Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eignelijk vind ik alleen de neus (Motorkap bumper niet mooi de rest is echt heel netjes)
Wim, je kunt het vim demonteren het geheel kun je demonteren en dan kun je dat ookg ewoon verwijderen.
Eehm De LMM laat je weg van de X18XE1 en de gasklep vervang jevoor die van een x16xe, dan heb je alleen nog een mapsensor welke je moet aansluiten en die pak je ook gewoon van de X16XE, kun je gewoon met wat aanpasingen monteren in het inlaattraject van de X18XE1
Verder kommen andere plekken van ensoren overheen met die van een X16XE, daarin wissel je degene waarbij de ECU of kabelboom de sensoren niet ondersteund. Dan heb je gewoon een X18XE1 die loopt op een X16XE ecu.
Hiervoor kun je compressietest doen op de cilinders. Of eventueel kijken in de bougiegaten. Maa rlager van waterpomp kan tevens een regelend geluid verzoorzaken.
gaat dit nu over het nieuwe of oude blok?
Als het om het nieuwe blok gaat zou ik me sterk af gaan vragen of dat dat blok daadwerkelijk wel van 2004 is.
Ehh stekkers 1 voor een rubber kun je er zo dooreentrekken? Of heb je wat anders?
25 november 2011 om 06:34 In reactie op: is het mogelijk mid boordcomputer in te bouwen astra G #17946544Dan heb je geluk, motoren lopen op zelfde ecu / kabelboom. Dus kun je gewoon overzetten, mits het beide astra g’s zijn natuurlijk.
Doe een simpel testje haal de stekker van je luchtmassameter los en start dan de auto.
Schommelt het nogsteeds? Afzetten en sterkker weer terug.Haal de lambda stekker(s) vermoed 2 los en start de auto.
Scommelt het nogsteeds? Geen van deze het probleem.Let op gaat wel een lampje branden, weet niet zeker of je dit achteraf met tech 2 of opcom moet resetten.
Controleer eens op vacuumlek, sist het nergens, zijn er geen buizen lek broos geworden?
Dat hoeft ook niet wim, Je kunt gewoon alle sensoren die anders zijn wisselen met die van de 1.6 vervolgens kabelboom van de 1.6 eraan hangen en aanzuigbuis en gasklep van de 1.6 gebruiken. En dan loopt die ook gewoon op de ecu van de 1.6
Tankontluchting is een buis naast de vulpijp, Deze loopt door tot aan de benzine dop. Je kunt het rubber hieromheen er eens afhalen en meestal zit daarachter aangekoekte modder en vuil haal die weg en je ziet een klein gaatje dit is je tankontluchting.
Waarom zou je je rijstijl veranderen als je dit met zomerbanden niet hebt, of minder?
Ikzelf rijd op de zaak met winterbanden en prive met zomerbanden. Bij bijde heb ik het wel eens,
maar ik merk dat bij nat wegdek de zomerbanden zoiezo winnen.Dus weeral een vorobeeld van het idee winterbanden, zit tussen de oren. Als je je rijstijl anpast op winters weer met
zomerbanden zelfde effect als winterbanden eronder en rijstijl aanpassen die met 150 op de snelweg voorbijscheuren met winterbanden hebben gewoon nog niet hoeven remmen.Volgensmij is het nog een zekering die je bij moet plaatsen.
Vorige was beter een 7..
Heb je airco? Anders zet deze eens aan als het dan direct weg is kan er ook vocht in je interieurfilter zitten.
Nu zit er een smallblock in je corsa, en een 1.8 16v is ook een smallblock, dus je kunt eignelijk de versnellingsbak die er nu inzit gewoon blijven gebruiken. Verder wat zit er nu in? Het remsysteem van een 1.4 1.6 16v is namelijk al voldoende voor de 1.8 en ik zou hieraan dan ook niet veel aanpassen als dat het geval is. Ga je naar een c20xe zou ik je aanrijden om de voorste dyameter van je schijven te vergroten.
Wil je een nieuwe type motor maar meer dan een 1.8 zou ik zeggen probeer eens een z22se, denk dat je dan de eerste bent.
Maak je gebruik van een condensator? Dit zou in iedergeval de pieken/dippen kunnen opvangen.
Als je zoveel stroom trekt heeft het leggen van dikkere kabels vrijwel geen zin, heeft hier vrijweinig mee temaken.
Wat je zou kunnen doen is kijken hoeveel ampere dynamo erin zit. Je trekt nu zon 700watt op 14.4 volt zou dit dus 48/49 amh voor enkel audio. Nu is dat dan enkel voor de versterkers /speakers, dus radio / lampen, stuurbekrachteging enz. niet meegerekend. Je heb een accu van 72 amh dus hiervan zou je dan 21 amh hebben voor de rest. Nu is het krap, maar mischien net wel haalbaar mits je dynamo ook minstens diezelfde laadcapaciteit heeft als de grote van je accu.
Waarschijnlijk heb je een 70 ampere dynamo en dus kom je laadstroom tekort om je accu bij volle belasting vol te houden.
Nu zou dat geen probleem zijn als jij deze niet zwaar zou belasten, maar in jou geval zou ik je adviseren om een 100 of 120 ampere dynamo te monteren. En kijken of het probleem nogsteeds blijft bestaan. Zoja nog een extra accu monteren in de kofferbak. Nu een tweede accu monteren heeft waarschijnlijk weinig nut omdat je dynamo deze toch niet voldoende capaciteit voor beide levert.Om welk motortype gaat het hier?
Ik vermoed een astra met X20XEV of X18XE1?
Bij bijde kan het diverse oorzaken hebben. Een daar van is een type nokkenassensor (imitatie) welke ook zelfs nieuw
niet altijd goed functioneerd. Hiervoor kun je het beste de orginele (Bosh of Delphi) aanschaffen en plaatsen. (Indien het lampje brand meestal niet meer dan 4500 toeren)Uitvallen zou ook kunnen doordat de stappenmotor (X20XEV) niet goed funcitoneerd. (meestal geen mm lampje)
laatste oorzaak zou nog de EGR klep kunnen zijn. Deze afdoppen of schoonmaken zou de oplossing kunnen zijn. (Hierbij brand af en toe lampje)
In iedergeval bedankt! Zoek ik wel een keer hier op de sloop naar een blokkie.
8 voor die dikke coupe!
Als je beetje kunt rijden, dan zou ik niet zo bang zijn voor de koppeling ik reed met F18WR bak met orginele koppeling met 315pk 440nm en koppeling hield het prima uit.
Volgensmij heeft Erwin hier op het forum ook dit gedaan en staat er ergens een soort van how to.
@wim-v6 wrote:
OPC kleppendeksel Cover past niet op een 1.8 Motor, 1.8 motor heeft een HEEL ander kleppendeksel..
Willem
Tadaaa
Z18XER:

Z16LET

Dus in geval van Z18XER past wel degelijk een opc cover niet die van de Z20LET maar van de Z16LEx modellen
Met een beetje aanpassen enz. kom je een heel eind.
Kun je eens informeren wat dat complege blokje moet kosten zonder klepdeksel c18xe… ben namelijk nog zoekende..
Als je de kabelboom sensoren en ecu overzet van je x16xe werkt het prima!
Klepdeksel van de C18XE(L) X18XE X20XEV en X20XER zijn allemaal uitwisselbaar.
-
AuteurBerichten