandingskamer.
@Baas J. wrote:
x20xev met 160pk? yeah right…
In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P
Niet veel aan te doen? Volgensmij kun je alle motorblokken boven de 500 pk krijgen. En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.
En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.
Het enige gereedschap wat je denk ik nog mist is distributie blokeer set.
Oja eeh een 1.4 8V is 60 pk
en een 1.4 16v is 90pkdus dan zou je bij 44kw geen 1.4 16v maar een 1.4 8v hebben.
Ratelen is meestal je versnellingsbak, drukgroep, druklager of dergelijke.
Een van de grote slangen komt vanuit het luchtfilter. De andere grote slang gaat naar je gasklephuis.
Dan ziten er nog kleine vacum slangetjes welke naar een magneetklep gaan en vervolgens gaat deze naar je wastegate.
Ook zitten er nog twee wat dikkere slangen op dit zijn de waarschijnlijk water toevoer en retour slangen.Kun je het tikken min of meer beter omschrijven? Hoeft namlijk niet perse het motorblok te zijn. Kan ook je versnellingsbak en of andere bewegende delen zijn..
Het zou net moetten kunnen, volgensmij moet je dan van een vectra b met x20xev even de aircopompsteun bestellen en dan zou je de orginele pomp van de corsa kunnen gebruiken aangezien je die niet hebt word dat ook gewoon even zoeken en kopen inclusief aircoleidingen voor onder de motorkap. Even je pollenfilter eruithalen en kijken of er een condensor in je kachelhuis zit voor airco.
Ik zou het nog eens overwegen een 2.0T Je wilt ‘m naar de 250 PK brengen en navenant koppel. Dan ga je zeer zekers geld uit geven aan een mechanische upgrade. Ik denk dan dat je beter kunt kiezen voor een Z22SE of Z22YH. Dbilas dynamic uit Rodenmark Duitsland perst daar een respectabele 260 PK uit en dan heb je gelijk al die extra onderdelen er nieuw op zitten. Tweede hands zal zo een blok minder op z’n klote hebben gehad dan een 2.0T daar die nog wel eens misbruikt worden :cry Je zou zelfs nog kunne gaan voor een Z18XE die brengen ze naar de 235 PK. Let wel je wilt dit vermogen ook nog allemaal kwijt op het wegdek. Hoe denk je dat te doen? Een upgrade naar een B12 set of B6 geeft veel verbetering maar ik heb momenteel 190 PK bij 400NM op de diesel en die kan ik maar amper kwijt bij een sprintje. Zo een set geeft veel verbetering in lange bochten en krachtig remmen maar bij krachtig optrekken in 1 en 2 hebtie ’t er maar moelijk mee om ’t op het wegdek te houden.
Safe driving Jurgen
De Z20NET is een geheel ander motorblok dan een Z20LET LEH LER LEL. Dit blok rijd zoiezo al een stuk rustiger als een z20let. Dus op zn staart getrapt zijn zal die niet zozeer zijn. Meeste die met een Z20NET in een vectra rijden hebben niet eens het idee dat het een turbo blokje is.
Daarnaast hoeft er mechanisch nu niet echt super veel veranderd te worden om er 250 pk uit te persen. Dus ik zou daar niet echt mee zitten. Dat moet makkelijk kunnen enkel remap brengt hem al op 220 pk.
Koppel op de weg overbrengen moet makkelijk kunnen, veerpootbrug en goede banden doet al wonderen.
Sommige Radios willenw el eens werken met enkel de rode of de gele aangesloten.
Ik vermoed dat een van de twee niet helemaal goed cantact maakt waardoor je radio prima zal werken, maar de zenders niet altijd zal onthouden.Tja of je soringe krijgt weet ik niet, ze worden zoiezo niet veroorzaakt omdat je canbus hebt of dergelijke. Zou kunnen dat er enkele sensoren van slag raken. Maar ik vermoed dat het geen problemen zal opleveren.
Standaard heeft de astra volgensmij geen dumpvalve.
