Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Past niet aangezien de 1.8 motorn smalblock zijn en dit een bigblock,
kans is groter dat die van een corsa d opc past.Ik vermoed dat je dynamo nog prima werkt, ik denk eerdere een gewoon slechte accu. Meet eens als je alle verbruikers aan hebt staan of je 14.4 volt stroom hebt bij je accu polen.
Als die helemaal niets geeft, denk ik dat je kabelbreuk hebt. Anders zou je eensoort van erro krijgen met heen en weer communicatie van data met daarbij een errorcode.
Is vrij normaal, maar op auto zou die toch wel moeten beginnen te blazen. Vooral om het warm te krijgen. tot de temperatuur die je hebt ingevoerd.
Heeft die ook niet! Alle motoren die beginnen met C hebben geen EGR.
Hier twee van mij astratje.


Eigenlijk is het zaak dat je bij deze motoren het oliepijl goed in degaten houd. Het oliepeil bij deze motoren moet eigenlijk altijd op de max zitten. Wanneer de motoren op het minimum zitten krijgen deze wel eens last van rammelende ketting, en moet de ketting vroegtijdig vervangen worden.
Ik denk dat degene waarbij het check remlight gedoe er niet opzit, deze ook niet hoeven remmen voordat de cruise controll werkt. All lijkt me het wel logischer om dit wel te moeten doen ivb met veiligheid.
Nogsteeds een 8. Wat een mooie kleur voor een astra!
Plaats een gm bougies, ben je van het probleem af!
Maar als dat zo is dan zou opel toch ook zoals jullie zeggen niet naar 90.000 zijn gegaan. Want het aantal incidenten levert enkel een gebroken riem op, en geen kapotte motor.
maar dan is het dus geen vrijloper, want die kan ten alle tijden de kleppen niet raken. En volgenmsij geld dat verhaaltje tevens voor de andere 1.6 8v.
Helaas is deze mooie auto niet straat legaal aangezien je aanjager het moet doen voor apk
Als ik in tis kijk, van (laatst geupdate in 2010)
Staat er toch echt dat de 16v/60.000 en 8v/120.000 inclusief rollen, spanrol en waterpomp
15 november 2011 om 20:31 In reactie op: uitlaat spruitstuk en c.v afstand bediening astra g vraag #17943665Even om op de lampda te komen. In het spruitstuk is plaats voor twee lambda’s mocht je er maar 1 hebben kun je deze plaatsen. heb je er twee kun je er twee in plaatsen is afgedopt met een platte bout. Als je zonder kat rijd met beide lambdas levert dit geen storing op. Altans bij mijn z16xe niet dus ik ga ervanuit dat dit ook bij een z16se zo is omdat deze dezelfde ecu hebben.
Geen idee, ik weet dat de krukas van de X20XER gebasseerd is op die van de C20XE naar mijn weten zelfs gelijk.
enkel de C20NE en de 20SEH zijn vrijloopmotoren. Volgensmij de overigen niet.
@Astraman wrote:
Bij mijn weten is Opel altijd om de 60k of na 5 jr al. Kunnen uitzonderingen zijn hoor maar als hij aan de 64k zit dan zou ik er niet al te lang meer mee wachten.
Bij de Astra G dient de distributie bij de 8v om de 120.000 km vervangen te worden
bij de 16v motoren om de 60.000 of 90.000 km afhankelijk van het bouwjaar van de auto.Naar mijn weten is dit geen vrijloopmotor, maar je distributie word wel tijdig vervangen.
Aangezien deze pas om de 120.000km hoeft.15 november 2011 om 08:43 In reactie op: uitlaat spruitstuk en c.v afstand bediening astra g vraag #17943660Robert, die op de foto staat past niet, maar is foto van een 16v spruitstuk, degene die word geleverd past wel. aangezien het boutenpatroon gelijk is aan die van een Z16SE.
@Corsa_GSi wrote:
Let er wel op dat een LET een kom vliegwiel heeft en een XE een platte.
Dus je moet dan ook een andere drukgroep hebben!XER past niet direct heeft dacht ik een ander bout patroon.
X20XER heeft zelfde bouten patroon als C20XE C20LET
Heey ik heb dit pas ook gehad, rembekrachtiger en alle andere onderdelen waren gewoon goed, Ik haalde mijn klauwen toen eraf en toen zag ik dat de remblokken ongelijkmatig waren gesleten.
Ik moest doen pompend remmen, dus in eerste keer trappen remde die vrijwel niet, daarna remde die vrij goed.
Vacuum slang lekt niet? Slang eraf, even kijken of je erin kunt blazen of eraan kunt zuigen. Mischien dat het trugslagklepje niet werkt.Het past, alleen weet ik niet hoe het zit met keuren van een auto met sensors zonde abs.
Oja, controle vind plaats op het oog in veel gevallen, en met slijtindicatoren bedoelde ik niet de indicatoren van je boortcomputer, maar op de blokken zit vaak een metalen staafje als dat tegen de schijf komt zijn ze echt op.
Efen gekeken en De turbo en non turbo hebben zelfde boutenpatroon bij het uitlaatspruitstuk en vermoedelijk ook een olieaanvoer net zoals eerdere opel modellen ook grotendeels overeenkomen met hun non turbo broertje. Dus vermoedelijk past er een orginele turbo op.
-
AuteurBerichten