Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgensmij zitten er in de latere zafiras en astras in belgie zelfs geen Z18XE maar een Z18XE(1/R/P) motor
Wielen eronderzetten, dan wiel waar het om gaat vastdraaien met 3 bouten en voorzichtig een stukje gaan rijden.
Eeh volgensmij zijn er geen x18xe1’s gemaakt in 2004 dus dat zou dan een z18xe moeten zijn.
De china clone versie werkt vrijwel op iedere opcom. Alleen moet je soms de jusite drivers erbij vinden.
Bij een niet (imitatie) opcom nooit de legale software instaleren
Als je aan de achterzijde bij de naaf kunt kun je met soort hefboompje proberen hem te duwen.
9 november 2011 om 10:24 In reactie op: Welke motoren passen in Astra G 1.7 diesel station #17939645Elke Motor die in een zafira A geleverd is is ook gemakkelijk in een astra G te monteren. Dus de 2.2 uit de zafira is er eigenlijk 1 op 1 in te monteren mits je de motor/baksteunen /motorblok/versnellingstbak en kabelboom hebt.
Afhankelijk van wat voor 1.7 turbodiesel erin zit kun je tevens mischien ook je versnellingsbak behouden.
Ik zou persoonlijk eerst een keer goed reinigen met een hogedrukreiniger. Vervoglens alle delen zoals carterpan, klepdeksel thermostaat distributie, waterpomp enz. vervangen. Dan heb je ook alles gezien en kunnen controelren op gebreken. Dan alles voorzien van verse olie en filter. En nieuwe bougies en kabels dan is je blokje bijna zo goed als nieuw. Voordat je alles erinhangt ook even je krukaskeringen en versnellingsbakkeringen controleren op lekken. als ze niet lekken ook niet vervangen.
En om het goed te doen zul je een moment sleutel nodig hebben. En eigenlijk zelfs meer dan 1 Een die bijvoorbeeld van 0 tot 40 gaat en eentje die van 30 tot 150 gaat dan ben je zeker naukeurig met vastzetten zodat je niks kapot draaid zeker als je je klepdeksel en carter vast moet gaan zetten.
8 november 2011 om 14:31 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925458Kijk eens naar een radiateur op ebay van txmotorsport. Deze is geheel van alluminium. IPV dat plastic.
Wat wilem zegt is ook vaak het probleem. Meestal valt de motor dan regelmatig uit, wanneer je wil starten slaat deze moeilijk aan. Als je dan de stekker van de nokkenassensor loshaalt start deze vrijwel meteen. Als dit het geval is hoef je enkel je nokkenassensor te vervangen voor een orginele. Altans dit euvel heb ik gehad bij een c18xe.
De motorblokken zijn vrijwel identiek de XEP en XER zijn gelijk op de software na. Heb het eens eerder gezien, hierbij was toen de temperatuursensor stuk.
Remlauwen voor zijn bij alle 5 gaats type astra g’s gelijk, beugel verschild enkel.
Op alle vier gaats astras zitten aan de voorzijde fuseestukken waarop de klauw gedeeltelijk zit dus deze zijn anders
Op de vier en vijf gaats modellen zitten aan de achterzijde indien er schijven zitten bij beide type bosch of lucas remklauwen.De remdiameter van 5 gaats modellen is achter 260mm (zelfde klauw andere montageplaat)
en van de viergaats modellen is achter 240mm (zelfde klauw andere montageplaat)Remblokken zijn wel gelijk enkel geld hier weer dat de plaat waarop de klauw zit bevesigd bij de 4 gaats modellen kleiner is.
Op alle 5gaats astra g modellen zitten aan de voorzijden klauwen van ATE.
Schijven bij de 4 gaats modellen zijn aan de voorzijde 256 MM (Andere klauw)
Schijven bij de 5 gaats modellen zijn aan de voorzijde 280,288 of 308mm (Zelfde klauw andere beugel)Remblokken voor de achterzijde zijn bij de 4 en 5 gaats modellen tevens gelijk. Wel verschillend per merk klauw.
Remblokken aan de voorzijde zijn bij alle 5 gaats modellen tevens gelijk.Zelfde verhaal geld voor de zafira a modellen
Wim, heb vandaag het probleem opgelost, Blokken zijn niet gelijkmatig gesleten, waardoor ik bij de rem indrukken eerst de blokken scheef duwde, waardoor ze helemaal de schijf raakte, tweede keer remde dus beter. Nu hebben de blokken vermoedelijk niet goed gemonteerd gezeten, omdat de klemetjes er niet goed hebben opgezeten. Deze heb ik een paar dagen terug goed gedaan en daarna is het remprobleem begonnen.
