Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 8,001 tot 8,025 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: motorcode gezocht #17902014

    Saab b204 motor is degene die je zoekt

    Heb het topic eens doorgelezen, en is echt een mooi project.
    Ben zelf ook bezig met een compressor opbouw, maar dan op een z16xe.

    Nu vroeg ik mij af op hoeveel druk rijd jij? En welke compressieverhouding?

    Welke F20 Bak rijd je? Mischien anders de 1ste versnelling van een langere bak?

    Respect voor je project! :wors

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886150

    In princiepe kun je alles spuiten. Veel spuiters doen dit niet omdat de kans bestaat dat het ooit is ingevet of dergelijke om ervoor te zorgen dat het mooi blinkt in plaats van zo’n doffe grijze kleur. Indien er iets is gebruikt is het erg vet en hecht de lak slecht. Om een zo vlak mogelijk reseltaat te bahalen mits je de structuur eraf wil hebben moet je vulprimer gebruiken om hem glad te maken dit kost ook erg veel tijd voor een spuiter. Veel spuiters bestellen dan een gladde “namaak versie” van de sideskirts.

    Ikzelf heb eerst mijn Sidskirts meerdere malen ontvet en in een bad met weekmakers gedaan. Daarna de skirts gespoten met speciaale hecht primer voor de skirts. Daarna De kleur in twee lagen aangebracht en vervolgens een blanke laklaag.

    Wil je de structuur er geheel uit hebben kun je het beste vulprimer gebruiken na de hechtprimer en daarna schuuren zodat deze helemaal glad zijn.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886147

    Vanavond / morgen volgen er foto’s van de z16xe met spagettie spruitstuk.
    Vanacht word er gesleuteld…

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886146

    Ben geen automonteur, maar IT-er van beroep. Maar eeh met twee rechter handen.. haha…

    woensdag mn compressor halen bij chartertech.. En dan kan het opbouwen van de z16xe beginnen..

    om precies te zijn een Eaton M45 compressor. Spagettiespruitstuk en VW koppelingsplaat om mijn F18bak te kunnen behouden zijn al binnen.

    Bak aangepast met korte 1ste 2e en 3de versnelling van en F16C3,55 bak en de 4e en 5e versnelling van ene F18WR3,74

    Dus zuinig rijden op de snelweg en toch goed sprintjes kunnen trekken altans dat is de gedachten erachter of het ook in de praktijk goed gaat moet nog blijken.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886144

    Helaas, heb ik deze een hele tijd terug al verkocht..

    In reactie op: how to 1.2s moterblok uit de tr halen?? #17905850

    Assen kun je eruit trekken door gewoon eerst stukje richting de bak te duwen en dan een snuk te geven aan de as.
    Soms moet je hem hiervoor een kwartslag draaien en lukt het dan wel. Motor kan er ook gewoon uit zonder dat je de bak eruit haalt.

    Heb ik bij mijn astra g meerdere malen gedaan door de baksteunen los te schroeven. en de motorsteunen en de motor natuurlijk eerst van de bak los draaien en ophangen.

    Dan kun je de bak stukje richting het wiel duwen en de motor de andere kant in todat ze van elkaar gescheiden zijn en het vliegwiel naast de bak kan.

    O en let goed op of alle kabels en leidingen los zijn. Vorige week ben ik zelf te haastig geweest en was ik mn benzine retour vergeten. en heb ik deze slang kapot getrokken met het optakelen van het blok.

    In reactie op: how to 1.2s moterblok uit de tr halen?? #17905851

    Robert, Het blok erin laten hangen is wel een optie, maar ik denk dat je het jezelf dan onnodig moeilijk maakt.
    Omdat je dan moeilijk bij sommige bouten en moeren kunt komen. Ik zou ervoor kiezen om hem er helemaal uit te halen.

    Maar dat is jou eigen keuze en al doende leert men dus mischien gaat het wel heel goed.

