Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 september 2011 om 14:56 In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865896
Zou dit ook bij een astra G mogelijk zijn om d deuren te laten sluiten boven de 10km /h
Wat is de reden dat je de bak gaat wisselen, als het bakhuis nog in orde is en en je koppeling en druklager ook kun je ook je bak aan de zijkant demonteren en je dif eruithalen en van de nieuwe bak erin plaatsen. Scheelt een hoop demontage werk.
minimum is 16″
Ik zou voor een trubo ombouw gaan. Dit omdat je dan meteen een let phase 3 kunt bouwen met je huide blok. En dan heb je dus gewoon een beter blok als een LET.
Doe een turbo ombouw of compressor ombouw. Dan haal je er zelfs meer vermogen uit dan uit een let.
Heb jij dan mischien een astra waarvan de bruin-zwarte draad mischien geel rood kan zijn?
http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf Even voor de mensen die het met safe lock willen sluiten ikheb een hele duidelijke handleiding gevonden en deze werkt ook prima.
Je snelheidsignaal komt van je abs sensor links voor wat ik zou doen is links en rechts deze controleren op kebelbreuken. En stekkers schoonmaken en dan nog eens proberen werkt dat niet.
Dan gewoon beide vervangen.
Benno, Volgensmij maakt het niet uit bij winparts. Bij alledrie heeft het naafgat 14 tanden en is 200mm groot.
Ik denk dat het verschil hem enkel in merk koppeling zit. Of mischien zit er bij de ene wel een drukgroep bij en de ander niet.Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter. De meeste autos die nog kenteken hebben dat geldig is staan sinds 2004 of 2006 op naam.
Er staan ook autos op waarvan het kenteken niet meer bekent is bij de rdw. Met namen de opeltjes.
Dat zou kunnen maar dan moet je wel je auto eerst op slot doen en dan je ramen open…
@DMLB ceo wrote:
Zoals op me foto ?:)
Zoals op jou foto kun je de bedrading vinden voor sluiten bij sluiten van de deuren.
Wil je sluiten bij safelock moet je aan de andere kant zijn..
Aan de bestuurders kant. Zit een groene stekker met diverse draden.@RISL wrote:
Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.
Ik dacht dat je bedoelde dat je ze verkeerd had verbonden om ze met safelock te sluiten.
Maar je had ze dus verkeerd verbonden, waardoor ze op safelock sluiten?Ik hoop wel dat ze helemaal sluiten, en niet dat je zoals bij de Vec-C1 van m’n ouders de knop op de sleutel ingedrukt moet houden. Is het bij jou ook één druk op de knop of moet je ‘m ingedrukt houden?
Ik had ze goed verbonden alleen je aan de verkeerde kant laten kijken.
Hoef mijn knop niet in te houden. Ramen sluiten volledig. Zal vanavond proberen filmpje te maken.Ze sluiten op safelock… heb namelijk aan de bestuurderszijde draadjes doorverbonden.. was een foutje van mij..
@RISL wrote:
Okay, dus even voor de duidelijkheid.
Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?Inderdaad, ik heb alleen een foutje gemaakt voor degene die het willen hebben sluiten op safelock. Dan moet je aan de bestuurderskang het kapje loshalen en daar vind je een stekker met een helehoop kabels. En daar moet je dan de zwart/blauwe (zwarte draad met blauwe streep)draad doorverbinden met de bruin/zwarte (bruine draad met zwarte streep)
Ik zal anders morgen of vanavond even foto’s maken.. voor de duidelijkheid.
Koppeling is afhankelelijk van je versnellingsbak en vliegwiel.
Volgensmij zijn de bakken standaard op de X16XE en X16XEL gelijk.@RISL wrote:
Bedankt voor de info!
Ik ga het ook snel proberen…zodra ik de middentunnel los krijg :???:Krijg ‘m niet los van de pook&handrem.
Waarom wil je die loshalen??? Want het zit rechts bij je dash kastje zeg maar daaronder zit een plastik stukje wat vast zit met een schroefje. Daar zit je raam/ deur module.
Middentunnel zit voro met twee torx schroefjes en achter met twee torx schroefjes. en dan onder je handrem ook nog 1tje.
@RISL wrote:
Hey, je hebt dus de handleiding gebruikt om de draden door te verbinden, niet de module?
De ramen sluiten dus volledig bij safe-lock? Of moet je de sleutel op de knop dan ingedrukt houden?ik heb gewoon die handleiding gebruikt en het werkt gewoon bij safelock. Volgensmij is die module niet meer dan die draadjes met elkaar verbinen emt daarbij nog een condensatortje om eventueel het te kort aan stroom te compenseren.
Bij mij werkt het prima zonder condensatortje.
Ik heb laatst eens met de opcom gekeken in mn auto en daar zit ook een roof window close functie in en dan gaan ook gewoon alle ramen dicht. Alleen kan ik het niet kopelen aan mn sleutel dus ik denk dat de functie er ook eigenlijk al in zit.
29 augustus 2011 om 16:43 In reactie op: [Astra F] C16SE komt niet boven 3000 toeren + storing #17912333Heb je je tank een keer tot de bodem leeg gereden? Staat de auto veel stil?
Anders moet je je injectoren en benzine filter eens controleren.
29 augustus 2011 om 15:20 In reactie op: [Astra F] C16SE komt niet boven 3000 toeren + storing #17912331Je nokkenas sensor is overleden..
Als je lang moet aanhouden met starten kan het ook zijn dat je krukassensor is overleden.
Distributie wisselen is goed te doen. Ik zou je aanraden om dit samen te doen met iemand die ervaring heeft als je het nog nooit hebt gedaan. Nu heb je wel een 8v motortje dus heel ingewikkeld is het hier niet bij. Even een tip kop een distributie riem voor een z16se want een c16se is nooit geleverd in een astra g.
Als het lek minimaal is dan zal hij stilstaand bijna niet lekken. Als de olie koud is is deze namelijk dikker dan warm.
Meestal als een auto maar heel weinig lekt en je gaat reiden zie je het wel onder je motorblok hangen maar lekt hij niet zo veel. Dit lijkt dan veel omdat je rijd en de olie alle kanten op waait.Ik denk dat je er in iedergeval vanuit kunt gaan dat hij lekt. Maar door de olieverdikker kan het ook zijn dat er nog andere dingen zoals kleprubbers en dergelijke versleten zijn maar daar geen olielekken meer zijn omdat de olie dikker is.
24 augustus 2011 om 23:48 In reactie op: F17 versnellingsbak – Wordt daar Locktight in gebruikt? #17890561Heey even voor degene die nog een F13, F15, F16, F17, F18 of F20 bak hebben deze bakken kunnen allemaal op dezelfde manier uit elkaar. De speling die jij bedoeld is volgensmij gewoon normaal en heb ik bij alle bakken die ik tot nu toe uit elkaar heb gehaald gehad. Je hebt namelijk ook nog beetje speling nodig voor het schakelen.
Sluiten volgens die engels handleiding werkt perfect bij mij met de blauwe draad dus safe lock. Heb het tevens op onze zafira uitegevoerd en daar werkt het ook. Mocht het nu niet lang genoeg zijn om de ramen helmaal te sluiten zou ik er een elco tussen plaatsen.
-
AuteurBerichten