GM-tuningparts is praktisch mn buurman en uit ervaring is gebleken dat deze prima onderdelen levert. Nu is het wel vaak zo dat vrijwel elke lamp geschikt is voor hogeteregeling, maar ze allemaal verkocht worden met manuele regeling. Dit omdat je zelf je stelmotortjes dient over te zetten uit je huidige lampen.
Wat is het bouwjaar van je vectra en wat is het type computer. Ik heb nog een van een C18xe, maar voglgensmij is die van de vroege vectras gelijk aan die van een c18xe(l), x18xe en x20xev
Voorpanelen steken niet uit en passen wer gewoon in naar mijn weten ook al zal dan mischien een cm verschil maken ze passen prima.
Ik denk dat er beter een soort van knop bij de start post kan worden gemaakt met verkocht, en dat hierin de verkoper kan aangeven hoe en aan wie. Als het dan via het forum is krijgt de koper een pm waarin deze de wijze van handelen kan beoordelen. Waardoor er dus een rating ontstaat. Dit zou je kunnen toepassen bij zowel verkoop als gezocht topics. En hierdoor is het voor de moderaters ook nog eens makkelijker om te zien welke topics weg kunnen.
Dit klopt ook omdat onder de 4 gaats modellen deze klauwen weer niet passen. Oja, Die bosch en lucas klauwen geld enkel voor de achterzijde aan de voorzijde zijn bij alle type gelijk. De schijfdiameter en klauwen bij de opc’s zijn trouwens achter gelijk met de gewone modellen. Ofwel geen verschil enkel per bouwjaar verschild het merk klauw. De bosch remklauwen zijn later vervangen namelijk door lucas.
@RISL wrote:
Okay, dus met een andere remklauwbeugel en andere schijven heb ik al dezelfde remmerij als een OPC?
Hoe weet ik of achter Lucas of Bosch-klauwen heb?Inderdaad! http://opel-tuning.nl/?View=page&part_id=320012&hid=&lhid=&lvid=
@RISL wrote:
Okay, dat is goed om te weten. Die kunststofdelen zijn bij mij niet mooi meer, terwijl het leer nog wel mooi is. Dus met deze set zou ik niet zoveel opschieten, aangezien ik alleen iets aan de voorstoelen zou hebben.
Hoezo enkel voorstoelen? De achterbank, voorstoelen en deurpannelen passen er zo in enkel het paneel achter niet
De remmerij van alle 5 gaats modellen is gelijk zelfs de opc’s hebben dezelfde klauwen (Nu zijn ze achter wel eens verschillen, maar dat is afhankelijk van het jaartal) Bij de opc’s is enkel de remklauwbeugel groter.
Achter zijn de klauwen voor de 4 en 5 gaats modellen ook gelijk. Je hebt daarin twee type lucas en bosch.
Deurpanelen van een coupe en een 2 deurs hatchback zijn gelijk. De vorm van het kunstof deel is anders, dus als die nu zwart is dan kun je dat lederen deel overzetten. De plastik lassen wegvijlen en dan de lijm met een verfstripper of feun weghalen eruitdrukken en dan weer vastlijmen in je huidige paneel.
Dit past prima in een coupe hoor. Enkel de panelen aan de achterzijde zul je kleenbeetje moeten aanpassen, maar dit is goed te doen.
Helaas is dat het niet klauwen schuiven er gewoon overheen en cilinders komen er prima uit.
Tweede zin is van geval van? Cilinders vast niet toch?
Heb zoiezo ff een klauw losgemaakt en geremt en cilinders zie je gewoon netjes naar buiten gaan en kan ze ook weer vrij gemakkelijk terug duwen. met wat kracht zonder dat ze echt blijven hangen.Dus zouden het toch de scheef afgesleten blokken kunnen zijn?
Ja dat ken ik alles kan als je maar wil zie onderschrift. Maar ik heb een hekel aan het knippen in orginele bekabeling en aanpassen van orginele fittingen. Dan maak ik meestal verloopkabeltjes ofzoiets.
-
AuteurBerichten