    Nu een tip voordat je alles demonteerd zet de zuigers op het onderste of bovenste dode punt. Ofwel de distributie markeringen zo op de manier zoals je een riem monteerd en zorg dat je niet gaat draaien aan de krukas nokkenassen bij demonteren van het motorblok om zo schade aan eventuele onderdelen te voorkomen.

    Ga je enkel en alleen de kop reviseren of ook nieuwe zuigers krukas enz??
    Anders moet je de bak er zoiezo afhalen om de krukas eruit te kunnen halen.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886142

    @DarkNL08 wrote:

    Maar waarom is de vraag? ;) Of heb ik wat gemist?

    Er was een drijfstanglager stuk gelopen. Na reparatie leek alles weer in orde. Maar heb ik niet goed opgelet en mankeerde er dus
    ook nog wat aan de drijfstang. Deze is toen tijdens het rijden gebroken. Wat flinke schade heeft veroorzaakt aan 1 cilinder, zuiger en 4 kleppen.

    Waardoor het motorblok opnieuw opgebouwd gaat worden. Daarom gaat er nu een z16xe in met supercharger om hier ook weer wat extra vermogen uit te krijgen..

    Dan kan ik op mijn gemak de andere motor heropbouwen en ga ik natuurlijk voor nog meer pktjes..
    Waarschijnlijk om en nabij de 500 paardjes..

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886138

    Vandaag eindelijk alle onderdelen binnen om de Z16XE weer te monteren.

    De Z16XE word voorzien van een Eaton M45 Super Charger.
    En een Spagettie spruitstuk. Om het vermoegen op de wielen te kunnen overbrengen. Word een F18WR bak gebruikt.

    In combinatie met een koppeling van volkswagen omdat de diameter heirvan kleiner is maar toch 24 tanden heeft.

    X20XET zijn ook de onderdelen voor besteld en word weer opnieuw opgebouwd.

    In reactie op: Remmen Upgrade #17871439

    Ik heb mn voorremmen geupgrade rijd met viergaats. En 308 schijven. Bij een astra g zit de remklauw deels gegoten in de fusee. Dus bij remupgrade naar grotere schijven heb je weldegelijk andere klauwen rembeugels en fuseestukken nodig.

    Dit geld enkel voor de viergaats uitvoeringen. Je kunt wel de fusee van een 5 gaats gebruiken en hiern je 4 gaats naaf monteren.

    In reactie op: 2.0 l 16 v #17910448

    ik ga ervanuit dat het gaat om een X20XEV? Ik zou dan eens controleren of je bedrading wel goed is en of je het jusite type nokkenassensor gebruikt er zijn twee versie’s en soms soldeert met er een andere stekekr aan en werkt het nieuwere type goed en soms geefft het problemen.

    Controleer je sensoren eens zelfde type merk als de oude? En is de bedrading in orde?

    In reactie op: past een wielager van astra G op een astra H #17909525

    past niet, of je moet deze kopen inclusief Fuseestukken van een astra g. En je astra H heeft canbus dus je moet je abs sensoren ook aanpssen.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886136

    Vorige week zacht getik in het blok. Bleek in van de drijfstanglaters uitgesleten. Deze laten vervangen. Getik was weg.
    Na een paar dagen rustig te hebben gereden keertje doorgetrokken. En liep als een trein kom bij de rotonde begint de auto te schokken en bokken. En nu blijkt dat mn drijfstang ook is gebroken.

    Na veel wikken en wegen gaat er weer een Z16XE in terug. Die ik op termijn natuurlijk ook van een turbotje voorzie.

    Voorlopig krijgt de z16xe een spagettie spruitstuk en geflowde in en uitlaatpoorten. en custom chippie en wat andere aanpassinkjes zodat die zo’n 150 pktjes moet leveren.

    In reactie op: Opel corsa sport valt uit tijdens het rijden.. #17866895

    Klinkt als een stappenmotor of nokkenassensor probleem.

    Brand ook het Motor management lampje?

