Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd das mooi ik heb de verkoper een mail gestuurd ben al een hele tijd naar een f20 4×4 bak opzoek namelijk. betaalbaar…
Slangen voro de LET/LEL/LEH enz zijn hetzelfde in de daarvoor bestemde auto.
Dus de LET slangen zijn vaak voor de astra
De LEH slangen zijn dus voor de astra h
Zo kunnen de LEL en LER slangen voor zowel de astra h als g zijn bedoeldNu is het enige verschil tussen beide het slangetje naar de radiateur.
Complete set voor 175 lijkt me sterk. Voor silecone slangen in bepaalde kleur.
Spannen, en dan vastzetten met de centrale bout, op ongveer 8 nm.
Zit het lipje onderin goed? Zodat de spanrol niet ver meer naar links en recht kans draaien?Of anders heb je hem een keer te vast gedraaid en is de draad in je oliepomp dol.
Dan kun je hier een bus in laten person of andere oliepomp monteren.Oja, ik zou ervoor kiezen om dit onder je achterkant te monteren…
Tja, ik zelf zou het zoveel mogelijk opel houden, anders vind ik het zelf sonde van behoud van je coupe model.Want om nou in een opel iets te leggen wat niet van de gm families afkomstig is vind ik zelf wat minder. En zekerom er dan wat van niet duitse afkomst in te leggen.
Daarbij vind ik het natuurlijk altijd mooier om redelijk wat onderdelen van een opel te gebruiken en te laten zien wat er mogelijk is met opel.
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/381713-ronnies-project-rwd-d-mk3-astra-gsi-turbo-rear-wheel-drive-%3B-4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mischien heb je hier ook wat aan
Nouja mijn g ombouwen naar 4×4 staat ook nogsteeds op de planning, maar zoek hievoor eigenlijk een rotte calie of vectra 4×4. Omdat het sonde is om zon ding anders te slopen. Ik heb toen vrij veel info verzameld en er zijn F20 en F28 4×4 bakken Beide kun je ombouwen naar enkel FWD dus en ook zodat je 4×4 of enkel FWD heb dus andersom moet ook kunnen denk ik. De uitlaat licht bijna recht naar achter. Maar halverwegen zit je tank in de weg, hiervoor moet je even kijken.
Er is een corsa tank en een calibra vectra tank welke een vrijwel rechte uitsparing hebben. Welke je zonder veel moeite onder een g kunt monteren zodat deze mooi recht naar achter kan.
Dan dien je een deel van de achteras van een vectra a of calibra tussen je chasisbalken te lassenachter. Waaraan je de achterassen kunt monteren. Nu zou ik als je RWD gaat rijden wel de achterassen versterken. En je chasisbalk extra verstevigen op sommige plekken.
De meeste deawoo bakken achter de motoren kommen overeen met verschillende opel bakken aangezien deze eignelijk gewoon hetzelfde zijn meen ik. Deawoo heeft ien iedergeval F16 F18 en F20 Bakken.
@wim-v6 wrote:
Wel leuk dat je een 1.6 V16 zoekt, er zijn maar weinig V16 motoren met zo’n kleine Cilinder inhoud :jerry :jerry
moet zijn 1.6 16V
Willem
En de 1.4 16v dan?
Ik zou om te beginnen een V6 (opel/ saab/chevrolet) blok kopen wat er gemakkelijk in te hangen is. Vervoglens een 4×4 bak van een calibra of vectra. Als je dit alles erin hebt hangen en tijdelijk ombouwd naar voorwiel kun je je motor gaan tunen tot wat je aang ewenst vermogen zou willen. Als je dan tevens je uitlaat obouwd zodat deze bij de voordeuren uitkomt heb je eigenlijk al bijna een tunnel van voor naar achter onder je g voor je achteraandrijving. Als je dan de auto zonder nog achterwielaandrijving, ombouwd naar de achterasmontage punten van een calibra of vectra en de achteras al monteerd zonder difrentieel enz.. ben je al een heel eind als je dan een difrentieel monteerd en een tussenas. Zou ik vervolgens de bak ombouwen naar enkel achterwielaangedreven of zo bouwen dat je voor achterwiel en 4×4 kunt inschakelen. Denk dat je dan eigenlijk iets hebt wat met veel orginele onderdelen en met niet al teveel laswerk te maken is.
