Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 7,976 tot 8,000 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: F17 versnellingsbak – Wordt daar Locktight in gebruikt? #17890558

    Volgensmij moet de bak in zijn vrij staan weet het niet zeker ik doe meestal beetje rommelen en dan het schakelmeganisme wat met 4 of 5 bouten bovenop zit loshalen.
    Daarna alle bouten die aan de buitenzijde van de bak zitten dus niet op het plaatje maar ook daarnaast. Te herkennen aan dezelfde maat ik meen allemaal sleutel 13 loshalen. De kleinere boutjes kunnen blijven zitten aan de wielzijde.

    In reactie op: F17 versnellingsbak – Wordt daar Locktight in gebruikt? #17890541

    Normaal moet je de buitenste rand met bouten aan de wielzeiden losdraaien. Tevens de bouten bovenop de bak van het schakelmeganisme. Dan kun je het beste even wat met de bak schakelen dus niet blokeren, todat je het er schuin naar boven uit kunt halen. Daarna kun je de rest er aan de zijkant uittrekken. Meestal zit dit reedelijk vast de eerste 2 3 cm gebruik ik meestal een rubber hamer of houten balkje als hefboom om de bak uit elkaar te trekken. Ga er GEEN schroevendraaier tussen zetten. Want dan is de kans groot dat je straks de bak beschadigd en hij gaat lekken.

    In reactie op: Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO #17894314

    Is niks ernstigs is normaal dat je kat nu gewoon een keer echt warm gereden word.

    In reactie op: Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO #17894312

    Inderdaad die zwarte van de avatar…

    Wat bedoel je met tikt??? Bij afkoelen en tikkent geluid? Of tijdens het rijden rammelend geluid?

    Jij zou dan Mark moeten zijn toch?

    In reactie op: Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO #17894310

    Komt die niet uit best??? van een Auto waarvan drijfstang was gebroken??

    In reactie op: Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO #17894308

    Ehhh…. ik denk dat ik weet war die kat vervanger van jou vandaan komt.. :D

    In reactie op: Plaatsen voorkatvervanger Z20LET + korte HOW TO #17894307

    Pakking kun je gewoon hergebruiken… Is wel verstandig om vooraf even het eventuele roet eraf te poetsen.
    En zorg dat er geen zand of andere krassende dingetjes tussen komen wanneer je hem weer vastzet.

    In reactie op: auto ramen automatisch laten sluiten op ab #17898894

    Volgens die engelse handleiding werkt het ook met safelock, maar moet je dan een andere draad hebben. Tevens kun je dan de kleuren neit door elkaar halen omdat er maar een is volgensmij.

    Ik ga dat vanavond eens proberen laat ik jullie vanavond weten of het ook werkt.

    In reactie op: weet iemand hier een oplossing voor IS GELUKT #17891239

    Kun je je vraag anders formuleren? Heb je mischien foto’s?

    Als je een 296mm remsysteem hebt, hoe kom je dan bij 160mm en 150 mm??

    In reactie op: WTF #17821073

    @mrmonkey wrote:

    Niemand die doorheb dat je weinig aan NOS heb op een diesel…. :jerry

    En bij een diesel heeft NOS wel degelijk zin, alleen kun je het niet net zoals bij een benzine direct in het inlaatspruitstuk spuiten.

    Maar diesels kunnen weldegelijk gebruikmaken van NOS.

    In reactie op: WTF #17821072

    Ik heb veel respect voor degene die deze auto heeft gebouwd.

    Ik vind het opzich geen lelijke auto, alleen de boddykit en vleugeldeuren zou ik er persoonlijk afhalen.
    En de bekleding weer in de deuren plaatsen. Dan denk ik dat het een hele mooie astra is.

    En ja dat audi logo moet vervangen worden door het opellogo wat op de achterkant zit van een zafira B.

    Ik vind zelf dat er hier veel overdreve reacties zijn geplaatst richting dat audi neusje. En zeg nou zelf is niet lelijk, alleen het logo klopt niet. Los daarvan vind ik het ook ontzetten lelijk dat er vele zijn die met een embleemloze gril rijden, vind ik eigenlijk wel te vergelijken met deze audi gril.

    Je rijd toch opel, waarom zou dat niet gezien mogen worden?

    In reactie op: 2 of 3 rijen pinnen?? #17899946

    Ecu heeft drie rijen met pinnen.

    In reactie op: vraagje distributie c18xe #17887141

    Kun jij eens een foto maken van welke markeringen je bedoeld en Hoe je polies nu staan.

    Die dubbele markeringen zijn juist. De Krukasmarkering heeft er maar 1 en moe tnaar onderen staan zeg maar.
    De nokkenas poelies hebben twee markeringen waarvan er bij beide 1 op 12 uur moet staan en de andere markering moet bij de linker poelie op 3 uur staan en bij de rechter poelie op 9 uur.