    In reactie op: z20lel vs z20let(loopt weer) #17867110

    Is afhankelelijk van waar die uitkomt komt die uit een h of later grote kans dat deze canbus systeem heeft.
    Dan kun je beste ook je kabelboom over hangen en je ecu van je z20let pakken. Dan is het gewoon een z20let.

    In reactie op: cruise control zafira 1.6 16v 2001 #17868756

    dit geld voor de z16xe en niet voor de x16xe…

    In reactie op: Problemen C20LET heel vaag…. #17868397

    had zelfde symptomen met een c18xe. Heb hierbij toen de lamda uitgetrokken. Liep hij beter maar viel nogsteeds uit. Vervolgens nokkenas en krukassensor vervangen. Liep deze weer als een zonnetje. Maar wanneer ik de lambda terug stak liep die wat onregelmatig, geen last meer van uitvallen, maar hij liep wel. Dus toen lamda vervangen en nu rijd die weer supper.

    Deze had de symptomen ook soms. Dus dan dacht je dat hij goed was reed ik een paar 100 km ging alles goed. paar dagen daarna koppeling in bij stoplicht en kaboem viel hij weer uit.

    Ik heb ook zo’n adapter. En werkt prima, sensortjes hierin draadjes ernaartoe en is makkelijk te demonteren alles zit op één plek. Indien je een oliekoeler hebt kun je ook een verkort filter erbij aanschaffen. Zodat de lengte van het orginele oliefilter even lang is als nieuwe filter + adapter ring.

    In reactie op: Een bijna fataal ongeluk. #17872740

    @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

    tuurlijk spelen banden een rol,

    maar wij reden er met 50 langs toen het net gebeurd was, met een auto, met kale banden niks aan de hand.

    ben dr ook wel eens met de cabrio wezen glijden maar dat was toen de tijd met en versleten schokbrekers, kale banden, en een uitlijning die van geen kant klopte. (nieuwe fusee op de stuurstangen) en dan nog moest ik 70 rijden. en was de auto ondanks het glijden te beheersen.

    de rede dat ik er over val is dat de echte liefhebbers vaak extra gecontroleerd worden (en dus de dupe zijn) van dit soort petjes acties. en ook zijn er genoeg mensen die daar reten irritante mensen die altijd roppen en gieren onder het viaduct (waar de meeting is) en daar ligt een beetje grint, en die steentjes vliegen dan door het ge-rop van de petjes tegen de echte nette kunstwerken aan.

    en die maat van mij heeft z,n kunstwerk vandaar dat hij er wel om kon lachen (denk ik).

    nou ben ik echt geen heilige en rij ik ook wel eens te hard. en moet ik ook wel eens op blaren zitten maar goed dat is het risico van het gebeuren. ik doe dat a zodat niemand er hinder van ondervind en b trek niet onterecht een slachtoffer rol aan, als ik het er zelf naar heb gemaakt.

    net als die gasten van die rode monster subaru die z,n auto in de prak reed, ook altijd irritant scheuren onder de tunnel.
    toen hebben dr ook genoeg mensen gelachen.

    Even inhakend op het 50 rijden. Geloof me, je hebt zelf dus ook geluk gehad, had je op hetzelfde moment zelfde tijd als die corsa even hard gereden was jij waarschijnlijk net zo goed gaan schuiven. Maar omdat vele auto’s er al over zijn gereden is de olie en troep op de weg veele male beter verdeeld of heb je er net omheen gereden.

    Ik zelf heb ook eens een auto totall loss gereden door nat wegdek schuiven. Ik reed op de snelweg. waar je 120 mocht. Nu reed ik ongeveer 80 daar waar ik begon te schuiven. Vervolgens reageer je en wil je hem op de weg houden. stuur je dan teveel of rem je en gaat het niet goed. gaat je auto alleenmaar de verkeerde richting in en is die onhandelbaar geworden.

    Brede smalle of nieuwe of kale banden maken in dit geval niet erg veel uit. Op olie en troep dat uit het wegdek loskomt door regen naar warme dagen schuift iedereen.

