Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kwa kosten zie ik dus nogsteeds niet hoe mensen bandjes en velgjes voor 300 euros kunnen vergelijken met iedereen die dan ineens voor dat geld geen winterbanden + velgen kan halen. Want iedereen zegt ff op marktplaats kijken. Jahh oke. leuk enzo maar eeh jullie rijden vermoedelijk dus allemaal op 13 14 of 15 inch velgjes. Met paar winterbandjes waar een merk zomerband al bijna net zo goed presteerd.
En voor degene die op 16 inch moeten rijden ben je toch voor een goede winterband al zon 100 euro kwijt per band. En dan nog velgjes.
Even ter info. Ik heb bij mij alles nogsteeds prima werkent. Centrale deurvergredeling, saflock ramen openen en sluiten. En ik heb ook het kabeltje doorverbonden mijn auto is uit 2002 en ik heb hiervan de besturing van alles eens opengemaakt. Op de uitgangen zitten transistoren en diodes wat eigenlijk wil zeggen dat mocht er stroom op komen te staan in de verkeerde richting dat deze toch niet die kant uit kan.
Nu zie ik hier twee modules voorbij komen waar ik even vraagtekens bij zet Omdat dit niet orginele modulles zijn zul je nog meer aan je bedrading moeten aanpassen, wat niet mijn voorkeur zou hebben en waarbij je dus een grotere kans hebt op weer andere problemen.
Als je dan een raammodule zou willen kopen kun je het beste geen universele maar een echt voor opel gemaakte module te kopen.
Ik zie hier trouwens een hoop voorbijkomen over niet duur blabla..
Nou heel simpele vraag voor degene met dit antwoord.
Zoek eens een set winterbanden met velgen steek 4×100 minimaal 16″ Met A merk banden.
Is voor een astra GDan ben je toch echt al rond de 800 euro kwijt. Waar vinden jullie dit dan voor zon 300 euros?
15 oktober 2011 om 07:31 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925422Mooi project, maar eeh nu een klein vraagje waar is de 2.2 gebleven?
@Klanderman wrote:
Gewoon een keer in een auto rijden met winterbanden en als je dan nog niet overtuigd bent dan is er iets goed mis met je….. ;)
Even.. nog een aanvulling. Op hetwerk rijd ik erg veel km per jaar met de volvo van de zaak. Nu rijd ik daarmee altijd met winterbanden. En wat ik merk aan die winterbanden is dat wanneer het gesneeuwt heeft dat het wel degelijk verschil maakt, op het moment dat er gestrooid is of warmer word en de sneeuw begint te smelten.
Heb ik met die volvo ontzettend veel moeite om op te trekken en krijg ik toch last van schuiven en slippen bij stoplichten. Terwijl als ik dat vergeijk met mijn astra met zomerbandjes dat het verschil eigenlijk nul komma nul is. En nu liggen daar toch echt niet van die goedkoppe bandjes op die volvo.
Als ik winterbanden ga rijden moet ik stalen velgen kopen minimaal 16 inch steek 4×100 Deze kosten al rond de 300 euro.
Dan nog banden 16 inch voorkeur gaat uit naar dunlop, michelin, pirelli, of continental dan ben ik al rond de 100 euro kwijt per band. Dus 800 euro. Voor die 800 euro kan ik redelijk wat schade die ik rijd op laten knappen.En daarbij ben ik het vrij goed eens met schijveiligheid. Vorig jaar stond ik met mijn zomerbandjes heel netjes optijd stil voor het stoplicht. En rijd eer een man met een kia sportige achterop die dus wel met winterbanden reed. Enschoof dus gewoon door. Als er genoeg sneeuw ligt die gaat smelten schuift namelijk de sneeuw ipv de auto en dan heeft de winterband en zomerband beide geen schijn van kans. Dan blijven enkel de ervaringen en kundigheid van de bestuurder over.
zet alle rechten voor everyone op lezen schijven enz.. dan alles naar lokaal kopieren n je disk opnieuw formateren en dan alles terug kopieren.
Dan krijg je dat probleem ook niet meer op andere pc’s anders is de kans groot dat de rechten op andere pc’s ook steeds verander moeten worden.Heb je je oliepeil al gecontroleerd? Zit je filter verstopt?
Meestal komt dit omdat er te weinig olie in zit, of omdat de rubberen o ring tussen de aanzuigbuis en de oliepomp is gaan lekken.
In iedergeval simpel oude lambdas terug laten plaatsen hebben ze ze niet meer dan gewoon de nieuwe houden maar niet betalen. Probleem zat hem dus niet daarin. En verder laten zoeken. Alle materiaalen die worden vervangen zonder dat het opgelost is gewoon door de oude laten vervangen en stug teruggaan todat het is opgelost. En eeh eigenlijk uren betalen voor iets wathet probleem niet oplost zou ik ook maar eens wat van zeggen. Dat kan gewoonweg niet.
Ik heb geen idee, ik rijd zelf nu met een Z16XE met een F18WR bak erachter en dus assen van een 2 liter.
Voor motoromouw info. kan ik je ook veel vertellen. heb zelf een X20XER in mijn astra gehad van Z16XE naar X20XER dus ook remmerij geupgrade toch 4×100 gehouden. Toen naar turbo blokje en nu terug naar een Z16XE waar nog een compressor op gaat komen.