    In reactie op: www.tuningchips.nl #17897590

    Ik heb meerdere malen mails gestuurd naar ronald en regelmatig reactie gekregen en goed advies. Daarna heb ik via zijn webshop een set met schermpjes besteld voor in mijn hoofdsteunen. En deze zijn eigenlijk na een tweetal weken aangekomen heb eigenlijk geen problemen met hem gehad.

    In reactie op: Z20LET mechanisch uitwisselbaar met C20LET? #17897179

    Z20LET, Z20LER, en Z20LEH zijn allen vrijwel gelijk op zuigerbodemkoeling en wanden na. Mechanisch dan. De computer is bij ieder model anders geprogrameerd, en in een aantal gevallen dus een canbus systeem. Nu werken alle Z20LEx moteren prima op een z20let computer.

    De C20LET (OPEL) is een heel ander motorblok dan de Z20LEx motoren. De cilinderinhoud is gelijk en daar heb je het eigenlijk wel mee gezegd.
    De C20LET is een turbo motor gebouwd op basis van een C20XE
    De Z20LEx (ECOTEC)is een turbo motor gebouwd op basis van een X20XEV

    Z20LEx:

    C20LET:

    In reactie op: vraagje opfrissen c18xe #17897345

    Let op dat je bij het wisselen van je lagers en kop nieuwe kopbouten, en drijfstangbouten gebruikt. En je ook je drijfstang en krukas goed controleerd op slijtage.

    In reactie op: pk`s gsi ? #17896975

    Ik vind dit wel grappig, iemand die denkt dat ie verstand van autos heeft omdat die er in veel gereden heeft met veel pk’s. Nou 1 iedere auto zal op den duur vermogen verliezen. Maar dit heeft niets temaken met de leeftijd van de auto. Maar vooral van het gebruik en onderhoud en hiermee bedoel ik natuurlijk hoe er in word gereden.
    Afgeragd zal die pk’s verliezen. Maar onder de 100.000 km zal dat niet zo heel veel zijn. daarboven zal het sneller afnemen als men de auto afragd.

    Er zullen heel wat goed onderhouden gsi zijn die net zoveel pktjes hebben als nieuw of in sommige gevallen zelfs meer. Het is dat ik geen moderator ben maar wat mij betrefd mag die Wallie van het forum worden verwijderd. Wat mij betreft is de eerste post die die gedaan heeft al teveel.

    Inderdaad veel kan men gewoon vinden via google. men vraagt het dus hier omdat men niet begrijpt wat hij vind of mischien meer info wil..

    In reactie op: help, nokkenassensor astra f c18xe #17899342

    maak eens een foto hoe je hem hebt gemonteerd. En duurt het met aanslaan heel lang? Anders is teven je krukassensor kapot.

    In reactie op: problemen astra g 1.8 16v 115pk #17900961

    Luchtmassameter is meestal probleem of bedrading ernaartoe. Loopt die zonder lmm wel goed (stekker eruit)?

    In reactie op: Rate the avatar #17407067

    Die vectra is ook niet mis. 8.5

    In reactie op: Rate the avatar #17407065

    7

    In reactie op: verschil 1.8 16v #17777480

    De C18XE, C18XEL, en X18XE zijn ook technisch niet gelijk aan elkaar.

    De C18XE heeft andere nokkenassen als de andere twee motoren.
    De C18XEL en C18XE hebben een geheel anders inlaatspruitstuk dan de X18XE
    De C18XE heeft geen EGR de C18XEL en X18XE wel. (Dit is wel degelijk gedaan om te voldoen aan hogere emissie eisen).

    Wel zijn inderdaad de onderdleen goed uit te wisselen met de andere bigblock motoren. Maar niet enkel de non turbo ook de z20let, z20lel, z20ler onderdelen zijn hiermee uit te wisselen.

    Dat van de Z18XE klopt inderdaad die is 125PK
    en De X18XE1 115PK

    In reactie op: Z20LET rammelt #17900881

    Klinkt als drijfstanglagers of dergelijken, brand het olielampje?? Of dat niet?

    In reactie op: Kent iemand deze OPC? #17901415

    Ik ken weinig nadelen de X20XER is een betrouwbare motor met weinig kwaaltjes volgensmij. Geen turbo dus kan ook niet stuk. Verder weinig kwaaltjes, ofja vrijwel alle kwaaltjes die zo goed als iedere astra g zal hebben.

    In reactie op: Kent iemand deze OPC? #17901413

    De auto staat als ik kijk nog maar 3 maanden op naam van deze verkoper, dus voordat je hem koopt zou ik even vragen waarom dat de auto weg gaat aangezien deze nog niet zo heel lang in zijn of haar bezit is.

    Verbruik licht er maar net aan wat je nu gewent bent en hoe grote en zware rechter voet je hebt.
    Het is een opcI dus geen onderhoud aan de turbo… want die heeft die geen.

25 berichten aan het bekijken - 7,976 tot 8,000 (van in totaal 8,592)