Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is die 1.4 toevallig niet een broertje van de 1.4 turbo maar dan zonder turbo en met hoge compressiezuigers? Anders turbo van een 120 pk versie overbouwen (indien deze niet een heel hoge druk leverd?)
Haha als dat spul goed werkt, weet je toch waarmee je het opje stuur moet uitpoetsen…
Controleer of je geen groefjes in je schijven krijgt en de slijtindicator op de blokken niet tegen de schijf komt als dit niet het geval is lekker laten zitten en lekker laten piepen.
Opzich is dit vrij normaal, als jij zelf die ochtend fluiten buitenloopt komt er ook een wit pluimpje uit je eigen mond. Nu is het zo dat waneer de auto stationair vrij veel ademt, veel gassen uitstoot je dit heel goed kunt zien hebje een auto die minder gassen uitstoot zul je het minder zien.
Oke, das toch vreemd, aangezien het lijkt alsof mijn reservewiel nog nooit is gebruikt. En er een nieuwe band om zit.
Bij mij zit er standaar 205 55 16 in. Ook onder de auto trouwens (orgineel)
dan is 195 65 16 volgensmij niet even groot niet?Wim denk dat het niet helemaal klopt, heb even gekeken, tussen de inlaat en het blok zit bij de Z18XE en de Z16XE wat anders
maar de inlaat zelf is weer gelijk. De kop is dan anders en hierop zit soort van verloop. Uitlaatspruitstuk heeft volgensmij ook overeenkomsten, maar niet helemaal.Als ik de koppen van de twee blokken goed heb bekeken ga ik er even vanuit dat deze wel uitwisselbaar zijn. Wat natuurlijk ook weer mogelijkheden geeft.
Ik heb zelf een lexmaul op een Z16XE onderste inlaatdeel is van een C16XE dus op een Z16XE en X16XEL zou het moeten passen.
De zafira van mijn ouders is een Z18XE heeft zelfde inlaat als mijn Z16XE dus die is uitwisselbaar. Mapsensor is enige verschil en dat is aan tepassen. Spruitstuk van de Z16XE en Z18XE bestaat uit twee delen. Als je het deel wat op de kop zit gemonteerd niet hebt lijkt het alsof het helemaal anders is maar dat is niet zo.maar het spruitstuk van een C16XE pat wel op de X16XEL fase II Z16xe en volgensmij zelfs de X18XE1
Wel leuk zo, een 8
12 november 2011 om 20:19 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940140Dit is 6000K

Dit was 8000K

Zelf rijd ik nu nogsteeds met 6000k heb gemerkt dat het merk lamp met 6000k ook verschil maakt in lichtopbrengst.
Als je boomen en paar sensoren (stekker is anders) overzet werkt dat prima.
Draadboom van C16XE + ECU van een stukgelopen c16xe sloepen inclusief diverse sensoren en overzetten op de X16XE of X18XE1. Is veel werk, maar loopt die ook. Kun je zelfs een X16XE of X18XE1 kopen zonder ecu en /of kabelboom.
Vliegwielen zijn uitwisselbaar, maar is per versnellingsbak verschillend. Die vaneen X20XER past ook.
Klopt, maar bij de automaterialen zaak geeft die beide koppelingen aan en 1 daarvan is eigenlijk tegroot.
Hoe bedoel je? Want, de omtrek van de band blijft ongeacht de velgenmaat vrijwel gelijk. Dus in princiepe kun je er zelfs een 19″ in kwijt. En maximum breedte is volgensmij 225 zonder dat het uitsteekt zeg maar.
Laatste meeting, dit jaar eerste waar ik bij zal zijn!
Druklager, drukgroup en koppelingplaat meestl in één keer vervangen omdat hiervoor je bak van het motorblok moet. En dit vrij veel uren kost, is het meestal goedkoper om dit in eenkeerte vervangen dan na een aantal maanden weer alles los moeten halen.
In jou geval waarschijnlij voor een Z16XE met F17 Bak. Hiervoor zouden twee koppelingen van toepassing kunnen zijn 200 mm met spie 14 tands of 205mm en spie 14 tands. Volgensmij moet jij die 200 mm hebben en past de 205mm net niet in je vliegwiel.
Lepel er een X18XE1 in in plaats van ene X16XE (GSI) Hiervoor kun je dezelfde aanbouwdelen gebruiken als bij een X16XE (grotendeels) is ook een smalblock. En vaak goedkoper da de corsa GSI blokjes.
Heb ik laatst ook gehad, Toen heb ik iemand de voorzichtig latten trekken de ander aan het hendeldtje todat de kap een paar cm omhoog is. Vervolgens, heb ik mijn bumper erafgehaald. Toen zag ik dat de veer niet goed zat en kon ik deze met een schroefendraaier verdraaien. Vervolgens kap dichtgedrukt en weer aan het hendeltje en ging deze weer zoals gewoonlijk open.
de coupe is in nederland ook met Z16XE en Z16XEP geleverd.
@wim-v6 wrote:
@Haasje17 wrote:
Als je veel vermogen uit een X16XE wil halen, kun je he beste een C16XE kop monteren deze heeft grotere inlaatpoorten dan hierop een powerbox en een spagettie spruitstuk. Vervolgens group A of N uitlaatsysteem. En huidige luchtfilter aanpassen zodat deze meer flow heeft en hier en inlegfilter van green, pipercross of k&n in. Verstelbaren nokkenastandwielen monteren en chippen op maat. Dit zou je tussen de 20 en 25 pk extra moeten opleveren.
Is dat zo, heb bijde koppen naast elkaar gehad, en alles vergeleken..
Maar bij mij zat er geen Verschil in bijde Koppen.
zijn bijde ook (origineel) gecodeerd met codes C16XE / X16XE)
het inlaat van de C16XE heeft zelfs een kleinere doorlaat als dat van de X16XE..
Willem
Dat kan kloppen, maar er zijn ook koppen die enkel gecodeerd zijnmet c16xe. Deze hebben grotere inlaatpoorten dan de X16XE/X14XE.
Als je veel vermogen uit een X16XE wil halen, kun je he beste een C16XE kop monteren deze heeft grotere inlaatpoorten dan hierop een powerbox en een spagettie spruitstuk. Vervolgens group A of N uitlaatsysteem. En huidige luchtfilter aanpassen zodat deze meer flow heeft en hier en inlegfilter van green, pipercross of k&n in. Verstelbaren nokkenastandwielen monteren en chippen op maat. Dit zou je tussen de 20 en 25 pk extra moeten opleveren.
Inderdaad is een c20xe of c20let of z20lex mogleijk, maar daarvoor moet je veel aanpassen.
Om het gemakkelijk te houden zou ik een andere smalblok motor gebruiken met meganische gasklep zoals een X18XE1 of X16XE(L). Hierbij kun je je huidige bak aan aanbouwdelen behouden. En hoef je enkel de motor en de ecu + kabelboom te wisselen.Spruitstuk en derleijke zijn wel uitwisselbaar. Enkel moetje dan een extra gat maken in je uitlaat voor de lamda sonde.
-
AuteurBerichten