Meest makkelijke is om hiervoor het systeem van een calibra of vectra 4×4 te gebruiken.
Omdat deze versnellingsbak ook te gebruiken en monteren is in de astra g je motorlbok blijft dan in de breedte liggen ipv de lengte, maar dit is ook veel prettiger rijden dan andersom omdat de gewichtsverdeling van je auto dan niet helemala meer is zoals zou moeten.
Wil je echt een rwd. zou ik eerder een manta of kadett kopen die als rwd zijn. En deze ombouwen. Voor een astra g zou ik enkel rwd niet eens aan beginnen, maar zou ik gewoon een 4×4 maken, dit is voor in de rally enkel alleenamar voordeel. Ga je er echt mee sprinten zou enkel achterwiel of voorwiel voordeliger zijn.
Als je de gehele achteras en onderste deel van de carroserie van een vectra of kalibra koopt voor een astra g kun je een heel eind komen voor een 4×4 sysysteem, is ongeveer gelijke breete van de auto, je kunt dan aan het huidige karrosserie 4 extra ophangpunten maken welke vrij logisch zijn als je dat vergelijk met die van een vectra 4×4. En een extra balk tussen de chaciesbalken en je hebt eigenlijk al gewoon een grotendeels ondersetl van de vectra of kalibra 4×4.
Inderdaad, teller haalt info uit de abs sensor links voor. De overigen zijn voor de abs esp functie.
Dus als de teller raar doet grote kans dat de linker stuk is. En mischien de andere nog gewoon prima zijn.Snelheidsignaal komt van je abs sensor af. Dus laat je linker wiellager voor maar eens vervangen grote kans dat al je problemen verholpen zijn. Dit zal worden bevestigd bij uitlezen, je kunt dan ook zien of er nog andere zijn die stuk zijn.
Merkt Type Ballasten?
Waar meet je? Voor of na de ballast?Mischien een idee om eerst te zorgen dan je orginele verlichting werkt? Halogeenlampjes?
Meet rechtstreeks op de stekker wat meet je dan?
Kabelboom nog intakt? Of verknipt?Dig is een opcom, met opcom software erbij. ofwel de specefieke opel software… een illegale versie dus.
En universele software welke ook waarschijnlijk op een opcom werkt. Dus ik zou een opcom kopen stukken goedkoper voor hetzelfde ding.Tja, eigenlijk zijn de Z16SE, Z16XE, X16SZR, X16XEL, X18XE1, Z18XE heel erg aan elkaar gewaagd kwa snelheid. Vooral omdat de versnellingsbakken de verschillen in pk’s vrijwel te niet doen, met optrekken enz. Ga je sprinten zal zeker een 1.8 sneller zijn mits je kunt schakelen. Anders zou het zomaar kunnen dat iemand met een 1.6 8v van je 1.8 wint.
van de benzines zijn de meest betrouwbare de 1.6 8v motoren.Jij gaat waarschijnlijk voor een diesel, dan vallen de 1.7 motoren al snel af, deze zijn niet erg vlot en hebben tevens veel problemen.
Je kunt hierbij beter gaan voor een 2 liter of 2.2 deze zijn vlotter en hebben minder problemen. X20DTL, Y20DTL, Y20DTH, Y22DTR.Ik ook ,maar hoop dat ik dan toch niet mezelf hoeft te trakteren..
Als je kunstof koplampglas heb t niet aan beginnen, heb je echt glas kun je het gerust toepassen, mits je zelf niet aan je kabelboom hebt genkipt.
dat is altijd beter, maar volgensmij si er een update voor de astra g met astra h lader van opel zelf. Dit is zoiezo niet de astra H software omdat deze ecu geheel anders werkt met een canbus systeem.
Ik heb houtlijm, kit en een bogiesleutel gekregen met nog wat kleine dingetejs.. zoals snoep en pepernoten..
Oja injectoren van de leh zijn ook groter.
Ehhmmm… katvervanger heeft weldegelijk winst. Voor zowel de 1.2 of 2.2 non turbos en turbo motoren.
Verschil is inderdaad turbo software en onderblok (Specefieker zuigerbodemkoeling)
7 december 2011 om 07:26 In reactie op: Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12 #17925539Meestal is de controle van de afgekeurde punten gratis, als de auto nog niet is afgemeld.
6 december 2011 om 16:30 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948836Oja, mischien is je bobine zelf wel stuk.
-
AuteurBerichten