    In reactie op: c14se ellende #17869976

    Is toch je startonderbreker vermoed ik. Als je op de corsa ECU voorheen wel vermogen had moet die dat nu nogsteeds hebben.
    Anders even alle slangen controleren op lekken. En mischien zit de uitlaaat dicht? Lambda kapot?

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886130

    Over twee weekjes apk.. laatste tijd veel probleemen gehad met de auto.
    Lekte nogal wat olie, bij de carterontluchting na vervangen van slang en buis nogsteeds, bleek de klepdeksel gescheurd bij het pijpje. Daarna na vervangen van klepdeksel oliedrukverlies. (Olieaanzuigbuis verstopt) Schoongemaakt en nieuwe filter + olie.
    Nu rechter remklauw die regelmatig blijft hangen (Had bosch remklauwen worden binnenkort vervangen voor de lucas klauwen)
    Orginele velgen + twee nieuwe banden er weer onder gezet. Past precies met de 308mm schijven voor.

    Zaterdag mn kofferbak aanpakken en mn jbl woofer mollesteren en hiervan een mooi compakt doosje bouwen zodat het in het first aid kit bakje past.

    Ik vind de vraagprijs nogal hoog. Bij de dealer staans ze ongeveer tekoop voor eenzelfde prijs. En hierbij krijg je dan nog een jaar garantie.. en nieuwe apk. Nu koop je de auto op goed geluk en aangezien de turbo nog niet vervangen is denk ik dat het wel eens zou kunnen dat dat eraan zit te komen.

    In reactie op: kopelingsplaten en vlieghuis/wiel #17870003

    Weet niet van welke garage je dit hebt, maar ik zou maar eens naar een andere gaan en daar informeren.
    Dat TE warm worden slecht is voor een motorblok klopt inderdaad. Maar voor zover ik weet is er geen
    bekend probleem met onderdelen van een 1.6 turbo die te warm of dergelijke worden. Wel als je natuurlijk zonder
    koelvloeistof of olie gaat rijden dan zouden er delen vast kunnen komen zitten en te warm worden.
    Maar ik neem aan dat dit niet het geval is.

    Of je moet een hele dag met slippende koppeling rijden…

    In reactie op: moterswap, welk gereedschap een must have? #17877952

    @2000 wrote:

    @Haasje17 wrote:

    @Baas J. wrote:

    x20xev met 160pk? yeah right…

    In de toekomst wil je m “onder handen” nemen, wat wil je dr nog aan doen dan…er valt niet veel aan te doen volgens mij :P

    En 135 naar 160 pk is een peulenschilletje. Helaas zijn vele lui in zoeken naar onderdelen en roept men al snel. Dat kan niet.

    En neem eens een kijkje in het huidige motorsegment van opel. 1.4 en 1.6 met 140 en 180 pk.

    quote]
    Peulenschil? dan wil ik wel eens weten hoe…..luchtfiltertje en snelle vonken?

    De 1.4/1.6 motoren met 140 en 180 pk zijn turbo motoren…. is een totaal andere materie

    Enkel een goed chiptuning bedrijf helpt de standaard X20XEV al naar de 150 PK en dan zijn die 10pktjes niet heel moeilijk meer.

    En inderdaad. de nieuwe motoren zijn 1.4 en 1.6 turbo motoren. Maar ook het nonturbo motor segment ligt kwa pk’s weer een stukje hoger.

    En hiermee wil ik enkel duidelijk maken dat motor volume steeds minder uit maakt en je dus van vrijwel elke motor ook een turbogeladen motor kunt bouwen.

    En als je dan gaat kijken naar de NEL en NET motoren dan zijn dit motoren met lage druk turbo. Lage druk turbo toepassen op de X20XEV zou ook pk’s moeten opleveren en hierbij kun je gewoon de stock internals behouden.

25 berichten aan het bekijken - 8,001 tot 8,025 (van in totaal 8,592)