Hieronder een filmpje van hoe je hem zou kunnen monteren.
[youtube:ieevrfx5]http://www.youtube.com/watch?v=quym3hXnwDc[/youtube:ieevrfx5]
Als je de oliedop eraf draaid en de motor loopt komt er dan wel olie bij de kleppen??
Kunnen de tandwielen in je oliepomp zijnZijn er ook mensen zie toevallig een foto hebben van een veerpootbrug achter bij een astra g?
En onder voorzijde bij een astra g?Staat de riem dan nogsteeds op tijd??? Controleer maar eens de markeringen, en loopt de motor wel goed? Maar rammelt deze enkel?
Omdat het tijdens het rijden erger word vermoed ik tankontluchting..
Kun je ook testen door je benzine dop losjes te doen is het dan beter minder is het tankontluchting.Heb je de motor ook een aantal slagen rondgedraaid nadat je de riem er weer op had gemonteerd???
Best!!!
Heb al bij veel z18xe meegemaakt dat dit na vervangen van de luchtmassameter was opgelost. Probeer de stekker hiervan eens los te maken en te kijken of het dan beter of slechter word.
Volgensmij klopt dat niet, want ik heb hier twee wielnaven liggen van een astra g en een astra h 5×110 en die van de h is toch echt groter.
Het naafgat van een velg van een astra G is kleiner dan dat van een Astra H dus. ze gaan niet passen. Of je moet het naafgat laten afdraaien.
Hey Robert ik ga je nog eens lastig vallen :D
Er zijn Twee type X20XEV’s
Eentje is geleverd is de Astra F, Calibra, Vectra A /B, Omega A/B
en werd geleverd van 1995 – 1998 (SIMTEC 56)
Tweede is geleverd in de Astra G, Vectra B, Omega B, Zafira A
en werd geleverd vanaf 1998 (Simtec 70 ECU)Beide motoren zijn kwa Opbouw gelijk, maar hebben enkel een andere computer en per opel model kan het carter verschillen. In totaal 4 verschillende, Stalen carterpan Astra F Vectra, Stalen carterpan Omega A vectra. Stalen carterpan Omega B, en een Tweedelig carter (Alluminium + Staal)
Standaard is in de Astra G een tweedelig carter geleverd, maar de Stalen carterpannen passen allemaal behalve die uit de omega B. Dit betekend wel dat je in sommige gevallen even moet opletten met aanschaffen van je uitlaat. Omdat deze dan in sommige gevallen niet standaard van een astra G te gebruiken is.
Ook dien je indien de motor niet uit een astra G komt aan de distributiezeide een steun aan de motor te monteren op deze op een verantwoorde manier in een astra G te kunnen monteren.
Heb je een motorblok met een Simtec 56 ECU dan moet je ook een gat in je schudboard boren om de ECU te kunnen plaatsen achter je dashboardkastje. De Simtec 70 ECU plaats je in de motorruimte op een steun naast de Accu.
Verder aan de bakzijde moet je er gewoon voor zorgen dat je een Versnellingsbak geschikt voor de Astra G hebt inclusief baksteunen. Dan kun je de X20XEV er gemakkelijk in monteren.
Waardeloze motoren zijn er niet, waardeloze bestuurders die hem niet goed onderhouden wel.
De X20XEV is een prima motor, bij aankoop kijkt iedereen altijd naar de KM stand.
Dit is wel prettig als die niet al te hoog is maar niet altijd belangrijk, Kijk rondom het blok, en controleer
op olielekkage, slush en dat soort dingen. Olieverbruik, koelvloeistofverbruik.De mensen die een x20xev waardeloos vinden hebben waarschijnlijk een blok dat nooit netjes warm is gereden en waarmee wel getrapt is. En dat kan en is voor geen enkel motorblok goed.
Tot hoever is de motor nu gevuld met olie? Mag op max zitten, anders is waarschijnlijke je oliedruksensor niet helemaal in orde.
-
AuteurBerichten