Inderdaad lagers zijn gelijk, maar hoe bedoel je moet ik nog wat op verzinnen? je Huidig aandrijfassen gaan gewoon passen in je wielager.
Nou ja en nee. Ik bedoelde in de vorige post de linkerkant van de stekker of linker stekker.
Maar inderdaad bij mijn astra G heb ik aan de bestuurderskant bij de groene stekker twee draden doorgelust.
Bij de astra G van mijn pa heb ik aan de bijrijders kant de draden doorgelust zoals op de foto.Beide heeft zelfde effect en zijn volgensmij ook dezelfde draden. Deze zitten aan de linkerkant verzameld in een stekker.
Vermoedelijk om zo je dash eruit te kunnen krijgen. zonder dat alle draden in de weg zitten.In iedergeval is de opel dealer in Zeewolde niet helemaal juist geweest. Programeren van sleuteltransponders in de centrale deurvergredeling computer gaat namelijk prima ook met gebruikte. Transponder programeren voor ecu (motorcomputer) gaat niet!
Ofwel misverstand vermoed ik.
Nu ik heb niets doorgelust aan de rechter stekker. De draden die ik heb doorverbonden daarop komt in iedergeval geen stroom te staan waneer je zelf de ramen sluit of opent met de knoppen in de deur. Echter komt hierop wel stroom te staan wanneer je je sleutel in het contact stopt om de ramen te sluiten. En wanneer je de deur op safelock sluit.
Dus er gaan eigenlijk geen stromen lopen die er niet zouden mogen lopen.
Wanneer je dus de draden goed verbind (meg geisoleerde draad zonder kabels die bloot zijn enzo) kan er dus eigenlijk niks fout gaan. Mits je de juiste draden verbind.
Er zit verschil in draadkleuren en modeluitvoeringen helaas. Vandaar dat er ook meerdere mogelijkheden zijn. Achtja ik weet ook niet wat een kiekert is maar ik ga ervanuit dat dat het kastje is voor de centrale deurvergredeling..
@RISL wrote:
Er is inderdaad veel interesse.
Het doorverbinden van de draden kan misschien in een enkel geval (overbelasting?) voor een storing zorgen.
Er zijn echter al veel forumleden die dit op hun Astra of Vectra hebben gedaan en ik heb nog geen problemen gehoord.Persoonlijk trek ik daar de conclusie uit dat die module niet noodzakelijk is en dat het geen probleem is om de draden door te verbinden. Ik ga dit zelf ook doen, ik volgde echter eerst het Vectra-forum en was daardoor eerst aan bestuurderszijde bezig met doorverbinden (wat ook werkte voor de Astra G volgens iemand). Bij mij werkte dit echter niet en ik ga daarom deze week de draden aan passagierszijde doorverbinden.
Die iemand was ik, en inderdaad daar vind je een draadboom waar veel draden bijeenkomen in een stekker. Dit werkte ook maar was minder praktisch. De tweede manier die ik had gevonden was waarvan ik de foto heb gepost. En er is volgensmij nog een derde manier.
Wat ik ga doen is ik ga vanavond even mn kiekert openmaken, omdat ik vermoed dat er zoiezo een diode achter de draadjes zit zodat de stroom toch maar 1 kant in kan. Als dit het geval is is het NIET schadelijk voor de auto. Ongeacht of er nu wel of niet stroom loopt wanneer men de raam bedient.
En daarbij denk ik dat al menig mensen het met een vectra en astra hebben gedaan zonder enige problemen dus ik vermoed dat het gewoon werkt. Dat hij niet op safelock gaat als er een andere stroomverbruiker is zoals een versterker is eigenijk niet juist. Dat hij niet opsafelock gaat wanneer de accu een te lage spanning leverd is eigenlijk hetgeen wat er gebeurd.
Nouja,
1 transponders kun je gewoon herprogrameren voor je automatisch vergredeling. Transponders voor je ECU niet!
2 Er gaat helmaal geen stroom lopen naar de kiekert als je je ramen sluit! Zowel mag je mij vertellen hoe je daarbij komt. en het even meten met een multimeter.
3. dit is niet van toepassing op autos met canbus systeemen!!!!
4 Een condensator is een kleine accu met + en – kant en inderdaad kan de stroom maar 1 richting in de massa in de module die zit aan de condensator van een negatieve te voorzien.Meestal is een van je deuren dan gewoon niet helemaal goed dicht. Sluiten en open je deuren maar eens en probeer het nog eens.
Rijden alle autos niet altijd door als je gas en koppeling niet indrukt???
Aan de bakzijde kant passen ze niet aan de wielnaven kant zijn allen gelijk. Astra G Astra F Zafira A Astra H Zafira B
Als die rijd…. fotos maken he!!
En de holden astra is net zo als de vauxhall rechts gestuurd.
Vraagje heb je er ook mee gereden voordat hij gechipt was??? En zo ja liep hij toen beter?
En eeh?? Je luchtmassameter? Is dat de orginele? Of een andere? Ik zou daar eens gaan zoeken.
Vervang je luchtmassa meter eens door een andere.Ik heb deze problemen ook een keer gehad, toen was de lmm de boosdoener die gaf verkeerde waarde waardoor
de ecu te rijk of soms te arm inspoot en dan krijg je ook dit soort problemen.Ik heb zo goed als alles aan een astra g al eens verbouwd dus als je komt kijken. Heb ik informatie en gesprekstof genoeg…
-
AuteurBerichten